Skocz do zawartości

ppatryk -->> E92 320dA


ppatryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów :)

 

Nareszcie udało mi się zakupić E92 !

Samochodu szukałem dosyć długo, większość była powypadkowa (nie wykluczam malowanych elementów, ale to co jest dostępne w kraju to jakieś nieporozumienie) lub stan techniczny oraz utrzymanie nie do przyjęcia...

Pewnego razu znalazłem ogłoszenie, oto ona pojawiła się do sprzedaży. Wróciłem akurat z delegacji i nie za bardzo chciało mi się jechać oglądać (do tego zdjęcia były na aukcji takie sobie..), jednak pojechałem. Na pierwszy rzut oka wydawało się ok, także poważnie się samochodem zainteresowałem.

Kilka wizyt by pooglądać samochód, w tym porządne własne oględziny, stacja diagnostyczna, niezależny serwis BMW oraz jazda próbna.

Ogólnie szukałem 330dA, oglądałem i jeździłem 330dA w serii, po programie, 335dA - silnik bajka - nie czuć, że to diesel.. i ten dźwięk...

Po przemyśleniach... podsumowałem sobie za i przeciw 320dA - podjąłem decyzję o zakupie :)

Nie raz jeździłem 320d w manualu (trasy typu Polska-Chorwacja czy nasze bajeczne zakorkowane drogi) i sobie chwalę ten 177-konny, oszczędny i dynamiczny silnik.

Jednak jeżdżąc teraz automatem... nie poznaję tego silnika. Dynamiczny to mało powiedziane - jeździ jak wściekły (jak na diesla 2.0). Może nie jest to 330Ci, ale jestem pod wrażeniem połączenia tego skromnego silnika i wspaniałej skrzyni :)

 

 

Rozkodowany VIN:

 

Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia

Kod typu WD11

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E92 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT)

Data prod. 2007-10-15

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA

S1CBA CO2 CONTENT Zakres CO2

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów

S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2PAA LOCKING WHEEL BOLTS Zabezpieczenie śrub kół

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S563A LIGHTS PACKAGE Pakiet oświetlenia

S845A ACOUSTIC BELT WARNING Akustyczne ostrzeżenie o pasach

S855A LANGUAGE VERSION ITALIAN Wersja językowa, włoski

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S884A ITALIAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. włoski

S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP

Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2C4A L.-A. WHEELSSTAR SPOKE 157 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 157

S4BZA INT. TRIM FIN. TITANIUM LIGHT LISTWY WEWN. TYTANOWE JASNE

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

 

Dodatkowo ma dokładaną Navi Professional, we Włoszech, ja zmieniłem język na PL.

Wszystko ładnie działa, tylko mapy Polski nie są zabójczo dokładne... (zapewne będę musiał się ratować czasem moim przyjaznym Larkiem :) )

 

Brakuje mi szyberdachu, w poprzednich dwóch moich beemkach był..

 

 

 

Przejdźmy do konkretów, a więc zdjęcia :)

 

Samochód:

 

http://i53.tinypic.com/2ppzyh2.jpg

 

http://i55.tinypic.com/2mchn2c.jpg

 

http://i51.tinypic.com/tah2dk.jpg

 

http://i55.tinypic.com/znu71h.jpg

 

http://i54.tinypic.com/13yp4br.jpg

 

http://i56.tinypic.com/sbhc92.jpg

 

http://i51.tinypic.com/2nh137t.jpg

 

http://i55.tinypic.com/21p05l5.jpg

 

http://i51.tinypic.com/2hs5hqu.jpg

 

http://i51.tinypic.com/99l6bk.jpg

 

http://i55.tinypic.com/2d1qseh.jpg

 

http://i53.tinypic.com/124wrpf.jpg

 

http://i52.tinypic.com/352oqaq.jpg

 

http://i52.tinypic.com/17z9g0.jpg

 

Tak tak wiem, zmienę tą podkładkę tablicy rejestracyjnej :)

 

http://i51.tinypic.com/2b7kzt.jpg

 

http://i53.tinypic.com/x38l1h.jpg

 

http://i56.tinypic.com/25ui9nq.jpg

 

http://i52.tinypic.com/4u6mte.jpg

 

http://i53.tinypic.com/167tqc9.jpg

 

http://i56.tinypic.com/2e2otoy.jpg

 

http://i52.tinypic.com/1zhcty.jpg

 

http://i53.tinypic.com/30mpmoh.jpg

 

http://i54.tinypic.com/vwgat.jpg

 

http://i56.tinypic.com/2wodi05.jpg

 

http://i54.tinypic.com/ta3aio.jpg

 

http://i53.tinypic.com/2v9enq0.jpg

 

 

 

Felgi:

 

Styling 230

Przód 8x19" ET37 opona 225/35R19

Tył 9x19" ET39 opona 255/35R19

Opony Bridgestone Potenza RE50A RSC

 

Koła ładnie utrzymane, nie pogryzione.

