Skocz do zawartości

żółta kontrolka(kłódka)


Kacyper

Rekomendowane odpowiedzi

A ile kosztowała cie kierownica? Plus jej adaptacja?

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://allegro.pl/showItem2.php?item=4106812801. Witam znalazłem taka kolumnę czy ona bedzie pasować do mojego samochodu i czy warto ja kupić?

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zeby skasować ten blad to ja muszę od nowa nowego softa wygrywać i jakos specjalnie ja adoptować?

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cb faktycznie to kosztowalo 150zl w ASO?

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
http://allegro.pl/showItem2.php?item=4106812801. Witam znalazłem taka kolumnę czy ona bedzie pasować do mojego samochodu i czy warto ja kupić?

 

Ciekawe tylko skąd biorą się takie części... 2011 r, 20tyś przebiegu.... pewnie auto rdza zjadła i trzeba było rozebrać auto na części :D

Współczuje, osobie do której należał dawca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie, czekam na przesyłkę auto stoi na warsztacie na soltysowskiej 1 u Roberta, mysle ze w tym tygodniu bedzie do odbioru i problem sie skończy, o czym napewno poinformuje na forum. A skad sie biora takie części hmmmmmm moim zdaniem za słabe zabezpieczenia antykradzieżowe, i alarm który wył pewna nocą był za cichy aby obudzić spiacego właściciela bmw, które najprawdopodobniej stało poza garażem, stad nowe części na Allegro w fajnych cenach:-) wiec pilnujmy swoje fury!!!!!!

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiec odebrałem samochód, nie ma już błedu, "sztyca" kierownicy została wymieniona, ta nowa była trochę podobno pokryta rdzą, ale one podobno tak maja... wydaje mi sie ze trochę ciężej się kreci kierownica?;> ale nie wiem czy to nie moje wydzimisie;-) narazie sprawa zakończona mam nadzieje ze na długo i problem nie powróci;-) co zrobić ze starą "sztycą" ?pozdrawiam!

 

P.S

Otóż że w mojej jedynce własnie wybiła liczba 200tyś km postanowiłem napisać co w tym czasie odmówiło posłuszeństwa i co musiałem zrobić:

- Filtr DPF czyszczenie koszt 600zł przebieg (198tyś) (Żółta kontrolka filtra zapełniona do połowy kropeczkami),

- Akumulator Varta _start stop 800zł przbieg (198tyś) (odłanczało niektore funkcje nie działał star stop, i wyskakiwała kontrolka akumulatora),

- Tuleje pływające tył plus geometria 520zł przebieg(190tyś) (skrzypienie przy wolnej jezdzie na nierownosciach),

- Kolumna Kierownicy plus aktualizacja sterownika 500zł, 250 Kolumna i 250 robocizna, przebieg (200tyś), ( żółta kontrolka z kłódką, brak możliwości odpalenia bmw).

Pozdrawiam i życzę "RADOŚCI Z JAZDY" ;-)

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiec odebrałem samochód, nie ma już błedu, "sztyca" kierownicy została wymieniona, ta nowa była trochę podobno pokryta rdzą, ale one podobno tak maja... wydaje mi sie ze trochę ciężej się kreci kierownica?;> ale nie wiem czy to nie moje wydzimisie;-) narazie sprawa zakończona mam nadzieje ze na długo i problem nie powróci;-) co zrobić ze starą "sztycą" ?pozdrawiam!

 

P.S

Otóż że w mojej jedynce własnie wybiła liczba 200tyś km postanowiłem napisać co w tym czasie odmówiło posłuszeństwa i co musiałem zrobić:

- Filtr DPF czyszczenie koszt 600zł przebieg (198tyś) (Żółta kontrolka filtra zapełniona do połowy kropeczkami),

- Akumulator Varta _start stop 800zł przbieg (198tyś) (odłanczało niektore funkcje nie działał star stop, i wyskakiwała kontrolka akumulatora),

- Tuleje pływające tył plus geometria 520zł przebieg(190tyś) (skrzypienie przy wolnej jezdzie na nierownosciach),

- Kolumna Kierownicy plus aktualizacja sterownika 500zł, 250 Kolumna i 250 robocizna, przebieg (200tyś), ( żółta kontrolka z kłódką, brak możliwości odpalenia bmw).

Pozdrawiam i życzę "RADOŚCI Z JAZDY" ;-)

 

 

chyba nie ma co narzekać, bo przebieg już spory. dobrze, że się wszystko udało zrobić i to w niezłych kwotach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za sztyce zapłaciłem 250zl a za jej wgranie i wymianę 250 wiec pewnie wymiana to 100zl a soft 150 :-) no przebieg duży ale wiesz latka lecą a ta 1neczka nie ustoi długo na parkingu :)))heheh paliwa nie przeliczam :-D no w krk dokładnie 500zl cały soft.

