Skocz do zawartości

Zabudowa audio BMW E46 - relacja. Uwaga duzo fotek!


_aNdRe_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

obiecywalem jakis czas temu, ze przedstawie relacje z montazu systemu audio w swoim BMW e46. Udalo mi sie troszke przy autku popracowac dlatego wrzucam czesc relacji.

Mysle, ze wybralem odpowiedni dział - prosilbym wiec moderatora o "podklejenie" tematu gdyz naglosnienie e46 to temat dosc popularny ale jak dotad rownie tajemniczy. Mam nadzieje, ze komus tym materiałem pomogę.

 

Wykonałem nastepujace modyfikacje:

 

- przerobka drzwi pod glosniki 165mm

- polozenie okablowania glosnikowego i sygnalowego

- montaz tweeterow w oryginalnych miejsach (tymczasowo)

- zabudowa radia

 

Do wykonania wciaz pozostalo:

 

- montaz tweeterow w slupkach

- zabudowa wzmacniaczy w bagazniku

- zabudowa subwoofera

- wymiana kabli sygnalowych

 

Zalezalo mi na dyskretnym systemie i pozostawieniu wnetrza praktycznie tak jak w oryginale, jednak przy tych zalozeniach nie bylo miejsca na jakies polsrodki, dlatego wszystko zajelo sporo czasu i energii.

 

1. Tak fabrycznie wyglada blacha technologiczna drzwi w miejscu gdzie chcemy montowac glosnik.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/1.JPG

 

2. Musimy wyciac w niej dziure o jak najwiekszej srednicy. Zazwyczaj wewnetrzna srednica wooferow to ok. 142 mm wiec zblizony do tej wartosci otwor w zupelnosci wystarczy. Niestety nie posiadam fotki z samego procesu ciecia ale nie jest to jakas wielka filozofia. Wystarczy normalna wyrznarka i noz o jak najemniejszych zebach.

 

3. W kolejnym etapie musimy zabrac się za przerboke tapicerki a dokladnie jej mocowan. Fabrycznie "glosnik" jest przykrecany do tapicerki dlatego ta trzyma sie drzwi w jego okolicy az na 3 mocowaniach. Dla nas jedno z trzech w zupelnosci wystarczy.

 

Fabryczne jeszcze mocowania:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/2.JPG

 

Ponizej proces ich usuwania. Uzylem do tego celu takiego oto narzedzia... :8)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/15.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/5.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/6.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/16.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/17.JPG

 

Po takim zabiegu glosnik 165mm bez problemu zmiesci sie w okolicach otworu tapicerki.

 

4. Teraz musimy przygotowac solidne mocowania dla woofera. Najlepiej zrobic to z MDFu. Jest tani wiec lepiej nie kombinowac z zadna plyta wiorowa ani starymi meblami.

 

W taki sposob "zdjalem sobie" kształt w jaki przyciac musze plyte mocujacą.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/3.JPG

 

Dopasowałem sobie równiez pierscien do glosnika. W moim przypadku plyta mocujaca to MDF 18mm, zas pierscien to rowniez MDF 18mm ale spiłowany do ok. 15 mm. Grubsza konstrukcja tutaj raczej nie wejdzie. (trzeba zostawic pewna odleglosc miedzy koszem, zawieszeniem woofera a tapicerka)

Nie mozna zapomniec o wycieciu odpowiedniej dziury na mocowanie tapicerki.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/10.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/11.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/12.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/14.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/20.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/21.JPG

 

Pierscien nie moze w zadnym miejscu wystawac poza obszar plyty mocujacej po sie nam pozniej nie zmiesci w tapicerke. Generalnie schodzi troche czasu aby to wszystko dokladnie dopiłowac tak by bez zadnych problemow i nie na wcisk wchodzilo w odpowiednio ukształtowaną tapicerke.

