Skocz do zawartości

[E90] 325i B-T-K OEM+ SPRZEDANA s.34


B-T-K

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam na imię Bartek i witam wszystkich miłośników BMW. Po latach związania z bawarską marką przyszedł czas na kolejny model. Tym razem jestem szczęśliwym posiadaczem e90 325i z 2005r.

Autko osobiście sprowadziłem z Niemiec, miało od nowości jednego właściciela, kupione przez sieć dealerską BMW. Przebieg znikomy, obecnie około 65 tys. km.

Krótkie wprowadzenie:

 

VIN: WBAVB11050KT56286

Modellbezeichnung 325i

Ausführung Europa

Typschlüssel VB11

E-Code E90

Karosserie Limousine

Lenkung links

Türen 4

Motor N52B25A - 2,50l (160kW)

Antrieb Heckantrieb

Getriebe manuell

Außenfarbe Arktis Metallic (A34)

Innenraum Stoff/leder Citrus/anthrazit (FFAT)

Produktionsdatum 23.06.2005

Werk München

 

Code Serienausstattung/Standard Equipment:

 

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S497A Mittelarmlehne im Fond Centre armrest, rear

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

 

Code Sonderausstattung/Optional Equipment:

 

S217A Aktivlenkung Active steering

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S2ABA BMW LM Rad Ellipsoidspeiche 162 BMW LA wheel ellipsoid spoke 162

S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S441A Raucherpaket Smoker package

S465A Durchladesystem Through-loading system

S481A Sportsitz Sports seat

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S4ADA Interieurleisten Alu Längsschliff fein Interior trim strips, alu, brushed, fine

S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A Regensensor Rain sensor

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S563A Lichtpaket Light package

S601A TV-Funktion TV function

S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional

S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SBA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

S9AAA Aussenhautschutz Outer skin protection

 

kilka zdjęć:

Tak wyglądało mniej więcej w dniu zakupu:

http://i.imgur.com/gBNvwQC.jpg

http://i.imgur.com/yH9HHsN.jpg

 

a tak obecnie:

http://i.imgur.com/C6ursjN.jpg

http://i.imgur.com/FXgk2Ej.jpg

http://i.imgur.com/CJopTNq.jpg

http://i.imgur.com/y6ZRGxM.jpg

w międzyczasie zamontowałem oem zestaw shortshifter BMW Performance (z nowym sworzniem, montaż BMW Inchcape Wrocław):

http://i.imgur.com/GdXqqKG.jpg

http://i.imgur.com/bGbF6Vn.jpg

http://i.imgur.com/UQJ59fM.jpg

http://i.imgur.com/YDflrrc.jpg

http://i.imgur.com/n5xUoC1.jpg

http://i.imgur.com/ZPMeUwU.jpg

http://i.imgur.com/nAUVt7D.jpg

 

Odnośnie autka mam kilka planów, które będę starał się wprowadzić w życie :wink:

 

Zrobione:

 

+tylne lampy Blackline (OEM BMW),

+ozdobne końcówki wydechu chrom (OEM BMW),

+shortshifter kit Performance (OEM BMW),

+uchwyt hamulca ręcznego z mieszkiem Performance,

+układ dolotowy BMW Performance (OEM BMW),

+kierownica BMW Performance v2 model bez wyświetlacza (OEM BMW),

+zawieszenie Bilstein B12 ProKit,

+Kompletny układ wydechowy Eisenmann Race,

+nakładki na pedały wersja Edelstahl (OEM BMW),

+spoiler tylnej klapy (OEM BMW)

+dywaniki welur (OEM BMW)

 

Plany:

 

+rozpórka BMW Performance.

 

Nie wiem tylko czy jest sens bawić się w bodykit Alpiny (części zbieram już ponad rok :wink: ), czy odpuścić i podrasować wygląd na OEM częściach m.in. spoiler i inne gadżety?

Co z tego wyjdzie zobaczymy;) Jeżeli macie jakieś ciekawe propozycję będę wdzięczny :wink:

Edytowane przez B-T-K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 504
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fajnie że udało Ci się trafić e90 z niemiec z takim przebiegiem bo sam szukałem 3 tyg temu i wiem że łatwo nie jest. Plus za wyposażenie bo jest navi i półskóry. Wymieniłbym gałkę zmiany biegów na ori lub ori m pakiet. Ogólem całokształt na plus jedynie ten kolor jakoś tak mi nie podszedł. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :wink: ze znalezieniem autka łatwo nie było. Szukałem kilka miesięcy, w takim zestawieniu było tylko kilka sztuk ale ostatecznie się udało :) Co do gałki kilka tygodni temu wymieniłem na shortshifter Performance, na razie dziwne uczucie, skok lewarka jest zdecydowanie krótszy, aczkolwiek kształt gałki jest specyficzny (jest bardzo drobna), kwestia przyzwyczajenia. Gdyby co, zawsze można zmienić na M-pakietową :wink: Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zderzak z dokładką alpiny to śmiało maluj i zakładaj :cool2:

 

Podpowiedz mi, zastanawiam się nad wymianą foteli u siebie, jak sprawują się pół skóry? (Nie wiem jak długo masz auto, widzę, że galeria jest w miarę świeża). Nie brudzą się? W zimę dobra opcja zamiast skóry bo tyłek nie przymarznie do fotela (zanim ogrzewanie fotela zacznie działać) a w lato też fajnie bo tyłka się nie poparzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zderzak z dokładką alpiny to śmiało maluj i zakładaj :cool2:

 

Podpowiedz mi, zastanawiam się nad wymianą foteli u siebie, jak sprawują się pół skóry? (Nie wiem jak długo masz auto, widzę, że galeria jest w miarę świeża). Nie brudzą się? W zimę dobra opcja zamiast skóry bo tyłek nie przymarznie do fotela (zanim ogrzewanie fotela zacznie działać) a w lato też fajnie bo tyłka się nie poparzy :D

Będę przejezdzal przez Serock to.zobaczysz u mnie fotele :mrgreen:

Auto z tematu super! Posłuży. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juriusz napisał(a):

Podpowiedz mi, zastanawiam się nad wymianą foteli u siebie, jak sprawują się pół skóry? (Nie wiem jak długo masz auto, widzę, że galeria jest w miarę świeża). Nie brudzą się? W zimę dobra opcja zamiast skóry bo tyłek nie przymarznie do fotela (zanim ogrzewanie fotela zacznie działać) a w lato też fajnie bo tyłka się nie poparzy :D

 

Z foteli jestem zadowolony. To prawda w zimę nie ziębią, aczkolwiek podgrzewanie foteli działa w takim tempie, że nie ma z tym problemu :wink: Nie brudzą się, czyszczenie nie sprawia problemów. A ponadto w środkowej części siedziska nie robią się zagniotki, typowe dla skóry w BMW. W e60 miałem fotele komfortowe, skóra dakota i walczyłem z tym tematem :wink: Natomiast półskóry sport mogę polecić. Chociaż, jeżeli będziesz podchodził do wymiany foteli w swoim samochodzie, to rozważyłbym kupno foteli z alcantary (m-pakietowe). Miałem okazję jeździć e90 z takimi fotelami i przyznam, że z opcji sportowych foteli moim zdaniem są najciekawsze. Można czasem znaleźć używane za całkiem dobrą cenę.

 

PS. A propos Alpiny, tak mam cały zderzak. Pewnie na wiosnę będę podchodził do jego wymiany.

 

Dziękuję koledzy za opinie. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zderzak z dokładką alpiny to śmiało maluj i zakładaj :cool2:

 

Podpowiedz mi, zastanawiam się nad wymianą foteli u siebie, jak sprawują się pół skóry? (Nie wiem jak długo masz auto, widzę, że galeria jest w miarę świeża). Nie brudzą się? W zimę dobra opcja zamiast skóry bo tyłek nie przymarznie do fotela (zanim ogrzewanie fotela zacznie działać) a w lato też fajnie bo tyłka się nie poparzy :D

Będę przejezdzal przez Serock to.zobaczysz u mnie fotele :mrgreen:

Auto z tematu super! Posłuży. :cool2:

 

No tak, Ty masz u siebie takie fotele :cool2:

 

 

Juriusz napisał(a):

Podpowiedz mi, zastanawiam się nad wymianą foteli u siebie, jak sprawują się pół skóry? (Nie wiem jak długo masz auto, widzę, że galeria jest w miarę świeża). Nie brudzą się? W zimę dobra opcja zamiast skóry bo tyłek nie przymarznie do fotela (zanim ogrzewanie fotela zacznie działać) a w lato też fajnie bo tyłka się nie poparzy :D

 

Z foteli jestem zadowolony. To prawda w zimę nie ziębią, aczkolwiek podgrzewanie foteli działa w takim tempie, że nie ma z tym problemu :wink: Nie brudzą się, czyszczenie nie sprawia problemów. A ponadto w środkowej części siedziska nie robią się zagniotki, typowe dla skóry w BMW. W e60 miałem fotele komfortowe, skóra dakota i walczyłem z tym tematem :wink: Natomiast półskóry sport mogę polecić. Chociaż, jeżeli będziesz podchodził do wymiany foteli w swoim samochodzie, to rozważyłbym kupno foteli z alcantary (m-pakietowe). Miałem okazję jeździć e90 z takimi fotelami i przyznam, że z opcji sportowych foteli moim zdaniem są najciekawsze. Można czasem znaleźć używane za całkiem dobrą cenę.

