Skocz do zawartości

E46 320d Touring Lifestyle Edition


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym przedstawić swoją e46, którą jeżdżę już prawie rok. Początkowe dni po kupnie była to radość z posiadania bardzo zgrabnego, sprawnie odpychającego się i przykuwającego uwagę autka. Wcześniej był Opel 1.7 TD 68KM/132Nm. Entuzjazm minął, pojawił się jednak niedosyt bo autko wydawało się zamulone i w miarę zapoznawania się ze specyfiką techniczną marki wyszły zaniedbania techniczne. Rozpoczęło się między innymi WIELKIE CZYSZCZENIE wszystkiego co się da :D aby Bumka odzyskała „zaginione Nm”. W miarę postępu prac uśmiech przy wyprzedzaniu zaczął Mi się powiększać :D, przeciwnie do wyrazu twarzy Mojej UROCZEJ PASAŻERKI. Nawet pojawił się pomysł oraz wielkie chęci zamiany na 330d w wersji 204 KM, bo BMW ma być na długie lata :cool2: , a jak dopieszczać na maksa to może topowego diesel-ka.

 

Reasumują przydługi wstęp:

- po lift-owe 320d mogę polecić jako auto poza miejskie osobą, które szukają sprawnego i ekonomicznego auta zarazem;

- niestety zwrot „Będziesz Miał Wydatek” pasuje idealnie jak za naprawę czegokolwiek ma zabierać się mechanik, tak jak napisał jeden z forumowiczów przy tym aucie bardzo szybko samemu uczysz się mechaniki :wink: ;

- trzeba liczyć się z kosztami utrzymania w należytym stanie auta tej klasy, kupno najtańszych zamienników odpada;

- koszta kosztami ale potwierdzą pewnie zagorzali fani marki, że samochody marki BMW rekompensują wydatki wielką przyjemnością z jazdy :D.

 

 

Po kupnie:

 

http://i58.tinypic.com/30u37v7.jpg

 

http://i58.tinypic.com/qsnyxd.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2pq4ymp.jpg

 

http://i60.tinypic.com/14jwbd3.jpg

 

http://i62.tinypic.com/oisw21.jpg

 

I się zaczęło dopieszczanie :twisted: :

 

http://i58.tinypic.com/4j9o4k.jpg

 

 

Rozkodowany vin:

 

Numer podwozia WBAAP71010PP11198

Kod typu AP71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcj TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M47/TU

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STOFF/LEDER SCRITTO/SCHWARZGRAU (V8TM)

Data prod. 2003-12-29

 

Wyposażenie

S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CDA LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 136 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 136

S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

S606A NAVIGATION SYSTEM BUSINESS System nawigacji Business

S722A EDITION LIFESTYLE Pakiet wydania Lifestyle

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S8SPA COP CONTROL Sterowanie CO2

P972A COMFORT PACKAGE Pakiet komfort

Wyposażenie seryjne

S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

+ profesjonalne przyciemnienie szyb przez poprzedniego Właściciela w Pl (swoją drogą sądzę, że jest to jedyna rzecz jaką zrobił w tym autku :P )

 

 

Od kupna w autko włożyłem bardzo dużo swojego "wolnego" czasu i pracy miedzy innymi (pomijając typowe wymiany eksploatacyjne :norty: ):

 

- wymontowałem klapki zawirowań z kolektora dolotowego, zamontowałem profesjonalne zaślepki, aktualnie już na stałe zawitał kolektor z 318d CR :8) ;

 

- short shifter z BMW Z3 2,8l oraz gałka zmiany biegów M-Pakietowa;

 

- downpipe firmy RM-Motors, aktualnie wróciłem do fabrycznego rozluźnionego układu wydechowego :twisted: ;

 

- zamiennik 2 katalizatora również firmy RM-Motors, aktualnie wróciłem do fabrycznego rozluźnionego układu wydechowego :twisted: ;

 

- został zaślepiony EGR/AGR:

a) mechanicznie (jego połączenie z kolektorem wydechowym)

b) elektronicznie ograniczony

c) aktualnie jest założony Bypass :norty:

 

- zagościły w autku nowe klosze przednich lamp;

 

- przeszedłem prawie całą drogę odzyskiwania mocy w 320d, dla czystego sumienia zostało rozruszanie VTG, albo przeczyszczenie "kierownic" w turbinie;

 

- w końcu aktywowały się światełka do jazdy dziennej;

 

- zamontowała się kierownica M-Pakietowa ze sprawną MLF;

 

- podstopnica M-Pakietowa, tworzy zgraną drużynę z pozostałymi dodatkami z tej rodziny :) ;

 

- autko dostało trochę ;) dodatkowych Nm :twisted: dzięki moby85 i TC;

 

- z przodu zawitała rozpórka firmy Staffa;

 

- klapa gasząca fabrycznie montowana "w młodszym" rodzeństwie, ale u mnie z zrobionym na zamówienie :norty: bypass-ie;

 

- wszystkie jarzma oraz spinki hamulcowe zostały pomalowane proszkowo na czarny połysk, zaciski hamulcowe pomalowane na czarny pół-mat;

 

- autko zeszło subtelnie w dół :wink: dzięki zestawowi firmy Eibach Pro-Kit;

 

- na przednią oś zamontowałem hamulce z wersji 3.0;

 

- odnowione zostały reflektory xenonowe + osłony luster zostały pomalowane na czarny mat;

 

- komplet zacisków hamulcowych został "pryśnięty" proszkowo na czarny połysk.

 

 

Planuję:

 

- odrobinkę we wnętrzu pozmieniać :wink: , coś zmienić ........... dodać .... ale to z czasem :P .

 

 

 

10.08.22 WIELKIE CZYSZCZENIE wszystkiego co się da :D

 

http://i59.tinypic.com/xdjb8.jpg

 

http://i58.tinypic.com/6j13mc.jpg

 

10.09.11 Pierwsze porządne mycie po kupnie

 

http://i61.tinypic.com/23ssow3.jpg

 

http://i57.tinypic.com/2ms09kx.jpg

 

10.09.26 Na połysk ostatnia rzecz nie wyczyszczona po kupnie

 

http://i61.tinypic.com/1429bmo.jpg

 

10.11.01 Przyczyna nie działającego BC, mimo lutowania przycisk aktualnie kiepsko reaguje

 

http://i62.tinypic.com/35ibs41.jpg

 

10.11.20 Olej w skrzyni biegów oraz tylnym moście, termostat nowy 93 stopnie, stary ledwo 80

 

http://i59.tinypic.com/2uf3o6g.jpg

 

11.01.15 Zimowy standard i inne dodatki, pozbycie się klapek, pucowanie EGR-a, czyszczenie odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz obudowy przepływomierza

 

http://i62.tinypic.com/9j3i1i.jpg

 

http://i60.tinypic.com/157zzhx.jpg

 

http://i58.tinypic.com/m8fb49.jpg

 

http://i58.tinypic.com/x5r39j.jpg

 

11.03.05 Aby było czym hamować :8)

 

http://i62.tinypic.com/5d5kbm.jpg

 

http://i62.tinypic.com/kezs05.jpg

 

11.03.22 Pierwsze porządne mycie po zimie

 

http://i60.tinypic.com/bgso5t.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2qd90u1.jpg

 

11.04.16 Ostateczne dopieszczanie przednich hamulców

 

http://i59.tinypic.com/dnc5u8.jpg

 

http://i57.tinypic.com/33lhxjl.jpg

 

11.04.19 Warszawa

 

http://i61.tinypic.com/2mhzpc5.jpg

 

11.04.22 Podklejanie wygłuszeń dźwi

 

http://i58.tinypic.com/wqpitw.jpg

 

11.04.23 Wreszcie Star Spoke 136 na lato

 

http://i59.tinypic.com/nzoiep.jpg

 

http://i61.tinypic.com/23ix7ko.jpg

 

