Skocz do zawartości

530iA w/g yazg.o.t.


yaz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Dobrym zwyczajem, tak jak przy okazji poprzednich aut, które można obejrzeć m.in. TUTAJ, chciałem i tym razem dodać info nt obecnego wozidła.

Jest to e39 z listopada 2001 w wersji touring z m54.

Auto u mnie od grudnia ubiegłego roku. Do chwili obecnej przeszło kilka zmian, o których kilka słów później.

Na pierwszy rzut VIN

Vehicle information

VIN long WBADS61050XXXXXXX

Type code DS61

Type 530I (EUR)

Dev. series E39 (2)

Line 5

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M54

Cubical capacity 3.00

Power 170

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Prod. date 2001-11-09

 

Order options

No. Description

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

308 LT/ALY WHEELS/CROSS SPOKE 42

316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

337 M SPORT PACKAGE

352 DOUBLE GLAZING

386 ROOF RAIL

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

434 INTERIOR TRIM

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

469 CHILD SEATS IN REAR, INTEGRATED

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

521 RAIN SENSOR

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

536 AUXILIARY HEATING

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

612 BMW ASSIST

630 CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

690 CASSETTE HOLDER

710 M LEATHER STEERING WHEEL

715 M AERODYNAMICS PACKAGE

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

915 NO OUTER SKIN PROTECTION

970 BUISNESS PACKAGE

 

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

520 FOGLIGHTS

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

Auto kupiłem z przebiegiem coś ca 247kkm, obecnie nieco ponad 252kkm.

Przy około 250kkm wpadła gazownia. Zestaw od KME. To chyba największa ingerencja. Poniżej lista dotychczasowych usprawnień.

- wymiana przednich amorów

- wymiana odmy + jej rozdzielacza oraz uszczelki przepustnicy i oringu rurki bagnetu

- czyszczenie przepustnicy i krokowca

- wymiana uszczelki pokrywy zaworów

- wymiana uszczelki miski olejowej + wymiana oleju (finalnie Specol Gold 5w40) i filtra

- wymiana gum dolotu

- wymiana pompy wody, termostatu, chłodnicy wody

- wymiana pasków i rolki

- wymiana klapki DISA na aluminiową i jej uszczelki

- wymiana siłowników hydroklapy i ramki szyby

- wymiana wału

- naprawa czytnika navi + wymiana anteny navi

- uzupełnienie osłony pod skrzynię

- wymiana oleju w skrzyni (mobil esso atf)+ filtr + uszczelka

- polerka tylnich lamp w klapie

- wymiana uszczelki podstawy filtra

 

Kilka rzeczy jeszcze mi zostało, m.in.

- wymiana płynu wspomagania, przy okazji czyszczenie węży i zbiorniczka

- namierzenie i usunięcie nieszczelności układu klimatyzacji

- eliminacja pixelozy

- regeneracja przednich kloszy

- ostatnimi czasy pogniotłem deko klapę i muszę się tym naturalnie zająć

Oprócz ww elementów do zrobienia, mam jeszcze kilka pomysłów na modyfikacje nazwijmy to wizualne.

Chociaż do chwili obecnej auto pochłonęło sporo czasu (większość prac wykonałem sam) i przy okazji odchudziło nieco stan konta ;) to w sytuacji powiększonej rodziny sprawdza się idealnie.

Oczywistą oczywistością i zaletą jest rozmiar bagażnika, ale również w tym, konkretnym przypadku, ze względu na dzieci pomocne są podwójne szyby, z roletami z tyłu, siedziska dla dzieci w tylnej kanapie czy system isofix.

Obecnie 5er śmiga na Styling95, na zimę Styling5.

Kolejne mody sukcesywnie w miarę upływu czasu posiadania oraz odpowiedniej jego dystrybucji między karawanem, a dłubaniem przy e24.