 

5. Zanim cokolwiek przykrecilem solidnie do drzwi musialem znalezc odpowiednie ułozenie calej konstrukcji. Tasma i 2 probne dziurki pozwolily tak ulozyc nasze panel aby bezproblemu dal sie przykryc tapicerka.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/18.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/19.JPG

 

6. Wytłumienie drzwi. Uzylem mat Dynamat Extreme - sa po prostu super. Kleją się rewelacyjnie (to nie jest mata smarowana klejem, ta mata to klejaca sie masa), nie sposob je potem oderwac dlatego lepiej 2 razy sie zastanowic przed przyklejeniem. Koszt materiału na pare drzwi to ok. 500 zl. Mnie z jedymi drzwiami zeszlo ok. 5 godzin. Blache najpierw trzeba porzadnie odltuscic. Ja musialem dodatkowo skrobac silikon ktorym kiedys uszczelnilem ta pianke zakrywajaca otwory technologiczne.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/7.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/8.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/9.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/31.JPG

 

7. Kable glosnikowe i sygnałowe. Nie posiadam niestety zbyt wielu zdjec z przeprowadzania kabli ale nie jest to zbyt trudne. Czasem nalezy wspomoc sie drutem, ktory najpierw przeciagniemy przez jakies waskie szczeliny. Generalnie kable do glosnikow idą przez oryginalne kostki i gumy w drzwiach, pozniej progami i nad tylnimi nadkolami wchodza do bagaznika. Wymaga to zdjecia tylnej kanapy - ale to akurat w e46 jest proste bo siedzi na zatrzaskach. Pocigamy do gory i juz. Co do kostek i gum w drzwiach. Ja chcialem zostawic fabryczna wiazke kabli glosnikowych dlatego pozostawilem je w kostce. Moze je wyrzucic i wiercic otwor w kostce lub przecisnac kable ponizej kostki i dalej puscic gumami. Nie ma z tym wiekszego problemu.

 

Kable sygnalowe ida u mnie od fotela pasazera przez srodkowy tunel rowniez do bagaznika. Fotki wrzuce za jakis czas, gdyz bede zmienial okablowanie sygnalowe na Eagle Cable MC60. Wazne w tym, ale i nie tylko tym aucie jest to by dac dobre sygnalowki - inaczej bedziemy miec pelno zakłocen podczas sluchania muzyki.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/4.JPG

 

8. Jesli chodzi o drzwi to ostatnim etapem bylo solidne dokrecenie paneli do konstrukcji drzwi. Miejsce pod panelem zostalo rowniez wyklejone mata w taki sposob by jej kawalki zachodzily do wnetrza drzwi chroniac brzeg wycietego otworu przed woda. Panel w miejscu styku z blacha wysmarowalem silikonem tak, by ten "wyszedl" po docisnieciu i dokreceniu. Przy dokrecaniu proponuje wkrety samowkrecajace sie - ze specjalnym wiertelkiem na koncu. Po takiej operacji nie mam bata, zeby cos sie ruszylo. Jest naprawde solidnie.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/22.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/23.JPG

 

Na zdjeciach tego nie ma, bo faktycznie nie zostalo jeszcze wykonane. Panel do okola trzeba rowniez okleic mata aby nie bylo zadnych dziur pomiedzy nim a blacha drzwi. Musi by szczelnie, tak by woofer gral prosto w drzwi a nie na boki.

 

9. Ostatnia rzecza, ktora chcialbym w tej chwili pokazac jest sprawa radia. Temat wielokrotnie poruszany na tym i nie tylko forum, gdyz seryjne radyjko kompunuje sie z deska naprawde bardzo ladnie ale niestety kompletnie "nie gra".

U siebie rozwiazalem to tak :)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/24.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/25.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/26.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/27.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/28.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/29.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/30.JPG

 

Dla radia zbudowalem z MDF 10mm specjalna ramke montazowa, ktora zostala przykrecona do miejsca w ktorym fabrycznie znajduje sie apteczka. Wykorzystalem 2 metalowe uchwyty, ktore tam po prostu juz sa. Trzyma sie super. Panel zamocowalem tak jak widac na zdjeciach. Ramka z mdf, schowek na okulary z allegro za 50zl :)

Calosc polaczona jest cienka, komputerowa tasma. Chodzi bez zarzuty.

 

Co do koloru skory - taki mialem pod reką :) W zaden sposob mi to nie przeszkadza bo uchwyt radia jest kompletnie niewidoczny dla kogos kto specjalnie tam nie zagladnie. Radio posiada windę dlatego jest niczym nie zakryte, bo winda musi zjezdzac - nie chcialem kombinowac z zadna dodatkowo opuszczana zasłoną.

