Skocz do zawartości

[e87 120d] paski, rolki, napinacze - wymiary.


Wioletta

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie oleju, zauważyłem, że część paska klinowego(wielorowkowego), zaczyna "łysieć". Połowa rowków stała się płytsza.

 

Problem w tym, że po wpisaniu nr. VIN, i tak występują dwa rodzaje pasków. :mad2:

Po co w takim razie Vin?!

Mam manulalną klimę, czy VIN tego nie uwzględnia?!

W sklepach internetowych po wpisaniu danych mojego auta, pojawia się nawet elektryczne wspomaganie! :mad2:

 

Żeby było śmieszniej, nawet na realoem nie widzę rolki od klimy, albo coś niedowidzę...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG52&mospid=48925&btnr=11_3662&hg=11&fg=18

 

 

Czy ma ktoś idetyczny model jak mój i "przechodził" wymianę tych dupereli?

Szukajka nie chce mi pomóc w tym temacie.

 

Mam e87 120d 05', manual klima i wspomaganie hydrauliczne.

Oczywiście wszystkie teile mogę sprawdzić w moim, ale to wiąże się z demontażem, a dostawa części trwa.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak ja ost wymienialem u siebie ,kolo corteco,pasek wielrowkowy gates ,malego nie wymienielem odrazu pozniewaz zly kupielm i po jakims czasie mi sie zerwal i malo co nie zginelem :mad2:

A i rolki tez wymienielm jak wroce to zerkne na paragon i Ci napisze nr ,wiem ze w seri3 jest napisane jakie nr paskow i wogole...musisz tam luknac!

Nie polecam tych paskow piszczy przy odpalaniu i gaszeniu :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
krzysiek555, czekam...

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik zalecał mi paski ori tylko, bo inne piszczą itd... (właśnie wcześniej miałem gates`a i był pisk przy gaszeniu samochodu). Akurat wymieniałem koło pasowe też, bo były luzy na nim i wziąłem oryginał, ale mechanik polecał tak jak kolega u siebie zmieniał corteco - ponoć dobra jakość.

 

Na paskach bym nie oszczędzał i nie szukał zamienników, bo nie są nawet w ASO aż takie bardzo drogie. Jak kupowałem w ASO swoje części to stał też koleś, który kupił pasek contitech do swojego bmw 3 i się okazało, że nie łapał, był trochę za długi. Doradzał mi tylko oryginały, niby contitech też robi na pierwszy montaż dla bmw i sprzedaje zamienniki pod swoją nazwą, ale te paski się jednak trochę różnią.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na paskach bym nie oszczędzał i nie szukał zamienników, bo nie są nawet w ASO aż takie bardzo drogie. Jak kupowałem w ASO swoje części to stał też koleś, który kupił pasek contitech do swojego bmw 3 i się okazało, że nie łapał, był trochę za długi. Doradzał mi tylko oryginały, niby contitech też robi na pierwszy montaż dla bmw i sprzedaje zamienniki pod swoją nazwą, ale te paski się jednak trochę różnią.

 

Napinacz też wymieniałeś, kupowałeś? Jeśli tak, to jaki?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na paskach bym nie oszczędzał i nie szukał zamienników, bo nie są nawet w ASO aż takie bardzo drogie. Jak kupowałem w ASO swoje części to stał też koleś, który kupił pasek contitech do swojego bmw 3 i się okazało, że nie łapał, był trochę za długi. Doradzał mi tylko oryginały, niby contitech też robi na pierwszy montaż dla bmw i sprzedaje zamienniki pod swoją nazwą, ale te paski się jednak trochę różnią.

 

Napinacz też wymieniałeś, kupowałeś? Jeśli tak, to jaki?

 

 

Sorki, że tak późno, ale dopiero wróciłem. Zmieniałem rolkę na ori (nawet nie wiem czy inne są), koleś miał na warsztacie, mówił, że w starej łożysko hałasuje mocno to kazałem wymienić. Koło 350zł kosztowała (na fakturze mi tylko napisał napinacz :/ bez numeru). Co do paska to mam na fakturze 4PKX810 i płaciłem za niego 91zł brutto, za pasek wielokrokowy 183zł brutto.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że tak późno, ale dopiero wróciłem. Zmieniałem rolkę na ori (nawet nie wiem czy inne są), koleś miał na warsztacie, mówił, że w starej łożysko hałasuje mocno to kazałem wymienić. Koło 350zł kosztowała (na fakturze mi tylko napisał napinacz :/ bez numeru). Co do paska to mam na fakturze 4PKX810 i płaciłem za niego 91zł brutto, za pasek wielokrokowy 183zł brutto.

 

Są dwa rodzaje pasków... mimo, że klima ma swój pasek, to pytają czy klima jest automatyczna, czy manual. Ja mam manualną, a TY?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Automat.