Kilka aktualnych zdjęć.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic538/v2016042022413772252988.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic641/v2016042021311531092140.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic139/v2016042021311513640493.jpg

Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W końcu jakiś bliźniaczy model do mojej bestii :cool2:

 

Widzę, że nieźle idziesz z porządkami, miejscami lepiej niż ja, więc od razu spytam ;)

1. Tylne lampy - polerka, papierem wodnym? Zabezpieczenie lakierem bezbarwny, czy jakimś preparatem z filtrem UV?

Polerka tych na klapie, czy bocznych również (u mnie tylko te w klapie wygladają na podniszczone).

2. Jaki to rozmiar feli, 18?

3. Amory wrzucałeś sachsa? Sprężyny zostawiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej,

porządki były zdecydowanie potrzebne temu autu.

Poprzednik/cy zaniedbali je dosyć konkretnie.

Miałem wrażenie, że użytkowane było do momentu, aż coś dupnie.

Nawet błahostka pod tytułem baterie w pilocie do webasto nie były wymienione, przez co pilot nie działał.

 

Jeżeli chodzi o lampy tylne to u mnie mleczne były tylko te w klapie.

Po przeczytaniu kilku tematów na tutejszym i zagranicznych forach, opcją wartą przetestowania był papier wodny i lakier bezbarwny.

Człowiek od regeneracji lamp stwierdził, że najlepiej będzie jak kupię nowe klosze, bo z tymi już nic nie da się zrobić.

Jako, że nie miałem nic do stracenia, poznęcałem się nad każdą lampą jakieś 50min, używając papieru 800, 1200 i 1500, a na koniec kładąc dwie warstwy bezbarwnego.

W ten sposób uzyskałem poniższy efekt.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic353/v2016042109103425782603.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic722/v2016042109103448598269.jpg

 

Felgi to 19", 9" przód i 10" tył. To wspomniany styling95, tzw. słoneczka, oryginalnie z e65/e66. Dostałem je z autem, więc nie marudziłem.

Musiałem je tylko oddać do renowacji, ponieważ wyglądały jak z odpustu.

 

Amortyzatory dałem Sachs-556834. Przy montażu wymagany jest ścisk pneumatyczny/hydrauliczny.

Śrubowe ściągacze nie dają rady, tym bardziej przy nowym amorku, który ma tendencję do ściągania tłoczyska.

To powoduje, że trzeba dosyć mocno ścisnąć sprężynę.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne wyposażenie.

 

Też pozwolę sobie zadać pytanie - co robiłeś z ramką szyby tylnej? Wymiana na inną po prostu, czy jakiś sposób konserwacji itd.? Pytam, bo zaczyna mi gnić (jako jedyny element w aucie) i myślę co z tym zrobić.

 

Co do lamp, nie ma różnicy pomiędzy częścią w klapie pomalowaną bezbarwnym, a częścią boczną bez lakieru? Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem i trochę się bałem różnic. Zrobiłem u siebie polerkę i zabezpieczyłem tylko woskiem Carex, przez jakieś 10 miesięcy zrobiłem raptem dwie aplikacje i nic się z lampami nie dzieje, przetrwały zimę w idealnym stanie. I dotyczy zarówno przodu, jak i tyłu. Tak że na razie dodatkowych zabezpieczeń nie robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli nabyłeś w podobnym stanie co ja - u mnie naprzykład brakowało oringa pod DISA, ryrki podciśnienia pourywane, a uszczelki podstawy filtra i zaworów tak ściśnięte, że ledwo można było odkręcić, nie wspominająć o żarnikach ksenon za 10pln ;)

 

A w najbliższy wolny weekend biorę się za lampy z lakierem bezbarwnym :D też ostatnio specjalista mi powiedział "niedasię"...

 

O amory pytałem, bo ja postanowiłem wymienić razem ze sprężynami (amory sachs po VIN, sprężyny tylko z ASO po numerze dało się kupić) no i fura stoi trochę wyżej niż powinna i o wiele wyżej niż na starych sprężynach, na których praktycznie gleba była.

