Skocz do zawartości

e39 520i 97r. VERMONTGRUEN METALLIC


michal_f

Rekomendowane odpowiedzi

Od zeszłego roku jestem posiadaczem o to tego pojazdu Zakupiłem z przebiegiem 180tys, prawdopodobnie jest oryginalny, bo auto kupił mój wujek dla swojej żony, mojej ciotki, która po roku posiadania sprzedała ją mnie Na dzień dobry oczywiście wymieniłem pare rzeczy, tj tarcze, klocki, jeden wahacz, płyny. Wcześniejszy właściciel niestety zalał olej 10w40, dopiero pół roku temu zmieniłem na Valvoline Synpower 5w40.

Poniżej info i fotki:

Numer podwozia WBADD11000BN36460

Kod typu DD11

Typ 520I (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M52

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor VERMONTGRUEN METALLIC (356)

Tapicerka STOFF VELOURS/MEERGRUEN (B7SX)

Data prod. 1997-05-02

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.

S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS

S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

Zdjęcia Jeszcze na felgach stalowych.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/845/r2kc.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/594/s3b1.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/mi7h.jpg

 

Trochę wnętrza:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/703/fc05.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/853/t6hc.jpg

 

Nowy zakup:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/849/tslj.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/845/9zn4.jpg

 

Mała renowacja:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/819/pvm9.jpg

 

Na alufelgach:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/wsr6.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/853/twlh.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/855/c7ac.jpg

 

Opony przód: 225/50 R17

Opony tył : na zdjeciach 235/45 R17, obecnie jest 245/45 R17

 

Póżniej dodam zdjęcia z dekielkami.

 

Napewno czeka mnie wymiana osłon gumowych amortyzatorów i spreżyn, ponieważ przy wymianie kół zauwazylem, ze jedna ze sprężyn jest pęknięta, a osłony zniszczone, do tego tuleje na wahaczach dwuramiennych mam wyrobione, więc albo poliuretan, albo znalezienie dobrych używanych wahaczy w stanie przynajmniej zadawalającym.

Muszę wymienić drzwi kierowny, ponieważ dość mocno zardzewiały na rogu, pluS do tego pozbycie się "rudej" na tylnej klapie bagażnika.

Ostatnio również zaczęły mi stukać popychacze zaworowe, także jesli zmiana oleju nic nie pomoże to czeka mnie wymiana.

Co do jakiś modów to narazie odstawiam je na dalszy plan, najpierw muszę doprowadzić mechanike do porządku, do tego dochodzą wakacje, więc upiększanie planuję na zimę

 

Okazalo się, że jedna z felg była krzywa i otwory centrujace źle zeszlifowowan, przez coj powyżej 100km/h było bicie na całej budzie. Felge wyprostowałem w Radwanicach , polecam, 100zl razem z założeniem opony i wyrażeniem, a otwory przetoczyłem w moich rodzinnych okolicach. Teraz całkiem inna jazda, zero drgań i bicia. Przy okazji na tył wpadły oponki 245/45

 

 

W poniedziałek rano byłem sprawdzić kompresje i wyszlo:

1 cylinder - 1,5

2 cylinder - 1,5

3 cylinder - 1,5

4 cylinder - 1,4

5 cylinder - 1,43

6 cylinder - 1,39

Jak to oceniacie? Mechanik powiedział, że jest ok, więc pierścienie powinny byc w porządku.

 

Do tego okazało sie, że jedna sonda padła i przez to silnik chodzi nierówno.

Silnik bierze dość dużo oleju, czy wymiana uszczelniaczy bez ściągania głowicy pomoże, czy jest to tylko krótkotrwała naprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna sztuka.Kompresja super,śmiało możesz śmigać.Uszczelniacze to nie krótkotrwała naprawa to jak je zrobisz do poprostu wyeliminujesz jedną rzecz na 10 lat :D najpierw proponuje wymienić kompletną odme a potem działać dalej.Bezawaryjności życze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna sztuka.Kompresja super,śmiało możesz śmigać.Uszczelniacze to nie krótkotrwała naprawa to jak je zrobisz do poprostu wyeliminujesz jedną rzecz na 10 lat :D najpierw proponuje wymienić kompletną odme a potem działać dalej.Bezawaryjności życze :)
.

