Skocz do zawartości

Adaptacyjne zawieszenie M - prośba


houek

Rekomendowane odpowiedzi

Ufff, u mnie właśnie się wyjaśniło:-) Wahacze poszły do wymiany po 20 000 km;-) Od wczoraj nastała cisza. :mrgreen:
po 20K km ...jeśli to całkowity przebieg tych wahaczy to masakra jakaś :shock:

 

Całkowity, ale trochę w tym mojej winy bo jak wymieniłem spręzyny na Eibachy to wykończyłem amortyztory i zanim przyjechały moje Bilsteiny to złapałem parę dziur jeźdząc bez amorków :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś wszystkie wahacze? Są po 2 na koło. Miałeś wyczuwalny luz na tulejach lub sworzniach?

 

Nie wiem dokładnie bo mechanik powiedział, żebym chwile pojeździł i wtedy się rozliczymy bo wie, że ja jestem przewrażliwiony.

 

Mogę się dowiedzieć jutro lub w poniedziałek.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się, bo ja rozebralem całe przednie zawieszenie i wszystko jest jak nowe....a dziwnie popukaję:(

 

 

Hej, wymienili mi wahacz zawieszenia przód L i P kody to : LMI37116 i LMI37117

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, czy da sie ustawic zawieszenie w trybie sport a skrzynie tak jak w comforcie? Chodzi oczywiscie o zawieszenie adaptacyjne.

Denerwujace jest trzymanie auta na wysokich obrotach jak jade ze stala predkoscia na kretej drodze autostradowej przykladowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy da sie ustawic zawieszenie w trybie sport a skrzynie tak jak w comforcie? Chodzi oczywiscie o zawieszenie adaptacyjne.

Denerwujace jest trzymanie auta na wysokich obrotach jak jade ze stala predkoscia na kretej drodze autostradowej przykladowo.

 

Wydaje mi się, że tak. Jak wybierzesz tryb SPORT, to masz możliwość własnie takiej zmiany. (na ekranie navi pojawia się do wybory - skonfiguruj SPORT)

Czyli, czy tryb SPORT ma dotyczyć tylko silnika (silnik, skrzynia), czy tylko podwozia (adaptacja i układ kierowniczy), czy obu naraz. Ja nie ma adaptacji, ale tak właśnie robię. Na trasie chcę mieć precyzyjny układ kierowniczy, ale nie trzymać silnika na wysokich obrotach, a w mieście wręcz odwrotnie. Szybsza reakcja na gaz, ale lekko działający układ kierowniczy.

Da się też odszukać tą zmianę w Menu, ale nie pamiętam gdzie - prawdopodobnie Ustawienia samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy da sie ustawic zawieszenie w trybie sport a skrzynie tak jak w comforcie? Chodzi oczywiscie o zawieszenie adaptacyjne.

Denerwujace jest trzymanie auta na wysokich obrotach jak jade ze stala predkoscia na kretej drodze autostradowej przykladowo.

 

Wydaje mi się, że tak. Jak wybierzesz tryb SPORT, to masz możliwość własnie takiej zmiany. (na ekranie navi pojawia się do wybory - skonfiguruj SPORT)

Czyli, czy tryb SPORT ma dotyczyć tylko silnika (silnik, skrzynia), czy tylko podwozia (adaptacja i układ kierowniczy), czy obu naraz. Ja nie ma adaptacji, ale tak właśnie robię. Na trasie chcę mieć precyzyjny układ kierowniczy, ale nie trzymać silnika na wysokich obrotach, a w mieście wręcz odwrotnie. Szybsza reakcja na gaz, ale lekko działający układ kierowniczy.

Da się też odszukać tą zmianę w Menu, ale nie pamiętam gdzie - prawdopodobnie Ustawienia samochodu