 

PS. A propos Alpiny, tak mam cały zderzak. Pewnie na wiosnę będę podchodził do jego wymiany.

 

Dziękuję koledzy za opinie. Pozdrawiam :)

 

Dzięki za informację. Rzeczywiście lepiej wrzucać zderzak na wiosnę, szkoda na zimę urwać dokładkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe słowa :) Z biegiem czasu postaram się w miarę możliwości pozmieniać jeszcze kilka rzeczy. Małymi kroczkami do przodu :wink:

 

 

jeśli można jak mniej więcej przedstawiają się koszta zakupu ? jestem ciekawy ile trzeba dołożyć za taki przebieg, stan no i 1 wlasciciela

 

Poszło na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zdecydowałem się na zakup rozpórki zawieszenia. Wybór padł na model Wiechersa w wersji Racingline Alu przednia górna. Polerowana na wysoki połysk. 3-częściowa, regulowana. Podobno produkty tej firmy oferują najlepszy stosunek cena a jakość. Poza tym przekonał mnie fakt, że od lat prowadzą swój zespół w wyścigach samochodów turystycznych przy współpracy z BMW, a jeżdżą e90-tkami.

http://i.imgur.com/0tVleVF.jpg

http://i.imgur.com/dcwSHR1.jpg

http://i.imgur.com/btGni1m.jpg

http://i.imgur.com/VadK0kL.jpg

Montaż pewnie w ciągu tygodnia jak znajdę chwilkę czasu :wink: Jestem ciekawy jakie będą odczucia na seryjnym zawieszeniu, o ile będą. Po montażu podzielę się spostrzeżeniami :)

Edytowane przez B-T-K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dzisiaj czas i udało się zamontować rozpórkę przedniego zawieszenia. Z efektu jestem bardzo zadowolony. Przy obecnym rozmiarze opon przód 225/40/18 tył 255/35/18 RFT i seryjnym zawieszeniu czuć różnicę, nawet większą niż się spodziewałem. Autko wydaje się być stabilniejsze, bardziej zwarte (zwłaszcza nie kiepskiej jakości drodze), w środku jest ciszej,plastiki nie skrzypią (chociaż do tej pory rzadko coś można było usłyszeć :wink: )i w zakrętach pewniej się prowadzi. Mocowanie rozpórki do kielicha za pomocą 3 śrub. Jak ktoś się zastanawia nad takim gadżetem, to naprawdę polecam :cool2:

Poniżej zdjęcia po montażu:

http://i.imgur.com/i0S4f0o.jpg

http://i.imgur.com/2kdNUgB.jpg

http://i.imgur.com/7PEWJNN.jpg

http://i.imgur.com/Nyn9JMU.jpg

Edytowane przez B-T-K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooooo super gadżet! Jaka cena i gdzie kupiłes? Też chyba zakupie takie coś:P

 

Koledzy Matias-e90 i ppatryk poszło na PW :wink:

 

Jak dla mnie jeden z bardziej satysfakcjonujących modów jak do tej pory.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 0,5 h z tym że u mnie rozpórka jest montowana na zewnętrznej stronie kielicha i trzeba było dodatkowo poluzować dwie fabryczne rozpórki przy podszybiu, żeby wcisnąć pod nie Wiechersa. U ciebie montaż powinien być sprawniejszy, z tego co widziałem to Schnitzer montowany jest na obecne śruby kielicha, ale od jego wewnętrznej strony, więc dodatkowo nic nie rozkręcasz. Montaz jest bezkolizyjny :wink: Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jak tam sie Wiechers sprawuje ? dostaje dosyc dobre oceny na E90post.com mimo "niepozornosci" .