 

Co do ramki tylnej szyby - chyba jedyna opcja to zdjęcie szyby i renowacja po całości. Na jesieni robiłem parę poprawek i lakiernik zrobił mi budżetowo - oszlifował gdzie się dało, zabezpieczył i na czarno polakierował - efekt był przyzwoity, niestety już widać, że spod szyby wychodzi znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@madseason,

nie masz się co dziwić, że po założeniu nowych amorów i sprężyn auto stoi jak koza.

Springi z czasem się uklepią, tym bardziej na polskich drogach.

 

Ja z ramką nie miałem zamiaru walczyć na razie, ale los chciał inaczej.

Jak już pisałem, pogniotłem deko klapę i przy okazji dostało się szybie.

Nie pozostało nic innego jak tylko wkleić nową szybę, uprzednio czyszcząc ramkę z rdzy.

Oczyściłem tyle ile dałem radę, pomalowałem i na chwilę obecną tak jest.

Wg mnie żeby to porządnie zrobić trzeba wymienić ramkę na wolną od rdzy. Inaczej to tylko kwestia czasu jak rdza powróci.

Szybę da się bez problemu wyciąć i ponownie wkleić - koszt nie powinien przekroczyć 200pln.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...Co do lamp, nie ma różnicy pomiędzy częścią w klapie pomalowaną bezbarwnym, a częścią boczną bez lakieru?...

Jak na moje oko, różnicy nie ma, ale to subiektywna ocena.

Z pewnością nie ma porównania do poprzedniego stanu i po odświeżeniu tył nabrał charakteru.

Ładnie się prezentuje:) a jak wygląda w środku?

Dzięki. W środku jest czaaarno ze srebrnymi listwami :D. Zrobię kilka zdjęć środka, ale muszę najpierw doprowadzić go do ładu.

 

EDIT:

Ładu w środku nie zdążyłem zrobić, ale kilka zdjęć i owszem :D

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic126/v2016042319515962785630.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic210/v2016042319515930105434.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic277/v2016042319520071354559.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic125/v2016042319520062130688.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic737/v2016042319520093811283.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic244/v2016042319541972698583.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic447/v2016042319541926729663.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic676/v2016042319542051172732.jpg

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja po miastach rzadko się wożę ;)

Mogę napisać z doświadczenia ostatnich miesięcy.

Kręcąc odcinki ca. 35km (tyle mam do pracy w jedną stronę), trochę luźniejszej trasy, ale też przejazd przez mieściny z zza dużą ilością świateł, średnio na 100km wychodziło mi 10,5L Pb.

Po motażu gazu, wychodzi ca. 12-13L lpg.

Jazda raczej spokojna, ale nie emerycka, gdzie się da to się przyciśnie.

 

EDIT

Tak a'propos rozmowy nt tylnej szyby/ramki.

Wczoraj nabyłem nowy mebel w zasadzie w dziewiczym stanie.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic937/v2016042608275041083159.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic407/v2016042608275044195962.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic239/v2016042608275058874622.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic599/v2016042608275010396814.jpg

Teraz czeka mnie tylko wymiana, ale mam dylemat co zrobić z tylną klapą.

Jest deko w niefabrycznym stanie i zastanawiam się czy

- prostować ją i malować

- poszukać innej, w kolorze - chociaż z tym w przypadku sapphire black ciężko

- poszukać w dowolnym kolorze i pomalować

Nie wiem do końca jak wygląda temat z przekładaniem gratów klapy, tj okablowania, plastików, itd.

Tak to wygląda obecnie.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic439/v2016042608275088258461.jpg

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj na warstat poszła uszczelka podstawy filtra.

Wymiana nie jest skomplikowana, a u mnie to ostatni element układanki, który powodował, że turas znaczył teren.