11.05.02 Ostatni dzień majówki nad Bałtykiem z Narzeczoną :oops: , po zawahaniu zapewne z zimna usłyszałem Tak :oops:

 

http://i62.tinypic.com/x41xl4.jpg

 

11.05.03 Podpory wahaczy

 

http://i62.tinypic.com/282f7h1.jpg

 

http://i60.tinypic.com/jh7seh.jpg

 

11.05.14 To była długa noc :8)

 

http://i62.tinypic.com/280k4nl.jpg

 

http://i57.tinypic.com/k2y5qa.jpg

 

http://i57.tinypic.com/a2qh6r.jpg

 

http://i60.tinypic.com/10dd3tk.jpg

 

http://i58.tinypic.com/29nf50y.jpg

 

http://i60.tinypic.com/zj8pja.jpg

 

11.05.21 Majowe pucowanie

 

http://i62.tinypic.com/29ku9ly.jpg

 

http://i60.tinypic.com/so1qpx.jpg

 

http://i59.tinypic.com/fwm2qh.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2heipv4.jpg

 

11.05.24 Poduszki silnika i skrzyni biegów

 

http://i62.tinypic.com/34gtrm1.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2nc4gu1.jpg

 

11.06.10 Downpipe RM-Motors

 

http://i60.tinypic.com/2qn8syg.jpg

 

http://i57.tinypic.com/2hwoeag.jpg

 

11.06.16 Koło pasowe/tłumik drgań, rolki przy napinaczach, łożyska + szczotki w altku

 

http://i60.tinypic.com/2j1ak3a.jpg

 

http://i57.tinypic.com/rshchu.jpg

 

11.07.01 Czyszczenie 2 elektrozaworków

 

http://i60.tinypic.com/n21z50.jpg

 

http://i61.tinypic.com/vxlvkw.jpg

 

11.07.16 Obok Pól Grunwaldzkich

 

http://i60.tinypic.com/111uft4.jpg

 

http://i61.tinypic.com/66mezd.jpg

 

11.07.23 Czasochłonny pełny serwisik:].

 

http://i60.tinypic.com/288wj15.jpg

 

Po wymianie wahaczy i drążków kierowniczych wraz z końcówkami przód znacznie się utwardził, samochód stał się czulszy na ruchy sterem, lepiej się prowadzi itd.. NIESTETY NADAL DRGA NIEZNACZNIE KIEROWNICA ALE DOPIERO PRZY 140(więcej nie jechałem) i ciągle przy hamowaniu do 80 km. Geometria a raczej zbieżność ustawiona, w Zielonej Górze to chyba w każdym nie autoryzowanym warsztacie kąty różnie będą wychodzić.

 

"Próba" pomiaru bicia tarcz przednich

 

http://i58.tinypic.com/11qnw2x.jpg

 

Punkt odniesienia

 

http://i57.tinypic.com/s2d404.jpg

 

Pomiędzy 4 a 5 śrubą prawego koła najwyższy wynik(0.25 mm) i utrudnione ręczne przesunięcie tarczy hamulcowej.

 

http://i57.tinypic.com/2q3snfa.jpg

 

Lewe koło wynik 0.17 mm również miedzy 4 a 5 śrubą i także w tym miejscu utrudnione ręczne przesunięcie tarczy hamulcowej. Mierzyłem tylko tarczę z założonym zaciskiem, przy najbliższej okazji postaram się zmierzyć bicie piast i już będzie chyba pewne co mam nie tak z przednią osią. A może szukam dziury w całym .....wrrrr.

 

11.08.05 Takie tam dłubanie

 

http://i62.tinypic.com/mkvxv4.jpg

 

Kowalstwo straszne ale mam nadzieję że tymczasowe. Nic już nie uderza o podłużnice przy odpalaniu i gaszeniu auta. Downpip-a również udało się lepiej "ułożyć". Turbo ładnie świszczy :8). Przy otwartych oknach można się poczuć jak za sterami odrzutowca :8), a to wszystko w 2 litrowym diesel-u hehe.

