Skocz do zawartości

[E46] 318i Coupe Topasblau '00r.


kermit_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie fanów BMW!

Po kilku miesiącach od kupna (listopad 2015r.) postanowiłem zaprezentować moją E46. Autko sprowadzone przez kolegę zajmującego się ściąganiem czterech kółek z Niemiec. Od pierwszego właściciela, kupione z przebiegiem 147 000 km (potwierdzonym w ASO oraz ogólną kondycją auta).

 

Wyposażenie i reszta informacji:

VIN: WBABL31020JP58123
Type code: BL31
Model: 318CI (EUR)
E-F-R series: E46 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M43/TU
Displacement: 1.90
Power: 87 (118 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 364 - TOPASBLAU METALLIC
Upholstery code: E3AT - STOFF FLOCK RAUT
Prod.date: 2000-04-25

S226	Sports suspension settings
S256	Sports multifunct.strng whl,cruise cntrl
S273	BMW light-alloy wheel star spokes 43
S320	Deleted, model lettering
S428	Warning triangle and first aid kit
S441	Smoker package
S508	Park Distance Control (PDC)
S520	Fog lights
S534	Automatic air conditioning
S548	Kilometre speedo
S550	On-board computer
S660	Radio BMW Reverse (C42)
L801	NATIONAL VERSION GERMANY
S863	Dealer List Europe
S879	Operating instructions German

 

Zdjęcia ( stan na 16.04.2016r.) :

 

v6fu1fn.jpg

 

BINwTtp.jpg

 

IoFQCQL.jpg

 

 

Co było robione do tej pory:

11.2015r. - [Przebieg: 146 870] standardowa wymiana oleju (na SORT 5w30) + filtr oleju

11.2015r. - zmiana kierunkowskazów z przodu pomarańczowych na białe + ta sama historia z tylnymi kloszami

01.2016r. - instalacja LPG (beta paliła 13l/100km przy spokojnej miejskiej jeździe, teraz również 13...ale gazu :D ) + przy okazji nowa odma

01.2016r, - wymiana szczęk hamulca ręcznego + zestaw naprawczy

02.2016r. - padła pompa wody - wymieniona na nową z metalowym wirnikiem + nowa rolka + nowy pasek klinowy Continental

03.2016r. - wymiana zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego ( stary zaczynał lekko ciec i nowe oringi nic nie dawały)

05.2016r. - wymiana węża chłodnicy z króćcem (FEBI)

06.2016r. - odświeżenie tunelu środkowego i schowków

06.2016r. - wymiana baterii w kluczyku

06.2016r. - naprawa przełącznika komputera pokładowego

07.2016r. - wymiana podstopnicy i emblematu na masce

04.2017r. - wymiana akumulatora na Autoparts Galaxy Silver

04.2017r. - wymiana kapsli kół

07.2017r. - [Przebieg: 161 500 km] wymiana oleju (SORT 5W30) wraz z filtrem oleju (Bosch)

08.2017r. - wymiana gałki zmiany biegów

09.2017r. - zakodowanie drugiego kluczyka

11.2017r. - wymiana lewego wahacza na Meyle HD + wymiana gum stablizatora + ustawienie zbieżności

11.2017r. - wymiana filtra powietrza na Knecht/Mahle

01.2018r. - [Przebieg: 167 400 km] uszczelnienie pokrywy rozrządu oraz podstawki filtra oleju, wymiana 2 króćców płynu chłodniczego (FEBI), termostatu (BEHR), chłodnicy (BEHR/HELLA) prowadnic rozrządu (ASO), filtra oleju (MANN), oleju (Valvoline SynPower 5W30 LL-01), płynu chłodniczego (Prestone), uszczelki miski olejowej (VICTOR REINZ), uszczelki głowicy (VICTOR REINZ), kompletu panewek (KOLBENSCHMIDT). Czyszczenie miski olejowej oraz pokrywy rozrządu/okolic

