Skocz do zawartości

E46 328Ci TOPASBLAU LowRider/INPA Live data


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek przedstawię się - mam na imię Darek,25 lat,mieszkam na wiosce zwanej Bukownica w województwie wielkopolskim,dokładnie 50km od Kalisza i 40 od Wieruszowa. Na forum natrafiłem,kiedy zacząłem rozglądać się nad kolejnym autkiem,miałem je zmieniać dopiero w styczniu ale splot wydarzeń sprawił,że w tym momencie już mogę się chwalić nowym nabytkiem jakim jest BMW 328 Coupe 1999 rok - pełna opcja .

Jak dotąd śmigałem sobie po Polsce bezawaryjnym Mitsubishi Eclipse 1 generacji - 1997cm3,150 km w moim posiadaniu od 2008 roku(styczeń). Tutaj kilka fotek poprzedniego autka

http://img405.imageshack.us/img405/6133/27032009.th.jpghttp://img10.imageshack.us/img10/1986/03132009003.th.jpghttp://img821.imageshack.us/img821/9351/02062009001.th.jpghttp://img29.imageshack.us/img29/5061/03132009006.th.jpghttp://img812.imageshack.us/img812/2548/01052010.th.jpg

Eclipse spisywało się bez zastrzeżeń,jednak po 5 latach i ciągle zmniejszającym się rynku zarówno nowych jak i używanych części postanowiłem spełnić moje marzenie i kupić BMW. Długo zastanawiałem się nad tym jaki to ma być model. Pierwotnie 528 E39,następnie po dyskusji na tym forum 530i ale tutaj był problem z ogólnie małą dostępnością tych modeli.Potem znajomy przewiózł mnie w 530d ful opcja z automatem i zakochałem się ,lecz po głębszych przemyśleniach jednak postanowiłem pozostać przy silniku benzynowym,przeglądając wszystko,moja narzeczona rzuciła HASŁO - "Kochanie,ale po co nam 5 drzwiowe auto "? Przecież nie mamy jeszcze dzieci,głównie jeździmy sami..... Powiem szczerze,że złapałem ZONKA ;p Ale dzięki mojej ukochanej moje zainteresowanie skupiło się na modelach z serii 3 E46 328Ci lub 330i.Już wiedziałem na co się szykować więc uruchomiłem kilku znajomych i wujka do poszukiwania E46 330 lub 328 ,rocznik miał mniejsze znaczenie ,chodziło o to,żeby znaleźć w jak najlepszym stanie,nie wytrzaskane i z maxymalnym możliwym wyposażeniem.

Nieoczekiwanie 6 km od domu , dnia 08.06.2012 roku władował mi się w tył Eclipsa starszy pan,80 lat Daewoo lanosem.... Ogarnął mnie smutek,bo we wrześniu biorę Ślub i Eclipsem mieliśmy jechać jako młoda para,a tutaj stłuczka.Znajomy blacharz stwierdził,że skoro chciałem i tak zmieniać autko, teraz lepiej wziąć kasę z ubezpieczenia a samochód sprzedać w takim stanie w jakim jest. Więc zaczęły się poszukiwania E46 . Dosłownie po kilku dniach miałem 4 samochody do sprawdzenia ,a że 1 sztuka była bardzo blisko pojechaliśmy ją zobaczyć.

Autko było świeżo sprowadzone,do opłat - cena 20 900 zł . tutaj podaję rozkodowany VIN

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S256A SPORT-/MF-LENKRAD/GESCHW.REGELUNG Kierownica sport./MFL/regul. prędk.

S288A LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29

S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S640A AUTOTELEFONVORBEREITUNG Instalacja pod montaż tel. uniwers.

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Zarządzanie zleceniami HEA

Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

 

Samochód sprawiał wrażenie nie zniszczonego ,ale praktycznie cały środek był do czyszczenia + przedarta skóra na boczku kierowcy, reszta w stanie BDB jak na ten rocznik.Po jeździe próbnej i oględzinach byłem przekonany do tego autka,jednak sprzedający nie był skory do negocjacji ceny,jeszcze na nieszczęście pod koniec wizyty pilot od centralnego przestał otwierać drzwi .... Po namyśle stwierdziłem,że na razie póki właściciel nie dowie się co dolega Centralnemu zamkowi,odpuszczę sobie go i będę dalej szukał .Po jakichś 2 tygodniach i szukaniu aut przez znajomego w Niemczech,po głębszej analizie kosztów sprowadzenia auta,po znalezieniu przyczyny niedziałania centralnego zamka,zdecydowałem się jeszcze raz porozmawiać ze sprzedającym tejże E46 328Ci którą byłem oglądać. Stwierdził,że jakiś moduł jest brudny i trzeba go wyczyścić i że z ceną może zejść do 19 600 zł . To już mi bardziej odpowiadało,a szczególnie to że wiedziałem z tego forum co jest popsute.następnego dnia wybraliśmy się jeszcze raz obejrzeć tą sztukę,z zamiarem kupna .