 

"Próba" pomiaru bicia tylnych tarcz

 

http://i57.tinypic.com/f0qnnb.jpg

 

Punkt odniesienia

 

http://i58.tinypic.com/xc85z8.jpg

 

Najwyższy wynik

 

http://i62.tinypic.com/2ilopyo.jpg

 

Prawe tylne koło wynik maksymalny prawie 0.03 mm. Mierzyłem tarczę z założonym zaciskiem. Samych piast nie mierzyłem.

 

Korzystając z podniesionego kufra wyczyściłem tylne hamulce. Odgórny nakaz, "że mam o rozsądnie godzinie wrócić do domu" :oops: uniemożliwił malowanie zacisków i jarzm co się odwlecze to nie uciecze :) .

 

http://i60.tinypic.com/2v14s60.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2zf5niv.jpg

 

 

Zachęcam do komentowania. Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Powiem tylko tak - WOOOOOOOOOOOOOW :D

 

Nie dziwie się, że narzeczona już teraz się obawia o Wasz związek :)

 

Co do auta - troszkę niestety druciarstwa uprawiasz - ja akurat nie jestem zwolenikiem takich modów. Niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

:mrgreen: więcej druciarstwa nie planuję, no może małą dziurkę w przepływomierzu :wink: .

 

11.08.16 Długi weekend nad morzem

 

http://i62.tinypic.com/8vqge9.jpg

 

Możemy z "Dziubaskiem" polecić Dom Gościnny Gwarówka w miejscowości Niechorze. W pokoju nr. 1:

- sprawna mała lodóweczka, działający TV :);

- nie poniszczone meble, krzesła itd.;

- schludna łazienka;

- ogólnie czysto i spokojnie.

- bezpłatne miejsce parkingowe :cool2: .

 

Radzimy również osobom jadącym z południa na Szczecin omijać miejscowość Skwierzyna dopóki droga S3 na odcinku Świebodzin - Gorzów Wielkopolski nie będzie oddana do użytku.

 

Bardzo dziękuję klubowiczowi "TC" za poświęcenie Swojego czasu na moje marudzenie :) .

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzny M-Pakiet odpada:

- tylny zderzak Bardzo Mi Się Podoba :8) , ale przy sprzedaży musiałbym załączyć zdjęcia przed, w trakcie i po montażu aby nie było komentarzy ze ciężarówka chciała z touring-a zrobić compact-a :wink:.

 

Im dokładniejsza lektura forum jako gość tym większy zapał do doinwestowania :mrgreen: . Dlatego ze swojego doświadczenia zachęcam do oględzin np. e46 z osobą która taki model posiada już od dłuzszego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mogę nadrobić zaległości galeriowe :) .

11.08.21 Dostałem pozwolenie na sobotnio-popołudniowe "łowienie rybek" (już chyba przeszkadzałem w domu :mrgreen: )

 

Malowanie zacisków. Po zimie ocenie trwałość farby Nobiles i przednie zaciski z jarzmami również czarne się zrobią :) .

 

http://desmond.imageshack.us/Himg825/scaled.php?server=825&filename=dsc02989r.jpg&res=medium

 

http://img855.imageshack.us/img855/3350/dsc03016h.jpg

 

http://desmond.imageshack.us/Himg839/scaled.php?server=839&filename=dsc03014x.jpg&res=medium

 

http://img153.imageshack.us/img153/9092/dsc03017o.jpg

 

Dalsze poszukiwania przyczyny lekkiego drgania kierownicy przy hamowaniu i okazyjnie (zależne według mnie od dokładności położenia warstwy ścieralnej masy bitumicznej) od 120/130 do 140km/h, powyżej nic nie drga do 200+.