03.2018r. - wymiana prawej kratki zderzaka

04.2018r. - wymiana górnego węża chłodnicy z króćcem (FEBI)

08.2018r. - prace blacharsko/lakiernicze - tylne prawe nadkole, obszar pod klapą bagażnika, tylny zderzak, lewy fragment progu i łączenia z nadkolem z przodu

04.2019r. - [Przebieg: 177 900 km] - komplet popychaczy zaworów Febi + uszczelka pokrywy Victor Reinz, amortyzatory tył Sachs + sprężyny tył Monroe + zestaw odboje + osłony amortyzatorów Sachs, świece NGK BKR6EQUP, olej skrzynia 75W80 + olej dyferencjał 75W90 Revline + olej silnik 5W40 Valvoline, filtr oleju MANN + filtr powietrza Febi + filtr kabinowy SCT, górny wąż chłodniczy z króćcem

08.2019r. - mocowanie tylnego wózka, tuleje pływające + "9", geometria, przewody hamulcowe tył, puduszki skrzyni, łącznik wału, uszczelniacz dyfra

10.2019r. - klocki, tarcze, czujniki tył - ATE, uszczelka pod podstawą filtra, kompresor/sprężarka klimatyzacji

04.2020r. - wymiana akumulatora na Varta 60AH 540A D24

07.2020r. - [Przebieg: 188 100 km] wymiana oleju (Valvoline SynPower 5W40) wraz z filtrem oleju (MANN)

02.2021r. - wymiana pompy wody

03.2021r. - wymiana klocki przód ATE, tarcze przód ATE, czujnik zużycia hamulców, zestawy naprawcze i tłoki hamulce przód

02.2022r. - [Przebieg: 199 600 km] wymiana oleju (Valvoline SynPower 5W40), filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, wahach przód strona pasażera Meyle HD, górny wąż chłodniczy z króćcem

02.2022r. - wymiana kloszy w klapie bagażnika

09.2022r. - [Przebieg: 203 600 km] uszczelnienie dolnej pokrywy rozrządu oraz podstawki filtra oleju, uszczelki miski olejowej, geometria

09.2022r. - wymiana klosza lewy przód

Edytowane przez kermit_pl

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ażeby nie było pusto to od razu wrzucam efekty jednego wolnego popołudnia - dopieszczenie pastą polerską BMW plastików lusterek i shadowline'a

Przed:

http://i.imgur.com/csEwg52.jpg

 

http://i.imgur.com/oa84Pvz.jpg

 

Po:

http://i.imgur.com/4CuQsYL.jpg

 

http://i.imgur.com/TMeN1Ok.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01.2016r. - instalacja LPG (beta paliła 13l/100km przy spokojnej miejskiej jeździe, teraz również 13...ale gazu :D ) + przy okazji nowa odma

 

Raz udało mi się cały bak wyjeździć po mieście w miarę spokojnie to wyszło coś około 11,5 - 12L, normalna jazda po mieście 13,3L średnio. Dynamiczna jazda.. 15L :D w tym parę startów z rolki.

Ostatnia spokojna trasa ( 400km w sumie ) 200km prędkości 60-110km/h, kolejne 200km 140-170km/h i spalanie 9,6L.

Silnik -> 2.8 :D , BMW powinno w e46 silniki benzynowe zacząć wypuszczać od 2,5 w górę :roll:

Wszystko podawane z dystrybutora.

 

Co do ostatnich prac, to przy lusterku dużo lepiej to wygląda jednak to nie są przypadkiem "zwykłe" czarne listwy ? Bo na shadowline mi to nie wygląda :o chyba, że baaaardzo dojechany ?

