Skocz do zawartości

E34 525td moja pierwsza "lala"


zlyzet

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

po już wielu sztukach E34 oraz innych modeli które posiadałem w końcu trafił mi się samochód który postanowiłem wrzucić na forum ponieważ sądzę że jest w stanie tego "wartym".

Nie to żebym wcześniej miał jakieś trupy bo zawsze raczej udawało mi się kupować samochody które były lepsze niż przeciętna ale biorąc pod uwagę mój pedantyzm zawsze jednak miałem mnóstwo zastrzeżeń nie tyle co do stanu technicznego bo o to bardzo dbam co do estetyki.

Model wcześniej było 520i i w sumie nie planowałem zmiany samochodu aczkolwiek czasami z ciekawości przeglądam sobie portale z ogłoszeniami i zobaczyłem właśnie prezentowany samochód jakieś 8 kilometrów od miejscowości w której mieszkam.

Ze zdjęć samochód wyglądał dość ciekawie więc biorąc pod uwagę iż 8 kilometrów to nie żadna odległość postanowiłem podjechać zobaczyć na żywo owo cudo.

Po przyjeździe na miejsce w sumie po kilku minutach już wiedziałem że "nie jest źle" a nawet można powiedzieć że było bardzo dobrze. Co prawda pojechałem na pałę bez miernika lakieru itp. bo kompletnie nie liczyłem na to że akurat trafi się samochód warty uwagi. Oczywiście na drugi dzień po wstępnej weryfikacji pojechałem jeszcze raz już z utensyliami do sprawdzania tego i owego ;)

Sprzedający zachwalali auto pod niebiosa, wydawali się gadać dość z sensem aczkolwiek jak się później okazało to co mówili nie zgadzało się w 100% z prawdą (czy kogoś to jeszcze dziwi ?).

Generalnie nieścisłości były następujące:

sprzedający: cały lakier oryginalny malowany tylko lewy tylny błotnik - w rzeczywistości malowany tylny błotnik, oraz drzwi pasażera jak również maska - nic strasznego jednak ponieważ brak szpachli tylko drugi lakier położony.

sprzedający: klimatyzacja działała ale teraz jakoś już nie działa pewnie gaz się skończył - w rzeczywistości jeszcze nie robiłem pełnej diagnozy ale nie sądzę żeby klima miała prawo działać jako że wentylator od niej kompletnie zatarty i nie działający (już wymieniłem). Jak na razie stwierdzam bankowo brak czynnika ponieważ otwierając zawór jakieś tam mikro ciśnienie występuje ale tylko tyle - muszę podjechać sprawdzić czy szczelna i nabić.

sprzedający: technicznie wszystko igła - w rzeczywistości ciekła pompa ale tak niefartownie że nie udało mi się tego wykryć ponieważ ciekła tylko na zimnym silniku, jak się tylko zagrzał to się "uszczelniała" a jako że samochód jak przyjeżdżałem oglądać dziwnym trafem zawsze był ciepły (pompę już uszczelniłem - kosztowało mnie to 600 zł za wymianę kompletnych uszczelek).

 

Pomijając to co napisałem oraz jeszcze duperela typu szczęki ręcznego do wymiany to auto rzeczywiście jest w super stanie technicznym, brak jakichkolwiek "bolączek" które mają miejsce przy tych silnikach i pompach.

 

Książka serwisowa prowadzona do jakoś bodajże 200 tyś. z hakiem a potem wpisy "odręczne" robione przez niemieckiego właściciela. Aktualny przebieg 385568 tysięcy kilometrów i biorąc pod uwagę stan samochodu uważam że jest oryginalny.

 

Jeśli chodzi o lakier to w zasadzie można powiedzieć brak korozji, dzisiaj jednak robiłem takie ogólne sprzątanie i postanowiłem zdjąć listewki z dolnych rantów drzwi - jak widać na zdjęciach już troszkę się zaczyna "dziać" ale wszystko powierzchowne więc jak znajdę chwilę czasu to przeczyszczę i zakonserwuję a potem zostanie już tylko zamówić listewki m-pakietowe i je zamontować.

 

Ok, z opisu chyba tyle a teraz wyposażenie:

 

Numer podwozia WBAHG910X0GJ43088

Kod typu HG91

Typ 525TD (EUR)

Typoszereg E E34 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M51

Pojemność skokowa 2.50

Moc 85

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor PETROL-MICA METALLIC (305)

Tapicerka STOFF CORD/ANTHRAZIT (A1AT)

Data prod.

