Skocz do zawartości

Zwykłe/niezwykłe 520d


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Opowiem małą historię.

W 2003 lub 2004 roku byłem w Hamburgu, mając chwilkę wolnego poszedłem do salonu BMW, E60 była nowością, ja wtedy miałem E34. Wygłupiając się z chłopakami, klęknąłem i pocałowałem znaczek. Powiedziałem, że kiedyś będę taką miał... szkoda, że musiałem czekać aż 10 lat

W końcu jest, ciężko było na nią odłożyć, każdy kto ma rodzinę i kredyt na głowie mnie zrozumie. Szukałem niedługo, rzuciłem hasło wśród znajomych i dostałem cynk, że znajomy znajomego ma fajny egzemplarz i chyba będzie sprzedawał. Mimo iż chciałem sztandarową wersję, czyli 530dA, to po kilometrze wiedziałem, że 520d zadowala mnie wystarczająco, może dla tego, że nie jeździłem 3-litrówką, ale może to i lepiej :D

Stan auta przekonał mnie, wszystko w bardzo dobrym stanie, nic nie zniszczone, lakier w 99% oryginał, malowany tylko róg maski.

Wymienione mnóstwo rzeczy, takie jak tarcze, całkowite sprzęgło z dwu-masą, DPF, paski i inne pierdółki.

Mi pozostał olej, filtry, klocki z tyłu, czujniki klocków i czujnik w zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy.

Autko kupiłem na alu 18" z letnimi oponami continentala 225/45/18, dziś dostała zimówki Dunlopa SP Winter Sport D4 w tym samym rozmiarze. Dostałem jeszcze od sprzedającego oryginalne alu 16" bez opon, miały pójść pod zimówki, ale w końcu idą na sprzedaż, jakby ktoś chciał, adres to aukcji jest w moim podpisie. Nie skrzywdzę wyglądu auta 16-tkami, tym bardziej, że w 99% jeżdżę po odśnieżonym mieście, nie potrzebuję dużych balonów.

Korzystając z okazji, że u wulkanizatora autko było w powietrzu, breszką posprawdzałem wszystkie elementy zawieszenia, na szczęście luzów nie znalazłem. Jeżdżąc zawieszenie pracuje cichutko, pchają się na usta słowa "nic nie stuka, nic nie puka" :mrgreen:

Może i nie jest jakoś full wypasem, ale ma wszystko czego potrzebuję do życia, no może przydałyby się kremowe skórki :wink:

Data produkcji to listopad 2006r, przebieg 140kkm cena.. i tak nie uwierzycie :D

Plany na najbliższą przyszłość, wymienić to co podałem powyżej, okleić szybki i zamontować czujniki cofania, nic więcej, bo i po co..

Jeszcze nie rozszyfrowałem VINu, więc dokładny opis wyposażenia wrzucę innym razem, ale kilka zdjęć autka wrzucę już teraz.

 

http://images69.fotosik.pl/833/d542f698658d7fddmed.jpg

http://images66.fotosik.pl/833/abf7284b71b3f31bmed.jpg

http://images70.fotosik.pl/832/504065081b16f5edmed.jpg

http://images68.fotosik.pl/833/0b0d3544d73d3e40med.jpg

http://images68.fotosik.pl/833/89245f54e28adbe7med.jpg

http://images67.fotosik.pl/833/8615a3e99ae514e8med.jpg

http://images69.fotosik.pl/833/25a701a430355beamed.jpg

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 303
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

No to pogratulować jeszcze raz nowego nabytku a tą też tak pocałowałeś :norty:

Opisz wrażenia z dunlopow, mam letnie i bardzo sobie chwalę, ciekawy jestem czy zimówki też takie dobre robią.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki.

Na dunlopach zrobiłem dopiero 5km, ale mogę już powiedzieć, że nie słychać ich w ogóle i nie ślizgają się przy hamowaniu na wilgotnym asfalcie. Zanim je założyłem poszukałem trochę opinii, jak byś chciał poczytać ponad 140 wypowiedzi, w tym ponad 90% pozytywnych, to proszę:

http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sp-winter-sport-4d

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te Dunlopy to w wersji run flat, czy zwykłe?

 

Po czym to poznać?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byłem właśnie przy autku, na oponach nie ma takiego oznaczenia. Gdy je kupowałem, czyli gdy miałem je w rękach, to nie przypominam sobie, żeby ścianki boczne były jakoś bardzo sztywne, więc chyba to nie są RF.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje!

 

 

przebiegu jesteś pewny? Bo sprzęgło z dwumasą jakoś tak szybko wymienione..