Cala kompletna odma wymieniona jakieś pół roku temu ;) tylko z tego co mi mechanik powiedział, że przez luzy zaworowe wymiana uszczelniaczy bez ściągania głowicy daje krótkotrwały efekt. A jednak przy bloku aluminiowym jakoś nie ciągnie mnie do zerwania szpilek. Dziękuję i wzajemnie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia co maja luzy zaworowe do uszczelniaczy jezeli silnik chodzi ok i nie slychac hydrauliki.A nie ma sie tez co bać demontazu glowicy,jezeli to by bylo tak ryzykowne to nie robiono by silnikow w alu :D tym bardziej BMW!

Oj hydraulike słychać, popychacze od jakiś dwóch tygodni zaczęły dość mocno stukać :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obszerna galeria :D

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/rw4k.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/ffpt.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/8ppv.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/2k55.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/m03p.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/2y6f.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/836/dubj.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/7dub6.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/9u7vs.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/apqvq.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/836/97z5.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/kfwp.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/394r.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/x86f.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/2ymy.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/t5ob.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/rlai.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/836/cowl.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/b44t.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/842/tkdk.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/838/uskc.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/x0pdj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W zeszłe wakacje zostały wymienione wszystkie hydroregulatory i olej na Valvoline 5W50.

http://img.tapatalk.com/d/14/06/14/y2u2aje6.jpg

 

Auto miało strumiennicę zamiast katalizatora, uznałem, że trzeba wrócić do ori wydechu, więc wspawałem go z powrotem. Może to moja subiektywna opinia, ale wydaje mi się, że po tym auto zaczęło się lepiej zbierać od dołu.

 

Na zimę wpadły dywaniki gumowe dedykowane do e39

http://images69.fotosik.pl/416/409caf2d0e525d01gen.jpg

 

Również okazało się, że padła mata pasażera. Zaświeciła się kontrolka poduszki.

http://images69.fotosik.pl/416/e9616174b86a0bb4gen.jpg

 

We wrocławiu znalazłem emulator maty, szybka ustawka pod biedrą, kupno i montaż pod firmą. Błąd skasowany, już się nie pojawia, kontrolka też zgasła.

http://images70.fotosik.pl/415/5f14fa4ec24507cfgen.jpg

 

W międzyczasie został zalany olej Texaco 5w40.

Wpadły lampy z soczewką pod ksenon i wszystkie kierunki wymienione na białe. Odbłysniki zregenerowne

http://i58.tinypic.com/28lg7t5.jpg

 

http://i57.tinypic.com/mucu46.jpg

 

Lampy rozebrane, i polakierowane:

http://images70.fotosik.pl/922/acc72882a12445d9.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/924/53d26316da721ffe.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/923/bab15d56a7ee4136.jpg

 

Nowe emblematy:

http://i57.tinypic.com/rii4iv.jpg

 

http://i58.tinypic.com/112fiaf.jpg

 

W lutym tego roku wpadła kierownica m pakiet "serce". Kupiłem obszytą. multi podłączona, podświetlenie działa ;) Od tego momentu zaczęły się grubsze mody :ok: :

http://i59.tinypic.com/n52bm9.jpg

 

Gwint lowtec HiLow 9.1:

http://i61.tinypic.com/24gobyw.jpg

 

Kupiłem Pakiet AC Schnitzer od znanej wam e39 :D

http://i62.tinypic.com/x39xmc.jpg

 

A tutaj już na moim aucie. Jak widać styling 18 poszły jako koła zimowe:

http://i61.tinypic.com/15cexq8.jpg

 

http://i60.tinypic.com/vnh55l.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2hhq900.jpg

 

Do tego wpadły krzyże i zaślepki w odbłyśnik ksenonu. Teraz świeci sama soczewka Przesłony i soczewki nie psikałem na czarno, nie podoba mi się cała czarna lampa.. Wole żeby było widać, że coś tam jest

http://i60.tinypic.com/a2rihy.jpg

 

Przed zimą kupiłem styling 32 w 18 calach. Przód 8j et20 i tył 9j et22. Pomalowane były na biało i zostały w takim kolorze.Narazie to będzie koło na sezon 2015

http://i58.tinypic.com/28jun11.jpg

 

Małe porównanie gwintu lowteca i seryjnego amora

http://i59.tinypic.com/2hgzepx.jpg

 

A tutaj foto jak auto wyglądało w powrocie z Pragi, gdzie tył była seria, a przód gwint.

http://i57.tinypic.com/b5348h.jpg

 

Co do tego zawieszenia.. Przód bardzo przyjemny, nie za twardy, nie za miękki, ale tył.. lekko mówiąc... Twardy. Dopiero po opuszczeniu niżej zaczęło się miękko robić.