1995-03-16

 

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera

S274A BMW LM GUSSRAD/FLACHSTERNSTYLI Obr. BMW, st. le. Flachsternstyling

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni

S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.

S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS

S731A ZUSAETZLICHER EDITIONSUMFANG Dodatkowy zakres edycji

P740A EDITION ZD Edition ZD

S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

 

I trochę zdjęć po dzisiejszym sprzątaniu:

 

http://i.imgur.com/l9TbmWo.jpg

 

http://i.imgur.com/bCQQBjy.jpg

 

http://i.imgur.com/PKqjpZz.jpg

 

http://i.imgur.com/BlmhB3t.jpg

 

http://i.imgur.com/0ozH5EV.jpg

 

http://i.imgur.com/SrfQVmt.jpg

 

http://i.imgur.com/UngL0bc.jpg

 

http://i.imgur.com/0qajBRn.jpg

 

http://i.imgur.com/YVo4Lih.jpg

 

http://i.imgur.com/ZuhSnXw.jpg

 

"Nieszczęsne" ranty:

 

http://i.imgur.com/tfclFAm.jpg

 

http://i.imgur.com/d1K5mqi.jpg

 

http://i.imgur.com/SsJWmNm.jpg

 

http://i.imgur.com/MIjDBcx.jpg

 

http://i.imgur.com/hgZazga.jpg

 

http://i.imgur.com/LFBjRnp.jpg

 

Wybaczcie za crap w bagażniku ale już się spakowałem do domu i nie chciało mi się za cholerę tego wyciągać :S

 

http://i.imgur.com/4z6LAZF.jpg

 

http://i.imgur.com/qBX0fqs.jpg

 

http://i.imgur.com/eNpViEv.jpg

 

Moje plany to po pierwsze doprowadzić samochód do stanu IDEALNEGO pod każdym względem i tak go utrzymywać.

Kompletnie nie cieszą mnie 50-cio calowe felgi z oponami wysokimi na centymetr i inne tego typu "bajery" auto ma służyć do wygodnej jazdy i wyglądać klasycznie.

Jedyne rzeczy nad którymi się zastanawiam jeśli chodzi o zmiany wyglądu to "kompletacja" czarnych elementów czyli lampy przód i tył black hella oraz czarna nerka jako że samochód ma shadow-line.

 

Będę się starał aktualizować ten temat przy wykonywaniu jakichś prac przy samochodzie w zasadzie tak dla siebie jako dokumentacja użytkowania i wymian, jak ktoś będzie miał ochotę śledzić i oglądać to zapraszam :)

 

Enjoy

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu. Ładny touring. Podobny bardzo do mojej(zapraszam do galerii-Królowa Klekotyna). Szkoda,że nie ma szyberdachu,bo to fajny bajer. Niech Tobie służy przez lata i cieszy. Przygotuj się na duży wydatek na listwy. (ok.1000zł). Pozdrawiam,powodzenia z nowym autkiem. Śliczna :D
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem Twoją, też właśnie bardzo ładna. Co do wyposażenia to wiadomo że "idealnie" to chciałbym dodatkowo to czy tamto ale niestety biorąc pod uwagę jak ciężko znaleźć dobry egzemplarz E34 trudno wybrzydzać jeśli chodzi o wyposażenie.

Listew się nie boję - samochód do pasja i hobby więc tu inaczej się liczy kasę, mają być to będą ;)

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touring bardzo fajny. Utrzymany fajnie :wink: doczysc benzynką dekiel zaworowy :P A możesz powiedzieć ile takie cudo? tak z ciekawości, na pv może być :norty:

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że przywieziona z Niemiec to z opłatami i innym badziewiem wyszła mnie około 10000 zł.

 

Pod maską będę czyścił, wtedy zeszło mi jakoś 5 godzin na sprzątanie środka (wyciągałem fotele żeby dokładnie wszystko poodkurzać itp.) + dokładne mycie karoserii, demontaż listew na rantach drzwi i wiele innych dupereli i już po prostu mi się kompletnie nie chciało bawić w czyszczenie silnika.

 

Planuję w przyszły weekend zaglądnąć do zaworu egr i kolektora + gruntowne czyszczenie pod maską właśnie choćby ze względu na to że ciekło paliwo z pompy a jako że diesel średnio szybko "wysycha" to chcę dokładnie umyć karcherem silnik.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chwilę czasu i trochę podłubałem przy aucie.