Tak wyglądało otoczenie po zdjęciu podstawy.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic238/v2016042923201747783468.jpg

 

A tak po kosmetyce.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic420/v2016042923201779928969.jpg

 

Sama podstawa.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic401/v2016042923201713138330.jpg

 

I stara uszczelka, a właściwie to co z niej zostało. Całkowicie stwardniała.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic106/v2016042923201795971579.jpg

 

Przy okazji przeczyściłem składane elementy. Po zdjęciu plastikowej osłony alternatora wysypała się z niego konkretne ilości suchych liści i wszelakiej maści flory.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Kolejny etap przywracania tego auta do żywych za mną.

W pierwszym poście pisałem m.in. o namierzeniu nieszczelności w układzie klimy.

Po nabiciu działała przyzwoicie, kłopot w tym, że tylko przez 2 tygodnie.

Okazało się, że u mnie lokalizacja nieszczelności była w wersji hard core, czyli uszkodzony był parownik.

Dosyć dobrym i pewnym objawem wskazującym na uszkodzenie tego elementu jest obecność kontrastu na wsporniku skrzyni, w miejscu gdzie znajdują się rurki odprowadzające skropliny. Potrzebna jest latarka UV.

U mnie wyglądało to tak.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic543/v2016072009122010793691.jpg

Nie pozostało nic innego jak przywrócić układ do ponownego działania.

Spędziłem nad tym cały dzień i kawałek drugiego.

Po dostaniu się do starego parownika wyglądał on tak

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic431/v2016072008580314718892.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic238/v2016072008580448760799.jpg

Miejsce w HVAC gdzie jest umieszczony tak

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic543/v2016072008580486963337.jpg

A poniżej porównanie nowy vs stary.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic998/v2016072008580515750759.jpg

Nowy parownik na miejscu.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic724/v2016072008581991941937.jpg

Jeż w całkiem niezłej kondycji.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic480/v2016072008581968283213.jpg

Wymieniłem też zawór rozprężny i osuszacz. Klima sprawdzona azotem i nabita. Chłodzi jak powinna.

Duże ukłony w stronę autora TEGO DIY. Bardzo pomocna relacja. Kilka rzeczy zrobiłem inaczej, ale przewodnik jak najbardziej przydatny.

Wymieniłem również klapę i szybę tylną.

Klapę udało mi się trafić w kolorze, więc była p&p, podobnie jak z szybą.

Ramka szyby również w kolorze.

Przekładka w obydwu przypadkach nie jest skomplikowana.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic110/v2016072008581948277026.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic274/v2016072008582021585589.jpg

Przy okazji zmieniłem kilka elementów tapicerki bagażnika i udało mi się nabyć boczek z gniazdem zasilającym.

Kilka przewodów i bezpiecznik i jest dodatkowe wyjście zasilania w bagażniku.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic417/v2016072008580462983091.jpg

 

W tak zwanym międzyczasie uporałem się również z pixelozą.

Wymieniona została taśma oraz wyświetlacz.

PRZED

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic103/v2016072009571149551796.jpg

PO

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic409/v2016072009571124057087.jpg

Po mału zbliżam się do finału prac niezbędnych.

Później będę dozował sobie przyjemność w upgrade'ach wizualnych.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokręcałeś odpowiednim momentem? U mnie była uszczelka spoko, ale poprzedni właściciel tak ją skręcił, że i tak się lało ;)

 

 

Uszczelki i rurki podciśnienia wokół kolektora już robiłeś?

 

 

A tu na focie trochę Ci się deska złamała :D

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic447/v2016042319541926729663.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pytasz o dokręcenie momentem nakrętek klapy?

To dokręcałem na czuja, mam skalę Nm w łapach :D

Ustawiłem klapę najlepiej jak umiałem i jak na razie nic nie cieknie po opadach deszczu czy myjni.

 

Uszczelek kolektora ani rurek podciśnieniowych nie robiłem. Sprawdziłem wężyki wizualnie i na chwilę obecną są ok, jeden skróciłem, bo na końcu ewidentnie kruszał.

Pewnie będzie to temat na kolejny sezon.

 

Deska się złamała, bo fotografikowi dłonie drżały i wyszło jak wyszło.

