Skocz do zawartości

[E87]120i światła do jazdy dziennej a przepisy


sobon2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak wielu użytkowników BMW mam zaprogramowane światła do jazdy dziennej jako światła długie o mniejszej mocy świecenia. No i dzisiaj zostałem zatrzymany przez policję z powodu właśnie tych świateł. Policjant stwierdził, że zna BMW i wie, że takie coś ludzie robią i że to nie ma homologacji i dowód do zatrzymania. Na moje stwierdzenie, że nowe auta np. polo czy golf wychodzą z fabryki z takim patentem policjant stwierdził, że moje auto jest z 2005 roku i w tamtych czasach lampy takiej homologacji nie dostały a te nowe takie mają i tyle. W końcu dowiedziałem się, że diodki z chin za 10 zł z wydrapanym symbolem DRL, które patrzą w niebo i gó..no świecą są OK a moje światła są nielegalne i w razie kolizji ktoś może stwierdzić, że został przeze mnie oślepiony i będę miał problem. Stwierdził również, że mam dołożony moduł obniżający napięcie w lampie (taki z niego spec) - specjalnie otworzyłem maskę, żeby pokazać że żadnego druciarstwa nie ma ale Pan stwierdził, wskazując na oryginalne wiązki, że są przerabiane! Koniec końców zwrócił mi dowód i skończyło się na pouczeniu. Jak to w końcu jest? Czy ma ktoś jakiś konkretny przepis na to? Nie chodzi mi o dyskusję czy te światła są lepsze czy gorsze od diodek z dalekiego wschodu ale jaki jest na to paragraf, albo jak go obejść żeby przekonać policję?

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety Pan Policjant miał rację co do kodowanych swiateł. Nie miał racji co do lampek z Chin. Te z Chin w znacznej większości to chamskie podróby lamp mających homologację, albo po prostu podany jest numer homologacji z zupełnie innej lampy. Przeróbka świateł długich, przeciwmgielnych czy rasowanych ringów jest niezgodne z prawem. Kazdy rodzaj swiałeł musi miec homologację. Zapewne daloby się zrobic homologaję na niektóre przeróbki, ale koszt byłby pewnie powalajacy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety z tego co pamiętam to reflektory przystosowane do świateł dziennych muszą mieć odpowiednie oznaczenie na kloszu (DRL albo jeszcze jakieś D...),jest odpowiedni wątek na forum.

co więcej kiedyś dowiedziałem się od Pana Policjanta że światła dzienne w starszych samochodach (zarejestrowanych przed rokiem ..... nie pamiętam którym) muszą świecić się razem ze światłami pozycyjnymi z przodu i z tyłu,a nie tak jak w nowszych autach,że świecą się tylko z przodu światła dzienne.

poszukaj na forum jest ten temat dość dobrze wyjaśniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety z tego co pamiętam to reflektory przystosowane do świateł dziennych muszą mieć odpowiednie oznaczenie na kloszu (DRL albo jeszcze jakieś D...),jest odpowiedni wątek na forum.

co więcej kiedyś dowiedziałem się od Pana Policjanta że światła dzienne w starszych samochodach (zarejestrowanych przed rokiem ..... nie pamiętam którym) muszą świecić się razem ze światłami pozycyjnymi z przodu i z tyłu,a nie tak jak w nowszych autach,że świecą się tylko z przodu światła dzienne.

poszukaj na forum jest ten temat dość dobrze wyjaśniony.

Hey!

Przeorałem już trochę internet w tym temacie bo się trochę zdenerwowałem, jak mi ktoś wciska jakieś druciarstwo. A na lampach poliftowych gdzie np. ringi są jako dzienne jest jakiś znaczek homologacji? Straszne jaja z tymi przepisami... Po drodze jak mijam jakieś BMW to prawie każdy widać że ma żóte długie jako dzienne:)

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sie wala na ryj. A, ze dowod chcieli zabrac?? i ze niby co mialbys zrobic z tymi lampami aby dowod mozna bylo odebrac? smieszne. Niech sie pajace zajma zlomami co maja lewe przeglady, bo trupow tyle jed

zdzi ze glowa boli

 

co do kwesti kodowania itp. skoro producent przewidzial taka opcje w komputerze w aucie, ktore ma czujnik zmierzchu spelniajac rownoczesnie wymogi: tj zawsze wlaczone przy starcie auta, gasna przy wlaczeniu swiatel mijania itp. to nie rozumiem, ze maja byc niedopuszczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Aktywacja dziennych świateł polega niejako na przestawieniu opcji w module na rynek Kanadyjski?Amerykański gdzie DRL są obligatoryjne, ;olicjant może Cie pocałować w trąbke, jeżeli ktos będzie miał taki problem prosze o informacje a z chęcia debilowi w niebieskim wylecze kompleksy małego członka i wystawie mu odpowiednie zaświadczenie z pieczątka mojej firmy oraz rzeczoznawcy :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja bmw north america na DRL nie obowiazuje w europie poniewaz na tamtym rynku sa inne reflektory w autach koncernu bmw i sama homologacja:)

Mam JGC i ciagle mam problem ze swiatlami na przegladzie.