Szlifowałem rant przy jednych drzwiach - myślałem że wystarczy papier ścierny ale niestety pomimo tego że "na zewnątrz" korozja wyglądała niewinnie praktycznie cały rant wymagał wyczyszczenia i zabezpieczenia.

Nie było oczywiście jakiejś masakry typu dziury itp. - po prostu nalot ale był już w niektórych miejscach pod lakierem tak że nie było widać więc postanowiłem zeszlifować całość i ładnie zabezpieczyć żeby mieć spokój.

Niestety wyleciało mi z głowy żeby porobić foty ale zostały jeszcze 3 sztuki drzwi więc będzie okazja to nadrobić ;)

Po skończeniu jednych drzwi nie miałem już za dużo czasu więc nie brałem się za kolejne aczkolwiek postanowiłem przeczyścić zawór EGR.

 

Pacjent przed operacją:

http://i.imgur.com/z30isxp.jpg

 

http://i.imgur.com/bJEVjV0.jpg

 

I po operacji:

 

http://i.imgur.com/zlwyx0x.jpg

 

http://i.imgur.com/Am911Rr.jpg

 

Na górze tego "grzybka" utworzyło się coś na kształt nie wiem jak to nazwać "skamieliny" którą musiałem praktycznie odbijać od tego zestawem płaski śrubokręt + młotek.

Nie wiem na ile przeszkadzało to w prawidłowej pracy ale wyczyszczenie tego zaszkodzić pewnie nie zaszkodziło :)

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mały update:

Kilka dni temu ogarnąłem klimatyzację - okazało się że wymagała tylko nabicia i aktualnie robi już zimę w środku (akurat się bardzo przydało na upały).

Miałem też zonka technicznego mianowicie byłem odwieźć kolegę na lotnisko w Krakowie i po drodze na autostradzie przy rozpędzaniu z czwórki wrzuciłem trójkę zamiast piątki, oczywiście od razu to "naprawiłem" ale za jakieś 30 sekund zauważyłem że temperatura zaczęła iść w stronę czerwonego pola - natychmiast zjazd na pas awaryjny i zgasiłem silnik żeby go nie uszkodzić.

Silnik po chwili trochę ostygł ale po każdym odpaleniu momentalnie szedł w stronę czerwonego więc zadzwoniłem po brata który zaholował mnie z powrotem do domu. Po diagnozie u mechanika okazało się że pompa wody rozleciała się w drobny mak.

Jako że był już przód rozebrany oprócz pompy z metalowym wirnikiem wsadziłem również nowy termostat żeby mieć święty spokój.

Na szczęście nic poważnego się nie stało - po wymianie temperatura idealnie w pionie i samochód śmiga ale "strachu" się najadłem ;)

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ponad ale niewiele brakowało, myślę że po prostu za duże przeciążenie w jednej chwili i się rozleciała.

Plastikowy wirnik - może od nowości nie wymieniana pompa to prędzej czy później i tak by ją szlag trafił.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mały update - zaczął cieknąć olej spod kolektora a jako że mam alergię na wszelkie wycieki postanowiłem wymienić uszczelki pod kolektorem.

 

http://i.imgur.com/xwPfh7B.jpg

 

http://i.imgur.com/fkKufIZ.jpg

 

Masakra było je zdejmować - "przyklejone" do metalu a przy próbie zdejmowania pękały po kawałeczku także zeszło mi trochę żeby wszystko ładnie ogarnąć ale teraz przynajmniej silnik znowu suchy jak pieprz.

 

Zrobiłem też poglądowo fotę jak wygląda EGR po czasie użytkowania od ostatniego gruntownego czyszczenia i myślę że jest ok - jest nazwijmy to taki "film olejowy" w środku ale żadnej mazi albo innego syfu nie ma więc chyba jest dobrze :)

 

http://i.imgur.com/ISONijY.jpg

 

Planuję też jakoś kiedyś wyczyścić kolektor - myślałem zrobić to od razu ale przez te stare uszczelki oraz chęć wyczyszczenia silnika z oleju który wyciekł zabrakło mi czasu - zrobił się wieczór a jako że samochód na następny dzień musiał być na chodzie byłem zmuszony poskładać wszystko do kupy. Wyczyściłem jedynie tyle mazi z kolektora ile udało mi się na szybko zebrać na długość palca.

