Skocz do zawartości

Mario - e32 750i 1991 rok


mario00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam na imię Mariusz i jestem z Warszawy.

Chciałbym przedstawić moje BMW e32 750, wyprodukowane w lutym 1991 roku.

Jestem jej drugim właścicielem w PL - od czerwca 2013 roku.

Samochód został sprowadzony z Niemiec we wrześniu 2012 roku i do momentu zakupu przeze mnie jeździł w Łodzi i okolicach.

 

Samochód naprawdę w niezłym stanie (jak na swoje już przecież 24 lata), zarówno blacharsko, jak i mechanicznie. Kilka rzeczy trzeba było zrobić (szczegóły poniżej), ale wiadomo jak jest - niemłody już samochód zawsze będzie wymagał pewnych inwestycji. Wnętrze w naprawdę świetnym stanie - nie poprzecierane, porwane, czy uszkodzone. Jedynie niewielkie, mało widoczne załamania na skórze i to głównie na fotelu kierowcy.

 

Teraz trochę szczegółów:

 

Numer podwozia WBAGB810X0*******

Kod typu GB81

Typ 750I (EUR)

Typoszereg E E32 ()

Seria 7

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M70

Pojemność skokowa 5.00

Moc 220

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BROKATROT METALLIC (259)

Tapicerka (0437)

Data prod. 1991-02-04

 

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)

S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) EDC

S241A AIRBAG FAHRER/BEIFAHRER Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera

S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Kolumna kierownicza regul. elektrycznie

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S464A SKISACK Worek na narty

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne

S499A KOPFSTUETZEN IM FOND ELEKTRISCH Zagłówki w siedzeniu tylnym elektryczne

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

Kod

Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza

S560A LESELEUCHTEN IM FOND Lamki do czytania w tylnym siedzeniu

S577A MIETWAGENVORBEREITUNG Instalacja samoch. do wynajęcia

S621A BMW TELEFON BEDIENHOER. VORN C BMW Telefon Bedienhör.vorn C-Netz

S656A BMW BAVARIA C PROFESSIONAL Radio Bavaria C Professional

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S685A TELANTENNE FUER C-NETZ Antena tel., sieć C

S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

I najważniejsze, czyli zdjęcia ;-)

http://images66.fotosik.pl/701/08e63681e817545f.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/701/39f8333ea41c97ed.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/701/ce1d644fc78cd5b7.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/701/9199c3f9dd609fce.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/703/e4a9e9246235810a.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/701/b3292ce86daa97a3.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/701/23429ff0ca8122e7.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/701/f175ac3600211682.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/701/dc77f3eb0c0fe0ee.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/701/bbd601fc3568639a.jpg

 

Od momentu zakupu udało mi się wymienić/naprawić/dokupić:

 

2013 rok

- wymieniono olej w silniku + filtr,

- filtry powietrza,

- gumy tylnej belki,

- pasek osprzętu wraz z napinaczem,

- płyn w chłodnicy,

- świece,

- naprawiono spryskiwacz szyby i spryskiwacze reflektorów,

- oczyszczono hamulce (jedna strona lekko trzymała),

- ustawiono zbieżność kół przednich,

- naprawiono centralny zamek w drzwiach prawych przednich,

- naprawiono tylną roletę,

- wymieniono dwa przewody ciśnieniowe systemu ASC,

- zakupiono komplet kluczy w schowek bagażnika,

- zakupiono oryginalną apteczkę "z epoki" pod fotel pasażera.

- dodatkowo kilka pierdółek - jak m.in. dorobienie kluczyka, wymiana wszystkich wentylków w kołach.

 

http://images68.fotosik.pl/701/23c038ccd540e27c.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/701/e0a8af3e27f853c3.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/701/8fa5959cf3a9bf0a.jpg

 

 

2014 rok

- uszczelniono przekładnię kierowniczą - wymiana czterech miedzianych podkładek przy przewodach,

- wymiana filtrów paliwa,

- wymiana filtra kabinowego,

- wymiana jednego z przewodów wspomagania, tzw. powrotnego,

- wymiana sprężyn gazowych tylnej klapy,

- wymiana paska sprężarki klimatyzacji + sprawdzenie układu klimatyzacji,

- wymiana oleju w silniku + filtr oleju + filtr powietrza,

- wymiana płynu wspomagania - mineralny CHF 7.1,

- wymiana oleju w skrzyni biegów wraz z filtrem i uszczelką,

- wymiana kołnierza wychodzącego oraz pierścienia uszczelniającego skrzyni biegów od strony wału napędowego,

- wymiana poduszek skrzyni biegów,

- wymiana kopułki aparatu zapłonowego (prawa strona),

- wymiana gruszek NIVO oraz jednego przewodu ciśnieniowego,

- wymiana wieszaków tłumika tylnego.