Może niedługo wrzucę jakieś nowe zdjęcia z moją drugą zabawką.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc,

mam szybkie pytanko jak ci sie ten Specol sprawuje ?

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem Ci, że całkiem przyjemnie się sprawuje.

Jeżdżę już na nim kilka tys km i nie narzekam.

Ostatnio zrobiłem trasę 1200km ciągiem i silnik nawet się nie zajęknął.

Wg mnie to dobra alternatywa dla innych 5w40.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I kolejna porcja prac za mną.

Tym razem skupiłem się na układzie wspomagania.

Wymieniłem zbiornik i opaski na przewodach. Zalałem ca. 1L oleju MANNOL i jest spokój z wyciekami.

Stary zbiornik nie nadawał się do niczego innego jak tylko na złom.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic188/v2016080914413859817592.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic249/v2016080914413892784956.jpg

 

Oddałem również lampy do regeneracji.

- wymiana kloszy - stare były tak wypiaskowane, że nic z tym, prócz wymiany, nie dało się zrobić

- nowe regulatory

- wymiana odbłyśników

PRZED

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic711/v2016080914414067803551.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic365/v2016080914413990931601.jpg

PO

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic538/v2016080914414069671825.jpg

 

Teraz zostało mi kupić nowe żarniki, bo o ile widoczność poprawiła się znacząco to moc żarników już nie ta.

Wymieniłem również tuleje górnych wahaczy przód.

Przy przyspieszaniu i hamowaniu wyraźnie drżała mi kierownica. Po wymianie jest idealnie.

Wgrałem też najnowszą wersję softu do NAVI, w której napisy i komunikaty głosowe są po polsku.

Nawet logo mi się bardziej podoba :D

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze

To są regenerowane klosze.

Cudów nie oczekiwałem ale różnica jest kolosalna po odnowieniu lamp.

Teraz muszę dokupić żarniki, bo obecne są raczej na końcu swojej służby, zapewne są jeszcze fabryczne.

 

Tempo prac spadło, ponieważ na szczęście auto wymaga mniej uwagi.

Po wymianie tulei wahaczy górnych było ok, ale po jakimś czasie zaczęły się drgania zarówno przy delikatnym hamowaniu jak i podczas jazdy w granicy 110-120kmh.

Nie pozostało mi nic innego jak wymienić przednie tarcze i klocki.

Zamontowałem zestaw Zimmermann'a i drgania przy hamowaniu ustały.

Te przy wyższej prędkości jednak nie, więc założyłem koła zimowe i okazało się, że letnie 19" powodowały problem.

 

Przy okazji zmiany kół mała group session z moją drugą zabawką.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic726/v2016091618103422254464.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic453/v2016091618103436962575.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic128/v2016091618103526146753.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic190/v2016091618103549356804.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic292/v2016091618140188507136.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic636/v2016091618140160503079.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic766/v2016091618140268610078.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic719/v2016091618140219315809.jpg

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Trochę minęło od ostatniego wpisu w temacie ale nie złożyłem broni.

Auto na bieżąco eksploatowane i usprawniane.

Od września ubiegłego roku przydarzyło się kilka napraw/wymian poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

Wymieniłem

- drążki kierownicze

- osłony gumowe drążków

- ponownie siłowniki ramki szyby

- szczęki ręcznego

- żarniki ksenonowe

- tuleje tylnej belki

 

Stare na aucie.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic582/v2017062622184579758424.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic203/v2017062622184579415079.jpg

 

Nowe vs stara LP.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic164/v2017080200052298253576.jpg

 

Stare po wyjęciu.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic297/v2017080200053416736129.jpg

 

- kilkukrotnie przepłukałem układ hydroklapy

- przetoczyłem tarcze przednie, które delikatnie się pokrzywiły prawdopodobnie od drgań powodowanych starymi drążkami

- wykonałem również geometrię

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic643/v2017080400422662516237.jpg

 

Podczas wymiany szczęk ręcznego moim oczom ukazała się taka sytuacja - strona pasażera

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic434/v2017080200290792726931.jpg

 

Strona kierowcy wyglądała lepiej, co nie znaczy, że było ok.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic277/v2017080200290735291954.jpg

 

Progi, od tyłu, na ocinku ca. 30cm miały skorodowaną dolną część.