 

Odrazu powiem, ze ze zmiana plyt nie ma jakiegos wielkiego problemu. Wiadomo, ze to nie to samo co radio w miejscu fabrcznym, ale cos za cos. Dla mnie to rozwiazanie jest jedynym jakie moglem zastosowac - nic innego nie wchodzilo w gre.

 

To chyba tyle:) Mam nadzieje, ze sie przyda i pomoge kolejnym osobom walczacym z tym tematem.

 

Sorry, ze auto nie posprzatane - ale zdejcia robione w trakcie prac :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

taka mala aluzja-nie lepiej radyjko w schowku???????????

albo tam gdzie zamontowany jest sam panel od niego????po co go oddzielac?????

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, a jakie głośniki zamontowałes. Jest duża poprawa po tych przerobkach.

 

Glosnikow szczerze mowiac jeszcze nie mam - szukam tego, co mi sie najbardziej sposoba odsluchujac rozne modele. Fakt jest jeden, ze przerobek nie robilem po to, zeby wlozyc troche lepsze granie...Wymieniam wszystko, system bedzie profesjonalny wiec i kosztowac nie bedzie 2000 zl...Roznica - oj trzeba posluchac...Wszystko zalezy od tego, kto czego oczekuje...Ale i za 3000-4000 zl mozna zbudowac cos co zagra tak, ze wielu bedzie naprawde w szoku! Jednak bez takiej przerobki drzwi to niestety ani rusz :(

 

 

 

taka mala aluzja-nie lepiej radyjko w schowku???????????

albo tam gdzie zamontowany jest sam panel od niego????po co go oddzielac?????

 

Schowek sie przyda. Wole radio wrzucic pod fotel niz pozbawiac sie miejsca w schowku.

Tam gdzie jest panel nie da sie zamontowac calego radia ze wzgledow konstrukcyjnych konsoli. Ono sie tam po prostu nie zmiesci. Pozatym, chodzilo o to by w wygladzie deski rozdzielczej nic sie nie zmienilo - teraz tak jest, gdybym chcial jakos "upchnac" tam cale radio co jest raczej nie bardzo wykonalne to musialbym zrezygnowac ze schowka a co za tym idzie jakiejkolwiek zaslepki kryjacej panel.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde profesjonalna robota, wszystko robiles sam na podstawie wlasnych pomyslow czy pomagal jakis fachowiec ? Interesuje mnie kwestia polozenia kabli do wzmaka (jesli go masz) suba itd. Wiem ze z takim wygluszeniem i przy dobrych wooferach sub moze byc srednio potrzebny, ale taki zestaw potrzebowalby dopaly wzmakiem. Szkoda tez ze nie dalo rady pokazac jak jest dokladnie zamontowany ten sprytny schowek na panel oraz okablowanie tego (zawsze mnie to interesowalo). Ja myslalem o panelu w oslonie przeciwslonecznej ale ilosc roboty skutecznie mnie odstraszyla :P. Jeszcze raz gratuluje profesjonalizmu :D

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za mile slowa. Oprocz rozdzielenia radia z panelem wszystko zrobilem sam.

 

Interesuje mnie kwestia polozenia kabli do wzmaka (jesli go masz) suba itd.

 

Sygnałówki leca pod dywanem z okolic fotela pasazera, nastepnie pod srodkowym tunelem obok lewarka skrzyni biegow, pod podlokietnikiem,

dalej po krawedziach tylnej kanapy i bokiem pod plastikami wchodza do bagaznika.

 

Akumulator mam w bagazniku wiec, z zasilaniem do wzmakow nie ma problemu. ( sa dwa : 4 kanaly na przod + dual mono pod suba)

 

Co do suba to nie mam go jeszcze (ale napewno bedzie). Skupiam sie narazie na skompletowaniu przodu by potem dokupic do tego suba.

 

Szkoda tez ze nie dalo rady pokazac jak jest dokladnie zamontowany ten sprytny schowek na panel oraz okablowanie tego (zawsze mnie to interesowalo).

 

Rozwiazanie tego jest bardzo proste. Jako kabel uzyta zostala z tego co pamietam 10 zylowa tasma komputerowa o grubosci ok 1mm. Jest wyprowadzona prosto z plyty glownej zarowno radia jak i panela. Jakies 20 cm od panela jest zrobione laczenie wykonane przy pomocy normalnych komputerowych wtyczek COM.

