Skocz do zawartości

320d touring by tazunio


tazunio

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

przedstawiam mój nowy nabytek ze śmigiełkiem na masce...

 

http://www.resizer.pl/pliki/1415.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1413.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1414.jpg

 

http://img266.imageshack.us/img266/4439/320d20.jpg

 

 

Dane pojazdu:

 

Kod typu AP71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M47/TU

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TOPASBLAU METALLIC (364)

Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)

Data prod. 2002-11-13

 

Wyposażenie:

 

S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy

S338A M SPORTS PACKAGE II M Pakiet sportowy II

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S650A CD PLAYER Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.

S716A M AERODYNAMICS PACKAGE II Pakiet aerodynamiczny

S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME Wysoki połysk Shadow-Line

S772A INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube

S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

S788A M LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. indywid.

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

P972A COMFORT PACKAGE Pakiet komfort

 

wyposażenie konkretne, auto kupione od znajomego, który przywiózł je prosto od właściciela - pewne i ładnie utrzymane

 

 

z czasem auto będzie robione na klasycznego soft germana do jazdy na codzień :D

 

---

 

powoli zabieram się za zmiany i wykorzystuje czas w którym auto czeka na rejestrację...

 

kierownica i gałka zdjęta:

 

 

http://www.resizer.pl/pliki/1433.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1434.jpg

 

 

po weekendzie wysyłam do obszycia, do sprawdzonej firmy

 

przyszło też parę filterków:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1431.jpg

 

- filtr powietrza MAX GEAR,

- filtr kabinowy KNECHT węglowy,

- filtr paliwa MEYLE,

- filtr odmy ori BMW

 

---

 

 

zisiaj był dzień pełen wrażeń... niestety nie tylko pozytywnych :/

 

ale od początku:

 

zabrałem się za doprowadzenie do ładu i składu alkantary na przednich fotelach, która wyglądała dokładnie tak:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1476.jpg

 

ale w ruch poszła golarka do ubrań

 

i na chwilę obecną jest tak:

 

 

http://www.resizer.pl/pliki/1477.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1478.jpg

 

 

nie jest to jeszcze ostateczna wersja... bo bateria mi padła ale oba fotele są teraz mniej więcej w takim stanie...

 

następnie wziąłem się za wymianę filtra kabinowego, no i oczywiście fotka stary vs nowy

 

http://www.resizer.pl/pliki/1479.jpg

 

potem było długie poszukiwanie filtra powietrza

 

no i trzeba było troszkę porozkręcać...

 

 

http://www.resizer.pl/pliki/1480.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1481.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1482.jpg

 

na szczęście dwóch lewych rąk nie mam, a do tego lubię takie zabawy

 

...dobrze, że jest nowy filtr, bo stary... zresztą sami zobaczcie

 

http://www.resizer.pl/pliki/1483.jpg

 

troszkę żałuję, że nie zainwestowałem w jakąś markową sportową wkładkę, bo ceny nie są straszne...

 

przy okazji wymiany filtra zabrałem się za filtr odmy i tu było moje zdziwienie, ten co ja kupiłem (aso) był zupełnie inny

 

(taki był zamontowany)

 

http://www.resizer.pl/pliki/1485.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1484.jpg

 

 

a tu już niu na miejscu

 

http://www.resizer.pl/pliki/1486.jpg

 

... i koniec, a jak koniec, to na koniec...

udowadniam tą oto fotką, że wszystko wróciło na miejsce

 

http://www.resizer.pl/pliki/1487.jpg

 

z zakupionych już rzeczy został do wymiany filtr paliwa, ale ten zrobię razem z olejem i płynem hamulcowym w niedalekiej przyszłości

 

... a teraz dwie niefajne fotki:

 

nie wiem czy wcześniej wspominałem, ale auto moim zdaniem autko miało malowane dwa przednie błotniki i zderzak,

jednak prawy błotnik był malowany chyba jeszcze w niemcowni, a lewy błotnik już w dzień oględzin wyglądał na maksymalnie spaprany przez tzw. picowanie na szybkiego...lakier był położony bezpośrednio na odpryski od kamyczków pewnie był tylko zmatowiony lub ewentualnie jakiś podkład położony

 

przyglądałem się mu codziennie i jednak miałem rację, trzy dni po kupnie było już kilka "bąbelków"

 

http://www.resizer.pl/pliki/1488.jpg

 

które z czasem się rozmnażały, aż do momentu gdy pokazały się na całej górnej części błotnika

 

http://www.resizer.pl/pliki/1489.jpg

 

szkoda, bo kolor fajnie dobrany, odcięcie od strony komory silnika też prawie nie zauważalne... ale niespodzianka już nie taka fajna

 

szykuje się nieplanowany postój u lakiernika i pewnie niezłe kwiatki pod tym pięknym lakierem

 

---

 

 

kierownica doszła, jest bardzo fajnie obszyta, bardzo mi się podoba...ale...

właśnie, jest "ale"...