 

Tutaj foto jeszcze na setupie zimowym:

http://i62.tinypic.com/n6atfp.jpg

 

Wszystkie listwy zostały polakierowane na czarny połysk, czyli mamy shadow line. Plus tablica wpadła za szybę i US listwa na przedni zderzak :D

http://i57.tinypic.com/2cq1klc.jpg

 

http://i59.tinypic.com/3449hrk.jpg

 

Nowe opony na letnie koła, rozmiar przód - 215/40, tył 225/40.

http://i57.tinypic.com/2r5u4k2.jpg

 

A tu już parę fot z Rothenburga na letnim setupie z dusyansami przód 20mm,tyl 15mm:

http://i58.tinypic.com/2ywa03o.jpg

 

http://i61.tinypic.com/24m58oy.jpg

 

http://i58.tinypic.com/mc7u61.jpg

 

http://i62.tinypic.com/34610zo.jpg

 

http://i59.tinypic.com/14bjjog.jpg

 

Długi weekend, ładna pogoda, to aż grzech nie wyjechać w miasto i popstrykać trochę zdjęć

http://i62.tinypic.com/301zudt.jpg

 

http://i59.tinypic.com/rvvtjp.jpg

 

http://i62.tinypic.com/ilbtk0.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2it6eyp.jpg

 

http://i60.tinypic.com/54g19f.jpg

 

http://i57.tinypic.com/r70t2c.jpg

 

http://i57.tinypic.com/24odimb.jpg

 

I na koniec Kilka zdjęć z małej sesji

AC Schnitzer przedlift na glebie vs. M pakiet polift na m technik II

http://i57.tinypic.com/dwp0rp.jpg

 

http://i62.tinypic.com/4uf153.jpg

 

http://i58.tinypic.com/r89elc.jpg

 

http://i61.tinypic.com/65mla1.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2hhzwvl.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2uppged.jpg

 

http://i62.tinypic.com/25tkmth.jpg

 

Z najnowszych aktualności, zostały wymienione tuleje, i śruby mimośrodowe wahacza dwuramiennego (tylnego dolnego). A dzisiaj pojechałem na ustawienie geometrii na ul. Waflowej w Autogeo. Wszystko poszło sprawnie poza wjazdem xD który zajął ok pół godziny, tyle samo wyjazd.. Auto od razu dużo lepiej się prowadzi, jest stabilne i pewne w prowadzeniu

 

To chyba wszystko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Całkiem nieźle się prezentuje, tylko na moje oko to fele powinny być srebrne/metaliczne, biały jakoś tak średnio mi się widzi w tej budzie - odbiera powagi i stylu.

Co z wnętrzem jeszcze planujesz robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo ładna sztuka, widać że dbasz o auto :cool2:

Podoba mi się sznycel + ciemna zieleń.

Felgi też zrobił bym w srebro, biały mi tu średnio leży, choć nie jest źle.

Pomysłowo upchane radio, fajnie że go nie widać, ale pomyślał bym nad dołożeniem czegoś dookoła żeby po otwarciu klapki był przyjemniejszy widok niż dziura.

Ciekawe miejscówki do fotek wybierałeś - fotograf pasjonat? :wink:

Jakieś nowe mody w planie? :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Taka e39 na ONY a ja nigdy jej nie widziałem :> no no piękne mody auto się zmieniło nie do poznania oczywiście nie plus :)

 

 

Jesteś z nysy ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale urwał! Ale nakładki pod zderzaki i co lepsze graty możesz sobie zostawić do kolejnej, resztę sprzedać ;)

Felga się nadaje jeszcze? Bo gwint pewnie poszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet przeżył, także wpadnie do następnej. Koło całe i juz wyprostowane. Opona poszła.. A gwint.. Przeżył, ale tłok skrzywilo. Wymiana samego wkładu to ok 450zl, ale całość tak jak jest pójdzie na sprzedaż. Do następnej e39 wpadnie plan jaki mialbyc zrealizowany na tej na przyszły sezon :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.