Skocz do zawartości

[e87] Złe wskazania komputera pokładowego


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiegoś czasu wydawało mi się, że auto mi dużo pali. Ale przeliczyłem parę razy po kilometrach i litrach, wszyło mi że w rzeczywistości pali o ponad litr mniej niż pokazuje to komputer pokładowy :shock: Co to może być ? Mieliście może taki problem?

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dzięki, ale w ukrytym menu pokazuje mi podobnie podobnie jak na zegarach, a licząc po litrach i kilometrach wychodzi dużo mniej. Jest jakiś czujnik od tego czy coś?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartosci mierzone sa chyba na podstawie wskazan przeplywki powietrza.

W E90 jest mozliwosc kalibrowania wskazan ekonomizera w ukrytym menu.

Moze u ciebie tez.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Podłączę się pod temat. Mi też wyszły złe wskazania o około 0.5l/100km. Na kompie miałem 8.2l/100km, w rzeczywistości (przebieg i tankowanie do pełna) wyszło mi 7.7l/100km. Teraz pytanie, czy powodem jest tylko zła kalibracja, czy coś się dzieje z przepływką, czy może licznik (od przebiegu) zawyża?

Jeśli np. problem jest z kalibracją od przepływki, to czy to nie będzie miało wpływu na mieszankę paliwa? Chodzi mi o to, że skład mieszanki może być inny niż tego chce komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącz INPA-e i Ci pokaże żywot przepływki, 0.5L to nie dużo więc ciężko będzie znaleźć problem bo jest tego sporo. Opony, termostaty, przepławka, kalibracja itp.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącz INPA-e i Ci pokaże żywot przepływki, 0.5L to nie dużo więc ciężko będzie znaleźć problem bo jest tego sporo. Opony, termostaty, przepławka, kalibracja itp.

 

O ile zuzycie jest mierzone na podstawie wskazan przeplywki, i zakladamy, ze jest ona sprawna, to bedzie to wskazanie obiektywne.

Niezaleznie od obciazenia spowodowanego innymi oponami na felgach, inna temperatura powietrza z okazji zimy czy faktem ciagniecia przyczepy kempingowej.

 

Korekte wskazan robi sie w odblokowanym (zsumowanymi cyframi VIN'u) ukrytym menu, pod pozycja numer 20.

 

Koretke rob po nastepujaco:

1. zatankuj bak do pelna, tak aby odbil "pistolet" dystrybutora

2. zresetuj wskazanie sredniego zuzycia paliwa

3. przejedz pewna trase, najlepiej autostrada, tak abys spalil minimum pol baku

4. zatankuj do pelna, do "odbicia pistoletu"

4. zanotuj wskazanie kompa i porownaj z zuzyciem rzeczywistym

 

Pod pozycja numer 20 ukrytego menu pownno widniec 1000, co oznacza brak wprowadzonych korekt przez poprzedniego wlasciciela (salon, jesli masz nowke sztuke).

 

Jesli wskazanie kompa jest za male, np. powinno pokazywac 30% wiecej, to w tym menu (pozycja 20) wprowadzasz 1300 (co odpowiada 130%).

Jesli jest zbyt duze, np. o 10%, to wprowadzasz 900.

 

Powodzenia :D

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to można zrobić równeż programem.

Nie kazdy ma kabel + soft :)

Kazdy, za to, ma mozliwosc "wklikania" korekty do kompa za posrednictwem ukretego menu :)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Mój problem polega na tym że kiedy przyspieszam to spalanie spada a kiedy jade na biegu i odpuszcze gaz ekonomizer pokazuje jak spalanie rosnie az nawet do 99.9 l . Musze dodac jeszcze ze ostatnio pokonalem trase okolo 60 km przy jezdzie 100 -120 na godzine i komputer pokazywal spalanie 14 l . Spotkal sie ktos z czyms takim ? jaka moze byc przyczyna ? Samochod to BMW E87 116i

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w opcjach IDrive zmienione jednostki.

Zamias wskazan spalania litrow na kilometr (XXX l/km), masz wyswietlana wartosc mozliwych do przejechania kilometrow na 1 litrze paliwa (kilometry/1 litr).

Z tego powodu jak przyspieszasz, to liczba mozliwych do przejechania kilometrow spada (wieksze zuzycie paliwa).

 

Zmien to w IDrivie.

Na wszelki wypadek podaje link to mojego "poradnika":

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w opcjach IDrive zmienione jednostki.

Zamias wskazan spalania litrow na kilometr (XXX l/km), masz wyswietlana wartosc mozliwych do przejechania kilometrow na 1 litrze paliwa (kilometry/1 litr).

Z tego powodu jak przyspieszasz, to liczba mozliwych do przejechania kilometrow spada (wieksze zuzycie paliwa).

 

Zmien to w IDrivie.

Na wszelki wypadek podaje link to mojego "poradnika":

 

Witaj Zetro

 

Dziekuje za odpowiedz . Tak jestem w UK i kiedy kupiłem to auto to po pierwszym dniu zmieniłem spalanie z mil na litry . W moim modelu nie ma Idrive wiec jak to moge zmienic ? myslisz ze przez ta zmiane auto moze wiecej palic ? i z tad bledne wskaznia ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w instrukcji jak to zmienic, na pewno jest taka informacja.

Jesli masz to zmienione na km/l to Twoj samochod spalil na odcinku 60 km, 7.14l/100km, wiec normalnie jak na benzyne.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zmieniłem dziś na l/km ekonomizer juz pokazuje wszystko poprawnie ale po mieście pokazuje mi 14-15 l na 100 km .... jak dla mnie bardzo dużooo ... byłem dziś u mechanika na wymianę oleju , filtrów i świec . Spalanie jak było tak i jest wysokie , ale okazało się że termostat jest rozwalony . Na biegu jałowym temperatura silnika rośnie , ale kiedy rusze to od razu spada .. Więc chyba problem rozwiązany jest przyczyna wysokiego spalania ....

 

 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.