 

http://img17.imageshack.us/img17/5803/dsc03019b.jpg

 

http://img607.imageshack.us/img607/6849/dsc03027c.jpg

 

Docelowo chciałem sprawdzić czy biją piasty. Tym razem dokręciłem śrubami tarcze do piasty dodatkowo, obleciałem tarcze z założonym zaciskiem i wyszło:

 

Prawe koło:

- 1 0,00

- 2 0,00

- 3 0,008 +

- 4 0,00

- 5 0,01 - około

Lewe koło:

- 1 0,00

- 2 0,02 - około

- 3 0,004 - około

- 4 0,009 +

- 5 0,02 + około

 

I nie wiem czy mam się do czego przyczepić bo według "sam naprawiam" dopuszczalne bicie to 0,20 mm. Felgi proste, opony kupione używane przez poprzedniego właściciela, sugerowano mi że są "do-hamowane". Chyba się nie poddam :) aż znajdę przyczynę.

 

Zachęcam do komentowania. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11.09.02 i 11.09.03 Po pracy znowu byłem na rybkach :mrgreen:

 

Brakujące duperelki, niezbędne :)

 

http://i62.tinypic.com/2vuiouc.jpg

 

Mója najszybsza modyfikacja jak na razie, ale oko cieszy :wink:

 

http://i61.tinypic.com/fnddx.jpg

 

http://i57.tinypic.com/29wnvqb.jpg

 

Oryginalne opaski zaciskowe (bez-regulacyjne) poddały się chyba procesowi relaksacji bo występowało pocenie na łączeniu. Najwięcej i cały czas pojawiał się olej przy dolnej drugie zdjęcie chyba tłumaczy dlaczego wrrrrrrr. Mam nadzieję, że to te ostatnie nieszczelności były przyczyną niedomykania ekonomizera na 5, zaraz będzie teścik :8) .

 

http://i58.tinypic.com/2u56dyg.jpg

 

http://i59.tinypic.com/fjgt29.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2d0hxg5.jpg

 

http://i59.tinypic.com/flag5l.jpg

 

Mądrzejsi twierdzą, że taka mała dziurka może poprawić wrażenia z jazdy.......................

 

http://i57.tinypic.com/2eeexkm.jpg

 

http://i60.tinypic.com/22m9fl.jpg

 

http://i60.tinypic.com/oiuez8.jpg

 

Teraz przód ala Terminator :) , ostatni ale równie ważny modzik na dzisiaj nowe klosze przednich reflektorów.

 

http://i61.tinypic.com/9qch6x.jpg

 

http://i57.tinypic.com/nxj9sp.jpg

 

http://i61.tinypic.com/a31hfs.jpg

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

11.09.12 Dopieszczanie XENONU.

 

http://img207.imageshack.us/img207/5079/dsc03110l.jpg

 

http://img842.imageshack.us/img842/7177/dsc03113m.jpg

 

http://img822.imageshack.us/img822/6113/dsc03114va.jpg

 

Miałem wielką nadzieję, że przez podłączenie brakujących adapterów zniknie efekt "leniwego lewego xenon-u" niestety to nie to :( .

 

Ten błąd ciągle powraca:

 

http://img253.imageshack.us/img253/193/screenshot004dm.jpg

 

11.10.01 Ważne zmiany :mrgreen: .

 

Błąd "czujnika smrodku" :D ciągle powracał.

 

http://img853.imageshack.us/img853/7135/screenshot001ve.jpg

 

Czyszczenie "materiałowego" filtra nic nie pomogło.

Za namową klubowiczów polonez i yoshimura01 (dziękuję za pomoc) podjąłem jeszcze jedną próbę gruntownego czyszczenia owego czujnika (z wyciągnięciem części elektronicznej z obudowy włącznie).

 

Niestety AUC w moim autku było nie do odratowania, jedyna właściwa diagnoza to wymiana.

 

http://img838.imageshack.us/img838/9451/dsc03125fg.jpg

 

http://img830.imageshack.us/img830/7528/dsc03126i.jpg

 

Nowy czujnik podłączony błąd sam znikł, ale AUC nie chciało się aktywować z panelu klimatronika :mad2: .

Problemem była zawartość tekstowa modułu IHK:

AUTOM_UMLUFT_CONTROL

nicht_aktiv na aktiv

i wszystko działa jak powinno :mrgreen: .

