Skocz do zawartości

najgorsze co może się trafić w BMW - xdrive


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie Ty masz te 60% dni z opadami? Sucho jak diabli od szeregu lat...

Powiedz to mi jak jadę nad morze... zawsze pada...

W WRC auto z ośką nie ma szans, w F1 bolid z 4x4 nie ma szans.

Tu jest odpowiedź do czego lepszy jest napęd 4x4 a do czego ośka...

 

napęd 4x4 to odpowiedź na oczekiwania rynku, a nie potrzebny rodzaj napędu. Z drugiej strony - cieszę się że jako klient mam wybór. I szczerze powiedziawszy gdy będę miał do wyboru ośkę a 4x4 w aucie to raczej wybiorę to pierwsze, wiedząc że może mi się to przyda 2-3 razy w roku... Ale ja nie szaleję, jeżdżę z rodziną... ot taki ze mnie drogowy zwykły kierowca a nie ścigacz z bmw... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie Ty masz te 60% dni z opadami? Sucho jak diabli od szeregu lat...

 

http://pogoda.wp.pl/kat,1034985,title,Smiejesz-sie-z-brytyjskiej-pogody-W-Polsce-jest-duzo-gorzej,wid,15968945,wiadomosc.html?ticaid=1154f0&_ticrsn=3

http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/112813,w-polsce-pada-tak-czesto-jak-w-anglii

 

 

159 dni w roku średnio według pierwszego artykułu więc 43%. Faktycznie nie 60%, ale 43% to dość sporo. W drugim artykule już mowa o 215 dniach z opadami w stolicy co daje rzeczone 59%. Dodając do tego fakt, że spora część tych opadów to śnieg to xDrive dla przeciętnego kowalskiego zyskuje na znaczeniu.

 

Ja uznałem, że w deszczu czy śniegu i tak jeździ się ostrożniej i wolałem wpakować te 10k w opcje. Nie chciałem też rezygnować z RWD i potencjalnego fun'u z bączków i jazdy z napędem na tył. Nie zawiodłem się. Elektronika bardzo skutecznie dba o bezpieczeństwo. Na deszczu nie ma mowy o poślizgu (wynikającym z nadmiernej ilości gazu, bo co innego jak będzie się próbowało dużo za szybko wejść w zakręt, wtedy nawet xDrive nie pomoże), a na śniegu wystarczy troszkę delikatniej z gazem i bez problemu nawet na sypkim śniegu można spokojnie jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
BMW chyba tak jechał, żeby być wolniejszym. Ledwo mu się udało. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To samo napisało pełno ludzi na Bimmersach. Test zrobiony po to żeby nabić wyświetlenia - Type R wygrywa z ///M. Do tego tor też dobrany pod małe auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ciekawe czy dal rade za pierwszym razem, czy musieli duble kręcić :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Hehehe jeden post mi się spodobał najbardziej:

 

Next on autocar.... Donkey vs M3. Donkey wins. Sutcliffe started the lap with the M3 and decided to do 2 mins of donuts after the first corner.

Laptimes

Donkey 3.05 min

M3 3.07 min

 

Damn so close :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bardziej ciekaw jestem czego innego. Czy jest w ogóle sens się podniecać osiągami liczbowymi?

 

Jeżdżę co dzień do Katowic i codziennie robię ten sam zjazd z A4 na Roździeńskiego. Są tam kolejno 4 zakręty - 100kmh, 80kmh, 120kmh i 140kmh. Jechałem tam kolejno E36 318is, F30 320i, 650ix, M135i, X6 35i. Zdarzyło mi się też czymś innym, ale nie pamiętam dokładnie. I wszystkie te auta pokonywały te zakręty mniej więcej w tych samych prędkościach, pomimo że jedne są dużo bardziej sportowe niż inne, jedne są 4x4 inne nie. Różnice były tak małe, że nie byłem w stanie ich zauważyć, może co najwyżej przy 320i było czuć, że seryjne zawieszenie i 16" kołą mocno bujają. Widać to też po czasach na torze - auta które niby do setki się mocno różnią, typu 20%, na torze mają czasy lepsze o 2%. Zresztą 320i przy 184KM latałem między autami porównywalnie do 650ix, gorzej przyśpieszało, ale efekt podobny. Tylko M135i można między autami latać jak debil. Ostatnio też ścigałem się z 640 GC i nie dałem rady go wyprzedzić w ruchu ulicznym. Kiedyś też koleś w jakiejś Fabii RS zgubił mnie w M135i przy dużym natężeniu aut na 3-pasmówce. Wg mnie spinanie się o osiągi i czasy na torze jest kłótnią dla kłótni. Liczy się przyjemność z jazdy :)

 

Wspomniany zjazd:

http://i.imgur.com/1sNYYnn.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniecanie się osiągami liczbowymi jest głęboko zakorzenione w ludzkiej naturze ;) W wieku przedszkolnym biegaliśmy z kolegami po parkingach, patrząc "ile to ma na liczniku". Gdyby nie ciągłe dążenie do: szybciej, dalej, wyżej, mocniej, to nadal siedzielibyśmy w jaskiniach.

Do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim wystarcza i 150 KM. Pytanie tylko, czy chodzi jedynie o sprawne poruszanie się?

Logicznie rzecz biorąc, jazda po torze jest najlepszym wyznacznikiem możliwości auta, gdyż właśnie tutaj najwięcej czynników odgrywa ogromną rolę. To, że nie wszystko przekłada się na codzienne użytkowanie, to już inna historia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim wystarcza i 150 KM. Pytanie tylko, czy chodzi jedynie o sprawne poruszanie się?

 

W ruchu miejskim? A o cóż więcej może tu chodzić?

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

To i ja coś wyprodukuje.

 

Mam miesięcznie możliwośc jeżdżenia dziesiątkami beemek, zarówno rwd jak i 4wd. Sam mam drugiego już xdrive w E61 oraz ośkę w e87.

Nigdy w życiu nie miałem odczucia że xdrive jedzie jak popsuty(?!?!), fak faktem jest minimalnie bardziej zmulony od ośki ale to akurat wynika ze starty na napędzie, różnica jest niewielka i w codziennej jeździe niezauważalna.

Spalanie wyższe w Xdrive tylko po mieście, na trasie różnice się zacierają a kwestię przyczepności na mokrym/śliskim już pominę bo to oczywiste.

 

Czasami mam wrażenie że zakładanie takich tematów to przysłowiowe karmienie trolla, ot napisze kontrowersyjny temat niech ludziki podyskutują

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.