Skocz do zawartości

e46 320i - sedan 2004r.


cruzier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po długim szukaniu, truciu na forum kilku kolegów co do modelu jak w temacie... w końcu upolowałem swoją e46. Samochód został dla mnie sprowadzony z Niemiec. Tam miał dwóch właścicieli. Na liczniku ma 158tyś km. Z książką serwisową, którą otrzymałem w komplecie wydaje się, że wszystko jest OK. Sam samochód po przyjeździe był po porostu brudny - więc początkowo mnie wystraszył jego stan. Po gruntownym myciu - kamień z serca mi spadł - auto wygląda tak jak chciałem aby wyglądało. Zawieszenie jest dobre - nic nie stuka puka - nie jest wybite, silnik pracuje równiutko - ładnie wkręca się na obroty - podoba mi się jego elastyczność. Po "magnesowych" oględzinach również wygląda to bardzo dobrze - nie ma powodów do niepokoju, że jakaś część była malowana czy coś w tym stylu.

Ponieważ autko mam od dwóch tygodni - dopiero "uczę" się go i poznaję ten model.

Co do wyglądu samochodu są to głównie drobne niuanse estetyczne - które chciałbym poprawić i będę je sukcesywnie realizował:

 

1. Przywrócenie przeźroczystości kloszom lamp przednich.

2. Usunięcie plamy na przednim fotelu pasażera :mrgreen: :mrgreen: - to chyba niemiecka kawa

3. Wyczyszczenie tylnich lamp

4. Wymiana schowka w tunelu środkowym na taki z roletą

5. Obszycie kierownicy i gałki biegów

 

Po podpięciu pod komputer ( tutaj podziękowania dla kolegi K3m0T1989 ) wyskoczył jeden błąd dotyczący termostatu ... jednak póki co nic nie wskazuje na to aby coś z silnikiem i jego temperaturą było nie tak - zamierzam to obserwować i jeśli rzeczywiście będzie coś nie tak - wymienię termostat.

 

Zależy mi na utrzymaniu serii takiej w jakiej e46 dotarło do mnie - nie zamierzam robić w samochodzie większych przeróbek.

Obecnie mam ją na oponach Fulda ( w bardzo dobrym stanie ) 225-50-R16. Przy mojej jeździe i przebiegach powinny mi służyć długi czas.

Na zimę zmuszony jestem zakupić nowe koła. Kupię chyba 195-55-R15 plus stalowe felgi do tego.

 

Tutaj VIN z podziękowaniami dla kolegi mr18 za pomoc w rozkodowaniu

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAEV11080KK55668

Kod typu EV11

Typ 320I (EUR)

Typoszereg E E46 (4FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.20

Moc 125

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STOFF/LEDER SCRITTO/SCHWARZGRAU (V8TM)

Data prod. 2004-06-28

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S2CDA LM RAEDER STERNSPEICHE 136 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 136

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S495A 3. KOPFSTUETZE HINTEN Pas bezp. trzypunkt. i zagł. tył środek

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S722A EDITION LIFESTYLE Pakiet wydania Lifestyle

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

Pierwsze Fotki:

http://www.republika.pl/vess/e46/1.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/2.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/3.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/4.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/5.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/6.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/7.jpg

 

http://www.republika.pl/vess/e46/8.jpg

 

http://www.republika.pl/vess/e46/9.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/9a.JPG

 

http://www.republika.pl/vess/e46/9b.JPG

 

pozdrawiam Marcin

Edytowane przez cruzier
_______________________________________________________________
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :cool2: elegancki samochodzik.

 

Co do Twoich uwag to w chwili obecnej masz założone opony 225/50/16 :wink: fajnie wyglądają niestety potrafią łapać koleiny. Na zimę najprawdopodobniej czeka Cie zakup kół z oponami 205/55/16, ponieważ 15nastki (195/65/15) najprawdopodobniej nie zmieszczą się na hamulce - możesz sprawdzić w instrukcji jakie opony są przewidziane dla tej wersji silnikowej.

 

1. Klosze wyglądają ok. Pewnie da rade je spolerować, jednak obawiałbym się że po kilku miesiącach efekt będzie gorszy od obecnego - ale to tylko moje przypuszczenia :wink:

2. Niestety musisz wprowadzić do auta całkowity zakaz spożywania pokarmów i napojów :wink: ta takanina jest taka, że nawet krople deszczu zostawiają ślad.... zazdroszczę sportowych foteli :cool2:

3. Hmmm rozumiem że w środku z much i komarów ;)

4. Fajny gadżet z miejscem na kartę parkingową i długopis :cool2:

5. Wydaje mi się że lepiej będzie kupić nową gałkę i używaną kierownicę w lepszym stanie, no chyba że masz jakiś sprawdzony zakład gdzie zrobią to elegancko. Jeżeli sprawdzałeś przebieg i jest on prawdziwy to auto najprawdopodobniej jeżdziło na krótkich dystansach stąd zużycie tych elementów.

 

Z tego co zauważyłem to najprawdopodobniej podmieniono w aucie listwy okienne z czarnych na chromowane. No chyba że coś zmienili w edycji Lifestyle w 2004 roku. Zapraszam do mojego wątku lada moment wrzucę tam skany prospektu tej edycji z 2003 roku :wink:

 

P.S. popraw dolną listwę/kratkę w przednim zderzaku po stronie pasażera :wink:

Pozdrawiam i życzę udanej eksploatacji :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemne są te silniczki ;) jak ktoś nie ma parcia na moc :mrgreen: (w sedanie sprawdza się według mnie idealnie ;) ).