 

Przy okazji wizyty we Wrocławiu 11.09.25 umówiłem się z klubowiczem szatynwroc na próbę aktywacji "BARDZO TOPORNYCH" światełek do jazdy dziennej w mojej e46.

Sterownik świateł niestety znowu wygrał.

Oboje przystąpiliśmy do odrobienia zadania domowego :D , moim problem była wersja NCS-a która nie potrafiła prawidłowo "odczytać" sterownika świateł nr. 61319133021.

Ze swojego doświadczenia mogę polecić forumowicza szatynwroc za profesjonalizm i rzetelne podejście do diagnostyki komputerowej.

 

W sobotę wieczorem "uzbrojony" :mrgreen: w nowy soft:

 

http://img88.imageshack.us/img88/5800/dsc03127k.jpg

 

Miałem niedosyt po doszczelnieniu rury łączącej intercooler z kolektorem dolotowym, ekonomizer nadal nie zamykał 20 l na 5 biegu.

Klubowicz yoshimura01 Wytłumaczył Mi złożoność analizy logów dynamicznych (wiedzy Łukaszowi tylko gratulować i zazdrościć).

 

Wiadomo 3 bieg, pedał w podłodze :twisted:

 

2500 rpm

 

http://img571.imageshack.us/img571/5923/006bieg3ob2500.jpg

 

3000 rpm

 

http://img207.imageshack.us/img207/1200/007bieg3ob3000.jpg

 

3500 rpm

 

http://img851.imageshack.us/img851/7750/008bieg3ob3500.jpg

 

Są to logi na fabrycznym elektrozaworku jeszcze, w najbliższych dniach powinien dotrzeć nowy z alledrogo.

Przy najbliższym "dłubaniu" pod spodem autka pewnie postaram się rozruszać VTG, albo podejmę próbę "pucowania" :mrgreen: turbinki i zamknę procedurę odzyskiwania mocy w mojej 320d.

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Bardzo mi się podoba Twoja galeria Szymon :clap: Jest czysto, schludnie i perfekcyjnie! Tak jak lubię :cool2: Osobiście przez moje artystyczno/technologiczne "zboczenie zawodowe" wzbogaciłbym galerie o serię artystycznych zdjęć samego auta na jakimś ładnym tle + video z jakiegos spotu z innymi userami BMW... podziwialibyśmy wtedy część wizualną, a następnie technologiczną :wink: Co do napraw/wymian/modyfikacji przyznaje MEGA PLUS! Jest tak jak fabryka przykazała :norty: PS. zauważyłem ShorShifter z Z3M :twisted: a czy dałeś dodatkowo w celu komfortu tłumik drgań lewarka?? Jest jeszcze jeden ciekawy element eliminujący luz skrętny wodzika [ a tym samym lewarka w zakresie lewo/prawo], ale trzeba by bylo go "wyrzeźbić" u ślusasza/tokarza. Pozdrawiam, Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo :).

Fotograf z duszą artysty ze mnie żaden, na spocik E46 z chęcią bym się wybrał :) (jeśli czas pozwoli i Moja Lepsza Połowa :) ).

Część wizualna wymaga jeszcze poprawek, w szczególności Bardzo Zmęczona Życiem :( kierownica.

Dokładnie to ShorShifter z Z3 2.8l:

 

http://img291.imageshack.us/img291/4550/dsc02207dr.jpg

 

O "tłumiku drgań lewarka" wyczytałem niedawno, mając dokładne wymiary i miejsce założenia mógłbym spróbować "wyrzeźbić" u tokarza :mrgreen: .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

11.10.08 Szybki pitstop pod blokiem :mrgreen: .

 

Stary zaworek po regeneracji :) , "nowy się nie zrobił" :wink: .

Aby poprawił się oddech moich 4-kółek zagościł nowy zaworek z alledrogo.

 

http://img163.imageshack.us/img163/5783/dsc03139x.jpg

 

http://img51.imageshack.us/img51/5017/dsc03140or.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/8014/dsc03146l.jpg

 

Logi na nowym zaworku sterującym VTG.

