Skocz do zawartości

[E87] 120d - smar na tylnej prawej alufeldze


BruceLee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś podczas mycia auta zauważyłem, że w tylnym prawym kole na alufeldze od środka mam plamy czarnego smaru. Po odkręceniu koła zobaczyłem, że brudna jest całą piasta w tym smarze. Mam pytanie co to może być, łożysko poleciało czy coś innego oraz ile może tak orientacyjnie wynosić koszt naprawy tej usterki? Prosiłbym również o polecenie jakiegoś dobrego (i w miarę taniego) mechanika w okolicach Lublina.

 

P.S. Zrobiłem zdjęcie, przepraszam za jakość ale robione telefonem.

 

http://img228.imageshack.us/img228/7286/imag0205x.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/4001/imag0211s.jpg

 

Bardzo bym prosił o pomoc, trochę boję się z tym jeździć bo nie chce podrożyć kosztów naprawy, co może się stać jak będę na tym tak jeździł?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na obudowę przegubu, dostanie się piach do środka i będzie do wymiany.

 

Dzięki kolego za pomoc, orientujesz się może ile będzie wynosić kosz naprawy tej usterki?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak długo poprzedni właściciel z tym jeździł, może jest tylko do wymiany obudowa a może jeszcze przegub i łożysko, musisz rozebrać i sprawdzić, trudno oszacować koszt tej imprezy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak długo poprzedni właściciel z tym jeździł, może jest tylko do wymiany obudowa a może jeszcze przegub i łożysko, musisz rozebrać i sprawdzić, trudno oszacować koszt tej imprezy.

 

OK dzięki za pomoc, w poniedziałek lub wtorek jadę do mechanika niech to zobaczy... tylko jeszcze nie wiem gdzie w Lublinie jest dobry mechanik :mad2:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak długo poprzedni właściciel z tym jeździł, może jest tylko do wymiany obudowa a może jeszcze przegub i łożysko, musisz rozebrać i sprawdzić, trudno oszacować koszt tej imprezy.

 

OK dzięki za pomoc, w poniedziałek lub wtorek jadę do mechanika niech to zobaczy... tylko jeszcze nie wiem gdzie w Lublinie jest dobry mechanik :mad2:

 

Powinien wystarczyć przeciętny mechanik. To nie slinik "padł"... :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak długo poprzedni właściciel z tym jeździł, może jest tylko do wymiany obudowa a może jeszcze przegub i łożysko, musisz rozebrać i sprawdzić, trudno oszacować koszt tej imprezy.

 

OK dzięki za pomoc, w poniedziałek lub wtorek jadę do mechanika niech to zobaczy... tylko jeszcze nie wiem gdzie w Lublinie jest dobry mechanik :mad2:

 

Powinien wystarczyć przeciętny mechanik. To nie slinik "padł"... :wink:

 

Tak koleżanko zgadza się nie silnik padł ale uwierz mi że czasem jak ktoś nie ma pojęcia to może źle koło przykręcić :duh: poza tym już raz kiedyś oddałem auto w ręce jednego domorosłego mechanika co się uważał za wszystkomogącego i niestety potem w moim aucie było więcej innych usterek niż przed wizytą u niego. Uszkodził mi trzy inne części w aucie przy okazji wymiany tej jednej, oczywiście wpierał mi potem, że muszę za to zapłacić bo trzeba było to wymienić a tak nie było. Jakby tego było mało to bezczelnie podniósł się na robocie bo jak to on powiedział "za robotę jest więcej bo musiałem trzy razy rozbierać, bo części nie pasowały..." to już był szczyt chamstwa... :mad2: czemu niby mam płacić za jego błędy i co mnie obchodzi że on złe części kupił i że trzy razy robił daną czynność bo mu brakuje wiedzy? Jakby był rozgarnięty to by nawet tak nie powiedział i się nie chwalił swoją głupotą :nienie: Dlatego teraz naprawdę większość czynności albo staram się robić sam przy aucie a jak jest coś poważniejszego to jadę do kogoś kto jest polecany i ma renomę...no i już nie zostawiam auta tylko stoję nad mechanikiem jak kat nad nieszczęsną duszą...nie zamierzam potem dwa dni szorować jasnego środka ze smarów bo mu się nie chciało rzucić szmaty na fotel...