Wzmocnienia pod lewarek "odkleiły" się od bocznych ścianek progów.

Oddałem auto do metaloplastyka i lżejszy o kilka Jagiełłów mogłem w spokoju podjąć temat wymiany tuleji belki tylnej.

Okolice tych wzmocnień to podobno dosyć częsty przypadek w e39 i warto się nimi zająć zanim będą w stanie jak u mnie.

 

Auto dostało nowe opony przód.

Przy przebiegu ca 267kkm wymiana oleju (Valvoline 5w40) + filtr oraz filtr powietrza.

Serwis klimy z wymianą filtrów.

 

Pobawiłem się także w elektryka i dołożyłem oświetlenie

- wnęk nóg kierowcy i pasażera

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic838/v2017080400331362095436.jpg

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic832/v2017080400363920308090.jpg

 

- klamek zewnętrznych - uruchamiane sygnałem otwierania z pilota, czas podświetlenia ustawiłem na około 10-12 sekund

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic973/v2017080200052136565756.jpg

 

- klamek wewnętrznych

Słabo widać na zdjęciu ale święcą i w nocy dosyć dobrze podświetlają klamki. Co prawda przy kolejnym montażu diody umieściłbym w innym miejscu.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic231/v2017080200052165689278.jpg

 

pokazujący efekt finalny.

 

Dodatkowo oświetlenie wnętrza wymieniłem na LED, podobnie jak oświetlenie tablicy i ringi.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic139/v2017080400323318094256.jpg

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic354/v2017080200052237798450.jpg

 

Nerki miałem oklejone folią czarny połysk.

Folia jednak była za gruba i z czasem pod wpływem warunków atmosferycnych zaczęła odklejać się i marszczyć.

Okleiłem drugi raz ale było to samo.

Finalnie użyłem gumy w sprayu - czarny połysk.

Zobaczymy co z tego będzie i jak zda egzamin ten wynalazek.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic598/v2017080409212631112270.jpg

 

Poza tym auto zachowuje się bez większych problemów.

Trasa 1200km nie stanowi wyzwania. Spalanie lpg na trasie to ca. 11L/100km, Pb - 9L/100km.

W najbliższy wtorek czeka mnie wizyta w ASO spowodowana akcją przywoławczą na sprawdzenie i wymianę poduszki kierowcy.

Podobno w skrajnych przypadkach, przy eksplozji ładunku może dojść do uszkodzenia metalowego elementu poduszki, który może pofrunąć w kierunku kierowcy.

Przy okazji zrobią mi przegląd techniczny auta i wypiszą co jeszcze jest do zrobienia. Mam nadzieję, że starczy im papieru w drukarce. :mrgreen:

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobrze widzę, że przód masz nadal rozjechany?

 

Co do zbiorniczka, wydaje mi się, że był dobry, a wystarczyło go wyczyścić, wymienić oring na korku, opaski. U mnie pomogło, już nie brudzi się :)

 

Zasilania do klamek nie brałeś z podświetlenia wnętrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przód jest ok.

Tylko kąt wyprzedzenia sworznia jest na minusie, ale takie wartości w przypadku osobówek to nie problem.

 

Zbiorniczek wymieniłem głównie ze względu na filtr się w nim znajdujący.

W starym zbiorniczku, który był od nowości, ten filtr był jak torf.

Tak czy inaczej, ten zbiornik to i tak konstrukcyjna lipa. Jest za mały i przez to i tak się poci.

 

Zasilanie klamek nie jest wzięte z podświetlenia wnętrza.

Wiem, że tak jest łatwiej, ale ja znalazłem jeszcze łatwiejszy sposób.