 

2500 rpm

 

http://img543.imageshack.us/img543/4886/002bieg3ob2500.jpg

 

3000 rpm

 

http://img831.imageshack.us/img831/8784/003bieg3ob3000.jpg

 

3500 rpm

 

http://img267.imageshack.us/img267/843/004bieg3ob3500.jpg

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie kolego! autko jest 1 klasa, widziałem dotykałem jechałem :D wycałowane pod każdym względem :) Powiedz, odczułeś jakąś różnicę między tym zaworkiem z allegro a tym starym? Coś się zmieniło między logami teraz a tymi co razem robiliśmy?

Gratuluje aktywowanych DRL :)

do następnego!

i pochwal się nowym nabytkiem dla bawarki :)

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie :) , przy autku zawsze znajdę sobie coś do roboty stąd doinwestowanie i za dokładne czytanie forum o bolączkach 320d :).

 

Polonez różnica jest na pewno w odczytach z laptopa, na Twoim i moim nowym ciśnienie w kolektorze dochodzi do 25xx przy 3000 rpm więc gitara :) .

Dodatkowo odrobinę (pojęcie względne wiadomo :) ) mocniej wgniata w fotel.

 

11.10.20 Na razie nie chwalę się nowym nabytkiem :mrgreen: , załączam tylko zdjęcie jak jest teraz ..... :

 

http://img94.imageshack.us/img94/1559/dsc03154c.jpg

 

Niestety modelka do zdjęć wypucowana nie jest :roll: .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11.10.21 Nowy ster

 

http://img718.imageshack.us/img718/525/dsc03159l.jpg

 

Aby w dziale "Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia...." kiedyś nie było wpisów:

- kierownica dokładana, może dawca przodu miał zbędną w dobrym stanie :) .

Bumka tak wyglądała przed montażem.

 

http://img90.imageshack.us/img90/9880/dsc03153q.jpg

 

Zamiana kierownicy to jak na razie moja najbardziej trafiona modyfikacja prowadzenie w trasie i w mieście dużo pewniejsze :) .

Multi niestety jeszcze nie działa, muszę podłączyć kabelki ( w elektryka nie lubię się bawić :? ).

 

O M-Pakietową podstopnicę już zaczynam marudzić jako prezent urodzinowo-świąteczny :mrgreen: .

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super! :cool2: Jak dla mnie brakuje tylko jeszcze jednego waznego zespolu elementow dopelniajacych sportowy charakter --->

http://images38.fotosik.pl/1157/2fe42de54ef77c55m.jpg

... biale wygladaja jak przygotowane pod lakierowanie! W moim przekonaniu artystyczno-projektowym bardzo zle to wyglada i nie ma w tym nic co by sie moglo odnosic do dynamiki, sportu itp, a z tego co robisz wlasnie takie wrazenie chcesz osiagnac :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) widziałem na żywo tak pomalowane wskazówki i nie mogłem się przyzwyczaić (ale może się zdecyduję .... :twisted: ).

Bez bicia przyznaję się, że bardziej zależy mi na ergonomii itd. elementów M-Pakietowych niż na sportowym charakterze :roll: .

Chociaż podstopnica ma być do kompletu ...... :cool2: .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zaskoczyłeś :norty: , że nie malowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon, mam takie pytanie w sprawie foteli, ponieważ mamy identyczne modele i przypuszczam, że od Ciebie uzyskam najbardziej satysfakcjonującą odpowiedź - od kiedy jest zimniej na dworze, zauważyłem, że na większych nierównościach, kiedy auto bardziej podskakuje, przednie fotele skrzypią. Wstępnie udało mi się ustalić, że skrzypieć może skóra stykająca się z obudową plastikową, gdzie są wajchy do regulacji foteli, jednak nie jestem na 100% pewny. Masz jakieś podobne odczucia/obserwacje? Może masz jakiś sposób, żeby temu zaradzić? (jeśli oczywiście u Ciebie to występuje)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoDzU07 od połowy lata zacząłem w autku bardziej słyszeć "charakterystyczne" odgłosy.

