Skocz do zawartości

Moja Bawaria E90 325i N52B25a sedan 2005r. manual 218PS


karolass

Rekomendowane odpowiedzi

http://images67.fotosik.pl/972/d8d4f814d29c632cm.jpg

 

Model description 325i

Market Europa

Type VB11

E-Code E90

Chassis Limousine

Steering links

Doors 4

Engine N52B25O0 - 2,50l (160kW)

Drive Heckantrieb

Transmission manuell

Body color Monacoblau Metallic (A35)

Upholstery Stoff Fluid/grau 60 (ALAD)

Production date 16.03.2005

Assembled in München

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S2BFA BMW LM Rad Doppelspeiche 154 BMW alloy wheel, double spoke 154

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S497A Mittelarmlehne im Fond Centre armrest, rear

S4AGA Interieurleisten titan matt Interior trim finishers Titanium matt

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S417A Sonnenschutzrollo Tür hinten Roller sun vizor, rear door

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S441A Raucherpaket Smoker package

S465A Durchladesystem Through-loading system

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SBA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzydkie kaczątko po zakupie... :D fota nr1. po to by można w każdej chwili do niej wrócić i zobaczyć progresss :D :8) :cool2:

http://images68.fotosik.pl/1120/646578bba8091c5emed.jpg

 

trochę obsługi czyli:

 

-wymiana oleju MOTUL 8100X CLEAN 5w30

-wymiana filtra oleju BOSCH

-wymiana filtra powietrza BOSCH

Edytowane przez karolass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu :) celowo tak zrobione, zdjęcia oraz info będą dochodzić na bierząco, czasem miniatury do załadowania a czasem normalne, w razie zainteresowania wystarczy kliknąć w daną miniaturkę jeśli foto nie jest od razu w większym wymiarze, po załadowaniu oraz ponownym kliknięciu w zdjęcie po jego otwarciu będziemy mieli już powiększoną rozdzielczość, natomiast maksymalna rozdzielczość i tak istnieje tylko na dysku ;) to bardziej historia autka aniżeli tylko galeria fotek, postępuje tak ze względu na udokumentowywanie na bieżąco historii, nie tylko stęplowanie książeczek, ale także zbieranie paragonów i faktur, fotografowanie zmian, zatrzymywanie części z demontażu i tym samym wkładania ich w te nowe pudełka od części które je zastępują :) a galeria z prawdziwego zdarzenia w konkretnej jakości jest na dysku w laptopie, a wszystko po to by przyszły nabywca (bo sprzedaż również kiedyś nastąpi) miał "kawę na ławę" :) poza tym dzięki miniaturkom posty na forum są bardziej przejrzyste w temacie dotyczącym historii konkretnie jednego auta :) oczywiście posty są i będą uaktualnianie i edytowane na bieżąco :) Edytowane przez karolass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, wiec spokojnie, nie zabraknie niczego :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
galeria na forum raczej kojarzy się właśnie z opisem, o którym wspominasz ale także przede wszystkim zdjęcia, i te fajne i te z serwisów :cool2:

 

+1 dawaj zdjecia, galeria bez zdjec to nie galeria, tu wiekszosc zdecydowana to faceci czli wzrokowcy temat jest czytany tylko jezeli zdjecia sie podoboja, nie ma zdjec, nie ma tematu to moja skromna rada.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

GRUNTOWNE ZMIANY:

 

z racji tego że miałem już swoje doświadczenia z paliwem altrernatywnym to zdecydowałem się na odpowiedni ruch, gdyż sam zakup e90 był celowany w konkretną jednostkę, by motor nie miał problemów :) a że liczyć potrafię... :D to szybko po obsłudze i miesiącu jazdy wpadła:

 

SEKWENCYJNA INSTALACJA GAZOWA PRINS VSI 2.0 - nie żałowałem Buni :P lepszy już tylko ciekły :8)

- instalka z optymalnym walcem 60l. w bagażniku, wlew pod klapką wlewu paliwa, wszystko sprawnie, chodzi pięknie, spalanie 10-14l. gazu w zależności od wielu czynników :) Bajka :)

 

krok 1: WYBÓR NOWYCH FELG :lol: (SYCÓW)

http://images70.fotosik.pl/1118/ba834d2392726556med.jpg

 

przymiarki... ostatecznie padło na coś w stylu ori CSL ;) zarówno konstrukcyjnie jak i jakościowo.

