Skocz do zawartości

F30 316i 136KM - zwiekszenie mocy


mtothaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy istnieja na ta chwile sposoby zwiekszenia mocy tego silnika - chipy, boxy itp. ?

Bede wdzieczny za jakiekolwiek info nt. spodziewanych przyrostow, cen i firm sie tym zajmujacych.

Dodam ze auto ma miec automat.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jak na razie tylko dostepne chip-boxy ceny rozne od 1500zl up - czy nie bylo troszeczke dodac do wersji 320i?

mozesz spytac master-a z Warszawy moze da sie cos zrobic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na razie tylko dostepne chip-boxy ceny rozne od 1500zl up - czy nie bylo troszeczke dodac do wersji 320i?

mozesz spytac master-a z Warszawy moze da sie cos zrobic .

 

Auto nie dla mnie i jeszcze nie zamowione. Kierownik twierdzi ze seryjna moc mu wystarczy; nacisk jest bardziej na wyposazenie niz silnik. Ze swojej strony natomiast chcialbym wiedziec czy ok. 170-175KM po boxie, tak jak w przypadku F20 116i jest tutaj realne, jako ze niewykluczone ze auto za kilka lat moze trafic do mnie.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak. 316i 136KM to 1.6 turbo ten montowany też w Mini i autach z PSA. Programem i boxem na około 160KM go robią np. w ZipTuning. Co ciekawe w 118i jest też ten sam i twierdzą, że różni się tylko mapą silnika, a jego robią na 195KM (chip) lub 204KM (box). Nie rozumiem tej polityki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dla modelu 316i 100kw/136km właściwie jedyną sensowną możliwością zwiększenia mocy jest chip tuning czyli wgranie nowego oprogramowania. Tuning przy pomocy boxu jest możliwy ale jest kłopotliwy (z uwagi na demontaż w przypadku wizyty w serwisie) i droższy. Do rozważenia jedynie w przypadku samochodu na gwarancji.

 

I tak Box tuning

 

RaceChip - koszt około 500 Euro. Całkowicie samodzielny montaż i strojenie urządzenia. Po analizie tematu odradzam. Dla tego modelu silnika firma nie ma opracowanego urządzenia. Nie można uzyskać od nich wiarygodnych informacji o przyroście mocy i momentu. Więcej w wątku poniżej.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=291951

 

44Tuning - koszt około 3500 zł. W cenie mamy montaż i strojenie urządzenia na hamowni. Wiąże się jednak z konieczności stosowania paliwa 98 - przyrost 30 km lub paliwa 100 przyrost 50km. Bardzo kłopotliwy demontaż urządzenia (2-3 godziny) w przypadku wizyty w serwisie. Praktycznie dyskwalifikuje to urządzenie przy samochodach na gwarancji.

 

Chip tuning

Vtech - koszt 1100-1300 zł. Wgranie oprogramowania, strojenie na hamowni. Przyrost mocy 58 km. Przy paliwie 95.

 

W przypadku chip tuningu możliwości jest znacznie więcej. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzałem ale jednak zdecydowałem się na RaceChip. Udało mi się w końcu dotrzeć do jak sądzę wiarygodnych danych odnośnie przyrostu mocy. Można się spodziewać 176 KM.

 

Dokonałem zakupu i obecnie czekam na dostawę. Postaram się opisać montaż i działanie w osobnym wątku. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z ciekawości spojrzałem co robi z tym silnikiem aktualnie Ziptuning i uwaga... stage 1 ===> 222KM i 313 Nm, stage 2 ===> 242KM i 333Nm. Niższych opcji w ogóle nie ma. Jak widać możliwości tego silnika są mega. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik byl chyba montowany w mini john cooper works, ktory mial moc 211 KM

 

To się xhyba dosyć często zmienia bo ja jeszcze jakimś jeździłem co miał chyba 2.0.

 

W countryman s którego miałem też na jazdach testowych był bodajże właśnie 1.6 190 koni. Tylko tam była zupełnie inaczej pracowała przepustnica, dużo fajniej tez reagował na gaz. Pomimo tego, że na papierze wolniejszy od mojej jedynki to fun z jazdy był dużo większy. Strzelanie z tłumika przy odejmowaniu gazu. Chciało się, żeby przed każdymi światłami było czerwone wtedy redukcja każdego biegu po kolei dawała banan na twarzy. W bmw ten silnik jest jako jedna ze słabszych jednostek i tak się też zachowuje, cichy, spokojny, bardzo grzeczny. Trochę rzeczy by pewnie trzeba było wymienić, żeby zachowywał się nawet jak w cooperze s.