 

Aha, czyli mam zamówić te drugie. Dzięki!

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat rozgrzewam ponownie bo wlasnie zamowilem nowa rolke prowadzaca alternatora i rolke napinacza do silnika M47 bmw 118d (w zamian wymiany kompletnego napinacza).

Zrobilem badanie dostepnosci czesci i stwierdzilem ze rolek prowadzacych jest mnostwo a samych kolek napinacza jest maly wybor.

 

Rolka prowadzaca alternatora to :

 

BMW OEM 11287790448 -149zl (INA dla OEM)

SKF VKM38214 ok.100zl

INA 532 0553 10 ok.69-102zl (INA slovakia aftermarket)

Ruville 55065 ok.85zl (INA aftermarket)

GATES T36247 ok.65zl

FEBI 31236 ok.65zl

Magnetti marelli MPQ0355 ok.38zl

Caffaro CFR 238-99 ok.48zl (produkcja polska ,lozysko japonskie Nachi)

(Caffaro)Elstermann EL0433 ok.58zl (produkcja polska, lozysko niemieckie FAG)

 

Nowa rolka(sama) bez napinacza(do wlasnego napinacza paska) to :

 

Caffaro CFR 272-00 ok.35zl (lozysko japonskie Nachi)

Caffaro Elstermann EL0265 ok 39zl (lozysko niemieckie FAG)

Magnetti marelli MPQ0641 ok 39zl

 

Najtanszym z najlepszych napinaczy z rolka jaki znalazlem byla INA 534 0331 10 za 170zl.

 

PS.Zdecydowalem sie na rolke prowadzaca alternatora firmy INA ktora dostalem z niemieckiej dystrybucji a zostala wyprodukowana przez INA France dla INA germany.

Rolke napinacza kupilem polska Elstermann z lozyskiem FAG.

Obie rolki sfotografuje i zrobie galerie dla potomnych gdy dostane w swoje rece ta od napinacza.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

6msc temu zdjalem oryginalny pasek OEM i zastapilem nowiutkim rumunskim contitechem (z "fredzelkami") z tegoroczej dostawy.

Tak po prostu to zrobilem by miec nowe oba paski.

Po tym czasie nagle zaczelo cos wyc.

Wlozylem stetoskop i zbadalem rolki , padlo na ta od alternatora.

Przemyslalem sprawe i doszedlem ze wyminie tez ta od napinacza testujac rolke od polskiego producenta.

Przy okazji wymiany rolek pojda do wymiany tez uszczelki przewodow intercoolera.

 

PS.Ta nowa rolka INA jest wykonana z UTRAMID® firmy BASF,jak przyjdzie ta polska to porownam czy polacy do swoich wtryskarek uzywaja porzadnej niemieckiej surowki.

Nie wiem czy na zdjeciach uda mi sie to pokazac ten kompozyt dla was.

Ogolnie to ultramid sie swieci tak jak szklo pomieszane z plastikiem.

 

PS" No wiec polacy nie uzywaja surowki takiej jak uzywa INA do swoich wyrobow.

Jest to poliamid ale nizszej gestosci niz niemiecki.

Lozysko FAG tez nie chodzi tak zwarcie jak te w rolce INA.

Brak kolnierza do zaslepki przeciwkurzowej ich/OEM wiec lozysko jest caly czas poddane brudowi z komory silnika :)

Na przykladzie tych rolek widac roznice pomiedzy produktem polskim a niemieckim gdzie szczegoly decyduja o finalnej jakosci.

Polakom sie wydaje ze elegancka obrobka zastapi jakosc materialow a to niestety bledne podejscie do tematu jakiejkolwiek produkcji.

Warto doplacic za napinacz INA lub BMW OEM by miec wszystko zgodne(lub prawie) z oryginalem a nie zawracac sobie glowe (jak ja.) wymiana samej rolki napinacza...

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/3.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/4.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/5.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/6.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/7.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/8.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/9.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/10.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/11.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/5805932/1.jpg

Darmowe galerie allegro.pl

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota KumatyWujek :cool2:

 

Ja wymieniałem rolki w N47 - tam jest jeden pasek, dwie rolki prowadzące i jedna napinająca.

Prowadzące kupiłem Ruvilla - w środku były INA - identyczne z oryginałem.

Przy napinaczu wymieniłem samą rolkę - nie bardzo jest z czego wybrać i założyłem Caffaro z Japońskim łożyskiem NSK. Trochę żałuję, że nie założyłem napinacza z rolką Ruvilla - pewnie w środku też by był oryginał (ale te napinacze ogólnie się nie psują i założyłem samą rolkę).

Zamiast szukać rolki napinającej (do N47), można kupić rolkę prowadzącą i ona pasuje w miejsce rolki napinającej - jest różnica ok 1mm w szerokości, ale to nie ma znaczenia bo oryginalna rolka wystaje nawet 2mm poza pasek.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.