- Marka CADES model ARTEMIS rozmiary 19 cali, szerokość przód 8.5J osadzenie ET38, tył 9.5J osadzenie ET35

http://images68.fotosik.pl/1120/d9c35853c2535367med.jpg

 

krok 2: ZAKUP NOWYCH OPON oraz założenie w tle z ori kartonami od felg. Optymalne dobrane rozmiary bez specjalnych naciągów, w miarę bezpiecznie ;)

- Opony przód ACHILLES ATR SPORT rozmiar 235/35/19, tył ACHILLES ATR SPORT2 245/35/19

http://images66.fotosik.pl/1119/c208dab9e0a6889fmed.jpg

 

krok 3: ZAKUP DYSTANSÓW (AUTO LAND-Częstochowa)

- rozmiary przód 12mm, tył 17mm

http://images66.fotosik.pl/1119/1fb1dc18544df3edmed.jpg

 

krok 4: ustawienie odpowiednich kątów na tyle ;) w BOSCH SERWIS Automark Zduńska Wola

 

EFEKT KOŃCOWY:

- po prysznicu i wosku z K2 SPECTRUM :mrgreen:

http://images70.fotosik.pl/1118/ed938f5bb1a428ffmed.jpg

 

i fotki :)

http://images70.fotosik.pl/1118/c25f9053a46afa77med.jpg

http://images67.fotosik.pl/1121/cb454d43f7290198med.jpg

http://images67.fotosik.pl/1121/65b07af2f773a8cbmed.jpg

http://images70.fotosik.pl/1118/ca51cb3b8a0103bbmed.jpg

http://images68.fotosik.pl/1120/7802072d16270febmed.jpg

http://images68.fotosik.pl/1120/0faaa2e1638ab4cfmed.jpg

 

P.S. Na dniach wpada nowy zawias, gwint FK AK Street od MapetTuning, który pośredniczył przy wysyłce z Niemiec. Będzie trochę więcej proporcji w optyce pojazdu, gdyż opuszczę nieco przód względem tyłu, no i będzie przede wszystkim sztywniej niż na Ori amorkach. Obecnie nawet niewielkie spasy nadkoli z kołami nie mają racji bytu przy seryjnym zawiasie ;) nadkola mogą ucierpieć w każdej chwili na nierównościach a zwłaszcza przy obciążeniu tylnej osi. Oponki bez naciągów, optymalne, dobrane tak by jakiś kompromis pozostał w komforcie o ile przy 19 calowych felgach i gwintowanym zawieszeniu w ogóle możemy wspominać o jakimkolwiek komforcie :mrgreen: :duh: Suma sumarum... bardziej chodziło o to by nie szedł na maksa na cyce tylko żeby był do jazdy to raz, dwa żebym co chwile nie prostował felg skoro już kupiłem nowy komplet kół, po trzecie bo przód pieje a motorówką po ulicach śmigać nie lubię, i po czwarte... charakterystyka prowadzenia pojazdu w końcu się zmieni :) gwint wpadnie w opcji bez przednich dystansów jak powyżej, niestety przednie koło szybko spotkało by się przy tej agresywnej stylistyce z łączeniem zderzaka z błotnikiem.