 

Co do silnika - najważniejsze że Tobie wystarcza. Demonem pewnie nie jest, ale też mi się wydaje że do spokojnego przemieszczania się spokojnie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
gratulacje!

 

 

przebiegu jesteś pewny? Bo sprzęgło z dwumasą jakoś tak szybko wymienione..

 

Co do silnika - najważniejsze że Tobie wystarcza. Demonem pewnie nie jest, ale też mi się wydaje że do spokojnego przemieszczania się spokojnie wystarczy.

 

Uważam, że wymienił to bez potrzeby. Gdy mi opisywał czemu wymienił, jakie były oznaki, to uważam, że go naciągnięto. Z jego opisu wywnioskowałem, że miał do wymiany łożysko oporowe, a mechanik mu doradził, że jak już skrzynia będzie zdjęta, to lepiej wymienić wszystko. Zamierzał autem jeszcze pojeździć, to dał się namówić. Ja nie będę płakał.

 

Demon prędkości to to nie jest, nie ma co zaprzeczać, ale do miasta, a to 99% mojej jazdy, wystarczy i ekonomia super.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Chciałbym się z Wami podzielić swoją radością, bo zakończyłem właśnie wszystkie potrzebne prace przy mojej lalce.

Nowy olej Motul 5W40, oczywiście nowy filtr oleju, filtr powietrza, filtry kabinowe.

Nowe klocki hamolcowe z tyłu+czujnik. Kasowanie błędu i ustawianie kolejnego przeglądu klocków banalnie proste znalezione na forum.

Musiałem zastosować druciarstwo przy czujniku płynu do spryskiwaczy. Wyskakiwał mi komunikat, że brakuje płynu nawet gdy było go ma maxa. Kupiłem nowy czujnik, ale problem nie zniknął. Błąd i komunikat strasznie mnie wkurzał, więc zmostkowałem piny w kostce. Nie mam na to pomysłu. Może jak będzie cieplej, to wyjmę cały zbiorniczek i przejrzę co tam się dzieje.

Na koniec, taka kropka nad "i", chciałem zamontować czujniki cofania, bo tego strasznie mi brakowało. Myślałem nad założeniem oryginałów i podłączeniem pod monitor, ale czytałem wypowiedzi kolegów, że to koszt nawet 3000zł, bo to tylko w ASO BMW. Postanowiłem kupić na allegro ładne, zgrabne czujniczki i samemu je zamontować podłączając pod światła cofania. Musiałem zdjąć zderzak żeby nawiercić otwory, ale miło byłem zaskoczony, bo w zderzaku były pięknie oznaczone miejsca gdzie należy wywiercić otwory. Cała operacja zajęła mi może 2h. Poszło by pewnie szybciej, ale do garażu wpadł sąsiad z browarkami :wink:

Może niektórzy takie czujniki uznają za wieśniarstwo, ale dla mnie są OK, działają jak należy! Jedyna wada, to głośnieczek od piszczałki słabo dawał radę gdy zamontowałem go w boczku bagażnika, jednak kabina jest dobrze wygłuszona. Muszę go pociągnąć jakoś do wnętrza, ale to już zostawiam sobie na przyszły weekend. Dołączam zdjęcia jak wyszły.

Cały pakiet startowy wyszedł mnie około 500zł i "oby do wiosny"

 

http://images69.fotosik.pl/833/0912875ccbefbcfemed.jpg

http://images69.fotosik.pl/833/3d80c6ac590c2d20med.jpg

http://images69.fotosik.pl/833/ff2e82256a0d4222med.jpg

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nieźle to wygląda :cool2:

Powiem Ci, że gdybym zobaczył live to chyba nie poznałbym że jakieś dokładane, bo niekiedy widzi się jak definitywnie czujniki "wyróżniają" się na zderzaku. A tu takie dość płaskie tylko leciutko wystające.. mógłbyś podrzucić linka gdzie kupiłeś? Też kiedyś się nad tym zastanawiałem bo w mojej e60 też ktoś przyżydził jak konfigurował auto :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pasuje :)

Na nowych częściach pewnie by 3000 wyszło ale jak by poszukać używanego sterownika to koszta już dużo niższe :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przyznam, że mi też się podobają. Już w kilku autach montowałem różne czujniki, lepsze gorsze, ale te super. Koszt... stówka, śmiech, a montaż.. banalnie prosty.