Mam na myśli łatwość prowadzenia przewodów i podłączenia i to czego również chciałem uniknąć, czyli uruchamianie podświetlenia klamek kiedy włączę lampki wewnętrzne.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Auto w zasadzie funkcjonuje bezproblematycznie.

Wrzucam update bardziej ze względu na swoją ułomną pamięć :mrgreen:

 

W listopadzie, po około roku od założenia nowych żarników Philipsa, jeden, po stronie kierowcy się spalił nie wiadomo czemu.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic415/v2018011415373857226127.jpg

 

Wrzuciłem nowe, tym razem Osram Xenarc Cool Blue. Może pożyją dłużej.

Przy okazji wymieniłem osłonę zapłonnika po stronie pasażera. stara miała dosyć.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic824/v2018011415373922044581.jpg

 

A tak wygląda porównanie żarnika 16letniego z rocznym Philipsem.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic627/v2018011415373965623712.jpg

 

Auto pod koniec listopada przeszło przegląd, w zasadzie bez większych problemów, za wyjątkiem wysokości ustawienia świateł mijania.

Mam spokój na kolejne dwa lata.

 

Przy okresowym sprawdzaniu INPĄ wyskoczyły mi dwa błędy.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic600/v2018011415490729451134.jpg

 

oraz

 

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic470/v2018011415490764557612.jpg

 

Auto jeździ normalnie i nie marudzi, ale chciałem pozbyć się błędów, więc zakupiłem odpowiednie czujniki i...doopa.

Czujnik wylotowego wałka rozrządu kupiłem VEMO. Szukałem po numerach części i po rozpakowaniu wyszło coś takiego.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic106/v2018011415373960001910.jpg

 

Teraz czeka mnie zakup kolejnego. Na szczęście wymiana nie jest kłopotliwa i trwa kilka minut.

Drugi czujnik - temperatury oleju już pasował bez problemu.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic363/v2018011415374049442880.jpg

 

Po wymianie, INPA jednak nadal wywala błąd. Będę musiał kopać dalej co jest nie tak. Jestem otwarty na sugestie. :D

 

Usprawniłem też funkcjonalność turasa.

W chłodniejsze dni miałem problem z automatycznym otwieraniem klapy bagażnika.

Potrzebowała muśnięcia żeby się otworzyć. Jeszcze w ubiegłym roku przepłukałem układ chyba 10 razy nowym olejem, ale mimo to nie było lepiej.

Przyjrzałem się bliżej tematowi i ewidentnie, wg mnie, winne są siłowniki ramki szyby. Wg mnie są za słabe i w zimę nie dają rady. Do tego wysłużony układ hydro i jest jak jest.

Dla poprawy zastosowałem podobne rozwiązanie jakie jest w siłownikach klapy, tj. siłownik pneumatyczny wspomagany sprężyną naciskową.

Dobrałem sprężynę, dorzuciłem dwie podkładki i teraz klapa nie tylko otwiera się za każdym razem bez przeszkód, ale również zamyka deko lżej.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic417/v2018011415375326520072.jpg

 

Będę obserwował czy coś się zmieni z upływem czasu, ale na chwilę obecną jest ok.

 

 

Kolejnym upgradem była instalacja kamery cofania. W kombi montaż jest delikatnie trudniejszy niż w sedanie, ale jak widać możliwy do wykonania.

 

Auto obecnie ma przejechane coś pod 289kkm. Przez dwa lata zrobiłem jakieś 45kkm.

Pozbyłem się kół letnich. Szukam czegoś dedykowanego do e39. Celuję w styling66, ale może macie jakieś sugestie co siadłoby lepiej.

Niedługo wymiana oleju, ponownie filtrów lpg, a bliżej wiosny świec i pewnie coś się jeszcze znajdzie...

Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten czujnik powinien się wpasować. W poprzedniej też kupiłem jakiś zamiennik - chyba febi i też różnił sie na średnicy, ale dało radę go zamontować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.