 

niebawem zdjęcia co z tego wyszło... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pięknie :)

felgi super :) dobrze siedzą do chrom listew :)

 

spectrum robi robotę, kupiłem dla testów i polecam, połowę tańszy niż Shiny Garage a efekt taki sam :)

 

 

oponki OK (miałem w poprzednim E92), natomiast w tej cenie lepsze by były Accelera (takie mam teraz)

 

uwaga...gwint FK jest bardzo twardy, miałem w e46... lepszy komfort jest na gwincie JOM, ta sama półka cenowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ppatryk to samo pomyślałem o tym połączeniu chrom line :) nawet bardziej myślałem o jakimś jeszcze rancie błyszczącym ala chrome line bardziej plus środek felg podobny do tych, ale zrezygnowałem ostatecznie :p cieszę się że się podoba :) co do K2 Spectrum to naprawdę jak na marketowy produkt robi mega robotę. Mój dobry kumpel jest przedstawicielem K2 na Polskę i chwali ten produkt na potęgę, nie wierzyłem dopóki nie zobaczyłem jak ojciec nałożył go na swojego golfa z garażu :p. Apropo gwintu... Nie straszcie :p miał być Ta Technix, lecz nigdzie nie ma fizycznie na stanie, w Niemczech czekają za dostawą, zdecydowałem się po przekonaniach znajomych i że FK jest naprawdę spoko, mam nadzieję że nie będę przeklinać tego wyboru :p no ale wiadomo, nisko budżetowy produkt nigdy nie będzie idealny, to nie "varianty" KW :p a oponki.. Hmm, mialem je na e39, tez nowe, tylko same przednie, w tym samym rozmiarze, lecz na słoneczkach S95, powiem szczerze że byłem bardzo zadowolony, ale wezmę tą sugestie pod uwagę odnośnie Accelery w przyszłości :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz kolego na zdjęciach zawias jest seria? Zastanawiam się nad 19", ale trochę boję się że bez zmiany zawiasu będzie koza. Jeśli to seria to i tak nie wygląda to źle . U mnie jest zawias m pakiet więc powinno być jeszcze trochę niżej, chyba?

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias seria ale wygląd nie najgorszy tylko dzięki dystansom, tj. notabene odpowiednie ET czyli tzw. spasowanie na równi z nadkolami kół. Będzie piał przód zarówno z m-pakiet-em jak i bez. Tylko dobre springi i koło głęboko lub po prostu gwint kompletny i co kto lubi :) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kupić te felgi o których piszesz, ale jest ich już pełno wszędzie, wiec zmieniłem kierunek :) co do sportline to po prostu będą koła pod nadkolami, ja preferuje bardziej agresywny styl, z wysuniętymi na równi chociaz z nadkolami, do tego tez żeby nie piało i nie wadziło potrzebny jest gwint :) nie ma wyjścia. Problem jest tylko taki że na ET 38 przy feldze 8.5 cala szerokości i 19 celach wielkości zwyczajnie przy mocnym obniżeniu bedzie kolo opierać się o amortyzator od gwintu. W związku z powyższym i tak będę zmuszony założyć jakiś minimalny dystans żeby opuścić niżej niż 3 cm względem tego co jest teraz z przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint założony, jest moim zdaniem bardzo  komfortowo, natomiast jak potrzeba to czuć różnice w pracy zawieszenia :) jestem meeega zadowolony z produktu. Niestety potwierdziły się moje domniemania, przód opuściłem... jest lepiej ale względem o kawałek niżej jeszcze opuszczonego tyłu jest dalej nie proporcjonalnie, dlaczego? Gdyż z przodu więcej nie opuszczę póki nie zdystansuje felg, opiera się amortyzator o felgi, gdyby ET z przodu było o jakieś 5 mniej, czyli zamiast 38 to ze 33-30 to było by luźno i śmiało można by położyć na odpowiednią wartość. Muszę kombinować z dystansem, najważniejsze by dystans miał wystarczająco długi otwór-wgłębienie, tak żeby dochodził do końca do piasty (przylegał), kołnierz na piastach ma 12mm. musiały wpaść krótsze łączniki, bodajże ok 4-5cm, założyłem SWAGa, takie były pod ręką akurat u mechanika :) oczywiście nowe, podeszły od ford/Mazda :). Gdyby ktoś potrzebował danych to poszukam kodu produktu z folii od nich. Edytowane przez karolass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wszystkim było wspomniane powyżej w temacie :) gwint FK AK Street, co do zdjęć to jak będzie efekt finalny to wrzucę, obecnie nawet z przejściowego zdjęcia nie zrobiłem, mam tylko zdjęcie z warsztatu podczas zakładania oraz gwint luzem, ale to też wpadnie razem z pozostałymi zdjęciami ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejne kroki...