 

Kilka dni wcześniej robiłem też wymianę wszystkich pasków jako że główny się zerwał i nie dość że uszkodził też pasek od klimy to rozwalił mocowanie jednej z rolek prowadzących także poszły nowe paski i mocowanie rolki.

Edytowane przez zlyzet

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę sobie podpiąć się do tematu bo może będziesz mógł mi jakoś pomóc/doradzić.

 

Otóż zakupiłem niedawno beauty e34 z silnikiem m51. Zakochałem się w przepięknym silniku. Pewnego dnia robiłem sobie mały przegląd auta (zawsze tak robię tak jak kupię auto. rozbieram co się da, żeby wybadać ewentualne usterki) i zauważyłem, że kapie mi olej z odmy na alternator i przy okazji jest rozdmuchiwany na filtr paliwa i wszystko wokół. Zauważyłem też, że jest pęknięty kolektor ssący przy mocowaniu do 6 cylindra. Pęknięcie niewielkie, ale delikatnie sączy się olej, a jak się sączy to może łapać lewe powietrze.

Mam w związku z tym pytanie. Kolektor skleić (czymś) czy kupić nowy i co z tą odmą. Wyczyścić czy też wymienić i co może ewentualnie się przez to stać?

Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo miejsce do takiej dyskusji, napisz jak coś na PW.

Nie pytaj proszę o sklejanie szczególnie takich elementów jak kolektor bo według mnie to jest druciarstwo - kup sobie dobrą używkę i masz problem z głowy, przy okazji wymień uszczelki żeby mieć już spokój.

Co do odmy to zbadaj drożność wszystkich elementów.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jako że kupiłem kolejne praktycznie idealne E34 (viewtopic.php?f=157&t=246628) aktualna a w zasadzie już poprzednia lalka jest do sprzedania dorzucam więc trochę zdjęć podwozia gdyby ktoś chciał się przekonać że jest w bardzo dobrym stanie.

 

http://i.imgur.com/oy6kr3f.jpg

http://i.imgur.com/5GpDevA.jpg

http://i.imgur.com/IwSRP6D.jpg

http://i.imgur.com/QkFnCpv.jpg

http://i.imgur.com/N74GEiD.jpg

http://i.imgur.com/oKJdfss.jpg

http://i.imgur.com/dVQgETw.jpg

http://i.imgur.com/wboMb6z.jpg

http://i.imgur.com/M2Bq4QW.jpg

http://i.imgur.com/ShzK7P0.jpg

http://i.imgur.com/UIgHk2j.jpg

http://i.imgur.com/exWPJGf.jpg

http://i.imgur.com/5apBGBm.jpg

http://i.imgur.com/LeGXhbL.jpg

http://i.imgur.com/dh2aXom.jpg

http://i.imgur.com/MRf9Qfk.jpg

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam , mam na imię Kacper i od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem tego pięknego egzemplarza, samochód jest praktycznie w niezmienionej postaci. Jestem wielkim pasjonatem marki i robię wszystko by auto utrzymać w jak najlpszej kondycji. Specjalnie wynjąłęm garaż aby Betka była wolna od zagrożeń wynikających ze złych warunków atmosferycznych.

Ostatnio:

-wymieniłem olej Motul X-Clean 5W40

-wymieniłem wszystkie filtry

-wymieniłem ramię wycieraczki ( pod blokiem jakiś skur$%^n urwał..)

-założyłem ramki pod rejestracje Dealer Sikora

 

http://s22.postimg.org/atmvs76bl/11830253_990750967655811_1872923205_n.jpg

 

Na bierząco będe uzupełniał tą galerie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bardzo ładny turing. Gratuluję. Trudno takie coś znaleźć. Sam szukałem bardzo długo. W mojej w ASO w Niemczech lali olej 5W30. Trochę Cię będą kosztowały listwy drzwi... plus pomalowanie. I załóż swój temat bo piszesz w wątku kolegi. Zapraszam do obejrzenia mojej Królowej Klekotyny dla porównania! Pozdrawiam i życzę radości z jazdy!
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pisze w tym wątku zupełnie mi nie przeszkadza, nawet może lepiej żeby wszystko było w jednym miejscu kontynuowane niż rozwalone po kilku (o ile to oczywiście nie jest sprzeczne z regulaminem itp.)

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.