Wasze szczescie ze nie sa obowiazkowe podczas badania technicznego.

 

PS.Twoje zaswiadczenie czy opinia rzeczoznawcy dzikusek nic nie pomoze bo to bmw polska musi miec zrobiona homologacje na ten typ reflektora w serii 1 do DRL.

Zgodnie z punktem 1 rozporzadzenia ministra transportu z 2009r.

Nie mam pojecia czy da sie podciagniac ten reflektor do DRL pod stara homologacje na sam reflektor rynku europejskiego.

Tu juz importera dobra wola musi zostac spelniona i do niego nalezy ruch w tej sprawie.

 

 

Jesli bmw w ktorymkolwiek kraju EU aktywuje w ASO DRL to istnieje szansa na taki papier…..

A aktywuje???????

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Niestety nie - patrz punkt pierwszy tego opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niech sie wala na ryj. A, ze dowod chcieli zabrac?? i ze niby co mialbys zrobic z tymi lampami aby dowod mozna bylo odebrac? smieszne. Niech sie pajace zajma zlomami co maja lewe przeglady, bo trupow tyle jed

zdzi ze glowa boli

 

co do kwesti kodowania itp. skoro producent przewidzial taka opcje w komputerze w aucie, ktore ma czujnik zmierzchu spelniajac rownoczesnie wymogi: tj zawsze wlaczone przy starcie auta, gasna przy wlaczeniu swiatel mijania itp. to nie rozumiem, ze maja byc niedopuszczone

 

A gdzie jest napisane, ze producent dał taka opcję użytkownikowi. Kodowanie opcji niezgodnych z homologacja samochodu jest niedozwolone i może być powodem np. unieważnienia gwarancji. Oprogramowanie samochodu jest elastyczne, aby można było łatwo dostosować do wymagań poszczególnych rynków, co nie daje przyzwolenia na samodzielne przeróbki.

 

Przy okazji - to ze wielu użytkowników modyfikuje swoje samochody nie powoduje, że jest to zgodne z prawem.

Nawiasem mówiąc nie bardzo widzę oszczędność z przeróbki - obniżenie mocy żarówek o kilkanascie watt, aby zaoszczędzić jakieś grosze w samochodzie tej klasy jest śmieszne biorąc pod uwagę możliwy konflikt z policją, która nie jest szczególnie życzliwa do kierowców tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aktywacja dziennych świateł polega niejako na przestawieniu opcji w module na rynek Kanadyjski?Amerykański gdzie DRL są obligatoryjne, ;olicjant może Cie pocałować w trąbke, jeżeli ktos będzie miał taki problem prosze o informacje a z chęcia debilowi w niebieskim wylecze kompleksy małego członka i wystawie mu odpowiednie zaświadczenie z pieczątka mojej firmy oraz rzeczoznawcy :norty:

 

Dziqsek na pewno powali go na kolana Twoja pieczatka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mimo wszystko wyglada na to ze aktywowane lampy (na światłach drogowych) nie spełniają wg powyższego artykułu dwóch wymagań - homologacja DLR i barwa światła (biała) - to jesli miałbym sie czepiać szczegółów. Sam na takich jeżdzę ale na razie nie miałem żadnych takich kontroli ...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, która nie jest szczególnie życzliwa do kierowców tej marki.

 

O to sie sprawa glownie rozbija :)

Wlasciciele bmw sa pokarmem dla aparatu terroru…

Duza w tym wina uzytkownikow E36 urzadzajacych tor rajdowy z polskich ulic z masa ofiar smiertelnych.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiasem mówiąc nie bardzo widzę oszczędność z przeróbki - obniżenie mocy żarówek o kilkanascie watt, aby zaoszczędzić jakieś grosze w samochodzie tej klasy jest śmieszne biorąc pod uwagę możliwy konflikt z policją, która nie jest szczególnie życzliwa do kierowców tej marki.