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zadowolony :) Prowadzenie wyraźnie się poprawiło, auto jest bardziej zwarte. Rozpórka rzeczywiście nie wygląda na masywną ale spełnia moim zdaniem swoje zadanie bardzo dobrze. Przed kupnem prześledziłem fora e90post, bmw syndikat, autotreff.de i inne i użytkownicy często polecali Wiechersa. Zresztą jest to firma, która nie od wczoraj siedzi w interesie. Robią także świetne klatki bezpieczeństwa z licencją FIA, a także mają swój zespół w wyścigach samochodów turystycznych BMW. Przed zakupem zastanawiałem się także nad rozpórką Alu BMW Performance, różnica z Wiechersem, jeżeli chodzi o cenę niewielka, jednak doczytałem, że ze względu na sposób mocowania lepszym wyborem będzie Wiechers (2 śruby na kielichu vs. 3 śruby). Pozdrawiam :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zmienić u siebie kierownicę. Aktualnie mam wersję sport, bez tzw. "bicepsów". Mam dylemat polegający na wyborze między kilkoma jej wersjami. Pod uwagę biorę trzy warianty: opcja nr 1 tj. kierownica z wersji M-Pakiet, opcja 2 kierownica zapożyczona z M3 z niebiesko-czerwonymi nićmi (chociaż nie wiem czy to nie będzie przerost formy nad treścią, przynajmniej u mnie :wink: ) oraz opcja nr 3 tj. kierownica BMW Performance, bez wyświetlacza, żółte przeszycie na godzinie „12”, spłaszczona u dołu. Dodam, że zależy mi na poprawie chwytu, nie wiem w jakim stopniu różnią się one względem siebie pod kątem grubości. Z tego co się orientowałem, wszystkie bazują na kierownicy M-kowej o średnicy 368mm. Co o tym sądzicie, na pewno mieliście do czynienia z którąś z nich, będę wdzięczny za wszystkie wskazówki :)

 

opcja nr 1 M-pakiet:

http://i.imgur.com/f7DYSaP.jpg

opcja nr 2 M3:

http://i.imgur.com/KmN6w03.jpg

opcja nr 3 BMW Performance:

http://i.imgur.com/iRosFJ7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przygotowałem trochę swoje autko do sezonu zimowego. Oddałem je w dobre ręce do chłopaków z Professional Auto Detailing. Dokładne mycie wewnątrz i na zewnątrz, glinkowanie lakieru, wosk. Z efektu jestem niezmiernie zadowolony. Pomimo, że lakier był w nienagannej kondycji, nie wiedziałem że można wyciągnąć z niego jeszcze więcej :) Poniżej kilka fotek poglądowych. Samochód jest tak czyszty, że aż szkoda wyciągać go z garażu :wink:

http://i.imgur.com/KNQ8Qqm.jpg

http://i.imgur.com/1vUUFv7.jpg

http://i.imgur.com/gcllb6f.jpg

W międzyczasie zamówiłem kolejny gadżet, a mianowicie fartuchy przeciwbłotne przednie. Wiem, że na ich temat są skrajne opinie, według mnie wyglądają ok, a ich dużą zaletą jest to, że uchronią progi i drzwi auta przed zagruzowaniem :wink:

http://i.imgur.com/s1PHrVP.jpg

i po montażu:

http://i.imgur.com/yQdd9v7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem fartuchy wyglądają średnio, no ale z pewnością będą funkcjonalne - a oto przede wszystkim chodzi zimą, na wiosnę zdejmiesz :)

 

Jeżeli chodzi o kierownicę, osobiście jestem zwolennikiem nie mieszania, czyli jak już z gałką zmiany biegów poszedłeś w stronę performance to może warto by było zainwestować w taką kierę. Ja ostatnio też kompletowałem kilka gratów do środka, a że miałem od jakiegoś czasu ręczny z m-pakietu to musiałem dokupić fotele, kierownicę, mieszek ręcznego, podstopnicę, progi i sufit :) - to chyba już wszystko?

 

PS. Lakier faktycznie wygląda bardzo dobrze, aż szkoda takim autem jeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

co do kierownicy to miałem u siebie i kierownicę Mpakiet i M3, teraz mam indywidualnie obszytą. najlepiej w dłoniach trzymało mi się kierownicę Mpakiet- jest grubsza i bardziej mięsista od M3. w kierownicy M3 najfajniesze jest przetłoczenie na blendzie i łopatki do zmiany biegów. po zakupie kierownicy M3 dałem ją do obszycia,żeby była "mięsista" jak w Mpakiecie. jeżeli masz u siebie jakieś elementy performance w środku to kierownica Mpakiet będzie jak najbardziej pasować,bo jest czarna, natomiast M3 ma kolorowe przeszycia,a to już może średnio wyglądać.no ale bierz co się podoba ;)

 

moja kiera - połączenie najlepszego w Mpakiet,M3,Performance ;)

http://i1312.photobucket.com/albums/t527/staticx2/IMAG0023_zpsb1ed0f32.jpg

 

porównanie kiery M3 i mojej obszytej:

viewtopic.php?f=158&t=216265&start=105#p1832272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.