Skocz do zawartości

E46 330d+ touring mbablowski chip 300/600 strona 3


mbablowski

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji, ze to mój pierwszy post, to chciałbym się przywitać :D Moja przygoda z BMW zaczęła się około półtora roku temu od poliftowej E39 2,5d w automacie, w której zaczęło mi brakować pod prawą noga i wybór padł na M57N, ale tym razem manual. Po poszukiwaniach znalazła się E46 ze Szwajcarii, z wyposażeniem jakie chciałem i stała się moim nowym wozidłem

Rozkodowany VIN:

 

Model description: 330d

Market: Europa

Type: EX91

E-Code: E46 (3FL)

Chassis: touring

Steering: links

Doors: 5

Engine: M57D30O1 - 3,00l (150kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

Body Color: Black Sapphire Metallic (475)

Upholstery: Leder Chameleon/kieselgrau (V3KA)

Production date: 16.12.2004

Assembled in: Regensburg

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control

S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear

S473A Armlehne vorne Armrest front

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S550A Bordcomputer On-board computer

S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment

S851A Sprachversion deutsch Language version German

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S2CAA BMW LM Rad Sternspeiche 119 BMW LA wheel, star spoke 119

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S464A Skisack Ski bag

S481A Sportsitz Sports seat

S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S521A Regensensor Rain sensor

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional

S612A BMW Assist BMW Assist

S638A Autotelefon Professional Car telephone Professional

S650A CD-Laufwerk CD player

S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel

S723A Edition Exclusive Exclusive Edition

S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

P9BAA Premium Package

 

Auto kupiłem jako delikatnie puknięte, do wymiany był błotnik, kierunek i przedni zderzak. Zmieniając zderzak zdecydowałem się kupić mpakietowy i na szczęście udało mi się dostać go w kolorze, więc nie musiałem bawić się w malowanie. Od razu po zakupie auto odstało trochę czasu u znajomego na warsztacie, gdzie do auta zawitały zaślepki EGR, wywaliłem klapki w dolocie, zmieniłem łącznik elastyczny wału, komplet filtrów, olej i odma, a do tego dwumasa i sprzęgło z e60. Do tego standardowa bolączka, czyli sterownik świec (naprawiony przez Roger Nysa) i dogrzewacz wody, który udało mi się znaleźć u znajomego. Po ogarnięciu spraw mechanicznych samochód wpadł do znajomego na mały program i po wizycie na hamowni wypluło 250KM i 530 NM :mrgreen:

 

Pierwsze zdjęcie po zakupie

http://i62.tinypic.com/2n738ux.jpg

 

Tutaj już po poskładaniu wszystkiego i pierwszym większym myciu oraz woskowaniu, jeszcze na kolach zimowych (styling 119, 17")

http://i58.tinypic.com/14c74w1.jpg

http://i62.tinypic.com/11se1z5.jpg

http://i58.tinypic.com/2h53faw.jpg

 

Wykres z hamowni

http://i57.tinypic.com/mmzx8y.jpg

 

Z racji, że pogoda w ostatnich dniach coraz lepsza, zdecydowałem się wrzucić już letnie koła (styling 135, 18")

http://i57.tinypic.com/28k1gh.jpg

http://i58.tinypic.com/2upsjdy.jpg

 

Na dniach dorzucę kilka zdjęć wnętrza, bo nie miałem kiedy póki co zrobić, a do tego czekam na porządną sesję, która będzie jakoś na początku kwietnia, więc coś dorzucę. Z dalszych planów jest póki co ściemnienie szyb i lamp, wymiana poduszek pod skrzynią i silnikiem, zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni i dyfrze, a wysienką na torcie ma być porządna polerka lakieru, bo poprzedni właściciel był chyba fanem myjni szczotkowych :mad2:

Edytowane przez mbablowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokaż wnętrze :wink: wg mnie zmiana zderzaka była nie trafiona..tym bardziej czarne nerki, dlaczego? Bo masz chromline :cry2: strasznie to się gryzie, nie mówiąc już, że brakuje tylnego zderzaka i progów :? Ale gratulacje odpowiedniego serca :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko super sam śmigam touringiem z tym samym silnikiem i nawet w tym samym kolorze. Nerki jak napisał Maniek zmień na chromy i dołóż pełen M-pak i będzie Si. Życzę bezawaryjności:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nerki wsadziłem czarne, bo i tak musiałem zmienić. Listwy dookola okien są do zrobienia (shadow line), tak samo jak dokończenie zewnętrznego mpakietu :) Wiadomo, że to wszystko kwestia kasy, a póki co wolałem ogarnąć samochód od strony mechanicznej. Tak jak pisałem wcześniej wrzucam zdjęcia wnętrza. Poza tym kilka dni temu wyprowadziłem kabel aux i wstawiłem schowek w miejsce telefonu, bo złościł mnie brak miejsca na położenie telefonu, fajek lub czegokolwiek :evil:

 

http://i58.tinypic.com/25tuxdk.jpg

http://i59.tinypic.com/oiubgi.jpg

http://i61.tinypic.com/291fd75.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kurcze , jak bym prawie widział swoją ;) Czarna nerka i ten sam kolor , zbieraj na M pakiet bo tak narazie to ten zderzak za duzej roboty nie robi ,reszta spoko dobre wyposazenie jak przystalo juz na te lata ;) Oby służyła :cool2:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wrzucam 2 nowe zdjęcia na szczecińskich bulwarach po myciu i pucowaniu :D Kolejny update miesiąc, bo trzeba jechać na statek :mad2:

 

http://i62.tinypic.com/28rmosp.jpg

http://i58.tinypic.com/2gtu35f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Korzystając z kilku dni wolnego i ładnej pogody zebrałem się do dokończenia shadowline'u. Zdjęcie samochodu bez listw:

http://i62.tinypic.com/2iiy77k.jpg

 

I już wszystko poskładane oraz zdjęcie jednej z listw z bliska :D

 

http://i58.tinypic.com/2upg0m1.jpg

http://i60.tinypic.com/wv7dpf.jpg

 

W najbliższym czasie w końcu skończę mpak zewnętrzny, bo progi już czekają, a zderzak na tył jest w drodze :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Korzystając z ostatnich dni wolnego zabrałem się za czyszczenie skór. Szczoteczka Colourlock, mydło Biały Jeleń, ciepła woda i heja :D Do konserwacji użyłem Gold Class Leather Conditioner Meguiarsa. Oto zdjęcia przed, w trakcie i po czyszczeniu. Całość, czyli fotele przód + kanapa tył i roleta bagażnika zajeły mi około 5 godzin spokojnym tempem z przerwami na fajke. Wiem, że czyszczenie skór Białym Jeleniem nie brzmi dobrze, ale nieoficjalnie robi tak połowa osób zajmujących się detailingiem. Poza tym odwiedziłem ASO i załapałem się na akcję serwisową wymiany poduszki powietrznej pasażera :D

http://i61.tinypic.com/333z58h.jpg

http://i59.tinypic.com/2lvjqld.jpg

http://i60.tinypic.com/2s9en95.jpg

 

Do tego w ostatnich dniach w końcu założyłem progi i tylni zderzak m pakietowy i w końcu auto od zewnątrz trzyma się kupy :D

 

http://i60.tinypic.com/2yyxmcz.jpg

 

W planach jest zmiana wydechu na MG Motorsport oraz założenie całej wiązki od PDC, którą już kupiłem i niestety podebne dopiero na kolejnym wolnym po powrocie ze statku :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mały update, założyłem dzisiaj nowy IC i wentylator od klimy, bo stary się zatarł. Wszystko kupiłem na fmic.pl rozmiar 700x180x65, do tego 2 kolanka redukcyjne 57-50mm, obejmy i kawałek rury 50mm z nierdzewki. Montaż w zasadzie p&p, jedynie musiałem dorobić mocowania do wszystkiego i dociąć kolanka. W najbliższym czasie będę musiał jeszcze wyciąć dziury w kierownicach powietrza, bo nie do końca pasują i póki co poskładałem wszystko bez nich. Czekam jeszcze na downpipe i tłumik końcowy z RM Motors, a po całym zabiegu wizyta na mały remap, zobaczymy co z tego wyjdzie ;D

 

http://i57.tinypic.com/313ogfo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmieniłem ostatnio downpipe na RM Motors oraz założyłem od nich tłumik końcowy i pojawiło mi się męczące buczenie w środku w okolicy 2000 obrotów, co jest niestety moimi średnimi obrotami na trasie, więc postanowiłem coś z tym zrobić. Na podłodze bagażnika wylądowała mata bitumiczna 2mm, a na tym pianka 12mm i znów mogę normalnie jeździć w trasie :D Przy robieniu tego warto kupić rolkę dla dokładniejszego i wygodniejszego układania mat na zagięciach oraz pracować w rękawiczkach bo są one pokryte folią aluminiową, która lubi rozcinać palce. Kilka zdjęć z 'zabawy'

 

Mata bitumiczna

http://i59.tinypic.com/ou2l2f.jpg

 

Pianka jeszcze wyglądająca jak klejona przez 5cio latka, później to wszystko ogarnąłem

http://i62.tinypic.com/34dprbn.jpg

 

Burdel na placu boju

http://i61.tinypic.com/15mkcvt.jpg

 

Na sam koniec bonus z dźwiękiem nowego wydechu :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ... od lat chodzą pogłoski, że do 330d bez zderzaka mPakietowego nie da się włożyć FMIC, większego niż ori - bo wisko, bo nie ma miejsca itd.

W tematach też są fotki jak zakładałem swój fmic 3 lata temu przeszło - te same wymiary choć dla pewności musiałbym sprawdzić - szkoda, że już założyłeś bo jakiś użytkownik rozwiązał to lepiej niż masz ty i ja.

Gdzieś są jego zdjęcia - założył wyższy a węższy FMIC przez co nie musiał kroić kierownic powietrza, jak wiadomo przez to że kolanka tam siedzą to gorsze jest chłodzenie tarcz a to ważne.

Inna sprawa, że trzeba by sprawdzić czy mimo takiej samej powierzchni jednego i drugiego FMIC, czy ten szerszy przypadkiem nie lapie więcej powietrza niż ten wyższy a wąski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wyższy moim zdaniem byłby już zasłonięty przez zderzak, co teoretycznie mijałoby się z celem, bo jakiś % rdzenia miałby gorsze chłodzenie. Z drugiej strony mamy gorsze chłodzenie hamulców, więc coś za coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dół fmic byłby i tak chłodzony a pęd powietrza i tak pod zderzak wleci.

Nie mam jak tego obliczyć, żeby porównać.

Ja ubolewam nad złączkami w kierownicach i gorszym chłodzeniu.

Co do zderzaka, rozumiem że problemów z założeniem zwykłego ( nie mPak ) nie było ?

Jak pisałem, wszyscy na forum piszą że po założeniu fmic nie da rady go założyć w 330d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do policzenia przydałby się jakiś fizyk, który zrobiłby nam ładny model 3D i wszystko by było jasne :D Co do zderzaka, to nie wiem, bo mam mpakiet, ale i tak musiałem ciachnąć belkę w dwóch miejscach na jakiś 1cm w głąb, przy rogach IC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.