 

edit: sprawdziłem w cenniku i teraz do countrymana s i John Cooper Works jest silnik 1.6 o mocy odpowiednio 190KM, 218KM czyli tak jak było podczas mojej jazdy testowej w zeszłym roku. Natomiast w 3 drzwiowym mini cooperze s jest 2.0 192KM a w JohnCooper Works jest też 2.0 231 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Z ciekawości spojrzałem co robi z tym silnikiem aktualnie Ziptuning i uwaga... stage 1 ===> 222KM i 313 Nm, stage 2 ===> 242KM i 333Nm. Niższych opcji w ogóle nie ma. Jak widać możliwości tego silnika są mega. :)

Kuszą skurczybyki, tym bardziej że równo za rok kończy mi się gwarancja. Oni mają jakieś przedstawicielstwo w Polsce?

Co do możliwości silnika, ten sam, przynajmniej na papierze, jest w RCZ R: 270Km, 330Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości spojrzałem co robi z tym silnikiem aktualnie Ziptuning i uwaga... stage 1 ===> 222KM i 313 Nm, stage 2 ===> 242KM i 333Nm. Niższych opcji w ogóle nie ma. Jak widać możliwości tego silnika są mega. :)

Kuszą skurczybyki, tym bardziej że równo za rok kończy mi się gwarancja. Oni mają jakieś przedstawicielstwo w Polsce?

Co do możliwości silnika, ten sam, przynajmniej na papierze, jest w RCZ R: 270Km, 330Nm.

 

A co ze skrzynią i resztą napędu? Wiesz do jakiej mocy jest przewidziana? Nie sprawdzałem, ale chyba my mamy nieco uboższe części niż np w 125i gdzie jest już 2.0 i np sportowy automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ten automat przenosi do 450Nm wiec jest sporo zapasu. Sporo ludzi na forum ma 20d po programie czyli 400+ i nie mają problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Ten automat przenosi do 450Nm wiec jest sporo zapasu. Sporo ludzi na forum ma 20d po programie czyli 400+ i nie mają problemów.

 

Z tego co napisałeś to problemów ze skrzynią nie powinno być po zrobieniu chip tuningu tak ?? gdzies pisali ze podobno w tym przypadku mogą być problemy ze skrzynia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak. 316i 136KM to 1.6 turbo ten montowany też w Mini i autach z PSA. Programem i boxem na około 160KM go robią np. w ZipTuning. Co ciekawe w 118i jest też ten sam i twierdzą, że różni się tylko mapą silnika, a jego robią na 195KM (chip) lub 204KM (box). Nie rozumiem tej polityki.

w 316i można wgrać soft od 320ed oryginalne oprogramowanie no i oczywiście równolegle trzeba zmienić soft w skrzyni , więc wszystkie te stage , box - to syf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak - wszystko, czego nie robi temsky740, to syf

marna forma reklamy

co do softu z 320, fajna prosta opcja, ale tylko 168 KM

boxy - podstawowa zaleta to szybki montaż i demontaż, widziałem wersje do 220 KM

chip - w polskich realiach taniej niż box, byle trafić do ogarniętego tunera

stage - sprawdź najpierw w słowniku, co ozncza to słowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak tak - wszystko, czego nie robi temsky740, to syf

Oczywiście. Cię ropucha dusi ? Twoje zachowanie na forum następujący - przyjść za mną i nałożyć większą kupę, a potem z samą satysfakcją jej jeść, czytając swoje posty. Nie po raz pierwszy za tobą widzę takie posty, które mają odrobiny zazdrości. Zainwestuj pieniądze w drogi sprzęt i rób to samo, kto ci nie daje ? No i oczywiście rozumienie jeszcze trzeba, które nigdzie nie kupisz, tak samo jak i zdrowie.

marna forma reklamy

Jeszcze raz powtórzę , że ona mi już nie potrzebna.

A teraz odpowiedz mi na moje pytanie - co może być lepiej oryginalnych map sterowania - box'y, chip'y ? Dobre słowo mogę powiedzieć o box AC Schnitzer i to koniec , u znajomego na F01 zainstalowany. Ale u niego diesel 740d - tam możliwości są trochę inne. Wszystko inne - zmiana map krzywymi rękami, bez zrozumienia procesu. I tylko niektórzy robią prawdziwy tuning , zastępując fizyczne części i robię dopasowanie map pod te szczegóły , ale to już inna historia, cena której zupełnie inna.

Edytowane przez temsky740
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i oczywiście teraz będą napisane posty od tych, u których wykonany jest chip , o tym jak auto zaczęło jechać , pozostawiając za sobą chmurę z sadzy , o tym , że wycięty DPF i auto otrzymało nowy oddech , zapominając przy tym , że auto zaczęło wyrzucać rakotwórcze substancje, a przecież wszyscy w świecie producentów samochodów borykają się z tym, stawiając filtry, katalizatory , a my bierzemy i wycinamy to wszystko i cieszymy się , że auto zaczęło jechać, podczas gdy miliony ludzi chorują na raka. Takа to jest gorzka prawda. Edytowane przez temsky740
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.