 

Dziś byłem u kilku mechaników... werdykt jednoznaczny półoś do wymiany :mad2: ceny w zależności czy nówka z pudełka czy używka z rozbitka od 400zł do 2000zł plus robota... :cry2:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... teraz naprawdę większość czynności albo staram się robić sam przy aucie
...

 

Też wychodzę z takiego założenia.

Wolę sam zepsuć, niż pseudo mechanik ma się uczyć na moim samochodzie. Przynajmniej jestem o jedno doświadczenie bogatszy. Pewnie znasz to uczucie, jakim jest satysfakcja z dobrze przeprowadzonej naprawy przez siebie samego. O zaoszczędzonych pieniądzach nie wspomnę (częściowo dzięki forum). :wink:

 

Czasem bywa, że nikt nie udzieli odpowiedzi, wtedy nie pozostaje nic innego, jak samemu zakasać rękawy. W ostateczności jakiś sprawdzony warsztat.

 

Szkoda, że nie mieszkasz gdzieś w pobliżu... byśmy podłubali. Mam dużo wolnego czasu. :D

 

 

Ps.

Sorki za żeński nick, ale w internecie stawiałem wtedy pierwsze kroki, gdy się rejestrowałem i tak wyszło... (na żonę). :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ps.

Sorki za żeński nick, ale w internecie stawiałem wtedy pierwsze kroki, gdy się rejestrowałem i tak wyszło... (na żonę). :mrgreen:

Pogadaj z administratorami fora, może Ci go zmienią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj z administratorami fora, może Ci go zmienią ;)

 

Wątpię... userzy dopominali się o powiadomienia na skrzynkę (bez skutku), a co dopiero takie indywidualne sprawy. :wink:

 

 

Żeby nie było OT... zastanawiam się, co się mogło stać, że tak smar wycisnęło u kolegi BruceLee ?

Przyjmuję, że nie było tam wcześniej grzebane. Niejedno koło rozbierałem. Coś przecięło (przetarło) osłonę gumową... :roll:

Nic nie wspomina, czy jakiś podejrzany hałas stamtąd się roznosi po samochodzie.

A być może usterka już usunięta. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było OT... zastanawiam się, co się mogło stać, że tak smar wycisnęło u kolegi BruceLee ?

Przyjmuję, że nie było tam wcześniej grzebane. Niejedno koło rozbierałem. Coś przecięło (przetarło) osłonę gumową... :roll:

Nic nie wspomina, czy jakiś podejrzany hałas stamtąd się roznosi po samochodzie.

A być może usterka już usunięta. :wink:

 

Usterka ma być usunięta dopiero w poniedziałek rano... czekam na części... co do samej genezy uszkodzenia to trudno mi cokolwiek powiedzieć bo posiadam to auto dopiero drugi tydzień a jak kupowałem to nie było tego widać, dopiero teraz pokazał się ten smar, albo sprzedawca wymył półoś przed sprzedażą albo ja po prostu nie zobaczyłem tego... ale raczej bym dostrzegł taki wyciek tym bardziej, że zaglądałem pod spód :) W poniedziałek będzie mechanik mi wymieniał tą półoś to wtedy pogadam z nim i zapytam się go co mogło spowodować tą usterkę. Tak dla jasności to guma na przegubie nie jest ani przetarta ani przecięta, smar wychodzi spod części metalowej, która jest zaprasowana na przegubie i jest to część nie wymienialna dlatego trzeba wymieniać całą półoś... nie bardzo wiem jak to fachowo wytłumaczyć... zerknijcie koledzy raz jeszcze na zdjęcia tam jest to dosyć dobrze widać. A i jeszcze jedno w aucie nie słychać kompletnie nic, że coś się dzieje z kołem, zero hałasu czy innych podejrzanych objawów. Jakbym nie zobaczył tego smaru na feldze podczas mycia to bym dalej żył w nieświadomości :(