 

nie odesłała mi gałki

 

mam nadzieję tylko, że nie będzie się wypierać, że ją dostała

 

a oto kierownica:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1513.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1514.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1515.jpg

 

jak wam się widzi ?

 

---

 

no i małe zamieszanie z gałką wyjaśnione... gałka jest już u mnie :D

 

a wygląda ona tak:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1516.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1518.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1519.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1517.jpg

 

---

 

 

aktualne foto

 

tak wyglada setup zimowy, czyli zimowki na pokladzie

 

http://www.resizer.pl/pliki/1532.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1533.jpg

 

i wnetrze po montazu niezbednych do kierowania akcesoriow

 

http://www.resizer.pl/pliki/1534.jpg

 

 

jutro ogarne (jak sie uda) klapki w kolektorze ssącym i filtr paliwa, na weekend wleci nowy olej silnikowy i filtr + nowy plyn hamulcowy

 

sprawdze jeszcze zawieszenie na szarpakach i jak wszystko bedzie ok, to zabieram sie za konkretniejsze mody

 

---

 

 

czas na ciąg dalszy niekończącej się historii

 

 

w piatek w Lubaniu, nastąpiło spotkanie z gosciem od programowania sterownika komfortu, który o wiele nie pytając już na parkingu położył lamptopexa na siedzeniu i zaczął działać

 

http://www.resizer.pl/pliki/1554.jpg

 

po kilku minutach zaświeciły się światła do jazdy dziennej

 

http://www.resizer.pl/pliki/1555.jpg

 

ale niestety tylko one, bo na planowane zakodowanie "odprowadzenia do domu halogenami" i innych nie pozwoliła bateria laptopexa...

 

dlatego przenieśliśmy się do tajnego DIRTY.73-GARAGE, gdzie haker działał dalej już w łagodniejszej scenerii (na parkingu pizgało strasznie :/ )

 

http://www.resizer.pl/pliki/1556.jpg

 

 

w tzw. międzyczasie wymieniłem żarniki, które przyszły wczoraj..

 

http://www.resizer.pl/pliki/1553.jpg

 

wizyta u dirtego trwała 2,5godziny, a zostało zrobione:

 

-wymienione żarniki

-diagnostyka komputerowa samochodu

-aktywacja świateł do jazdy w dzień

-przeprogramowanie funkcji "odprowadzenia" z xenonu na halogeny

-aktywacja gongu o pozostawionych kluczykach w stacyjce

-mrugnięcie kierunkowskazami podczas zamykania samochodu

 

---

 

 

jak to się mówi... "nie ma opie***lania się"

 

lecimy dalej

 

wymiana rzeczy podstawowych ciąg dalszy

 

tym razem z wykorzystaniem warsztatu i podnośnika kolegi i właściciela zakładu mechaniki i konserwacji AutoRomutek w Zgorzelcu

 

części na miejscu,

 

http://www.resizer.pl/pliki/1564.jpg

 

a więc maska do góry i jedziemy z koksem...

 

http://www.resizer.pl/pliki/1565.jpg

 

musicie Mi wybaczyć, że nie udokumentowałem zdjęciami wymiany oleju, ale miałem uebane rączki

 

ale wielki plus dla BMW za "okienko" w osłonie pod miską, które wystarczy otworzyć i można wymieniać olej bez odkręcania tysiąca wkrętów i ściągania osłony

 

gorzej już z filtrem paliwa, który na złość jest schowany za osłoną przykręconą mniej więcej 547 wkrętami :/ ale też jakoś poszło...