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A tam ja uwzam ze 200 tys km dla auta to nic, dopiero dotarty. Mialem sluzbowa octavie I 1.9 Tdi, jak ja zamienialem na nowego peugota 508 miala niecale 320 tys nasmigane. I oprocz oleju, klockow i rozrzadu nic nie bylo wymieniane!!!! Ani jednej usterki!!!! Dlatego niestety ale Bmw czy inne marki premium mocno rozczarowuja pod wzgledem trwalosci. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje, ze produkt premium to przede wszystkim : komfort, wyglad, bezpieczenstwo i tym podobne. Trwalosci bym do tego nie dopisal :)

Taka Dacia Logan jest niezniszczalna mechanicznie, a do kategorii premium bym jej nie zaliczyl :)

 

Dlatego jesli ktos kupuje cos z polki premium, to nie dla bezawaryjnosci. To takie moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
tez tak mialem , az sie wystraszylem okazalo sie ze zle ustawilem kierownice jak sie wsuwa i wysuwa , wiec poprawilem cos tam zaskoczylo i poki co spokoj w sumie zona rzadko jezdzi wiec nie przestawiam tego ustrojstawa czesto. W kazdym badz razie po tym od razu zgasla ta kontrolka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
normalne jest, że przy problemach z tą blokadą nawet kontrolki się nie zapalają ? nie mówię nawet o odpaleniu auta, ale same kontrolki są czarne jak noc...

 

Brak świecenia kontrolek ma niewiele wspólnego z błędem ELV czyli blokady kierownicy. Tu widzę raczej problem z akumulatorem. Z mojego doświadczenia wynika, że problemy z ELV pojawiają się zdecydowanie częściej jak jest kiepski akumulator.

Przy sprawnym akumulatorze sporadycznie może się taki błąd pojawić jak np wyłączymy zapłon przy skręconych i naprężonych kołach (np o krawężnik). Pojedyncze błędy (żółte ikony) nie powinny powodować problemu, ale sterownik ELV zlicza je i po przekroczeniu pewnej ilości (nie udało mi się ustalić jakiej, ale jest to raczej kilkadziesiąt) pojawia się czerwona ikona i wtedy niestety tylko serwis może odblokować. Zatem nie należy ich ignorować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

blokada wymieniona , wprogramowana w nieASO i wszystko działa jak należy

podpowiem że do odkręcenia blokady potrzebne są nietypowe klucze torx 5 kątny - dostępne w necie za kilka PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
blokada wymieniona , wprogramowana w nieASO i wszystko działa jak należy

podpowiem że do odkręcenia blokady potrzebne są nietypowe klucze torx 5 kątny - dostępne w necie za kilka PLN

 

Domyślam się, że wymieniłeś tylko to "plastykowe pudełko". Czy trzeba było wymontować kolumnę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolumnę trzeba rozkręcić tak aby dało się dojść do blokady, która znajduje się na górze kolumny. Rozbierania jest sporo ale do ogarnięcia w 2h na spokojnie. Ważne aby uważać przy wtyczkach i złączkach co by ich nie połamać.

Zdjąłem plastikową osłonę i wymieniłem płytkę elektroniczną wraz z blokadą mechaniczną . Blokada to typowy silniczek (trochę jak w zabawkach) z miniaturowym siłownikiem śrubowym. Według mnie problemem tego mechanizmu jest luz międzyzębny powodujący stopniowe wykręcanie się trzpienia tzn trzpień blokujący zapadkę wykręca się minimalnie bardziej niż trwa ruch powrotny przez to po wielu wielu cyklach wypada z gwintu i blokuje się na stałe. Pytanie czy to nie celowo jest tak zaprojektowany, gdyż wystarczyłoby aby czas wkręcania trzpienia (ruch powrotny) był ustawiony na 0,1 ske dłużej niż jest a już temat byłby rozwiązany i siłownik nie miałby tej tendencji.

 

Dywagować można długo - tak sobie w BMW wymyślili i shit happens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolumnę trzeba rozkręcić tak aby dało się dojść do blokady, która znajduje się na górze kolumny. Rozbierania jest sporo ale do ogarnięcia w 2h na spokojnie. Ważne aby uważać przy wtyczkach i złączkach co by ich nie połamać.

Zdjąłem plastikową osłonę i wymieniłem płytkę elektroniczną wraz z blokadą mechaniczną . Blokada to typowy silniczek (trochę jak w zabawkach) z miniaturowym siłownikiem śrubowym. Według mnie problemem tego mechanizmu jest luz międzyzębny powodujący stopniowe wykręcanie się trzpienia tzn trzpień blokujący zapadkę wykręca się minimalnie bardziej niż trwa ruch powrotny przez to po wielu wielu cyklach wypada z gwintu i blokuje się na stałe. Pytanie czy to nie celowo jest tak zaprojektowany, gdyż wystarczyłoby aby czas wkręcania trzpienia (ruch powrotny) był ustawiony na 0,1 ske dłużej niż jest a już temat byłby rozwiązany i siłownik nie miałby tej tendencji.

 

Dywagować można długo - tak sobie w BMW wymyślili i shit happens

 

Być może nowa wersja oprogramowania wprowadziła tę zmianę. Kilka miesięcy temu zrobiłem nowelizację całego samochodu i jak do tej pory tylko raz miałem komunikat, ale zupełnie inny niż przedtem i była też inna ikona.

Czasem odblokowanie kierownicy następuje z małym opóźnieniem.

Wracając do mojego pytania, to nie odpowiedziałeś czy całkowicie wymontowywałeś kolumnę czy dałoby się się np odkręcić od góry i opuścić, a potem trochę przekręcić by uzyskać dostęp do rygla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.