Po przeglądzie na stacji diagnostycznej , nie było widać żadnych wycieków ,zawieszenie oprócz 1 amortyzatora w stanie dobrym 3 sztuki sprawność 60%,1 sztuka 38% ,hamulce bardzo dobre + wybity łącznik stabilizatora koła prawego przedniego. Odbyłem ze sprzedającym już dłuższą jazdę próbną , tym razem sam siadłem za kółkiem,sprawdziłem elektronikę,tempomat,klimę i wszystko inne co powinno działać i po 30 minutach zdecydowałem się na to BMW ;)

Po załatwieniu ubezpieczenia OC na 30 dni i spisaniu umowy ,wracałem już moim nowym nabytkiem do domciu ;)

Tak się na dzień dzisiejszy prezentuje kupiona przeze mnie BMW 328 Ci 1999 rok ,184000 przebiegu, kolor TOPASBLAU,skóra koloru szarego z Aluminiowymi listwami wewnątrz auta . jedynym bólem jest dla mnie brak odtwarzacza CD ale stwierdziłem,że wstawienie jakiegoś Clariona czy Alpine popsuło by całą stylistykę auta .Mam zamiar pozostawić go tak blisko oryginału jak to możliwe ewentualnie z drobnymi korektami kosmetycznymi nie powodującymi "zwieśniaczenia BMW"

Kilka fotek,kiepskiej jakości- kiedy już zarejestruję auto i będę miał nowe felgi porobię trochę lepszych zdjęć

http://img341.imageshack.us/img341/7022/img20120702201140.jpghttp://img269.imageshack.us/img269/8526/img20120702201221.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/563/img20120702201336.jpghttp://img69.imageshack.us/img69/9739/img20120702201249.jpghttp://img337.imageshack.us/img337/1655/img20120702201149.jpg

 

2 dni po kupnie zabrałem się za rozebranie i wyczyszczenie przekaźników modułu komfortu,co przyniosło zamierzony rezultat - centralny otwiera bardzo dobrze już z odległości 10m. Jeśli zacznie znów szfankować oddam moduł do przelutowania przekaźników na nowe.Także zmartwiłem się bo przycisk na manetce migaczy - BC nie działał (poczytałem tu i tam i już byłem gotów rozbierać kierownicę ale pomyślałem - zajrzę do bezpieczników i ku mojemu zdziwieniu kilku brakowało. Uporządkowałem brakujące bezpieczniki według pomocnej karteczki ze schowka( jeszcze ORI) i przycisk BC ożył ;)

Następnie zabrałem się za czyszczenie wnętrza - do plastików użyłem popularnego PLAK-u o zapachu Hawajskim , do czyszczenia skór środka o nazwie Tanner's Preserve(19 zł) a do konserwacji TANNER'S PRESERVE LEATHER CONDITIONING CREAM (19 zł) . Z uzyskanego efektu jestem zadowolony,skóra stała się miękka i śliska .

Tego posta będę co jakiś czas uzupełniał o ewentualne wydatki na naprawy,serwis olejowy itp.

Stan na 07.01.2014 Jak dotąd w Coupe zostało wymienione :

-filtr kabinowy 54 zł

-filtr dolotowy 25 zł

-filtr oleju Bosch 25 zł

-olej CASTROL EDGE 0w40 FST prosto z niemieckiej dystrybucji (za 7 litrów zapłaciłem 255 zł)

-żarówki tylnej lewej lampy 3 zł

-Felgi Alpina 18 cali 1400 zł

-kilka bezpieczników 3 zł

-wypolerowałem lampy na całym aucie pastą TEMPO

-szczęki hamulcowe 72 zł

-klocki hamulcowe 98 zł

-sprężyny dociskające zacisk hamulcowy 10 zł

-świece Bosch 80 zł

-2 opony Continental Conti Sport Contact3 235/40/18 na tylne koła - używane 300 zł(6,5 mm bieżnika)