 

Autko wygląda na ładną serię, tak trzymaj :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik -> 2.8 :D , BMW powinno w e46 silniki benzynowe zacząć wypuszczać od 2,5 w górę :roll:

 

Tylko, że potem ładnie utrzymane E46 z większym silnikiem trudno znaleźć, bo większy silnik to jednak większa pokusa dla nogi, małego upalania itd. U mnie była to też kwestia budżetu - nie miałem szans na większy silnik przy stanie auta, jaki założyłem sobie, że znajdę ; )

 

Co do ostatnich prac, to przy lusterku dużo lepiej to wygląda jednak to nie są przypadkiem "zwykłe" czarne listwy ? Bo na shadowline mi to nie wygląda :o chyba, że baaaardzo dojechany ?

 

Teraz mam zagwozdkę. Jest rozróżnienie na zwykłe czarne listwy/shadowline? Jak to sprawdzić? Postaram się wrzucić zdjęcia całości, ale w przyszłości, bo muszę cały odświeżyć, tak jak tę część :D

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn co do spalania i uwaga odnośnie silnika to nie była skierowana bezpośrednio do "Ciebie" tylko ogólnie rzucona luźno .. bo jesteś kolejną osobą która to potwierdza, że "mniejsze" silniki benzynowe w BMW palą stosunkowo dużo w porównaniu do trochę większych, a różnica w mocy jakaś tam jest.

 

Wiadomo, najważniejsze znaleźć zadbane i sprawne auto i na pewno bardziej będzie cieszyło to z mniejszym silnikiem ale pewne, niż "ulep" ale z większym silnikiem.. ( ile czasu i ile kilometrów zrobiłem w poszukiwaniu "tego" e46.. i ile ulepów widziałem to moje... ).

 

Co do listew to tak, są "zwykłe" czarne ( wg. mnie takie masz ), potem chrom, i shadowline.

shadowline = czarny połysk, po wypolerowaniu jak lustro możesz się przejrzeć :)

 

Tu masz shadowline ( zdj, z internetu ).

http://smg.photobucket.com/user/JeffTT/media/zed%20sale%20items/glossblackwindowtrim_zps65cc4fe3.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ani trochę nie zaprzeczam, gdyż czytając właśnie o spalaniu większych silników doszedłem do podobnych wniosków ;)

 

Za info o listwach bardzo dziękuję! Rzeczywiście, teraz po przejrzeniu kilku zdjęć, wyraźnie stwierdzam, że mam "zwykłe czarne", co mi nie przeszkadza, ale mimo wszystko dobrze o tym wiedzieć :D

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W zeszły piątek zauważyłem ponownie ubytek płynu chłodniczego (litr na jakieś 1000 km). W sobotę szukałem wycieku i okazało się, że jest to łączenie węża chłodnicy z króćcem koło zbiorniczka wyrównawczego. Po rozebraniu okazało się, że to słuszna diagnoza, a króciec wymaga już wymiany - przy delikatnym czyszczeniu sypał się w rękach. W poniedziałek z tego powodu założony został cały nowy wąż chłodnicy z króćcem (FEBI).

 

Tutaj zdjęcie poprzedniego króćca:

http://i.imgur.com/i22Rb3B.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj odświeżyłem tunel środkowy. Zabawę rozpocząłem od "spróbowania" swoich sił na niewielkim elemencie, czyli schowkach tunelu. Cała operacja została wykonana na podstawie tego wątku: viewtopic.php?f=15&t=192661 (wielkie dzięki wszystkim, którzy się tam udzielali :handshake: ). Przy okazji odkurzone zostało wnętrze właśnie pod tunelem oraz guma pod mieszkiem, której stan mnie zaskoczył (dużo drobinek z mieszka). Malowałem BOLLem do zderzaków, a starą gumę ścierałem gąbką i ciepłą wodą. Zaczynam myśleć o odświeżeniu również schowków w centralnej konsoli, bo też mają kilka grubszych rysek, które wartoby wyeliminować.