 

 

na koniec najbardziej lajtowa operacja (i często zapominana czyli wymiana płynu hamulcowego)

 

http://www.resizer.pl/pliki/1566.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1567.jpg

 

i teraz Moja podpowiedź dla was

 

zlecając wymianę płynu w warsztatach sprawdźcie (co nie jest najłatwiejsze) czy płyn został wymieniony, a najlepiej bądźcie przy wymianie

 

operacja jest dość prosta ale czasochłonna, bo wysysarka najszybszym urządzeniem nie jest, przez co Szpece często gęsto mocno nas oszukują...

 

posmarują kalamitki płynem lub popsikają wd40 i wyssają płyn tylko ze zbiorniczka, nalewając tam nowy o pięknym kolorku płyn :/

 

 

i wisienka na torcie:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1568.jpg

 

---

 

no i gadzet z wczoraj

 

przyszedł "kapselek" w gałkę

 

stary był już zmęczony...

 

http://www.resizer.pl/pliki/1590.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1591.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1592.jpg

 

bo jak to powiedział Kochanowski po udanej imprezie "nie ma lipy"... :mrgreen:

 

---

 

przedświąteczny upgrade dający +10 do lansu...

 

było:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1606.jpg

 

jest:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1607.jpg

 

a to za sprawą, tych pierdółek

 

http://www.resizer.pl/pliki/1605.jpg

 

+ próba z zapięciem obrysówek

 

http://www.resizer.pl/pliki/1608.jpg

 

(trzeba będzie o tym pomyśleć)

 

pozdro i Smacznego Zajączka :mrgreen:

 

---

 

 

http://www.resizer.pl/pliki/1638.jpg

 

jedna fota z Wrocka :mrgreen:

 

e46 odwiedzila tez spot klubu Maxbimmer.pl (30.12.2011 we Wroclawiu) lecz fotki sa bardzo slabe, wiec odpuszcze

 

---

 

na razie tyle, ale caly czas cos tam w glowie siedzi na temat zmian...

wszytsko co zrobilem do tej pory zajello mi miesiac i byly to podstawy

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

scarab , mysle nad oryginalnym radiem ;)

 

tylko teraz sa inne wydatki, a JVC mam nowe i na USB, do tego to JVC ma zmienne podswietlenie i kolor mozna dobrac idnyvidualnie :D

 

poszukam w twoim temacie jak wyglada Alipnka :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scarab myśli pewnie o ori Alpinie. Też mam taką, business CD, daje radę. Dopóki nie wyjmiesz, nie będziesz wiedział, że to akurat ten producent. Tu u mnie podczas upgradu audio:

 

http://img819.imageshack.us/img819/2272/03122010101.jpg

 

Twoja stara odma to po prostu ten stary sznurkowy typ, montowany również na początku w M47N. Dobrze, że wymieniłeś na plastikowy wkład.

 

Świetny tura, ja nie mam pytań. Szkoda, że jak by człowiek nie próbował obszywać elementów, to zawsze widać, że obszywane. Żeby tak ktoś umiał obszyć jak ori :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scarab myśli pewnie o ori Alpinie.

 

Dokładnie tak :)

Najłatwiej rozpoznać radio po naklejce która jest przyklejona od spodu. Widząc wyjętą Alpinkę można ją rozpoznać także na fotce od góry po charakterystycznym radiatorze z lewej strony, oddzielonym od pozostałej części blachy obudowy :)

http://i.ebayimg.com/t/BMW-E46-BUSINESS-CD-PLAYER-RADIO-CD53-325-328-330-M3-HK-/00/s/NDI4WDc5Mw==/$(KGrHqN,!ikE5esVbRFVBOggEZ3Ciw~~60_12.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się przyznąć, że już na innym forum podglądnąłem :wink: te ładniutkie :) cztery-kółka (najlepszy według mnie oczywiście :) środek do e46).

 

Te dwu-litrowe pełne M-pakieciki .................. :cool2: .

 

Pogratulować należytego :norty: podejścia do autka, chciałbym mieć czasami na wyłączność taki podnośnik :mrgreen: .

 

Szerokości i bezawaryjności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładniutka :)

Ja u siebie też na początku zmieniałem wszystko - płyny, oleje, filtry :)

Tyle, że nie robiłem z tego zdjęć :)

 

Szkoda, że wszystkie firmy obszywają skórą perforowaną, wygląda to po prostu lekko dziadowsko. Sorry za tekst, ale niestety tak to czuje :(

Sam kolorek za to autka, do tego te fele... Mmmmmmmm, malina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochwale się dwoma podarkami od Kevina (facet ktory sprowadzil Mi autko) do Beemki o ksywce "plastik-fantastik"

 

podarek nr łan:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1672.jpg

 

błotnik lewy przedni,

 

 

podarek nr tu:

 

http://www.resizer.pl/pliki/1674.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/1673.jpg

 

ori książeczka z instrukcjami itp. (taka pierodoła a jak cieszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nowe zabawki do plastika,

 

powinno byc troszke sztywniej w zakretach...