 

Schowek to normalny schowek BMW - wystepowal w niektorych modelach , nie wiem, moze jako opcja czy cos. Ja zakupilem swoj na allegro za 50 zl. Wycialem w jego dnie dziure na kabel, nastepnie wsadzilem panel, pomierzylem i docialem ramke z cienkiego mdf, pomalowalem struktura na czarno i wcisnalem. Panel trzyma sie naprawde solidnie.

 

Ja myslalem o panelu w oslonie przeciwslonecznej ale ilosc roboty skutecznie mnie odstraszyla Razz. Jeszcze raz gratuluje profesjonalizmu Very Happy

 

Tez myslalem o oslonie przeciwslonecznej, ale tak jak jest teraz jest chyba duzo wygodniej. Mam jeszcze jeden pomysl, aby sam wyswieltacz wymontowac z panela i zamontowac go w przerobionym lusterku wstecznym tak by miec i wyswietlacz i lusterko. Pytanie jest tylko takie, czy w dzien bedzie cokolwiek widac no i obsluga tylko i wylacznie z pilota.

 

 

Kilka fotek z prac przy bagazniku.

Chce zbudowac lekką, unoszoną podłogę pod wzmaki tak aby w razie potrzeby miec dostep do kola zapasowego. To co widac na zdjeciach bedzie ukryte pod oryginalna 'deska' zakrywajaca wneka kola zapasowego.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/36.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/35.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/34.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/33.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/32.JPG

 

 

Dzieki wszystkim za mile slowa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze komora kola i akku sa nieco inaczej rozwiazane niz u mnie w sedanie. Osobiscie dorobilem podobnie deske na zapasowe kolo i na tym wzmak. Calosc pasuje, ale miesci sie na styk. Mam jeszcze pytanie, gdzie i za ile kolega wykonał przerobke radia (rozdzielenie panela od reszty), oraz jakim sposobem wyciannał blache z drzwi (narzedzia, technika etc). U siebie mam woofery Rainbow'a zamontowane na boczku (po przerobkach), chcialem zachowac oryginalny ich wyglad i na szczescie zmiesciły sie na styk. To roziwazanie sprawia ze nie graja jak nalezy a dolne pasmo uzupelniam subem (srednio zgodne ze sztuka), dlatego zastanaiwam sie nad wycieciem dziur w drzwiach (przyznam ze troche sie tego boje)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calosc pasuje, ale miesci sie na styk.

 

Tutaj niestety nawet na styk sie nie zmiesci. Bede przerabial rowniez gorna "deske" wycinajac w niej odpowiednie otwory i montujac szybe z pleksy by zabudowe bagaznika choc troche wyeksponowac.

 

 

 

 

 

am jeszcze pytanie, gdzie i za ile kolega wykonał przerobke radia (rozdzielenie panela od reszty)

 

Robil mi to znajomy. Kosztowalo mnie to 50 zl (materiały + kilka piw). Jak ktos posiada odpowiednia lutownice i umiejetnosci to jest to bardzo proste. Trzeba tylko uwazac bo robota musi byc precyzyjna.

 

oraz jakim sposobem wyciannał blache z drzwi (narzedzia, technika etc).

 

Narysowalem sobie mniej wiecej okrag, pozniej wywiercilem dziurke i wycinałem zwykła wyzynarka do drewna. Zastosowalem jedynie noz o bardzo drobnych zebach. Nie ma z tym szczerze mowiac zadnego wiekszego problemu. Blacha nie jest specjalnie gruba wiec naprawde jedne drzwi to max 20 minut roboty. Uwaga tylko na drobne opiłki ktore moga wpasc w oko.

 

 

U siebie mam woofery Rainbow'a zamontowane na boczku (po przerobkach), chcialem zachowac oryginalny ich wyglad i na szczescie zmiesciły sie na styk.

 

Woofer musi miec zakmnieta komore, bo inaczej po prostu "nie gra". Musi tez by solidnie zamocowany, czego niestety montaz do tapicerki nie zapewnia.

 

Proponuje wykonac to co u mnie. Zejdzie z tym troche, ale bedziesz mial i tak duzo latwiej bo tylko powielisz schemat. Mnie zajelo to dlugo bo kombinowalem na wszelkie sposoby. Juz prawie skonczylem kiedy okazywalo sie, ze cos gdzies nie pasuje i gotowy dystans lecial do kosza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacha nie jest specjalnie gruba wiec naprawde jedne drzwi to max 20 minut roboty..

