Skocz do zawartości

328i hartge


wujekwaldus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, własnie znalazłem w necie coś co mnie lekko zszokowało

otóż od jakiegoś czasu jest już chip hartge dla jednostki 328i dla F30, ale w sumie nigdzie nie mogłem znaleźć oficjalnych danych "przed i po"

I tak oto znalazłem taki oto filmik:

 

 

Masakra, w serii wynik taki średniawy 16s 0-160km/h

ale po chipie (294ps, 450nm) wynik już mniej niż 12,5s to chyba równo jak seria 335i E92.

 

A to tylko sam program.

Ciekaw jestem trwałości tego silnika i podatności na modyfikacje.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jakie osiagi ma do setki czysta seria kolego? Na filmiku jak tak patrze i robie pauzy od startu do 100km/h na tescie drugim (z chipem :D ) to wychodzi cos kolo 6 sek. albo mnie oczka myla :wink:

Ale moge powiedziec ze to moze byc nie zly pocisk w dalszym etapie zmian mechanicznych :cool2:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do setki się nie liczy, tu więcej zależy od masy, skrzyni i sposobu przeniesienia napędu niż od mocy.

Pewnie do setki spadło 0,1-0,2 max. Ale ~3,5s 0-160 i pewnie około 4s 0-200 to już na prawdę nieźle jest.

Dodatkowo na innym filmiku:

Zobaczcie jak zachowuje się obrotomierz po przekroczeniu 3 tyś obrotów... :norty:

(fakt że to nie hartge, ale na tym filmiku z hartge jest podobnie:D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam chip moze sporo dać ;) jednak ten pomiar hartge na przesłanym przeze mnie filmiku budzi wątpliwości...

Inaczej rusza bez programu (wolniej) i nie chce mi się wierzyć że jest różnica aż 3,5 sekundy do 160... w końcu to reklama...:)

Ale nawet jak jest 2 sec różnicy do 160 i 3 sek różnicy do 200 to już jest okejka... ciekawe kiedy zaczną ładowac coolery, wydechy i inne cuda do tego modelu i co na to powie super automatyczna 8biegowa skrzynia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam chip moze sporo dać ;) jednak ten pomiar hartge na przesłanym przeze mnie filmiku budzi wątpliwości...

Inaczej rusza bez programu (wolniej) i nie chce mi się wierzyć że jest różnica aż 3,5 sekundy do 160... w końcu to reklama...:)

 

Mam podobne odczucia co do tego filmu - szczególnie od razu zwróciło moją uwagę, że przy teście serii, tuż po ruszeniu kamera z zegarów kieruje się na drogę po czym po jakimś czasie wraca. Nie widać dokładnie jak się wkręca(w wersji po "chipie") widać wszystko jak na dłoni.

Poza tym mam wrażenie, że to jak kręci 2 bieg (plus przejście na 3jkę w innym momencie) w obu filmach znacznie się różnią. :?

 

Heh, teoria spsikowa i śledztwo jakiego sam Antoni M. by się nie powstydził... :lol: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328i ma bdb osiągi w standardzie , jak ktoś chce mega wrażeń niech kupuje 335i, 330d albo czeka na M3.

 

Według mnie podatność na modyfikacje jest jakaś tam....ale nie przekracza wiele mocy fabryczne za bardzoj. BoIleż można wycisnąć z tego litra ?? 122 kunie to naprawde sporo...Moze do 140-150 maks....ale ponad to....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Lancery miały 200 KM z litra lata temu i sie nie rozpadaly z tego powodu. To nie diesel, gdzie jedynym sposobem zwiększenia mocy jest podniesienie momentu obrotowego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Lancery miały 200 KM z litra lata temu i sie nie rozpadaly z tego powodu. To nie diesel, gdzie jedynym sposobem zwiększenia mocy jest podniesienie momentu obrotowego.

 

Dokładnie.

S2000 ma 240KM z 2 litrów bez turbo i wbrew pozorom te silniki są całkiem wytrzymałe i potrafią dużo znieść.

Całkowicie extremalnie - w motocyklach bez większego problemu seryjne sprzęty mają do niemal 200KM z litra.

Coś czuje, że dobrzy tunerzy będą kręcić te silniki do grubo ponad 300KM i mam na myśli dupowozy używane na co dzień... Bez żadnego zakuwania anie extremalnych modów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Lancery miały 200 KM z litra lata temu i sie nie rozpadaly z tego powodu. To nie diesel, gdzie jedynym sposobem zwiększenia mocy jest podniesienie momentu obrotowego.

kolego... miałeś kiedyś lancera?

A ja znam kogoś kto miał i powiedział to mi i owo:)

Serwis co 5000 km, regeneracja turbo co 15000 km, sprzęgła co 10000 km lancer Evo IX FQ 400.

 

Plus że silniki te powstawały w czasach gdzie jeszcze pi razy oko liczyła się niezawodność, teraz liczy się żywotność w czasie gwarancji i rozłamka tuż to.

dlatego czekam aż ten silnik dłużej pojeździ... aczkolwiek na plus dla bmw, nie słyszałem o żadnych wadach itp:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Lancery miały 200 KM z litra lata temu i sie nie rozpadaly z tego powodu. To nie diesel, gdzie jedynym sposobem zwiększenia mocy jest podniesienie momentu obrotowego.

kolego... miałeś kiedyś lancera?

A ja znam kogoś kto miał i powiedział to mi i owo:)

Serwis co 5000 km, regeneracja turbo co 15000 km, sprzęgła co 10000 km lancer Evo IX FQ 400.

 

Plus że silniki te powstawały w czasach gdzie jeszcze pi razy oko liczyła się niezawodność, teraz liczy się żywotność w czasie gwarancji i rozłamka tuż to.

dlatego czekam aż ten silnik dłużej pojeździ... aczkolwiek na plus dla bmw, nie słyszałem o żadnych wadach itp:)

Ja nie widzę w tym nic niezwykłego. Miałeś kiedyś malucha? Olej tez sie wymienialo co 5 tys, a i tak mało ktory silnik dożył 100 tys.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego... miałeś kiedyś lancera?

A ja znam kogoś kto miał i powiedział to mi i owo:)

Serwis co 5000 km, regeneracja turbo co 15000 km, sprzęgła co 10000 km lancer Evo IX FQ 400.

 

To bzdur strasznych Ci nagadał :lol: :lol: :lol:

Oczywiście jak się postarasz to turbo i sprzęgło będziesz robić co 1000 km. Serwis (jako pełny przegląd) w EX jest co 15000km, jedynie co 7500km wymienia się olej. W E9 podejrzewam, że tak samo.

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swędzi Cię portfel to czemu nie. Wielu tak zmienia. Ja miałem dwa EVO X i w obu zmieniałem zgodnie z książką. A gdy sprzedawałem drugiego to na teście w 4T przy sprzedaży nie mogli się nadziwić, że evo może być w tak dobrym stanie.
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, to jest temat o 328i hartge..... O sposobie korzystania z Lancerów i innych Subaryn możecie pogadać na privie. :nienie:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No Moj 328i już ztuningowany :).... na mokrym asfalcie mimo działającej kontroli trakcji przy starcie zmierzone 5,2 do setki...

 

Wyniki z hamowni w poniedziałek wieczorem..

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.