Aukcja na moje się skończyła, ale tu są takie same:

 

http://allegro.pl/markowe-czujniki-parkowania-6-zakresow-pikania-i4980656982.html

 

speed pytałeś wcześniej jak sprawują się zimówki dunlopa. Rewelacyjnie. Zaliczyłem śnieg, szklankę, mokrą i suchą nawierzchnię, w każdych warunkach było super.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Czytam galerie innych kolegów i czuje się jak biedak, wszyscy zakładają piękne aluski, większe intercoolery i inne modyfikacje więc i ja postanowiłem się czymś pochwalić :D

 

Ostatnio dopadł mnie problem z dpf, mimo iż były właściciel twierdził, że czyścił go chemicznie w jakimś warsztacie, okazał się strasznie zawalony. Komp pokazał, że było w nim 70g sadzy, a z tego co wyczytałem na forum już 30g świadczy, że jest pełny dziadostwa. Miałem jeszcze inne z nim problemy, strasznie ograniczył mi moc. Na 3 biegu obroty dochodziły do 3500, na 4 do 3000 i koniec. Pewnego razu nie mogłem dać rady Ibizie TDI :(

 

Jeden z najlepszych fachowców z naszego forum, który mi dużo pomaga, powiedział, żebym wyciął gada, tym bardziej, że 90% mojej jazdy, to miasto i zaraz byłby znowu zawalony.

Pojechałem do sprawdzonego warsztatu w Legionowie, wyjęli, rozcięli, wyrzucili wszystko ze środka i wbudowali w obudowę nowe wnętrzności, zrobili z dpf'a zwykły tłumik. Koszt 300PLN.

 

Następnym krokiem było usunięcie dpf'a z kompa autka. Podzwoniłem w kilka miejsc, wszyscy krzyczeli 500-600zł. No sorki, nie zamierzam tyle zapłacić za 15 minut roboty, prezes PKO mniej zarabia :mad2:

Tu znowu z pomocą przyszedł wspomniany kolega. "KAZAŁ" mi kupić kabelek z programem MPPS13 za 70pln za pomocą którego zgrałem mojego starego softa na laptopa, następnie wysłałem go do niego, on pozmieniał "coś tam", czyli zrobił dpf off. Program właśnie dziś mi odesłał. Pomógł mi go wgrać, a na koniec powiedział dziwne słowa, "teraz jedź się przejedź swoim nowym autkiem" :shock:

 

Myślę sobie co taki dpf off zmienia, nic! Wyjechałem na obwodnicę mojej wioski i wio!! Jak mi się gęba roześmiała, dzwonię do niego, że samochód jakby dostał kilkadziesiąt dodatkowych koni, a on, że przy okazji zrobił tzw. CHIPA :D i powinienem mieć teraz około 190KM, co już robi różnicę. Ja wiem, Wy macie nawet ponad 300, ale mnie już tyle zadowoliło.

Trafiła się jeszcze okazja sprawdzenia się. Na światłach stanąłem obok e39 530d po lifcie, czyli 193KM i dwóch młodzieńców w środku. Zielone i noga w podłogę. Po jakichś 500 metrach byłem z 50 metrów przed nimi :D Też zdrowo cisnęli, na następnych światłach przez okno pytali jaki mam silnik, nie uwierzyli gdy powiedziałem, że małego dwulitrowego dizelka. Muszę znaleźć jakąś hamownię, bo coś mi mówi, że mam więcej niż 190KM. Miałem kiedyś e39 525d po chipie na 204KM i chyba obecna e60 ciągnie lepiej. Do tej pory jak to piszę, mam ogromny banan na gębie :mrgreen:

 

Tak na zakończenie, to wszystko się pięknie złożyło, bo mam akurat dziś urodziny i to był piękny prezent, a to dla mnie zrobiła żona, też fanka BMW oczywiście :D

http://wstaw.org/m/2015/02/13/018_JPG_300x300_q85.jpg

 

Następna i ostatnia modyfikacja jaką chce zrobić, to ciemne szyby, ale nie mogę znaleźć dobrego warsztatu.

Pozdrowienia dla wszystkich!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zapraszam, jeszcze trochę zostało :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

A ja dziś w końcu zabrałem swoją lalkę na hamownię. Znajomy znajomego pracuje w jednej z firm tuningowych w Warszawie, szybki tel, że nie ma szefa, więc zrobił mi to bez płacenia 500zł, tyle sobie życzą, kosztowało mnie to butelkę "rudej".

Zdziwienie było ogromne w jego i moich oczach............. 205,2 KM i 429Nm !!!! ŁAŁ

Może w porównaniu do innych aut kolegów, którzy mają prawie 400KM, to nie poraża, ale taka moc z dwulitrowego dizelka :shock:

Współczynnik mocy do masy lepszy niż w podstawowej 530d e60.