 

Z tego co sie orientuje, przedostaje tam sie wilgosc z szyby, zastanawiam sie czy dynamat bedzie wystarczajacym zabezpieczniem.. hm

 

 

Woofer musi miec zakmnieta komore, bo inaczej po prostu "nie gra".

 

Tak wlasnie mowia spece od CA, tylko co z otworami odprowadzajcymi wode na dole drzi ?

 

 

Proponuje wykonac to co u mnie.

 

Mysle, ze te nasze dywagacje beda pomocne nie tylko mi :D

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje, przedostaje tam sie wilgosc z szyby, zastanawiam sie czy dynamat bedzie wystarczajacym zabezpieczniem.. hm

 

To normalne, ze tam jest mokro...ale, Dynamat Extreme to nie mata posmarowana klejem tylko niezasychajaca i ciagnaca sie masa o swietnych wlasciwosciach przylegania. Jak to przykleisz to oderwac sie nie chce. Mysle ze "rude" sie tam raczej nie dostanie.

 

Tak wlasnie mowia spece od CA, tylko co z otworami odprowadzajcymi wode na dole drzi ?

 

Otwory obowiazkowo musza zostac. Inaczej w drzwiach bedzie basen. To jest samochod wiec mowiac komora "zakmnieta" mam na mysli zrobic to najbardziej solidnie jak sie da. Nie da sie zrobic zamknietej skrzynki tak sztywnej jak domowa kolumna ale "zakmniecie" 99% otworow powoduje ogromna poprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, mam takie pytanie, czy jak wygłuszałeś drzwi szczegulnie obok poduszki powietrznej odpinałeś akumulator?

 

Nie odpinałem. Odkrecilem 3 sruby, do ucha mocujacego przywiazalem sznurek i poduszke powiesilem sobie w okoliach klamki aby swobodnie sobie wisiała.

 

Przy rozpinaniu kostek w drzwiach mozna odlaczyc aku. Ja nie odlaczalem - rozpiałem kostki bez kluczyka w stacyjce i nie bylo problemu w kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj dzieki za podpowidz, sorry że Ci zabieram czas ale mam jeszcze jedno pytanie jak dopasowałes płyte mocującą do blachy drzwi. dzis rozebralem tapicerke i blacha w tym miejscu jest bardzo krzywa. Pozdrawiam
"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym" Janusz Kofta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj dzieki za podpowidz, sorry że Ci zabieram czas ale mam jeszcze jedno pytanie jak dopasowałes płyte mocującą do blachy drzwi. dzis rozebralem tapicerke i blacha w tym miejscu jest bardzo krzywa. Pozdrawiam

 

Nie ma problemu - w koncu trzeba sobie pomagac.

 

Blacha jest faktycznie krzywa, dlatego plytę mocującą nalezy zrobic wieksza i zamontowac tak, by przykryla te nierownosci i przylegala do drzwi w miejsach gdzie sa one proste. Masz kilka fotek na 1 stronie wiec zrob to w ten sposob jak tam pokazalem. Ponizej jeszcze jedna fotka, na ktorej zaznaczylem mniej wiecej gdzie powinna przylegac ta plyta.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//student.agh.edu.pl/~rbaran/e46/1a.JPG

 

Miejsca pogrubione sa plaskie wiec wlasnie tutaj powinna mocno przylegac plyta.

 

Płyte przykrec na wkrety SAMOWKRECAJACE - takie z wiertelkiem na koncu. Inaczej z czasem moga sie troche poodkrecac.

 

 

Z mojej strony jeszcze taka jedna uwaga, ktora moze zaoszczedzic Ci troche czasu. Proponuje nieco przerobic drzwi tak, aby glosnik dokladnie pasowal w fabryczny otwor w tapicerce. Jesli zastosujesz sie do pokazanego przezemnie na 1 stronie sposobu to niestety glosnik bedzie przesuniety wzgledem swiatla otworu w tapicerce. Stracimy na srednicy, pogorszy sie bas. Skoro i tak juz wkladasz to sporo pracy proponuje sporo lepsze rozwiazanie.