 

Jednocześnie zakupiono:

- etui ze skóry na dokumenty,

- etui na 1l oleju,

- nową gaśnicę wraz z metalowym uchwytem pod fotel kierowcy,

- klips do zamknięcia pokrywy bezpieczników,

- osłonkę "+ BAT" pod pokrywą silnika,

- klucz do dekielków felg,

- plastikowe osłony dolne silnika,

- latarka akumulatorowa do schowka.

 

http://images66.fotosik.pl/701/17b991253e521db7.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/701/e801fad6557d732f.jpg

 

Na 2015 rok jest już kilka pomysłów co jeszcze zrobić lub dokupić, ale zobaczymy jak będzie. Wiadomo... wszystko zależy od finansów :-)

 

Pozdrawiam! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Powoli robi się ciepło, więc już czas rozpocząć prace na 2015 rok ;-)

Zgodnie z planami zimowymi zakupiłem komplet nowych letnich opon. Biorąc pod uwagę opinie kilku osób, wyniki testów i przystępną cenę wybór padł na Vredestein Sportrac5. Dotychczasowe gumy miały już kilka ładnych lat, więc zmiana na nowe zrobiła różnicę. Komfort jeszcze bardziej się poprawił m.in. wybieranie nierówności i dziur w drodze dużo, dużo lepsze, powiedziałbym, że jest po prostu bardziej miękko. Jednak najbardziej odczuwalne jest zmniejszeniu poziom hałasu, choć Vredesteiny przecież do najcichszych nie należą. Pokazuje to tylko, jak twarde miałem poprzednie opony.

 

http://fotserv.pl/upload/1427226913-32.JPG

 

http://fotserv.pl/upload/1427226946-33.jpg

 

No i w końcu udało mi się dokończyć to, co odkładałem już od lutego 2014 roku, czyli zamontowanie gaśnicy pod fotel kierowcy. Nareszcie..... ;-)

 

http://fotserv.pl/upload/1427227003-30.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1427227022-31.jpg

 

Pozdrawiam! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zdobycia takiego egzemplarza i chęci dalszego utrzymywania go w bardzo dobrym, fabrycznym stanie (bo domyślam się, że o to tu chodzi). Tylko takie działanie jest poważne i przystające do tej klasy aut.

Utrwalaj to też na wielu fajnych fotografiach i pokazuj. :) :cool2:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej!

Wiosennych prac i zakupów ciąg dalszy! :-)

 

Po październikowej wymianie oleju w skrzyni biegów i zrobieniu od tego momentu około 400 kilometrów postanowiłem ponownie go wymienić wraz z filtrem i uszczelkami. Mam nadzieję, że dwukrotna wymiana w krótkim okresie czasu pozwoli na zakończenie tego tematu i nie zaglądanie tam przez pewien okres czasu ;-)

 

Jednocześnie, przy okazji wymieniłem olej w tylnym moście.

 

http://images69.fotosik.pl/820/6a750655bda53dd4.jpg

 

 

Dalsze prace są oczywiście w planach!

Dlatego też, przez miesiące zimowe sukcesywnie zbierałem potrzebny stuff :-), a trochę się tego uzbierało:

 

- uszczelki kolektora dolotowego,

- przewody zapłonowe - BERU,

- kopułki - BERU,

- palce rozdzielacza - BERU,

- świece NGK ZRF5,

- uszczelki pod pokrywy zaworów,

- komplet 24 oringów wtryskiwaczy,

- odma - komplet zaworów i przewodów,

- komplet zaworów, dysz, pierścieni uszczelniających do uruchomienia spryskiwaczy halogenów,

- komplet mocowań wydechu (gumy, metalowe uchwyty),

- dwa przewody NIVO (dopływowy + powrotny) przy zaworze regulacyjnym,

- korki (spustowy + wlewowy) wraz z podkładkami do dyfra (zmienione przy okazji wymiany oleju),

- uszczelka miski olejowej,

- cztery osłony klamek,

- tablice salonowe.