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i półoś wymieniona :) tak jak wspominałem wcześniej, guma na przegubie jest cała a smar "wychodził" z pod takiej metalowej blachy, która jest fabrycznie zaprasowana na przegubie i nie da się jej wymienić dlatego trzeba wymieniać całą półoś. Poniżej wrzuciłem kilka fotek wymontowanej starej półosi dla potomnych ;) by lepiej zobrazować usterkę. Co do genezy powstania tego uszkodzenia jest kilka możliwości ale najprawdopodobniej, tak mówił mi ten mechanik, który wymieniał mi dziś półoś, że w przeszłości była ona demontowana i jakiś fachowiec najprawdopodobniej wkładał ją lub zdejmował młotkiem :duh: tym samym uszkodził (zdeformował) tą niewymienialną blachę, która jest zaciśnięta na przegubie co przełożyło się na wyciek smaru :mad2: jakby była uszkodzona guma na przegubie to wtedy jest to do naprawy... koszt pewnie coś około 100-150zł a tak niestety trzeba było wymieniać całą półoś i koszty odpowiednio większe... nowa półoś kosztuje 1900zł plus robota, na allegro używaną można kupić już nawet za 150zł :) ale taka realna cena za taką, która nam posłuży to coś w granicach 250-500zł. Ja za swoją dałem 400zł plus 100zł za wymianę, przy tym jak pojechałem dziś do warsztatu to półoś już praktycznie na mnie czekała na miejscu, mechanik sam ją znalazł i po nią pojechał. Ktoś może powie, że przepłaciłem za swoją półoś ale moim zdaniem przy kupnie używanej części trzeba patrzeć na wszystko a nie tylko na cenę i to żeby była ona jak najniższa zwłaszcza kupując daną cześć przez internet. Trzeba brać pod uwagę, że ta najtańsza może być w podobnym stanie albo jeszcze gorszym od tej co wymieniamy tylko została ładnie umyta do zdjęcia :) nie wspomnę już o kosztach wysyłki jakiś zwrotach i innych przykrych historiach... suma summarum naprawdę czasem warto dać tą stówę więcej i mieć pewność, że to co kupujemy jest tego warte tym bardziej jak nowa część kosztuje pięć razy tyle... Dzisiejszą naprawdę wykonywałem w BRJ przy Al. Warszawska 150 w Lublinie, jestem bardzo zadowolony z ich usługi i nie wykluczone, że jak będę potrzebował znowu pomocy przy naprawie swojej laluni i nie będę sam potrafił sobie poradzić z problemem to się do nich udam. Zarówno właściciele jak i sami pracownicy, są mili i kompetentni. Widać, że nie chcą naciągać na koszty tylko pomóc w problemie, uczciwie proponują oryginalne części ze sklepu a jak ktoś chce to pomagają "załatwić" używane, ponadto doradzają co ich zdaniem jest lepsze w danej sytuacji. Osobiście polecam ten zakład jeżeli chodzi o serwis i naprawę BMW, ja w chwili obecnej jestem zadowolony z ich usług no i mam nadzieje, że będzie tak dalej w przyszłości :)

 

P.S. Poniżej wrzucam obiecane fotki uszkodzonej półosi.

http://img717.imageshack.us/img717/3319/imag0242l.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/4546/imag0244m.jpg

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BruceLee :), dzięki za wyczerpujący opis, a zwłaszcza za fotki! :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BruceLee :), dzięki za wyczerpujący opis, a zwłaszcza za fotki! :wink:

 

Spoko :cool2: wychodzę z założenia, że skoro ktoś mi się stara pomóc to ja również powinienem robić to samo. Wrzuciłem fotki bo chyba żaden opis nawet ten bardzo dokładny nie da tyle informacji co właśnie zdjęcie ;)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.