 

Stan przed odświeżaniem (a pod spodem to samo miejsce po):

http://i.imgur.com/Jm1UmP7.jpg http://i.imgur.com/WzJQzBG.jpg

 

Tutaj zdjęcie, tego co napotkałem przy wyjmowaniu tunelu pod mieszkiem:

http://i.imgur.com/7zaVVOp.jpg

 

Przygotowanie do malowania:

http://i.imgur.com/u6o5rzf.jpg

 

Efekt końcowy:

http://i.imgur.com/PObZ8Xb.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak planowałem, dzisiaj dokończyłem dzieła i w obroty poszły schowki konsoli centralnej :D

 

Przed:

http://i.imgur.com/7d74SQC.jpg

 

Po, już w aucie:

http://i.imgur.com/oo0FDuT.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te 3 wyglądające na wolne przyciski, są fabryczne?

 

Szczerze, to przy składaniu w całość konsoli to samo mnie zastanawiało i szukałem odpowiedzi, czy chociażby podobnych w innych samochodach, ale niestety niczego nie znalazłem. Przy oględzinach nie widać, żeby to "ktoś" sobie zamjstrował, bo jest bardzo równo (i bo po co ; p ).

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ostatnim czasie kilka rzeczy, które w końcu udało się zrobić.

1.) Wymiana baterii w kluczyku, stary już długi, długi czas nie działał, także samochód otwierałem i zamykałem z kluczyka, do czego się bardzo przyzwyczaiłem i dzięki czemu po wymianie odczuwam wielki komfort, jakim jest działający pilot :D Bateria kupiona tutaj: http://allegro.pl/bateria-akumulator-kluczyk-bmw-e39-e46-x5-lir2032-i4949076495.html. Stara wylutowana i wlutowana nowa (idealnie pasuje do otworków w płycie kluczyka). Niezbyt podoba mi się niestety teraz wygląd kluczyka po sklejeniu, ale komfort zdecydowanie przewyższa tę niedogodność.

 

2.) Wpadły ramki BMW (wcześniej miałem ramki kolegi, który samochód ściągnął)

http://i.imgur.com/o355tor.jpg

 

3.) Naprawa przełącznika BC.

Od zakupu przycisk BC nie działał i w końcu zmobilizowałem się, rozebrałem co trzeba wg. filmu na YT i poradnika: viewtopic.php?f=15&t=234434 . W moim przypadku od razu po otworzeniu manetki widać było winowajcę (rozerwany niebieski kabelek). Został on zlutowany, ale oczywiście nie obyło się bez komplikacji bo po zmontowaniu całości okazało się, że mam stale włączone długie światła ( nawet mimo wyjętego kluczyka), więc ponowne rozebranie kolumny i manetki oraz tym razem już prawidłowe złożenie jej w całość ; )

Tutaj widać trochę kurzu, którego już się pozbyłem:

http://i.imgur.com/alpWGIi.jpg

 

Winowajca:

http://i.imgur.com/hqoybo4.jpg

 

Już po złozeniu, z ustawioną godziną:

http://i.imgur.com/5XJrPCq.jpg

 

Teraz tylko czekam na nową podstopnicę, która ma przyjść w najbliższym czasie, gdyż stara posypała się (najprawdopodobniej ze starości).

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W ostatnim czasie:

1.) Wymiana podstopnicy

Jak się okazało oryginalna podstopnica była połamana już dużo wcześniej i została interesująco naprawiona (przyklejony kawałek plastiku, na który przyklejono wykładzinę). Za mojej kadencji połamaniu uległ ten właśnie kawałek plastiku, także zamówiłem po VINie nową z bmwstore. Wymiana dosyć prosta, tylko trzeba uważać na spinki przy odpinaniu fragmentu progu (co moim zdaniem jest konieczne).

http://i.imgur.com/0Dz14Kb.jpg

 

http://i.imgur.com/SF9pOYH.jpg

 

http://i.imgur.com/PuC3wv3.jpg

 