 

Foteli również zazdroszczę ;) , szkoda że moja Lepsza Połówka ma inne zdanie na temat SS-ów :( .

 

Listew w okół okien bym się nie "czepiał" bo z tego co zauważyłem większość 2.2 170 KM ma je właśnie chromowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza :cool2: Znalazłem rozwiązanie w cenniku z 2004 roku : "Leiste Seitenrahmen in Chrom" dla wszystkich silników 6cio cylindrowych

 

W 2010r byłem na oględzinach czarnego 320i touringa. W porównaniu do w203 C200 Kompressor silnik był bezgłośny (ojciec pytał czy jest włączony :roll: , a sprzedawca zachwalał że jest zalany jakimś mega drogim niemieckim olejem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do listew ... nie wiem na 100% czy były standardowo dołożone od początku czy ktoś sobie je później dołożył. Dlatego tak piszę, gdyż od strony dachu patrząc na nie z góry po jednej i drugiej stronie jest przerwa ok 4mm. Nie wiem czy w tym miejscu powinna być jakaś uszczelka czy nie - w każdym bądź razie nic nie przecieka - jest wszystko OK.

 

Co do silnika - fakt praca jego jest bardzo przyjemna a kultura na wysokim poziomie. Nie należę do kierowców - rajdowców - raczej spokojna jazda. Rzadko wyjdę dynamiczniej ze startu - głównie wtedy kiedy sytuacja na mnie to wymusza. Miałem wcześniej Vectre B - 100KM - więc dla mnie 170KM to kosmos. Głównie niestety jeżdżę po mieście - gdzie mam dużo korków. Komputer pokazuje mi obecnie 10,6 l/100km - ale nie wiem na ile to wiarygodne.

 

Tak jak wcześniej napisałem - są takie małe niuanse estetyczne które chciałbym w nim poprawić. Wczoraj walczyłem z kloszami a moja Pani z plamą - no i jest wyraźna poprawa na plus ;). Nie wiem tylko jak sobie poradzić z tymi kloszami w klapie bagażnika bo są brudne od wewnątrz i w jednym jest chyba mucha :cool2: :mrgreen:

 

PS: Listwa na dole już poprawiona - dzięki za uwagę ;)

Edytowane przez cruzier
_______________________________________________________________
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwy okienne są takie jak powinny być :wink:

 

Jeżeli chcesz poznać prawdziwe spalanie zalej z 3 razy do pełna, podziel liczbę litrów przez ilość km, a wynik porównaj z tym z komputera. U mnie kłamie :roll: im większe spalanie tym większe przekłamanie.

Według instrukcji poliftowe 320i z manualną skrzynią pali w mieście 12,2, w trasie 6,9, średnio 8,9. Do tych wyników dodaj ok 10-25% (w zależności od stylu i warunków jazdy) i uzyskasz prawdziwe spalanie. Wynika to zarówno z moich doświadczeń z różnymi autami jak i z szerszych badań :norty: Ostatnio wyczytałem, że obecnie spalanie katalogowe odbiega zwykle o 25% od realnego, a jeszcze 10 lat temu ta różnica wynosiła 10%. Marką najbardziej "oszukującą" jest BMW :cool2: Faktycznie jak przeglądam dane nowych aut to chciałoby się aby auto spalało w trasie tyle co producenci deklarują jako spalanie średnie... np 245konne 528i 6.8l/100km :roll:

 

Zdejmujesz od strony bagażnika element z żarówami i masz otwory do kloszy. Odkurzasz z podczepioną małą rurką i do dzieła :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sytuacja:

Migacz prawy ( ten obok głównego prawego światła ) od samego początku parował i od wewnątrz widać było krople wody. Myślałem - musi być gdzieś nieszczelny ... nie robiłem z tego afery - normalna sprawa. Wczoraj byłem na "kerszerze" (nie lubię tak myć samochodu i traktuje to jako ostateczność) - umyłem samochód, kończąc woskowaniem na gorąco. Wszystko OK. Pojechałem w jedno miejsce, samochód postawiłem w cieniu. Wróciłem do domu wieczorem. Spoglądam na migacz prawy a tu od wewnątrz cały popękany liniami podłużnymi. Tak jakby ktoś taflę lodu porysował. Dotykam dłonią - nie czuć żadnych zarysowań. obok migacza nic - żadnego zarysowania. On sam z wierzchu gładki a pod nim pęknięcia i rysy - wygląda to brzydko. Wiem, że dorobiłem sobie tak na myjce.

 

Kupić nowy - oryginalny ... czy szukać używki w ładnym stanie ?

ASO ( Częstochowa za nowy cena 200 zł )

 

pozdrawiam

_______________________________________________________________
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Sam w 95% przypadków myję auta na myjkach ciśnieniowych i nigdy nie miałem z tego powodu żadnych nieprzyjemności. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że woda była zbyt gorąca i popękała jakaś powłoka od środka migacza. Aczkolwiek wydaje mi się że jak auto stoi na słońcu to migacz bardziej się nagrzewa niż przy myciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że dziwna sprawa - ale jakoś innego wytłumaczenia nie mam - coś musiało być z tym migaczem nie tak. Jakaś nieszczelność plus temperatura i ciśnienie z pistoletu ... dziwne :roll:

 

Sprawy estetyczne jednak zostawię na później ... nastała konieczność na hamulce tylnej osi plus oleje do skrzyni i mostu:

http://www.republika.pl/vess/e46/tyl.jpg

_______________________________________________________________
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.