Dzieki wielkie! W sporcie faktycznie mozna takiej zmiany dokonac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Mam ten sam problem co autor tematu: delikatne popukiwanie z przodu przy powolnej jeździe po kostce brukowej lub piaszczystej drodze z kamykami. Posiadam zawieszenie adaptacyjne m, oraz S2VL sportowy układ kierowniczy. Wymienione wszystkie 4 wahacze z przodu (lemforder), wymieniony docisk przekładni, wymieniony drążek kierowniczy na nowy (ten z krzyżakami co łączy kolumnę kierowniczą z przekładnią). Łączniki stabilizatora są ciasne, nie ma luzów na półosiach czy drążkach kierowniczych (wszystko wytargane na lewarku), amortyzatory bez wycieków i wydają się w 100% sprawne. Górne mocowanie amortyzatora też wydaje się ok, podczas bujania autem nie wyczuwa się luzu. Na szarpakach byłem kilka razy i nikt nic nie znalazł. Dzisiaj zamówiłem tuleje stabilizatora i będę wymieniał. Dodam, że pukanie występuje tak samo przy jeździe tylko lewym kołem po nierównościach (a prawym po asfalcie) i na tak samo na odwrót. Ostatnio zauważyłem, że jak jest ciepło, to pukanie jest dużo mniej słyszalne. Tego pukania nie da się odtworzyć poprzez bujanie autem itp. Słychać tylko podczas powolnej jazdy po kostce brukowej, piaszczystej drodze z kamykami lub trylince.. Ktoś coś? :) Aha, przebieg 101.000km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co autor tematu: delikatne popukiwanie z przodu przy powolnej jeździe po kostce brukowej lub piaszczystej drodze z kamykami. Posiadam zawieszenie adaptacyjne m, oraz S2VL sportowy układ kierowniczy. Wymienione wszystkie 4 wahacze z przodu (lemforder), wymieniony docisk przekładni, wymieniony drążek kierowniczy na nowy (ten z krzyżakami co łączy kolumnę kierowniczą z przekładnią). Łączniki stabilizatora są ciasne, nie ma luzów na półosiach czy drążkach kierowniczych (wszystko wytargane na lewarku), amortyzatory bez wycieków i wydają się w 100% sprawne. Górne mocowanie amortyzatora też wydaje się ok, podczas bujania autem nie wyczuwa się luzu. Na szarpakach byłem kilka razy i nikt nic nie znalazł. Dzisiaj zamówiłem tuleje stabilizatora i będę wymieniał. Dodam, że pukanie występuje tak samo przy jeździe tylko lewym kołem po nierównościach (a prawym po asfalcie) i na tak samo na odwrót. Ostatnio zauważyłem, że jak jest ciepło, to pukanie jest dużo mniej słyszalne. Tego pukania nie da się odtworzyć poprzez bujanie autem itp. Słychać tylko podczas powolnej jazdy po kostce brukowej, piaszczystej drodze z kamykami lub trylince.. Ktoś coś? :) Aha, przebieg 101.000km.

 

U mnie dokładnie to samo (również zawieszenie M i sportowy układ kierowniczy), przebieg 45000 km.

Serwis BMW (po 2h sprawdzania) zaproponował wymianę amortyzatorów oraz ich mocowania i łożysk, za jedyne 11000 zł :)

Daj proszę znać, czy wymiana tulei rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Winne są wadliwe amortyzatory adaptacyjne z przodu, które podczas pracy dudnią i generują głuche stuki. Wymiana na nowe nic nie daje. Na zagranicznych forach jest sporo wątków o tym. Ja po prostu wymieniłem te badziewne adaptacyjne zawieszenie na sportowe m ( różnica w amortyzatorach i jednym łączniku stabilizatora) i zero dudnienia, a i prowadzenie 100 razy lepsze. Gdzieś w sieci znalazłem ze system adaptacyjny w Bmw f30 to jeden z najgorszych i najbardziej przestarzałych systemów w branży motoryzacyjnej - opinia konstruktora zawieszeń. System w serii g to już inna liga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyjechał drążek stabilizatora z tulejami (stan jak nowy z 2017r), podobno z zerowym przebiegiem. Tulei nie da się kupić osobno, występują tylko jako całość z drążkiem. Okazało się, że są przyklejone do drążka. A kompletnego drążka nie da się wymienić bez opuszczania sanek zawieszenia. Na tą chwile temat odpuszczę, może zbiorę się w sobie i ogarnę te tuleje w przyszłym tygodniu. Mam niestety słomiany zapał bo wydaje mi się, że moje tuleje nie mogą generować tego dźwięku (moje nie są specjalnie ciasne dlatego zdecydowałem się poszukać nowych). W ostatnim tygodniu przeorałem fora angielskie i niemieckie i są różne opinie. Jednym pomaga wymiana amortyzatorów, innym wymiana docisku przekładni kierowniczej (słynna akcja naprawcza, część za 120zł), jeszcze innym wymiana górnych mocowań amortyzatora a jeszcze innym aktualizacja oprogramowania w sterowniku od amorków (dzwoniłem dziś do BMW i aktualizacja całego auta to 620zł i nie mogą zrobić update'u tylko jednego sterownika, musi być całe auto). Są też tacy co wymieniają powyższe części i nie ma różnicy. Ja zdecydowałem się na te gumy stabilizatora, bo to stukanie występuje tak samo przy jeździe lewym kołem po nierównościach a prawym po idealnym asfalcie i na odwrót. Uznałem, że raczej nie ma szans na uszkodzenie dwóch amorków lub dwóch górnych ich mocowań w tym samym czasie. Dodam jeszcze, że to stukanie występuje w takim samym stopniu, odkąd posiadam ten samochód, czyli od około 10.000km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć wszystkim


Też mam to stukanie przy adaptacyjnym zawieszeniu M. Słychać je przy drobnych nierównościach jadąc np. po szutrze. Byłem na stacji diagnostycznej i amortyzatory tłumią lepiej jak nowe a na wahaczach i innych elementach zawieszenia luzów nie ma. odgłosy są z przodu z prawej i z lewej strony. diagnośta twierdzi że to coś w amortyzatorach prawdopodobnie ale nie jest tego pewien.


Udało się Wam rozwiązać problem tych stuków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.