2.) Powoli uzupełniam zestaw do mycia autka, z ważniejszych rzeczy wpadła pianownica, wosk Collinite i ręcznik Monster Shine. Niestety piana, którą kupiłem chyba się nie nadaje, bo z pianownicy leci bardziej płyn niż cokolwiek przypominającego śnieg. Macie jakieś sprawdzone piany ?!

http://i.imgur.com/O6H8AVi.jpg

 

http://i.imgur.com/3uvx7yU.jpg

 

3.) Wymiana emblematu na masce (stary miał dwa widoczne ubytki)

http://i.imgur.com/RxRiXyv.jpg

 

http://i.imgur.com/h4XKcFl.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej pianownicy ( tzn mlekownicy ) i lecącego z niej płynu to najpierw bym zmienił właśnie tą "pianownicę". Bo co nie wlejesz to dobrej śmietany z tego nie uzyskasz.

Kup pianownicę PA pod tą końcówkę do myjki ciśnieniowej, a następnie jakąś pianę np świetną w stosunku jakość/cena/bezpieczne PH dla wosków - ShinyGarage Fruit snow foam.

 

Zmiany na ++ :cool2: Fajnie wyszły Ci te elementy konsoli / tunelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recznik na płytkach/bruku :nienie: Zabójstwo dla lakieru, małe drobinki mogły wejść w mikrofibre( na pewno coś wpadło) i łatwo się tego nie pozbędziesz...

Tak jak przedmówca, ta pianownica jest do niczego, kup PA lub techkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślałem o tym, zdjęcie zestawu robiłem na szczęście już po myciu, wiec teraz będę musiał odwirowac i wyczyścić ten ręcznik. Dzięki za uwagę!

Co do pianownicy, pewnie macie rację. Myślałem, że dedykowana Karchera będzie dobra, a ty niestety, będę musiał w przyszłości pomyśleć nad zmianą.

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Korzystając z ciepłego września autko zostało porządnie umyte i nawoskowane!

http://i.imgur.com/nQn9Vcf.jpg

 

http://i.imgur.com/GSrtpsr.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

W świąteczną sobotę spotkała mnie przykra niespodzianka - auto po dłuższym okresie stania (jeżdżę teraz tylko raz/góra dwa w miesiącu w trasę, a po mieście mam inną zabawkę) nie odpaliło. Jako, że śpieszyłem się do domu to za diagnozę zabrałem się dopiero po powrocie ze świąt.

Objawy: słabe podświetlenie deski i brak rozruchu od razu wskazywały na akumulator, jednak dziwiło mnie to bo samochód stał równie długo w zimę i nigdy nie było problemów, ani nic innego nie wskazywało na kończący się żywot aku.

Po podłączeniu do innego samochodu światła oraz podświetlenie deski wróciło do normy, jednak przy kręceniu słychać było tylko charakterystycznie "cykanie".

Szybko telefon do zaufanego mechanika i dowiedziałem się, że obecnie akumulatory nie dają żadnych obaw przed "końcem życia" - od razu przypomniałem sobie inne przypadki z rodziny, np. po porannym bezproblemowym starcie samochód nie odpalił 2 godziny później.

Jednocześnie info od mechanika bym kupił jakikolwiek akumulator, byleby miał gwarancje na 2 lata, bo dłużej nawet Bosche nie bardzo trzymają.

 

Tutaj poprzednik (potwierdza to co wiedziałem, czyli, że autko do końca było serwisowane w Niemieckim ASO):

http://i.imgur.com/aakbBml.jpg

 

A tutaj nowy już na swoim miejscu - zdecydowałem się mimo wszystko nie na NoName, a akumulator Autoparts Galaxy Silver:

http://i.imgur.com/K0pU8Do.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po niecałych 15k kilometrów obowiązkowa wymiana oleju wraz z filtrem na taki zestaw jak poprzednio:

http://i.imgur.com/4rMarav.jpg

 

Oraz zdjęcie z początku wiosny - przy okazji zmiany oponek wpadły nowe kapsle - wybaczcie panujący brud:

http://i.imgur.com/n6I8rSO.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Powakacyjny updejt!