-komplet łożysk na tylną oś firmy FAG 227 zł

-klucze,podkładki itp - 65 zł

-czujnik zużycia klocków tylnych 26 zł

-czujnik zużycia klocków przednich 27 zł

-serwis klimatyzacji + wymiana padniętego modułu wiatraka 300 zł

-dokupione brakujące klucze :do świec i żabka 40 zł

-dokupiona lampka w schowku + gniazdo ładowania 60 zł

-wymiana tulei zawieszenia(wahacza przedniego tylne 236 zł,zwrotnicy tylnej górne 120 zł,zawieszenia tylnego dolnego wahacza przednie 87 zł+tuleja nr 9 68 zł) + 250 zł robocizna razem 761 zł

-ustawianie zbieżności i geometrii zawieszenia 150 zł

-komplet używanych zimowych opon Dunlop SP Winter Sport 3D 400 zł

-wlutowanie wszystkich nowych przekaźników modułu komfortu - 272,70 zł (koszt przekaźników + 50 zł robocizna )

-chłodnica Nissens - 300 zł

-płyn chłodniczy - 80 zł

-płyn hamulcowy Dot 5.1 - 130 zł

-badanie techniczne/przegląd - 100 zł

-wymiana modułu świateł - 150 zł

-wycieczka na hamownie + programowanie modułu świateł - 200 zł

-kierunkowskazy pomarańczowe przód i boki - 100 zł

-renowacja felg letnich - 380 zł

-komplet uszczelek pokrywy zaworów- 166 zł

-przewód powrotny kolektora ssącego- 90 zł

-interfejs diagnostyczny - 100 zł

-przepływomierz Magneti Marelli - 264 zł

-filtr paliwa Mann- 107 zł

-tuleje poliuretanowe stabilizatorów - 125 zł

-preparat do czyszczenia przepustnic- 22 zł

 

Łączne wydatki jak teraz

 

(07.01.2014) 6668 zł

 

W planach:

-naprawa rozdartego boczku fotela

-jakaś korekta lakieru

-Eibach PRO Kit lub Gwint FK Street

Edytowane przez LowRider150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Bardzo ładne Coupe z silnikiem którego szczerze, po polsku, zawistnie zazdroszczę :wink: , poza tym uważam że e46 przed liftem jest o wiele ładniejsze niż po. Chwali się że chcesz utrzymać auto w najbardziej oryginalnym stanie - co do radia, zawsze możesz wymienić na oryginalne Business CD a kasetowego się nie pozbywać (niefabrycznym, szpecącym radiom mówimy nie!). W tym temacie - popatrz na autko kolegi Scarab: viewtopic.php?f=159&t=171638. Skóra wygląda na nieźle pobrudzoną, rozumiem że zdjęcia są jeszcze sprzed czyszczenia? Z felg które pokazałeś najbardziej mi się podobają.... te które są na aucie.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię ;)

Co do radia to jak na razie porobiłem troszkę ważniejszych rzeczy i jak będę miał jakąś wolna gotówkę to pomyślę nad tym. Za to na tych zdjęciach skóra już była wyczyszczona i nasmarowana balsamem, więc może po prostu muszę zmienić środek czyszczący - co mi polecicie w rozsądnej cenie ?

Dodatkowo - rozglądam się za woskiem,żeby zabezpieczyć lakier samochodu , poczytałem trochę opinii i ludzie pochlebnie się wypowiadają o produktach firmy K2

Dziś dzięki pożyczeniu z kuzynki 320 E36 klucza do świec wymieniłem stare na nowe, ku mojemu zdziwieniu w silniku były świece z nadrukiem BMW NGK ale elektroda środkowa wyglądała tak jakby się zwyczajnie wypaliła,zdjęcia poniżej

http://img687.imageshack.us/img687/4807/img20120720200851.jpghttp://img546.imageshack.us/img546/3008/img20120720200914.jpg

Takiego klucza poszukuję,może ma ktoś na sell ? http://img607.imageshack.us/img607/959/img20120720204130.jpg

Dzisiejsza sesja z nowymi felgami,autko brudne bo tylko szybki czyściłem http://img837.imageshack.us/img837/9066/img20120720170141.jpghttp://img834.imageshack.us/img834/9719/img20120720170057.jpghttp://img43.imageshack.us/img43/6219/img20120720170248.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne wozidełko :cool2:.