Gdyby ich nie było na samochodzie to i tak bym je kupił na wiosnę :)

 

http://i56.tinypic.com/20h9it3.jpg

 

http://i51.tinypic.com/2946wcg.jpg

 

http://i54.tinypic.com/talp8n.jpg

 

 

 

Trochę detali:

 

http://i51.tinypic.com/zlyver.jpg

 

http://i55.tinypic.com/2gtngxh.jpg

 

http://i51.tinypic.com/2la6ijk.jpg

 

http://i51.tinypic.com/351ea85.jpg

 

http://i56.tinypic.com/2r468ef.jpg

 

 

 

Silnik:

 

http://i51.tinypic.com/2ppdbfc.jpg

 

http://i56.tinypic.com/rv8ras.jpg

 

http://i52.tinypic.com/2lnuuf9.jpg

 

 

 

Wnętrze:

 

http://i52.tinypic.com/108a5v9.jpg

 

http://i51.tinypic.com/20iv2i0.jpg

 

http://i56.tinypic.com/2d0nsew.jpg

 

http://i51.tinypic.com/28rifdk.jpg

 

http://i52.tinypic.com/14d3k9v.jpg

 

http://i56.tinypic.com/302q3b6.jpg

 

http://i55.tinypic.com/2dsllrp.jpg

 

http://i56.tinypic.com/1zxxngg.jpg

 

http://i51.tinypic.com/2a9tg6h.jpg

 

 

 

 

Na koniec plany:

- na pewno opony zimowe 225/45R17 (felgi już ładne mam, które zakupiłem z myślą o E46),

- dokupić jakieś koło zapasowe 16" lub 17", ponieważ chcę stopniowo przejść na zwykłe opony (zaczynając od zimy), nie chcę ROF,

- końcówka wydechu - musi być ładna dwururka, robiona pod wymiar, nie będę kombinować z wydechem końcowym,

- na wiosnę przyjdą sprężyny sportowe, najprawdopodobniej Eibach Pro Kit 32/25,

- przednie nerki - czarny mat (ma pasować po kolor listew wokół szyb).

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszam do komentowania i oceny.

Edytowane przez ppatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 491
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie Ty pierwszy przesiadłeś się z 330i do 320d :D

Powiem Ci, że ja obecne auto wylukałem na głębokiej wiosce na Kaszubach, fotki malutkie i z daleka, ale zacząłem męczyć o VIN, lepsze foty - w tym również komory silnika - skany KS i podobnie jak u CIebie okazało się, że z niepozornej aukcji wyhaczyłem porządne auto.

Rozumiem, ze srebrna poszła do nowego wlaściciela? Bo jakoś mnie to ominęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje zakupu :)

 

Prawie identyczne ( różni się brakiem automatu ) mamy w domu i bardzo fajnie jeżdzi się taką E92 :)

 

Plan na zmiany słuszne, fajnie że chcesz zrezygnowac z runflatów ( nie dziwie się, bo ja w zimie jeżdziłem na 16" i runflacie i komfort był gorszy niż teraz mam na 19" i gwincie )

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ładne auto, dziwnie to trochę wygląda, że z przodu masz pół skórę a z tyłu tapicerka cała materiałowa.

Nie Ty pierwszy przesiadłeś się z 330i do 320d :D

Pewnie łatwo nie było, ale czasem rozsądek musi wziąć górę. Często obserwuje się przypadki przesiadki ludzi z benzyny do diesla bo już ma się dosyć wysokiego spalania i na odwrót bo ma się dosyć klekotu :)

Duży plus, że to coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super autko, zazdroszcze :wink: Automat jak dla mnie to idealne rozwiązanie :) Sam już długi czas szukam E90 lub E92 i nic godnego nie mogę znaleźć także tymbardziej szacun:) Kupiłeś auto bezpośrednio we Włoszech?

 

ja bezpośrednio go nie kupiłem tylko poprzez pośrednika, nawet bezpośrednio bym miał niewygodnie bo jest zarejestrowany na firmę, więc łatwiej formalnie kupić w PL

 

Nie Ty pierwszy przesiadłeś się z 330i do 320d :D

Powiem Ci, że ja obecne auto wylukałem na głębokiej wiosce na Kaszubach, fotki malutkie i z daleka, ale zacząłem męczyć o VIN, lepsze foty - w tym również komory silnika - skany KS i podobnie jak u CIebie okazało się, że z niepozornej aukcji wyhaczyłem porządne auto.