W poprzedniej astrze g prawie wszystko co się dało obkleiłem przylepną gąbką do okien, niestety efekt moich prac był mizerny :mad2: .

Takie drobne szuranie słychać w aucie nie zawsze, ale szczególnie na nierównościach. Obstawiałem boczki w drzwiach. Po przejechaniu paru metrów hałas ustaje ale wtedy jestem już na mniej dziurawej drodze.

Będę nasłuchiwał skrzypienia w okolicy styku skóry z obudową plastikową i napiszę co i jak.

 

Dopowiem jeszcze fakt do którego na pewno nikt głośno przyznać się nie chce, że nasze e46 mają już swoje lata i siłą rzeczy ma prawo coś tam szurać itd. (nie mówię o sprawach mechanicznych oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

11.10.29 Bumka została wypucowana/nawoskowana przed zimą.

 

11.10.30 Mała sesja zdjęciowa (jeszcze na czyściocha :mrgreen:) mimo, że fotograf ze mnie żaden, ale jakaś próba była :)

 

http://img256.imageshack.us/img256/9770/dsc03182n.jpg

 

http://img64.imageshack.us/img64/6481/dsc03186p.jpg

 

http://img717.imageshack.us/img717/7717/dsc03193s.jpg

 

http://img638.imageshack.us/img638/1964/dsc03199b.jpg

 

Podjąłem "nierówną" walkę z przyciskiem BC, znowu kabel się przerwał :mad2: , przy ponownym lutowaniem trochę go "wydłużyłem".

Jestem ciekaw jak długo bedzie działał..........

Podłączenie MLF to było wyzwanie bo lutownica odmówiła posłuszeństwa i trzeba było improwizować.

 

http://img444.imageshack.us/img444/3056/dsc03208o.jpg

 

http://img805.imageshack.us/img805/7776/dsc03210i.jpg

 

http://img525.imageshack.us/img525/4990/dsc03214i.jpg

 

Lewa strona działa :mrgreen: , tempomat czeka na lepsze czasy bo dysponowałem "za dużymi końcówkami".

 

11.11.04 Nocne manewry :) .

 

"Bawiąc" się pistoletem pneumatycznym ukręciłem 4 śruby (2 z prawej strony znacznie).

Apeluje :D , o nie korzystanie z takich zabawek...... :roll: .

Przy okazji, zawitała nowa uszczeleczka pokrywy zbiornika wspomagania.

 

http://img502.imageshack.us/img502/7951/dsc03224d.jpg

 

Ofiary.......

 

http://img703.imageshack.us/img703/97/dsc03235a.jpg

 

11.11.06 MLF część 2.

 

http://img607.imageshack.us/img607/2726/dsc03239m.jpg

 

http://img9.imageshack.us/img9/2305/dsc03241s.jpg

 

Kable polutowane, dopieszczone folią termokurczliwą :) , tempomat nadal nie działa znowu za duża końcówka :mad2: .

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaj się że poprostu lubisz grzebać przy aucie :D

 

Osobiście z ciekawych modów moge polecić wymianę listew wewnętrznych na aluminum saulen - były one dostępne za dopłatą do wersji lifestyle. W porównaniu do moongrey są poprostu piękne :) szczególnie przy podświetleniu wieczorową porą. Efekt bardzo duży a koszta stosunkowo niewielkie :cool2: Chwalę bo sam mam takie hehe

 

http://allegro.pl/bmw-e46-e-46-listwy-aluminiowe-sedan-kombi-i1922713839.html

 

Na kierownicę nie potrzebujesz bo masz już m pakietowa.

 

P.S teraz zauważyłem że niestety do Ciebie nie pasuje ramka biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mnie Masz :mrgreen: .

Jest to moje największe hobby :), chociaż za mechanika się nie uważam :roll: .

 

Takich dodatków "kompletnie wizualnych" :cry2: nie przeforsuję Lepszej Połówce.

Moongrey akurat mi się podobają i pasują do kolorystyki wnętrza (rzecz gustu oczywiście).

 

Niestety tylne szybki korbka....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.