Mianowicie usun wszystkie 3 mocowania tapicerki a nie tak jak jak tylko 2. Nastepnie od dołu wywierc malenka dziurke i takim delikatnym wkretem przykrecisz na rogu tapicerke do drewnianej plyty mocujacej. Tapicerka bedzie trzymac sie super, malenka dziurka od dolu nikomu nie bedzie przeszkadzac bo po prostu nie bedzie jej widac a Ty zyskasz sporo jesli chodzi o dzwiek. Polecam.

 

Ja swoje drzwi niebawem bede wlasnie w ten sposob przerabiał.

 

Nie zapomnij takze, aby w miejsach gdzie plyta montazowa nie przylega dokladnie do krzywej blachy drzwi wsunac miedzy plyte a blache troche MDFu i dokrecic - chodzi o wzmocnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki nawet nie wiesz jak mi pomogles. Myśle ze to ładnie zagra i moja praca nie pójdzie na marne choć i tak mam dużo łatwiej nisz Ty. musze pomału kompletowac jakieś głośniczki i wzmak. Myślałem o Powerbass ES-6C i Alpine V12 myślisz ze zagra to czysto z lekkim basikiem. Dzieki.
"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym" Janusz Kofta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu :)

 

Powinno zagrac bardzo fajnie jak sie do pracy troche przylozysz.

 

Po pierwsze odpowiednia dziura - wytnij przynajmniej ok. 140mm srednicy.

Solidny panel - na podstawe MDF 18mm, na pierscien MDF 18 mm troszke spiłowany aby glosnik przylegał praktycznie do tapicerki, ale nie dotykał jej zawieszeniem. Przed zalozeniem tapicerki kosz glosnika oklej dookoła po obwodzie np. uszczelką do okien, wowczas jak zalozysz tapicerke to docisnie sie ona do tej uszczelki i sprawi ze glosnik bedzie grał do wewnatrz kabiny a nie w tapicerke.

 

Wytłumienie, jesli nie chcesz Dynamat'u to papa Soudal. Na tym duzym otworze na dole daj 2 a nawet 3 warstwy, zeby bylo sztywno. Za głosnikiem tez daj 2 warstwy.

 

Drzwi pod panelem tez nalezy wytlumic przed przykrecniem plyty mocujacej. Pozniej musisz uszczelnic wszystkie otwory miedzy krzywa blacha drzwi a plyta mocujaca.

 

Pamietaj o nowych kablach w drzwiach. Przejda bez wiekszego problemu obok kostek (dokladnie dolem kostki).

 

ES-6 to bardzo fajne glosniki za te pieniadze. Miałem poprzednio w Focusie i bylo przyjemnie. Tweetery najlepiej wrzucic na slupki, ewentualnie przerobic oslony oryginalnych tweeterow.

 

Alpina v-12 to stary dobry model. Pod przod bardzo dobry wybor. Mozesz poszukac rowniez uzywane u-Dimension 4300 - tez super piecyk.

 

Odnosnie basu - pamietaj, ze bardzo wazny jest stabilny montaz i dobre tlumienie.

 

Pozdrawiam

W miare mozliwosci wrzuc jakies fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, jestem na etapie wygłuszania drzwi, czy ta belke wzmacniajacą też wygłuszałes bo na zdieciach nie jest wygłuszona. i jeszcze jedno gdzie najlepiej zamontowac wzrotnice w drzwiach czy w bagazniku? Dzieki. Pozdrawiam.
"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym" Janusz Kofta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

ja belki nie wygluszalem. Ale napewno nie zaszkodzi...

 

Co do zwrotnic to jak juz uwazasz. Minusem montazu w bagazniku jest to, ze musisz kupic 2 razy wiecej kabla...Ale jest za to wygodniej gdybys za jakis czas chcial cos w nich pozmieniac czy przejsc np. na system aktywny.

 

Wrzuc jakies fotki ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sorry ze jeszcze nie ma fotek ale to z braku czasu. Z autem robie po 2-3 godziny dziennie idzie to bardzo opornie teraz jestem na etapie przeprowadzania nowych kabli glosnikowych i nie moge poradzic sobie z odpieciem kostek jak bys mial jakies fotki z tego etapu to bede wdzieczny za udostepnienie albo jakas porade. nie myslałem ze tyle roboty z tym bedzie. Dzieki. Pozdrawiam.
"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym" Janusz Kofta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.