Skocz do zawartości

BMW E81 Problem z Welcome Lights - Światła Powitalne + Zamek


sebkar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem i mam nadzieję że uda mi się razem z wami go tutaj rozwiązać.

Od zeszłego tygodnia nie świeciły mi się światła powitalne po otwarciu samochodu z kluczyka - aż do przedwczoraj gdzie znów raz świecą a raz nie.

Dodam że światło wewnątrz kabiny zapala się i gaśnie normalnie przy otwarciu z pilota jak i drzwi. Dodatkowo zaczęło dziać się coś z zamkiem centralnym - żona mi zgłosiła że po odpaleniu samochodu na postoju potrafi się czasem zamek kilkukrotnie otwierać/zamykać, a dodatkowo w momencie zamknięcia się, kilkukrotnie ponowić próbę zamknięcia - słychać charakterystyczny dźwięk zamykania. Niestety tego ostatniego sam nie zaobserwowałem i podaję wam wersje przedstawioną przez małżonkę.

Po przeanalizowaniu braku welcome lights na forach stwierdziłem że pewnie akumulator (jeszcze oryginalny) jednak kolega mechanik sprawdził napięcie pod maską i mówi że jest ok ale poradził żebym podjechał do hurtowni żeby sprawdzili akumulator, co zresztą uczynię w tym tygodniu. Jednak teraz wyszedł jeszcze ten centralny.. Pomożecie? :cool2:

 

P.S. Po przeanalizowaniu sytuacji stwierdzam że pierwszym objawem było to, że pewnego dnia (ok. 2 tyg. temu) jak zostawiłem auto żeby się zagrzało to zamknęło się na odpalonym zapłonie - co wcześniej nigdy nie miało miejsca. Auto było odpalone 5minut w tym czasie poszedłem otworzyć bagażnik i wsadzić zakupy, a po zamknięciu bagażnika i dopaleniu papierosa okazało się że nie da się otworzyć drzwi. Może będzie to przydatną wskazówką. W samochodzie mam automatyczne zamykanie drzwi po osiągnięciu pewnych obrotów/ prędkości ale wtedy akurat nie słyszałem aby wzrosły obroty. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napięcie na aku sprawdza się po nocy oraz podczas odpalania a najlepiej tak jak chcesz zrobić, czyli tam gdzie sprzedają akumulatory sprawdzą czy do czegoś się nadaje, ale pewnie nie i to może być przyczyna problemów. Dopisz do tytułu oznaczenie, czyli np. 118i.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie welcome lights przestają siè zapalać w momencie wyświetlenia na desce rozdzielczej informacji, za niskie napięcie na akumulatorze, czy jakoś tak.

Mssz PDC w aucie? Czesto problemy z elektroniką powoduje zalany moduł w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie welcome lights przestają siè zapalać w momencie wyświetlenia na desce rozdzielczej informacji, za niskie napięcie na akumulatorze, czy jakoś tak.

Mssz PDC w aucie? Czesto problemy z elektroniką powoduje zalany moduł w bagażniku.

 

Niestety u mnie nic takiego się nie wyświetla.. ostatnio przy odpalaniu wyświetliła mi się kontrolka pomarańczowego samochodu na podnośniku, co oznacza z tego co wyczytałem koniec klocków hamulcowych. Zresztą wspominał mi kolega że niedługo przyjdzie na nie pora.

Tak to standardowo przy odpalaniu pojawia mi się samochód z jakąś liczbą (chyba 21000). Niestety nie zagłębiałem się jeszcze w tematykę kontrolek i ich oznaczeń.. chyba będę musiał się co nieco doszkolić.

Tak mam tylne czujniki parkowania, w takim razie podpowiesz mi może gdzie mogę sprawdzić ten moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie welcome lights przestają siè zapalać w momencie wyświetlenia na desce rozdzielczej informacji, za niskie napięcie na akumulatorze, czy jakoś tak.

Mssz PDC w aucie? Czesto problemy z elektroniką powoduje zalany moduł w bagażniku.

 

Niestety u mnie nic takiego się nie wyświetla.. ostatnio przy odpalaniu wyświetliła mi się kontrolka pomarańczowego samochodu na podnośniku, co oznacza z tego co wyczytałem koniec klocków hamulcowych. Zresztą wspominał mi kolega że niedługo przyjdzie na nie pora.

Tak to standardowo przy odpalaniu pojawia mi się samochód z jakąś liczbą (chyba 21000). Niestety nie zagłębiałem się jeszcze w tematykę kontrolek i ich oznaczeń.. chyba będę musiał się co nieco doszkolić.

Tak mam tylne czujniki parkowania, w takim razie podpowiesz mi może gdzie mogę sprawdzić ten moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te cyfry po odpaleniu to ilość kilometrów do wymiany oleju. Kasuje się to ręcznie przy wymianie oleju. Wtedy komp zaczyna liczyć od chyba 30 tysiecy w dół. Ja na 15000 wymieniam drugi raz i hak dodzie do zera to znow wymieniam. 30 tysięcy to za dużo na jedną wymianę.

Co do modułu czujników cofania, to znajdje się on za tapicerką po stronie pasażera w bagażniku. Niestety bez zdjęcia tapicerki nie da rady się tam dostać. Woda wpada przez uszczelkę lampy tylnej lub przez wentylację za tapicerką. Najłatwiej sprawdzić czy ma się wodę poprzez podniesienie siedziska tylnej kanapy. Łapie sie za przód i ciągnie do gory. Jeden zaczep jest po stronie kierowcy na środku a drugi po stronie pasażera. Jak pod siedziskiem jest woda to w bagażniku jest już powódź. Drugi sposób to wyjęcie zaślepek pod autem. Popatrz na foty tutaj, gdzie są zaślepki. Ja wyciągałem ja po majechaniu tylnymi kołami na krawężnik.

http://babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=11&t=102822&p=1323930

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te cyfry po odpaleniu to ilość kilometrów do wymiany oleju. Kasuje się to ręcznie przy wymianie oleju. Wtedy komp zaczyna liczyć od chyba 30 tysiecy w dół. Ja na 15000 wymieniam drugi raz i hak dodzie do zera to znow wymieniam. 30 tysięcy to za dużo na jedną wymianę.

Co do modułu czujników cofania, to znajdje się on za tapicerką po stronie pasażera w bagażniku. Niestety bez zdjęcia tapicerki nie da rady się tam dostać. Woda wpada przez uszczelkę lampy tylnej lub przez wentylację za tapicerką. Najłatwiej sprawdzić czy ma się wodę poprzez podniesienie siedziska tylnej kanapy. Łapie sie za przód i ciągnie do gory. Jeden zaczep jest po stronie kierowcy na środku a drugi po stronie pasażera. Jak pod siedziskiem jest woda to w bagażniku jest już powódź. Drugi sposób to wyjęcie zaślepek pod autem. Popatrz na foty tutaj, gdzie są zaślepki. Ja wyciągałem ja po majechaniu tylnymi kołami na krawężnik.

http://babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=11&t=102822&p=1323930

 

Dzięki wielkie za odpowiedź! Dowiedziałem się czegoś nowego :D

W takim razie dziś spojrzę pod kanapę w poszukiwaniu wody. Póki co samochód się "naprawił" i sytuacja ta nie występuje.. ciekawe co się stało.. :mad2:

W serwisie BMW zaproponowali mi kodowanie kluczyka za jedyne 150zł bo wg nich to on może powodować tą sytuacje.. co o tym myślicie? Naciąganie czy faktycznie możliwa przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.