 

Galeria zapowiada się również obiecująco są fotki, obszerne info pisane o autku, zdjęcia starych i nowych części :cool2: .

 

Alpina według mnie to strzał w dziesiątkę:

 

- rzadko spotykany wzór (prawie wszyscy chcą m-pasztety bez obrazy oczywiście :wink: );

 

- od jakiegoś czasu osobiście przypadły mi do gustu wzoru "szprychowe" mimo niuansików pod czas mycia ........ .

 

Dbaj i dopieszczaj, a będziesz zadowolony :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zakupiłem zestaw używanych oponek na tylną oś, Continental Conti Sport Contact3 235/40/18 150 zł za sztukę,założenie gratis, 6,5mm bieżnika, rok produkcji 08/09 .

Dziękuję wszystkim za opinie,ja sam zaś do auta podchodzę z pasją,więc mam nadzieje je utrzymać w nienagannym stanie, jak na razie wszystko na bieżąco ogarniam,choć nie ma tego za dużo,muszę wymyślić coś do załatania tej nieszczęsnej dziury w boczku fotela bo mam tym autkiem zamiar jechać do Ślubu :)

Co do felg to przyznam ,że szukałem trochę po mojej okolicy i dosłownie już miałem zaklepane inne ,wyglądające jak oryginalne szprychowce od BMW ale natrafiłem na aukcje z Alpinami,pojechałem przymierzyć i zaklepałem je bo bardzo mi się podobają,może ich stan nie jest wybitny ale najważniejsze że lakier jest Ori + to że są bardzo proste,dziś na wyważaniu nawet mechanik powiedział mi że ładne i proste felgi bo musiał dołożyć tylko po 10g i wyszło prefekt. A co do mycia ich ? Szczotka od mycia butelek i jazda,nie ma z nimi problemu ;)

 

Z rzeczy do zrobienia na teraz zostało:

-woskowanie

-obadanie dziwnego dźwięku dochodzącego z tylnego lewego koła( krzywa tarcz,łożysko ...? )

-sprawdzenie luzów na wale napędowym,obczajenie stanu tulej trzymających wał i tylni most( mam stuki podczas szybszej zmiany biegów z 1-2,2-3 )

Dodatkowo czy może mi ktoś powiedzieć,ile ma być oleju od wspomagania ? Kiedy odkręcam korek ten trzonek nie jest zanurzony w tymże oleju , czy mogę bezpiecznie dolać olej typu ATF ?

 

04.08.2012

Około południa zabrałem się za karoserię,najpierw umyłem,potem glinkowanie i na koniec po dokładnym osuszeniu woskowanie woskiem Formula 1(glinka 33 zł, wosk 25 zł) i oto efekt - Oceniajcie ;)

http://img96.imageshack.us/img96/4961/img20120803162123.jpghttp://img259.imageshack.us/img259/51/img20120803162014.jpghttp://img834.imageshack.us/img834/570/img20120803161859.jpghttp://img801.imageshack.us/img801/6679/img20120803162108.jpg

Jak myślicie,założyć pod felgi dystanse ? Wydaje mi się ,że tak 15mm było by w sam raz i felga by nie obcierała o nadkole ... ?? Co o tym myślicie ?

06.08.2012 Dziś przyszła do mnie pocztą paczuszka w której znajdowały się skórki na gałkę zmiany biegów - jest paru sprzedających na allegro specjalizujących się w tym,skorka jest dobrze wykonana i ma odpowiednie wymiary,jednak namęczyłem się chyba z godzinę z naciągnięciem jej na samą gałkę,po paru próbach,nałożeniu kremu do skóry dla poślizgu skórka ładnie się wpasowała w gałkę. Oto efekt pracy

Stara skóra - demontaż dziecinnie prosty - śrubokrętem podważamy naklejkę z rozkładem biegów(jest ona przyklejona do dekielka dociskającego skórę taśmą dwustronną) a następnie śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy ten dekielek i zdejmujemy skórę. Ja pozwoliłem sobie na zerwanie jej bo była w opłakanym stanie

http://img152.imageshack.us/img152/7268/img20120807134413.jpghttp://img210.imageshack.us/img210/5403/img20120807134421.jpg