 

http://www.resizer.pl/pliki/1863.jpg

 

- tuleje poliretanowe na przod i tyl,

- nowe laczniki stabilizatora na przod i tyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podejście Kolegi do Swoich 4-kółek z wiadomych względów bardzo mi się podoba :) .

 

Tuleje poliretanowe są lepsze niż oryginalne ........ (szczerze to nie widziałem, że w Eu są dostępne)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

do gewinde, blizej juz niz dalej :D

 

 

oragnalem wymiane lacznikow i tulei

 

 

http://www.resizer.pl/pliki/2007.jpg

 

http://www.resizer.pl/pliki/2008.jpg

 

i znalazla sie jeszcze jedna czesc do wymiany

 

http://www.resizer.pl/pliki/2009.jpg

 

srodkowy wieszak tlumika

 

---

podsumowanie:

 

po przejechaniu okolo 50km moge smialo stwierdzic, ze poliuretan jako tuleje stabilizatorow nie pogarsza komfortu jazdy, a jest wyczowalna zmiana na plus przy pokonywaniu zakretow (bokiem )

 

---

nabylem droga kupna wieszak tlumika

 

http://www.resizer.pl/pliki/2238.jpg

 

ktory zamontowalem

 

http://www.resizer.pl/pliki/2239.jpg

 

droga kupna nabylem tez te oto zaslepeczki do kolektora ssacego

 

http://www.resizer.pl/pliki/2240.jpg

 

ktorych jeszcze nie zamontowalem...

 

natomiast, droga kupna nabylem jeszcze dwa pomoranczowe kierunkowskazy firmy TYC o swietnym odcieniu

 

http://www.resizer.pl/pliki/2241.jpg

 

ich rowniez jeszcze nie zamontowalem...

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości, ile kosztuje taki komplet poliuretanów?

pomarańczki jak najbardziej! ale mam nadzieję, że dorzucisz jeszcze boczne i tył, bo sam przód będzie wyglądał dziwacznie :)

A zaślepki w kolektorze montuj czym prędzej, bo z klapkami jazda to sam stresss.

 

Pozdro!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie oryginalny pakiet oswietlenia orange, tyl lekko przerobiony ;)

 

co do poliuretanu to koszt jedyne 110zl :D za komplet na stabilizatory :D

 

klapki zrobie jak tylko troche czasu znajde

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

spalila mi sie zarowka podswietlenia tablicy, wiec zakupilem diody SMD na zmiane

 

http://www.resizer.pl/pliki/2639.jpg

 

swieca ladnie i nie za mocno

 

http://www.resizer.pl/pliki/2640.jpg

 

a po zamknieciu auta (nie wiem dlaczego...) delikatnie podswitlaja tablice, jeszcze przez 5sek.

 

http://www.resizer.pl/pliki/2641.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że "oporniki" w tych diodach się wyładowują - jakbyś wyjął te diody z instalacji pod napięciem to pewnie w ręce też by Ci się świeciła przez 5 sek.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jestem po zabiegu wyrzucenia klapek i zamontowaniu zaślepek aluminiowych. Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie, wykonałem ja samodzielnie ponieważ jestem zdania że czasem trzeba samemu trochę pomajstrować aby wiedzieć na czym się siedzi (czym się jeździ :duh: )

Dwie klapki miału już luzy (jedna dosyć spore) więc chyba zrobiłem to w samą porę. Po całej operacji jak na razie nie odczuwam żadnych zmian – gaśnie jak gasł, głośność jak przed usunięciem, nie zauważyłem też spadku ani wzrostu mocy, kopcenie bez zmian, spalanie również w normie. Pewnie będę tylko spał spokojniej, że wyeliminowałem jedno potencjalne źródło niepotrzebnych wydatków.

 

Zaślepki kupiłem na allegro u sprzedającego BRAM-POL,

http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-bmw-22mm-i2284300914.html

 

Bardzo pomocna była INSTRUKCJ MONTAŻU dostarczona wraz z zaślepkami

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.