 

W przypadku ksenonow ma to juz sens

 

a tak apropo to teraz mi sie przypomnialo, ze bmw sprzedaje swiatla do jazdy dziennej dla jedynek. Sa to te paseczki diodowe tyle, ze dopasowane do zamontowania w jedynkach wlasnie. I teraz pytanie - czy poprostu chcieli dodatkowo zarobic czy faktycznie takie zakodowanie wiedza, ze nei spelnia norm hmm

 

druga rzecz co mnie osobiscie wkurza na drogach to auta z fabrycznymi dziennymi ale juz bez czujnika zmierzchu. Jedzie taki kowalski na dziennych, a na dworze pogoda jak pod psem. I zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żarówką H7 lub H1 ma 55W a ksenon 35W. Trwałość ksenona 7-8 lat a żarówki halogenowej 2 lata (mam na myśli markowe i eksploatowane w porównywalnych warunkach). Zatem oszczędności prądu właściwie nie ma - co do ceny to też praktycznie to samo, a jak dojdzie mandat to nawet drożej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówką H7 lub H1 ma 55W a ksenon 35W. Trwałość ksenona 7-8 lat a żarówki halogenowej 2 lata (mam na myśli markowe i eksploatowane w porównywalnych warunkach). Zatem oszczędności prądu właściwie nie ma - co do ceny to też praktycznie to samo, a jak dojdzie mandat to nawet drożej.

 

Nie wiem skad ten wynik zywotnosci, chyba z etykiety na opakowaniu. W ciagu 3 lat dwa razy wymienialem zarniki. Oryginalne osramy dedykowane, kupowane u autoryzowanych przedstawicieli.

Auto jezdzone dzien w dzien przynajmniej dwie godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje, że gliniarzowi najbardziej chodziło o to, że mam powsadzane jakieś moduły obniżające napięcie. Owszem są takie do kupienia i można to zamontować w każdym aucie ale w BMW to jest kwestia kodowania. Co do oszczędności prądu to mi nie zależy ale głównie chodzi o odbłyśniki w lampach i podświetlenie - w tym momencie te rzeczy zużywają się najbardziej. No i jeszcze kwestia żarników - jak nie miałem zakodowanych świateł dziennych to w pozycji A przełącznika xenony włączały się już podczas kręcenia rozrusznikiem i żarniki dostawały po dupie bo w tym momencie jak kręcił rozrusznik to migotały pod wpływem spadku napięcia. No i po 2 miesiącach szlag trafił jeden z nich. Dlatego zdecydowłam sie na zakodowanie dziennych - jeżdżę już 4 lata i z xenonami nic się nie dzieje. Szkoda że nie ma jakiegoś paragrafu na to żeby mieć się czym obronić....

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie ze na te swiatla dziala ten sam patent co na przyciemniane szyby.

Brak dowodu rejestracyjnego-mandat 50zl bez naliczania punktow karnych.

Trzeba miec jednak OC,prawo jazdy,trojkat,wazna gasnice i kamizelke odblaskowa :)

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żarówką H7 lub H1 ma 55W a ksenon 35W. Trwałość ksenona 7-8 lat a żarówki halogenowej 2 lata (mam na myśli markowe i eksploatowane w porównywalnych warunkach). Zatem oszczędności prądu właściwie nie ma - co do ceny to też praktycznie to samo, a jak dojdzie mandat to nawet drożej.

 

Nie wiem skad ten wynik zywotnosci, chyba z etykiety na opakowaniu. W ciagu 3 lat dwa razy wymienialem zarniki. Oryginalne osramy dedykowane, kupowane u autoryzowanych przedstawicieli.

Auto jezdzone dzien w dzien przynajmniej dwie godziny

 

 

Mam dwa samochody z ksenonami jeden 2006 - żarniki które były sprawne (Philips) wymieniłem w 2013 (czyli po 7 latach) na nowe bo miałem kaprys na nowe Philipsy niby bardziej białe - okazało się, ze świecą tak samo jak stare przed wymianą. Drugi 2009 do dziś są te które założyli w fabryce - pewnie Philips. Oba auta eksploataowane głównie w jeździe miejskiej w Warszawie. Nie chcę tu tworzyć nowego wątku o jakości ksenonów, bo jest już taki bardzo obszerny na forum E90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj akurat robilem przeglad i podpytalem diagnosty o te swiatla dzienne. Faktycznie aby sie policjant nie przyczepil musimy posiadac lampy homologowane do dziennych, ale samo posiadanie dziennych w lampach, ktore nie maja oznaczenia nie upowaznia go - diagnosty - do nie podbicia przegladu, a co za tym idzie do zabrania dowodu przez policjanta!

Podsumowal to tak. Jesli bede jechal na tych "lewych" dziennych to moge dostac mandat, ale nie musze nic przerabiac - odkodowywac - aby odebrac zabrany dowod. Nie ma ingerencji w reszte pojazdu wiec i nie ma co "naprawiac" dlatego zabieranie z tego powodu dowodu jest conajmniej bezsensowne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślałem żeby zamiast żarówek na długich założyć LED tak jak FICU (ma temat w dziale nasze jedynki), albo jakieś żarówki, które w trybie dziennych nie świeciły na żółto tylko biało to pały może by się tak szybko nie doczepiły...w sumie z tym odbieraniem dowodu rej. to masz rację - nic w aucie nie trzeba przerabiać żeby go dostać spowrotem:)
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.