W poniedziałek mam dostać mailem wykres, to go tu wrzucę.

 

W nagrodę dziewczyna dostała dziś woskowanie, stoi w garażu i lśni :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wypadałoby :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i w końcu dostałem mój wykres, musiałem go trochę podocinać żeby nie było widać nazwy firmy gdzie był robiony :wink:

 

http://wstaw.org/m/2015/03/11/001_JPG_300x300_q85.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam galerie innych kolegów i czuje się jak biedak, wszyscy zakładają piękne aluski, większe intercoolery i inne modyfikacje więc i ja postanowiłem się czymś pochwalić :D

 

Ostatnio dopadł mnie problem z dpf, mimo iż były właściciel twierdził, że czyścił go chemicznie w jakimś warsztacie, okazał się strasznie zawalony. Komp pokazał, że było w nim 70g sadzy, a z tego co wyczytałem na forum już 30g świadczy, że jest pełny dziadostwa. Miałem jeszcze inne z nim problemy, strasznie ograniczył mi moc. Na 3 biegu obroty dochodziły do 3500, na 4 do 3000 i koniec. Pewnego razu nie mogłem dać rady Ibizie TDI :(

 

Jeden z najlepszych fachowców z naszego forum, który mi dużo pomaga, powiedział, żebym wyciął gada, tym bardziej, że 90% mojej jazdy, to miasto i zaraz byłby znowu zawalony.

Pojechałem do sprawdzonego warsztatu w Legionowie, wyjęli, rozcięli, wyrzucili wszystko ze środka i wbudowali w obudowę nowe wnętrzności, zrobili z dpf'a zwykły tłumik. Koszt 300PLN.

 

Następnym krokiem było usunięcie dpf'a z kompa autka. Podzwoniłem w kilka miejsc, wszyscy krzyczeli 500-600zł. No sorki, nie zamierzam tyle zapłacić za 15 minut roboty, prezes PKO mniej zarabia :mad2:

Tu znowu z pomocą przyszedł wspomniany kolega. "KAZAŁ" mi kupić kabelek z programem MPPS13 za 70pln za pomocą którego zgrałem mojego starego softa na laptopa, następnie wysłałem go do niego, on pozmieniał "coś tam", czyli zrobił dpf off. Program właśnie dziś mi odesłał. Pomógł mi go wgrać, a na koniec powiedział dziwne słowa, "teraz jedź się przejedź swoim nowym autkiem" :shock:

 

Myślę sobie co taki dpf off zmienia, nic! Wyjechałem na obwodnicę mojej wioski i wio!! Jak mi się gęba roześmiała, dzwonię do niego, że samochód jakby dostał kilkadziesiąt dodatkowych koni, a on, że przy okazji zrobił tzw. CHIPA :D i powinienem mieć teraz około 190KM, co już robi różnicę. Ja wiem, Wy macie nawet ponad 300, ale mnie już tyle zadowoliło.

Trafiła się jeszcze okazja sprawdzenia się. Na światłach stanąłem obok e39 530d po lifcie, czyli 193KM i dwóch młodzieńców w środku. Zielone i noga w podłogę. Po jakichś 500 metrach byłem z 50 metrów przed nimi :D Też zdrowo cisnęli, na następnych światłach przez okno pytali jaki mam silnik, nie uwierzyli gdy powiedziałem, że małego dwulitrowego dizelka. Muszę znaleźć jakąś hamownię, bo coś mi mówi, że mam więcej niż 190KM. Miałem kiedyś e39 525d po chipie na 204KM i chyba obecna e60 ciągnie lepiej. Do tej pory jak to piszę, mam ogromny banan na gębie :mrgreen:

 

Tak na zakończenie, to wszystko się pięknie złożyło, bo mam akurat dziś urodziny i to był piękny prezent, a to dla mnie zrobiła żona, też fanka BMW oczywiście :D

http://wstaw.org/m/2015/02/13/018_JPG_300x300_q85.jpg

 

Następna i ostatnia modyfikacja jaką chce zrobić, to ciemne szyby, ale nie mogę znaleźć dobrego warsztatu.

Pozdrowienia dla wszystkich!

 

co to za kolega tak pomaga można wiedzieć ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo bym chciał powiedzieć, bo to byłaby dla niego jakaś reklama, ale prosił żebym nikomu nie mówił, bo ta cena była tylko dla mnie, tak po znajomości.

Jest na naszym forum, jak będzie chciał, to się ujawni.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.