Skocz do zawartości

BMW 120d 177km pytanko


mapmen

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry mam pytanie odnośnie paru dziwnych zachowan w moim bmw

Po pierwsze od paru dni zauważyłem że nie włącza mi się grzałka swiec przy nawet -7 C auto odpala chwilowo nim potrzaśnie jednak kiedy swiece się załączały po około 30 sekundach dmuchało już ciepłe powietrze teraz muszę czekać pare min

Po drugie po odpaleniu silnika klimatronic puszcza dmuchanie od razu na maxa wcześniej puszczał na dwie kreski i zwiększał z chwilą osiągnięcia wyższej temperatury silnika.

Po trzecie dzić po pzrzejechaniu około 25 km średnio intesywnie załączył się wiatrak chłodzenia podczas jazdy co zdażyło mi się pierwszy raz zimą ?

Proszę o porady dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odpalił ale kręcił z 15 sekund

Sprawdziłem poziom płynu był na min dolałem do maxa może coś pomoże

A czy parametry doładowania akumulatora też mogą mieć coś wspólnego ponieważ jeżdżę większość po miescie na krótkich odcinkach a od jakiegoś czasu pouciekały funkcje witania swiatel rest i start stop

umówiłem się też na test ale zawsze wolałbym wiedzieć co i jak bo zazwyczaj mechanicy wymyślają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Start stop nie działa w ujemnych temperaturach. Poziom płynu nie ma nic do rzeczy, ale uciekać też nie powinien. To ma być szczelny układ zamknięty. Widzę że koleżka też z Koszalina :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start stop nie chodzi już ze dwa lata

jak doładuje aku to swiatła home i rest działają przez dwa dni później znowu lipa

Co do tematu swiec to nie wiem stało się to nagle jak auto zaczęło zimować na dworze umówiłem się na za tydzień na Jaśminową zobaczymy

Tak z koszalina jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ty ale Michał z Jaśminowej to nie przeniósł się gdzieś na Słowiańska, koło DPD. Dawno u niego nie byłem ale tak słyszałem. Co do usterek to rzeczywiście akumulator ci siada. A ogrzewanie tylnej szyby ci działa, bo to też odłącza jak aku słaby. Swiece najłatwiej pod kompem sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie tylnej też nie działa ale na Jaśminowej nie mogli dojść dlaczego a sprawdzali kompem i tak jakby nie było przejścia prądu o przełącznika dalej :(

Dziś następna zagadka po przejechaniu 10 km załączył mi się wiatrak chłodnicy w momencie kiedy auto osiągnęło temperaturę jaką nie wiem

ale nigdy mi się to nie robiło nawet latem do puki nie załączyłem klimy

Ręce mi opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ogrzewanie tylnej szyby odłącza jak akulator jest do dupy. Zmień akumulator to większość dziwnych objawów Ci odejdzie. Sprawdzałeś w ogóle jaką masz temperaturę płynu chłodniczego w ukrytym menu. Możesz to wykonać sam bez problemu. Przez nie dogrzany silnik Start stop też nie działa. Dziwne że BMW zrezygnowało ze wskaźnka temperatury skoro miejsce na liczniku jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma dwa lata tyle też mam auto

Wymieniony był ASO BMW jeszcze w Niemczech auto kupiłem latem fakt mało jeździłem i głównie miasto na jesien już polowa funkcji zanikła tj. rest swiatła powitalne start stop

Kilka razy doładowywałem aku i rest i swiatla dzienne wracały start stop nigdy nie powrócił co nawet mnie ucieszyło

Auto zawsze zimą garażowałem zauważyłem kiedyś jak postał kilka dni na mrozie rok temu ze swieczki się nie zapalają przy - 5 a niekiedy przy plus 3 się zaświecały :)

od kilku tygodni auto parkuje na mrozie paliło do niedawna elegancko sieczki się paliły ciepło szło już po kilkunastu sekundach.

Do poniedziałku kiedy przy niskiej temperaturze nie zapaliły się swieczki a dmuchawa na auto załączyła się od razu na full

Auto rozgrzewa się dłużej bo siece nie wspomagają ale jak się rozgrzeje to idzie żar z nawiewów przy 23 stopniach ustawienie.

Po czym po 10 km załącza się wiatrak i powyłączeniu silnika w jednym przypadku się wyłącza w drugim chodzi po wyłączeniu zapłonu do tego stopnia ze muszę odpalić na nowo auto wyłączyć zapłon i wiatrak gaśnie

Dziwna sparawa

Dziś spi w garażu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz objawy padniętego czujnika temperatury płynu - częsta awaria w N47.

Sprawdź temperaturę w ukrytym menu i rozwiążesz swoje wątpliwości.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno się da tylko potrzeba cierpliwości i zsumowania pięciu ostatnich liczb vinu, i wpisania w opcji chyba nr 19, i od razu przejście do nr 7 gdzie jest temperatura.

Jak by co to na PW.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza pomyslna czujnik płynu

Pokazywał 100 stopni

Wymieniony działał 10 lat i pracował przez 170tys km

Autko dostało nowy olej filterki

 

I jeszcze tylko czekam na diagnozę pukania delikatnego podczas puszczania nogi z gazu i ponownym dodaniu gazu

I autko w pełnej gotowości zmieni właściciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.