A tutaj już gotowa gałkahttp://img31.imageshack.us/img31/9204/img20120807145259.jpghttp://img809.imageshack.us/img809/1756/img20120807145305.jpghttp://img98.imageshack.us/img98/1488/img20120807145315.jpg

07.08.2012 Dziś kurier przywiózł do mnie klucz do świec i już cały schowek w komplecie ;) http://img404.imageshack.us/img404/6016/img20120808153336.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

No,od dawna nie robiłem żadnej aktualizacji tematu,więc teraz będzie trochę o tym i owym.... :)

1 Września... Nadszedł ... Czas Mojego Wesela... Dużo przygotowań i zamieszania ale na Koniec zostało najprzyjemniejsze -wypieścić autko do ślubu. Dla tego że zdecydowaliśmy się jechać własnym autkiem,miałem niekłamaną przyjemność wypucować Trójeczkę . Na początek mycie ,szczegółowe i dokładne,następnie osuszanie i tutaj niestety już na szybko Turtle Wax Ice - 2 warstwy. Potem nadszedł czas na ustrojenie autka,sam to robiłem,zestaw strojenia zakupiony z allegro,bardzo fajnie się to naklejało i o dziwo strojenie wytrzymało jazdę 100km/h. Poniżej efekty pracy.

http://imageshack.us/a/img546/1038/img20120901115704.jpghttp://imageshack.us/a/img443/3015/img20120901115715.jpghttp://imageshack.us/a/img502/6696/img20120901115726.jpghttp://imageshack.us/a/img28/5967/dsc3391e.jpghttp://imageshack.us/a/img211/5655/dsc3396c.jpg

Co by nie mówić.... BMW spisało się ... ;)

Zaraz po weselu(05.09.2012) chciałem nabić klimatyzacje nowym gazem,niestety wynik całej operacji był taki że serwisant klimy nie mógł zostawić gazu w instalacji,bo wiatrak nie załączał się podczas pracy sprężarki i ciśnienie rosło ponad wszelkie skale,sprężarka wyła... Po 2 dniowym poszukiwaniu prawdopodobnej usterki postanowiłem iść za ciosem i kupiłem używany moduł wentylatora (wcześniej dogadując ze sprzedającym możliwość zwrotu w razie gdyby nie to było przyczyną problemu).Po założeniu go i nabiciu gazu wentylator już się ładnie załącza,problem SOLVED :D :cool2: :cool2: Całkowity koszt nabicia klimy + moduł + robocizna 300 zł

Następnie po weselu w garażu obok BMW zagościł jego młodszy kuzyn z europy,dokładnie prezent weselny dla Żony i mnie,głównie śmigam nim gdzie popadnie a Coupetka zostaje na niedzielne wypady ,i tutaj doszedłem do wniosku że bez sensu było by w BMW zakładać instalacje gazową za 4500 zł.Tak więc podtlenek azotu nie zasili BMW,a dzięki temu że Fiacik ma pod maską 1,1Mpi i spala 5,5l/100km mogę ze spokojem dopieszczać BMW i jeździć oszczędnie . Oszczędzone pieniądze oczywiście zasilają Coupetke w nowe jak najlepszej jakości części. :cool2:

http://imageshack.us/a/img94/6471/img20121015131455.jpg

Wczoraj(16.10.2012) BMW trafiło na warsztat - objawy wskazywały na śmierć łożyska tylnego lewego.Na allegro zakupiłem taki komplecik na obie osie + narzędzia których mi brakowało i które popsułem jakiś czas temu(grzechotka 1/2 cala ) :mrgreen:http://imageshack.us/a/img534/2549/dsc0012eyv.jpg

Po długiej walce związanej z brakiem separatora do łożysk/ściągacza do kół zębatych jakoś wyrzeźbiłem coś i udało mi się zdjąć piasdę,łożysko także zostało zdjęte prostym zestawem składającym się z podkładek o odpowiednich wymiarach i mocnej śruby 16mm. Jazda próbna godzinkę temu pokazała że moja operacja się powiodła i pacjent wrócił do 100% sprawności,teraz w autku panuje cisza z jakiej BMW słynie :D