1.) Auto bez problemu zrobiło ponad 1000km po Kotlinie Kłodzkiej, dając przy tym sporo przyjemności na jednej z ciekawszych tras jakimi jechałem - pełnej zakrętów w środku lasu.

 

0kNaMH6.jpg

 

2.) Od zakupu po głowie chodziła mi wymiana gałki, ale nigdy nie mogłem się zdecydować czy wstawić kolejną taką samą, czy może jednak przejść na kuszącą gałkę M-pakietową. Od drugiej opcji zawsze odciągała mnie myśl, że wypadałoby wtedy dodać również nową kierownicę, a i zewnątrz auto podoba mi się bez pakietu m, więc zostawałem z tym co mam. Jednakże z pomocą przyszli chińscy wynalazcy i zakupiłem gałeczkę wyglądającą jak tak z M pakietu, a jednocześnie bez emblematu M. Jakość skóry bardzo dobra - zobaczymy ile wytrzyma ( w zanadrzu i tak zostawiłem poprzednią).

 

oAWurHc.jpg

 

3.) Od początku mojej przygody z autem miałem również jeden kluczyk, co nie powiem zawsze budziło jakiś strach, że nadejdzie dzień w którym z jakiegoś powodu coś nie zadziała. Niestety koszt nowego w ASO z tego co wiem waha się od 500zł w górę. Zacząłem zagłębiać się w ten temat z myślą, że może sam coś poradzę i po przeczytaniu kilku stron/obejrzeniu kilku filmów zakupiłem odpowiedni sprzęt - programer AK90 oraz nowy kluczyk z niekodowanym transponderem.

Dokładnie wczoraj udało mi się zakodować nowy kluczyk - 1,5 godziny pracy. Z mojej strony do poradników, które można znaleźć w internecie dodam, że warto wyjąć schowek w czasie wyjmowania modułu EWS, bo ułatwia to dostęp do niego, a trzymany jest tylko przed dwie śrubki.

Jeżeli któryś z was chciałby zrobić coś podobnego to zapraszam do kontaktu - napewno się dogadamy, bo cena takiej operacji jest zdecydowanie niższa niż w ASO.

 

3RQ48CS.jpg

 

4.) Autko zostało również oczywiście nawoskowane.

Tutaj obok miejskiego gokarta, którym latam po Krk:

m7xapyg.jpg

Mwcq72k.jpg

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd kolega jest? Z Krakowa? Bo rozumiem, że samochód musi być na miejscu. No i ile piniendzy szykować?

Wysłałem PW ;)

EDIT:

Wrzucam tutaj lekko zmienioną treść, by było wiadomo co i jak:

W skrócie do operacji potrzeba surowy kluczyk (może być jakiś z allegro/ z aliexpress - ja taki kupiłem/ z ASO?). W kluczyku jakiś zakład musi dociąć grot tak by można go było obracać w zamku drzwi/stacyjce.

Mi potrzebny zasadniczo jest moduł EWS + kluczyk, ale wiadomo lepiej jak auto jest na miejscu to się wszystko sprawdzi czy działa.

Jeżeli chodzi o lokalizację to studiuje w Krk, czasami jestem pod Warszawą w Grójcu.

Koszta: kluczyk to jakieś 40-100zł (zależy gdzie kupujesz), docięcie grota również zależy gdzie zlecisz ale ok. 30-50zł. Do tego trzeba doliczyć moją usługę kodowania - zainteresowanych proszę o PW.

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Polecam kodowanie u kolegi Kermita (tak naprawdę to nie jego imię :wink:)!

Szybko, profesjonalnie, miło i w porównaniu do ASO to jak za darmo :-) Niecała godzina pracy i kluczyk zakodowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.