Skocz do zawartości

Zakup radia Professional zamiast Bus.


damianz

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem trochę na forach że zamiana z Bus. na Prof. nie do końca polega na Plug & Play.

Problem jest jak radio jest z Logic 7, jak rozpoznać ? Czy radio z E90 podejdzie do E87 ? Czy każde Prof. ma MP3 ?

 

Moje bmw nie ma czujników parkowania, radio Business (czarne pokrętło), rok 2006-Maj-03. Czy jak bym kupił radio Professional z E90 (chromowane pokrętła) numer: 65.12-9 199 439. Model: CD73. Będzie to Plug & Play ?

 

Dzięki :wink:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Aby zrobić to zgodnie z technologią producenta to powinieneś przede wszystkim usunąć z klucza VO radio bussines i dodać professional...

 

Następnie wyrównać I-level w całym aucie, ponieważ musiałbyś mieć dużo szczęścia aby poziom oprogramowania radia dawcy był zgodny z tym z Twojego auta... (pomijam tu niezgodność nr VIN)...

 

Oczywiście jeśli trafisz na radio z auta, które miało podobne wyposażenie radio może działać od razu ale przy pierwszej diagnostyce otrzymasz zestaw błędów.

 

Należy także wspomnieć, że radio w BMW pełni rolę także gateway'a pomiędzy K-CAN a MOST dla innych modułów. Jego obecność, poprawne zakodowanie oraz zgodny i-level są wymagane do poprawnej pracy pozostałych modułów w aucie.

 

Każde radio Professional ma możliwość odtwarzania MP3.

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
ja zmieniałem w e90 i nic nie musiałem kodować :norty: Plug & Play

To, że Ci działa nie oznacza, że jest to zrobione dobrze... miałeś farta i trafiłeś radio zakodowane na ten sam typ audio co masz u siebie i podobne wyposażenie.

 

Podłącz auto pod diagnostykę i zobacz co Ci soft diagnostyczny wypluje... spróbuj zrobić programowanie w ASO zobaczymy co Ci powiedzą... itd.

 

Oczywiście można uprawiać tzw. druciarstwo i zrobić to plug & play... każdy musi sobie sam odpowiedzieć czy chce mieć to zrobione wg. technologii producenta czy też nie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena super. Dzięki za propozycje. Akurat pewnie do UK :roll: nie wysyła. Ja też tak szukam do 350zł, więc jak się trafi to napewno kupię.

Dzięki

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w orginale bylo business i oczywiscie zmenilem na poliftowy professional ,podlaczalem od tamtego czasu wiele razy auto pod fejsa i nie ma zadnych bledow ,a nic nie kodowalem, czyzby łuk szczescia.

Damian3619


Ze wzgledu iz nie ma zadnej stronki poswieconej Polskim wielbicielom BMW w UK. Zapraszam na profil facebooka Bmw anglia.


GG 43888118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
U mnie w orginale bylo business i oczywiscie zmenilem na poliftowy professional ,podlaczalem od tamtego czasu wiele razy auto pod fejsa i nie ma zadnych bledow ,a nic nie kodowalem, czyzby łuk szczescia.

Zapnij auto pod ISTA/p i spróbuj zrobić programowanie. Od razu będziesz miał żądanie o stare radio...

Zrób diagnostykę ISTA/d, która buduje sobie listę modułów m. in. po VO auta i napisz jaki masz rezultat... :mad2:

INPA nie zgłosi Ci błędu dot. radia business mimo, że fizycznie nie masz go w aucie tylko informację NO_ANSWER_FROM_ECU. Poza tym podczas diagnostyki na podstawie starego VO (tj. tego z wpisanym radiem business) zamontowane radio professional w ogóle nie jest diagnozowane bo nie ma go w VO.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czyli musialbym sie podpiac pod ISTE zeby to radio dokodowac? Czy dobrze rozumiem?

Minimum co należy zrobić to usunąć z VO auta radio business a dodać professional. Pomijam oczywiście fakt, że radio nadal będzie miało VIN auta dawcy.

Następnie zrobić kodowanie radia professional konkretnie pod Twoje auto.

Powyższe kroki zrobisz NCSem. Ale pamiętaj, że nadal będziesz miał radio z VINem z auta z którego pochodzi...

 

Aby zrobić to poprawnie (Twój VIN, utrzymanie I-level) masz 2 opcje:

 

ISTA/P - ścieżka doposażenia w radio professinal

WinKFP - programowanie radia z wpisaniem Twojego nr VIN z wyborem odpowiedniej wersji wsadu zgodnego z I-level Twojego auta

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli musialbym sie podpiac pod ISTE zeby to radio dokodowac? Czy dobrze rozumiem?

Minimum co należy zrobić to usunąć z VO auta radio business a dodać professional. Pomijam oczywiście fakt, że radio nadal będzie miało VIN auta dawcy.

Następnie zrobić kodowanie radia professional konkretnie pod Twoje auto.

Powyższe kroki zrobisz NCSem. Ale pamiętaj, że nadal będziesz miał radio z VINem z auta z którego pochodzi...