Dziś (18.10.2012)jako że miałem chwilę czasu wymieniłem czujniki klocków hamulcowych - o dziwo kontrolka nie zgasła,gdzie szukać problemu ? Następnie mycie w nagrodzie za udaną wymianę łożyska i czujników i mała sesyjka z nowym aparacikiem :wink:

http://imageshack.us/a/img685/1051/dsc0017iv.jpghttp://imageshack.us/a/img822/8651/dsc0036jh.jpghttp://imageshack.us/a/img690/3036/dsc0038hc.jpghttp://imageshack.us/a/img855/2834/dsc0037gp.jpghttp://imageshack.us/a/img24/7389/dsc0041me.jpghttp://imageshack.us/a/img402/4310/dsc0057yl.jpghttp://imageshack.us/a/img17/536/dsc0065fp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gazolina nie zalozona i nie bedzie,prosze czytac temat,a szczegolnie ostatnia aktualizacje hehe. Spalanie dopiero bede badal. A co do kolorkow.... Takze mi sie podobaja kremowe skory ale tutaj szare wygladaja nader dobrze.

Ps- szukam speca do zakodowania paru funkci kompa,okoloce sycowa. Ktokolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Edit - 01.12.2012 BMW wjechało na warsztat do mechaniora - do diagnozy poszły tuleje zawieszenia,układ chłodniczy oraz Tuleje dyferencjału,okazało się że tuleje zawieszenia dostały po dupie i do wymiany były następujące części :

1.Tuleje wahacza przedniego tylne 2 sztuki (236 zł)

2.Tuleja zwrotnicy tylnej górna pływająca 2 sztuki (120 zł)

3.Tuleje zawieszenia tylnego przednie 2 sztuki (87 zł)

4.Tuleja tylnego mostu nr 9 (68 zł)

Robocizna 250 zł Razem 761 zł

+ Geometria i zbieżność 150 zł :)

 

Po tym zabiegu autko widocznie poszło w górę,najbardziej to widać po tylnej osi,nie potrzeba już dokładać czegoś pod sprężyny,teraz auto siedzi bardzo ładnie,pewnie w przyszłości wleci i tak Eibach Pro Kit ale jak na razie na zimę jest gites,dodatkowo zniknęły wszelkie drżenia przy większych prędkościach i przy hamowaniu no i po wymianie tulei nr 9 już nie ma tego głuchego stuknięcia przy wrzucaniu wstecznego bądź 1 czy 2 :super: :super: :super: . Niestety mam do wymiany chłodnicę,jak na razie pilnuję szczegółowo stanu płynu chłodniczego,ale za pewne na wiosnę wleci nowa chłodnica.

10.12.2012 Autko dostało zestaw ładnych używanych zimówek prosto z przechowalni opon,bez pęknięć z bieżnikiem 6-7 mm Dunlop SP Winter Sport 3D indeks prędkości 91H za 100zł/sztuka z montażem

 

Łącznie wydane 1311 zł :)

 

Czy może ktoś doradzić mi jakie dystanse dobrać pod felgi o rozmiarze 8JJX18 H2 ET 40 Opony na tyle 235/40/18 na przodzie 225/40/18 - są to felgi Alpiny

 

A co do spalania - w cyklu miejskim mieszanym z trasą 70/30 BEM-a spaliła 12,5 litra ;) Szczerze spodziewałem się mniejszego ale nie ma się co dziwić bo nie jeżdżę jak emeryt. W trasie wyszło około 9 - 9,5 litra(115 km,z tego w mieście około 15km,ale w nocy przy żadnym natężeniu ruchu i sprzyjającej zielonej Fali ;)

 

Dziś odebrałem od elektromechanika moduł komfortu,ponieważ znów miałem problemy z Centralnym zamkiem . Po Wymianie jest idealnie ,wszystko działa i to z dużej odległości . Cena takiej zabawy u mnie - 272,70 zł (koszt przekaźników + 50 zł robocizna )

 

Panowie noszę się z zamiarem odnowienia felg 18' Alpiny i w głowie kotłuje mi się od pomysłów . W grę wchodzą 2 opcje

1. Odnowienie ich na taki sam kolor w jakim są teraz

2. Zmiana koloru na Biały :)

 