 

http://images66.fotosik.pl/820/e0630b87d42b0347.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/820/4dd79c1986033b3a.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/820/9001fd5ad9b85645.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/820/0ef93520d74b75b6.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/820/61a9028111f34bd4.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/821/31ded37f174c8d45.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/821/42493ac30bec8f39.jpg

 

 

Od maja trzeba będzie się powoli za to wszystko zabierać!

Co dalej? Zobaczymy! Pomysły oczywiście już są! :-D

 

A na koniec kilka zdjęć z rozpoczęcia sezonu Youngtimer Warsaw!

 

http://images69.fotosik.pl/820/0291291f38a5fbf7.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/819/9ab6f24ea1c9661d.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/820/f9bc7f5acab16239.jpg

 

 

Pozdrawiam! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej!

W dniu dzisiejszym ukazał się dodatek MOTORU - poradnik kupującego samochody klasyczne, gdzie bohaterką jednego z artykułów, wraz z e36 i e34, jest moja 750.

Będzie fajny dodatek do samochodu, a na kiedyś mała, fajna pamiątka ;-) Zdjęcia poniżej.

 

A w międzyczasie w kwestii mechaniki zostały już wymienione zakupione wcześniej przewody przy zaworze regulacyjnym NIVO (dopływowy, powrotny, ciśnieniowy). Jeden z nich lekko się już pocił. Ale żeby sprawa została załatwiona do końca i nie zaglądać już tam przez pewien okres czasu zostały wymienione również pozostałe dwa :-)

 

http://images68.fotosik.pl/901/18db6358f82f4cc9.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/902/932dc191887dfdb6.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/901/b0340f53c8b1265d.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/902/10f589565a39f7ca.jpg

 

Pozdrawiam! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Dzięki za miłą opinię!

Oczywiście, nie używam jej codziennie. Głównie weekendy, czasami w środku tygodnia, a czasami stoi 2 - 3 tygodnie w garażu bez jazdy - niestety brak czasu. No i oczywiście od listopada do marca/kwietnia zimuje :D

Przy okazji odświeżę temat. W lutym ukazał numer Classicauto, w którym jest mini artykuł o nowej 7, a na zdjęciach również moja 750 :-)

 

http://images76.fotosik.pl/291/fff3a9bed276d804.jpg

 

i kilka fotek ze strony internetowej classicauto (zdjęcia - Rafał Andrzejewski):

 

http://images78.fotosik.pl/291/549b73273512e7c2.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/291/8e5ec2ae37d1a4ac.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/291/b983cede24645944.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/291/81c17ec82386b8df.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/291/7d88158fc75295e6.jpg

 

A żeby nie było, że nic się nie działo, to do samochodu wpadły dwie rzeczy - słuchawka telefonu Motorola, której brakowało oraz "kontrowersyjny" kanister w koło zapasowe :-)

 

http://images75.fotosik.pl/291/e56fa1c65e3ffd3d.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/291/8b46b8f2ed647b11.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/291/1aa9307235c2861f.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/291/61f0d15fa41c0220.jpg

 

Ponadto wpadła nowa pompka spryskiwaczy reflektorów i halogenów oraz zawór wychodzący ze zbiornika płynu spryskiwaczy:

 

http://images75.fotosik.pl/291/0196d83685087bf2.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/291/87401b3999261cd6.jpg

 

Jeszcze przed sezonem zimowym zgodnie z założeniami zamontowane zostały wszystkie graty związane z zapłonem (kopułki, palce, świece, uszczelki kolektora) + oringi wtryskiwaczy, uszczelki pod pokrywami zaworów itp. itd. - jednym słowem wszystko co zostało kupione jest już zamontowane w samochodzie.

Efekt - m.in. brak wypadających zapłonów, jeszcze bardziej równa praca silnika i spalanie mniejsze o jakieś 1,0 - 1,5 litra w stosunku do tego, co było wcześniej.

 

To tyle! Do następnego :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.