W związku z brakiem możliwości opuszczenia gwintu z przodu ze względu na zbyt niskie ET38 felg przednich, zakupiłem dystanse o grubości 12mm, czyli minimalnej dopuszczalnej jaka konstrukcyjnie zaspokaja potrzebę piast w pojeździe, owe dystanse są specjalne konstrukcyjnie, i jako jedyne przy tej grubosci na allegro miały głębokość otworu centrującego 13mm, co pozwala swobodnie nałożyć dystans na kołnierz od piasty by przylegały odpowiednio powierzchnią do piast. Załączam tradycyjnie obrazek w.w. kompletu dystansów, oraz migawkę z wcześniejszej roboty przy zakładaniu gwintu ;) przypominam że dystanse 12mm już jedne miałem, ale miały za małą głębokość otworu centrującego przez co nie dolegały do piast swą płaszczyzną. Stąd poszukiwanie odpowiedniego produktu metodą prób i błędów i te dobre już dystanse zamieszczam poniżej, poprzednie można wyszukać w historii tematu które po lekkim dokręceniu posłużyły przy pozowaniu auta do zdjęć :)

http://images69.fotosik.pl/1165/ceb8dba45a1e0a69med.jpg

http://images67.fotosik.pl/1166/e348d1922cd75eb7med.jpg

http://images66.fotosik.pl/1165/e36ad4c1b78f8dafmed.jpg

 

Optycznie z wypuszczonymi kołami na przodzie przy tej szerokosci opon (mam na 8.5J bezpieczniejsze baloniki 235, zamiast lekki naciąg 225) będzie wyglądać dosyć agresywnie :) jednak patrząc przez pryzmat tego ile mogę jeszcze bezpiecznie opuścić gwint by nie pourywać zderzaka i nie powypychać błotników podczas jazdy...no to nie opuszczę za dużo, grunt by bylo mniej więcej spasowane i by nie tarło zarówno z przodu jak i z tyłu, oraz optycznie żeby finalnie proporcja przodu niższego względem tyłu była zachowana :P Końcowe zdjęcia wpadną za kilka/kilkanaście dni w miarę możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

EFEKT FINALNY :) bezpiecznie opuszczony, proporcja zachowana, nieco niżej i szerzej, nic nie obciera, w końcu zadowolony :)

 

http://images68.fotosik.pl/1186/735985ae21675720med.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/1185/0a21bb06ee663a75med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne zmiany:

 

-lampy zamówione

 

http://images67.fotosik.pl/1202/40151460fea4309fmed.jpg

 

spłaszczony ring ala F30 Style, lampy DEPO typu AngelEyes. Zobaczymy jak wyjdzie na aucie, wuja google kilka fotek znalazł ale nie oddają pelnego efektu. Zdjecia na aucie wrzucę po montażu. Narazie ringi będą świecić słabym światłem :? i soczewka bedzie na h7 bez ksenonu :? ewentualnie do soczewki Xenon Hid :8) ale to melodia przyszłości :) wszystko wrzucę na bierząco póki co auto rozebrane i czekam za lampami ;)

Edytowane przez karolass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pwoiem ci tak... z jednej strony bedziesz mial Jihad OEM BMW forever ktory ci powie ze to chinski szajs ale ja bym sie tym nie przejmowal, Depo robi dobre produkty nawet jezeli osobiscie bym kupil orginal uzywany ale trzeba troche roznorodnosci w naturze bo inaczej nudno jest ! :D

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.