Oraz chodzi mi po głowie zmiana zawieszenia na Lato - Chcę autko delikatnie obniżyć max o 30mm . Co lepiej wybrać ? Eibach Pro Kit czy Zawieszenie Gwintowane FK AK-street . Nie wiem co będzie dla mnie lepsze . Ogólnie za sprężynami przemawia cena ,za gwintem także ale tutaj minimalnie obniżenie jest dla mnie za duże ... Doradźcie mi co wybrać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wcześniej jakoś nie było czasu na zdjątka,ale w święta od Żonki wpadł nowy prezent - prosto z Bawarii oryginalny Breloczek BMW serii 3

http://img189.imageshack.us/img189/6893/dsc0038oy.jpg

Oraz dziś listonosz przyniósł nowy gadżet dla mnie w sumie a nie dla autka - Oryginalne Etui BMW na dokumenty(instrukcja,gwarancja,książka serwisowa ) - o dziwo w środku zastałem dokumenty od Angielskiego E39 ,są dane kupującego itp z karty gwarancyjnej ;) Foteczki

http://img21.imageshack.us/img21/2573/dsc0022wy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią,małe a Cieszy ;p Dalej nie wiem co zrobić z felgami i zawieszeniem,oraz w mojej głowie zrodziła się koncepcja ShadowLine listwy+nerki oraz pomarańcze na przód i bok , a na tą całość Biała Felga Alpiny

 

http://img338.imageshack.us/img338/7721/aaaavjn.jpg

Może to nie wygląda ładnie ale chodzi mi o takie cuś, robione na szybko w paincie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że 500 zł dać za listwy Shadow.... Ała :mad2: jest jakaś alternatywa ? Nie wiem czemu ale ciągnie mnie do białych felg,choć niekiedy mi się kojarzą z rajdami WRC... A nie z miejskim autkiem,natomiast w poprzednim aucie te felgi bardzo pasowały ... Zabijcie mnie ale nie wiem co zrobić ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Przyznam że trochę minęło od ostatniego posta a u mnie zmiany marne :D Ale nie o to chodzi ,zeby ciągle modzić kiedy chce się utrzymać Mityczne 328 W oryginale ;P

Na początek wiosną zostały odrestaurowane felgi Wzór Alpina (koszt 380 zł) ( jak się okazało tylko wzór ale produkcji Niemieckiej więc mam nadzieje że dobrej jakości ) Oraz białe kierunki zastąpiłem pomarańczkami ( tylko z przodu i boku,na tył ciągle szukam -- Koszt zmiany 100 zł za komplet na przód i boki )

Oto Foteczki

http://images63.fotosik.pl/132/f912def6b1c263d6med.jpghttp://images63.fotosik.pl/132/b3b12e5f919bf94dmed.jpghttp://images64.fotosik.pl/132/1c95b2546449b2eemed.jpghttp://images63.fotosik.pl/132/413f9a0d126d47e0med.jpg

 

Poza tym autko dostało nowusieńką Chłodnicę wody firmy Nissens ( 300 zł) wraz z zalaniem świeżym płynem marki Shell (80 zł) oraz wymieniony został płyn hamulcowy na DOT 5.1 Bosch ( 130 zł) i sprawdzone wszystkie elementy gumowe zawieszenia oraz elementy takie jak podpora wału i osadzenie dyfra.

Kolejną rzeczą jaką zrobiłem to wyprawa na zakodowanie kilku nowych opcji (jak między innymi DRL czy mrugnięcie kierunkami przy zamykaniu ) do Wrocławia do usera M-ka na ulicy Kolbuszewskiej . BMW zostało podpięte pod interfejs diagnostyczny i ku mojej uciesze we wszystkich modułach mogących przetrzymywać przebieg znajdowała się liczba odbiegająca o 40km licznikowych - uświadomiłem sobie że albo miałem farta i trafiłem z oryginalnym przebiegiem albo ktoś bardzo dokładnie zmienił przebieg - o ile to możliwe . Poza tym wyposażenie zgadzało się z danymi z kompa, błędów oprócz błędu zamka centralnego lewych drzwi nie ma ( muszę kiedyś to rozkopać ). Ale ale, chciałem zakodować DRL - niestety moduł świateł jak się okazało odmówił współpracy - padła decyzja o szukaniu zastępcy . W zamian tego Filip zakodował mi mrygnięcie kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu centralnego zamka oraz pamięć foteli pod kluczyk (mogę sobie i Żonie zaprogramować ustawienie siedzeń pod dany kluczyk,po otwarciu auta przez nią lub mnie kiedy wchodzimy do auta fotel ustawia się pod odpowiedni kluczyk ) . Dodam że przez niewspółpracujące DRL-e cała operacja trwała z 2,5 godziny, aku mi padł, zmarzliśmy przy tym jak mało kto ale poznałem dobrego speca od spraw komputerowych jeśli chodzi o BMW - Filip zna się na tym jak mało kto,polecam jego usługi :cool2:

 

W Lipcu BMW zaliczyło przegląd z wynikiem pozytywnym oraz co mnie zaskoczyło pozytywnie - spaliny,hamulce,zawieszenie w nienagannym stanie ;) Tester bardzo pochlebnie wypowiadał się o autku,że dobrze utrzymane i takie tam - Żonka się smiała że w tym momencie moje ego urosło do rozmiarów samej stacji diagnostycznej ,bo przyznam ze miałem na twarzy .... BANAN ;) Koszt tej zabawy To ..... :mrgreen: Stóweczka :D

 

Po tych operacjach uszczelniłem bagażnik to zn połączenie w miejscu mocowania tylnych lamp bo woda wpierniczała mi się do bagażnika a następnie był zastój ponieważ nic z BMW się nie działo,lałem spokojnie waszkę i szukałem modułu świateł - nawet nie wiecie jak trudno jest dostać coś z opcją Xenon , ledwo kilka sztuk na allegro. Ale w końcu za 150 zł dotarł do mnie moduł . Umówiłem się z Filipem na kolejne kodowanie oraz jak dowiedziałem się od niego że posiada Hamownie kołową także zapisałem się na to ;) Oto co wyszło na wykresach

http://img9.imageshack.us/img9/4008/7rpw.jpg

Pewnie liczyliście że Moje mityczne M52TUB28 będzie oscylowało około 195 KM - spokojnie ,ja także ;p Ale nie wiadomo czemu Hamownia pokazała taki a nie inny wynik - z racji że do końca nie jestem przekonany do hamowni kołowych za jakiś czas wybiorę się na stacjonarną zweryfikować te dane . Po niemałej gonitwie na autostradzie :twisted: bo podchodziłem do pomiaru 3 razy ( a jeszcze nie jechałem do odcięcia obrotów na 3 biegu :norty: ) co było dla mnie dużą przyjemnością , wróciliśmy na spokojną Kolbuszewską w celu zmiany modułu świateł ( tak robiłem to pod domem czekając na Filipa z Kompem ) oraz zaprogramowaniu DRL i mojego VIN-u w sam moduł - troszkę się opierał ale filip poradził sobie z tym i na twarzy zawitał BANAN :cool2: DRL fajna rzecz powiem WAM ;) Dodatkowo skusiłem się na markery w przednich kierunkach :8) Fajnie to wygląda pod wieczór ( zdjątka niebawem - jakoś nie miałem natchnienia tego zrobić wcześniej ).

 

Następnie przyszła kolej na serwis klimatyzacji, jak się niestety okazało sprężarka rozszczelniła się i musiałem szukać nowej - i znalazłem za 70 zł z wysyłką używkę z gwarancją rozruchową 14 dni , do się przydało ponieważ jest także nieszczelna ,po sprawdzeniu przecieka korek który jest widoczny od dołu autka - dziś albo jutro jadę na uszczelnienie tego a jak się nie da to sprzedający zwróci mi kasę . Koszt przełożenia sprężarki,napełnienia gazem wyniósł 250 zł. Kosztów sprawdzania szczelności nie liczę bo ich nie było :D Darmowa usługa . Tak więc trzymajcie za mnie i sprężarkę kciuki ;p

Reasumując na BMW od wiosny wydałem 1710 zł + koszty paliwa których nie liczę

PS: aktualne zdjątka niebawem ;)

Do zrobienia zostały małe ogniska rudej rozsiane na tylnych błotnikach,tylnej klapie oraz w rogu drzwi kierowcy od strony błotnika ( w sumie to próg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Moc mocą, ale przebieg momentu, masakra.....w całym zakresie jak w silniku turbo....Auto ladne, za pomarańczach nawet mu do twarzy....ale nie wiem czy shadowline w tym kolorze będzie grał....jak dla mnie listwa akurat pasuje pod kolor felg. Ale to moje zdanie.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamowni to już wiem że nie ma to jak obciążeniowa MAHA, tylko kiedy się na nią wybrać :mad2: Na razie to nie możliwe . Ale na pewno będę chciał to zrobić bo mnie także nie przekonała ta hamownia . A co do oklejenia lamp folią - możesz mi jakąś polecić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.