 

Aby zrobić to poprawnie (Twój VIN, utrzymanie I-level) masz 2 opcje:

 

ISTA/P - ścieżka doposażenia w radio professinal

WinKFP - programowanie radia z wpisaniem Twojego nr VIN z wyborem odpowiedniej wersji wsadu zgodnego z I-level Twojego auta

 

Pozdrawiam

prmax czy kojarzysz moze jakie to beda skroty w VO od business i professional i o co chodzi z kodowaniem radia konkretnie pod moje auto. Alez te forum jest poprostu jak duza encyklopedia wiedzy co chwile dowiaduje sie czegos nowego.Fajnie przy zadnej innej marce aut nie ma tyle frajdy jak przy BMW :D .

 

Pozdrawiam

Damian3619


Ze wzgledu iz nie ma zadnej stronki poswieconej Polskim wielbicielom BMW w UK. Zapraszam na profil facebooka Bmw anglia.


GG 43888118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czyli musialbym sie podpiac pod ISTE zeby to radio dokodowac? Czy dobrze rozumiem?

Minimum co należy zrobić to usunąć z VO auta radio business a dodać professional. Pomijam oczywiście fakt, że radio nadal będzie miało VIN auta dawcy.

Następnie zrobić kodowanie radia professional konkretnie pod Twoje auto.

Powyższe kroki zrobisz NCSem. Ale pamiętaj, że nadal będziesz miał radio z VINem z auta z którego pochodzi...

 

Aby zrobić to poprawnie (Twój VIN, utrzymanie I-level) masz 2 opcje:

 

ISTA/P - ścieżka doposażenia w radio professinal

WinKFP - programowanie radia z wpisaniem Twojego nr VIN z wyborem odpowiedniej wersji wsadu zgodnego z I-level Twojego auta

 

Pozdrawiam

prmax czy kojarzysz moze jakie to beda skroty w VO od business i professional i o co chodzi z kodowaniem radia konkretnie pod moje auto. Alez te forum jest poprostu jak duza encyklopedia wiedzy co chwile dowiaduje sie czegos nowego.Fajnie przy zadnej innej marce aut nie ma tyle frajdy jak przy BMW :D .

 

Pozdrawiam

Odezwij się na priv. Napiszę Ci co dokładanie trzeba zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W koncu upralem sie z moim professionalem po zmianie na business, jak ktos ma ten problem albo inny to polecam kolege PRMAX . Jest naprawde dobry i zna sie na rzeczy, dodam ze u mnie w miescie zjezdzilem wszystkich magikow i zaden mi nie pomogl jak prmax. Polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W koncu upralem sie z moim professionalem po zmianie na business, jak ktos ma ten problem albo inny to polecam kolege PRMAX . Jest naprawde dobry i zna sie na rzeczy, dodam ze u mnie w miescie zjezdzilem wszystkich magikow i zaden mi nie pomogl jak prmax. Polecam

Cieszę się, ze wszystko się udało :D

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Podłącz auto pod diagnostykę i zobacz co Ci soft diagnostyczny wypluje...

 

sprawdziłem i wyskoczyło mi że radyjko jest z innego auta

zakodowałem pod vin auta i gra tak samo :cry2: nie zrobił się logic7 :cry2:

A nadpisałeś VIN dawcy swoim numerem VIN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo tak ze po zmianie na prof nie bylo w ogole basu, z reszta przed zmiana tez. Pomoc kolegi prmax okazala sie niezbedna i udalo sie dopisac professional a potem mozna sobie przeprogramowac sama jednostke na bodajze 4 sposoby tj stereo, hi fi, top hifi i chyba harman kardon. U mnie bylo zwykle stereo, zmienilem srednie na te od hi fi, ktore nie graja wysokimi i dodalem tweetery od hi fi, zmienilem tez woofery na audio system. Po tym wszystkim gra DUZO lepiej, roznica jest slyszalna od razu.Tazke polecam sie pobawic bo warto. Napisze po raz kolejny ze polecam rowniez kolege prmax bo on mi w tym bardzo pomogl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, więc mój problem jest taki: mam e81 golutką, miałem radio business (żenada) i zmieniłem na professional (mniejsza żenada, ale nadal żenada) Wymieniłem wszystkie głośniki, dodałem tweetery, radioodtwarzacz na Alpine nie-bmw, wzmacniacz antenowy, prześciówkę do kostki na ISO, dodałem skrzynkę basową do bagażnika no i bangier, gra pięknie.

 

Ale z jakiegoś powodu nie odbiera mi radio FM, generalnie denerwuje mnie wyglad tego nie-bmwowskiego Alpine i chciałbym powrócić do PRO, bo lubię jak wszystko jest zrobione jak natura przykazała :D

 

Rozumiem, że radio można zakodować na kilka sposobów (kolega wyżej napisał). Wnioskując po tym jak do dupy gra to pewnie teraz mam stereo. Stąd mam pytanie, jak działa HiFi i Top HiFi? Tez nie pojdzie bez wzmacniacza? Bo nie chce ingerowac w wiazki z kablam oryginalnego systemu audio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.