Rozumiem, ze srebrna poszła do nowego wlaściciela? Bo jakoś mnie to ominęło.

 

ciężko coś u nas kupić, srebrną mam jeszcze stoi pod firmą, zajmę się sprzedażą za jakiś czas

 

Gratuluje zakupu :)

 

Prawie identyczne ( różni się brakiem automatu ) mamy w domu i bardzo fajnie jeżdzi się taką E92 :)

 

Plan na zmiany słuszne, fajnie że chcesz zrezygnowac z runflatów ( nie dziwie się, bo ja w zimie jeżdziłem na 16" i runflacie i komfort był gorszy niż teraz mam na 19" i gwincie )

 

nooo mamy w firmie e90 na 17" ROF i jest też tragedia

 

 

Ładne auto, dziwnie to trochę wygląda, że z przodu masz pół skórę a z tyłu tapicerka cała materiałowa.
Nie Ty pierwszy przesiadłeś się z 330i do 320d :D

Pewnie łatwo nie było, ale czasem rozsądek musi wziąć górę. Często obserwuje się przypadki przesiadki ludzi z benzyny do diesla bo już ma się dosyć wysokiego spalania i na odwrót bo ma się dosyć klekotu :)

Duży plus, że to coupe.

 

 

jest z tyłu półskóra, tylko te półskóry w e92 są trochę inne niż w e46, jest jakby mniej skóry, ale może to i dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna :cool2: Dwururka i nerki obowiązkowo :D

 

Według mnie warte przemyślenia jest zmiana kierownicy na M-Pakietową, jest całkiem inna bajka...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna :cool2: Dwururka i nerki obowiązkowo :D

 

Według mnie warte przemyślenia jest zmiana kierownicy na M-Pakietową, jest całkiem inna bajka...

tak dwururka i nerka jeszcze tego roku, chce tej jesieni jeszcze

o kierze pomyślę, bo faktycznie jest zupełnie inna

a plusem jest, że poduchę mogę przełożyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ładna :cool2: Dwururka i nerki obowiązkowo :D

 

Według mnie warte przemyślenia jest zmiana kierownicy na M-Pakietową, jest całkiem inna bajka...

tak dwururka i nerka jeszcze tego roku, chce tej jesieni jeszcze

o kierze pomyślę, bo faktycznie jest zupełnie inna

a plusem jest, że poduchę mogę przełożyć :)

 

Potwierdzam, sam przełożyłem kierę na z takiej jak masz na m i jest super! Poducha pasuje - plug and play.

 

Jak się jeździ na 19" RFT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy zakup do samochodu :)

 

ogólnie te podstawki pod lewarek w e92 można komuś wyciągnąć nawet bez śrubokręta na parkingu pod marketem... to już w e46 były bardziej wandaloodporne :P

 

http://i53.tinypic.com/24uvx4m.jpg

 

zmieniłem także ramki pod tablice na matowe bez napisów :)

 

http://i53.tinypic.com/flh8qg.jpg

 

http://i56.tinypic.com/14jyyqv.jpg

 

 

 

 

 

no i 3x3 :)

 

http://i52.tinypic.com/zrc4w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A jakie sa koszta tych podstawek ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyżbyś nie miał gwizdków w drzwiach? Bo widzę że nie masz maskownic przy lusterkach. Jeśli tak to można w prosty sposób doposażyć - trzeba kupić i wymienić plastikową ramkę drzwiową no i oczywiście głośniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś nie miał gwizdków w drzwiach? Bo widzę że nie masz maskownic przy lusterkach. Jeśli tak to można w prosty sposób doposażyć - trzeba kupić i wymienić plastikową ramkę drzwiową no i oczywiście głośniki.

nie mam

mam tylko głośniki te w drzwiach i pod siedzeniami, no i z tyłu :)

a jest duża różnica w jakości dźwięku? dużo roboty z tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest bardzo duża różnica po dołożeniu gwizdków, w szczególności w kontekście stosunkowo małych nakładów, które trzeba ponieść.

Ja akurat dołożyłem zwrotnice i gwizdki które miałem z poprzedniego auta (VDO HPC 1700), średniotonówki i suby zostawiłem oryginalne. Jest przyzwoicie. Bez tweeterów nie mogłem tego słuchać - dźwięk zmulony jakbym słuchał na zewnątrz auta a nie w środku.

Jeśli chodzi o robotę - w e90 zajęło mi to 3h bez pośpiechu, u Ciebie widzę że nie ma ramek drzwiowych więc może być łatwiej. Jak kupisz oryginlne głośniki do bmw to po zdjęciu boczków musisz je tylko włożyć na miejsce i wpiąć do średniotonowca. Ja miałem troche więcej roboty bo musiałem wkomponować tam jeszcze zwrotnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.