Skocz do zawartości

[EXX] Czyszczenie zaworu EGR


tudm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Natchniony przez kolegę Filna (polecam jego wątek o czysczeniu EGR jak i reszty dolotu) postanowiłem na szybko zobaczyć jak to u mnie wygląda.

http://img47.imageshack.us/img47/2825/egr1yi9.th.jpg

Demontaż:

-4x10mm,

-dwie opaski zaciskowe,

-wężyk z podciśnieniem:

 

U mnie przy przelocie 194kkm nie wyglądało to tak strasznie jak u Filona:

http://img508.imageshack.us/img508/8999/egrrl0.th.jpg http://img47.imageshack.us/img47/1919/egr2gs6.th.jpg

Czyszczenie:

-mechanicznie śrubokrętem i co mi w rękę wpadło

-acetonem + szczoteczka

-pilnik okrągły do usunięcia karbu wewnątrz (ciekawe czy ktoś będzie wiedział dlaczego ten karb tam jest????)

-papier gradacji 220 do usunięcia śladów po pilniku i generalnie nadaniu powierzchni gładkości,

Efekt:

http://img65.imageshack.us/img65/1692/egr3mi9.jpg

Nie fajnie to wygląda gdy w tle jest kolektor czarny jak smoła :/

http://img65.imageshack.us/img65/8528/egr4ml4.th.jpg

 

Więcej w linku z podpisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
W E46 też ciężko go ruszyć (mocna sprężyna) ale po przyłożeniu odpowiednio dużej siły powinien się poddać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o to żeby ten metalowy trzpień spróbować ruszyć?

troche się obawiam bo on tylko się obraca a znajdująca się na jego końcu 'podkładka' jest tak zasyfiona nagarem, że wygląda na zrobioną z tworzywa :?

a może podważyć ją śrubokrętem?

ale w sumie skoro się obraca to pewnie wysokie ciśnienie da sobie z nim rade.

sam juz nie wiem, wyczyscilem i jakby troche spalanie spadło, poza tym przestało mi ciec z egr-u.

to co mnie najbardziej zastanawia to to, że po zdjęciu wężyka z agr-u nie ma zadnej różnicy.

olać to skoro działa bez zarzutu czy znowu go wykręcać?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//img98.imageshack.us/img98/9666/zdjecia002la0zb6.jpg

Tak wyglądał EGR u mnie przed czyszczeniem. Wyglądał bardzo ładnie w porównaniu do Waszych, jak sie okazało niczego nie trzeba było drapać śrubokrętem, więc tylko wytarłem szmatką tyle ile dałem radę ręką i to wszystko. Aha, kolektora nie zdejmowałem, zaworu EGR też nie wyciągałem, tylko ściągnąlem opaske z gumowego węża dochodzacego do zaworu.

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//img98.imageshack.us/img98/8112/zdjecia004sm4dg5.jpg

Szczerze mówiąc nie widziałem potrzeby demontażu całego kolektora, skoro jest w miare czysty. W zamian wymieniłem uszczelke szyby pasażera, szybka chodzi teraz jakby lżej, szybciej i nic sie nie zawija. W starej mialem wytarty ten meszek i szyba po gumie jechała, co ją hamowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam

 

co do zgrubienia w zaw. ERG to w żadnym razie nie należy go usuwać

znajduje się ono dokładnie na wysokości wlotu spalin - dzięki niemu spaliny zasysane są do kolektora powietrze płynie bez zawirowań ( tzw. zwężka Venturiego).

 

Zaworek ( wg. moich przybliżonych obliczeń a raczej ojca) powinien wciskać sie przy nacisku ok 14 kg jeżeli trzeba użyć dużo większej siły to moze być niesprawny - musze to dokładniej sprawdzic bo u mnie chodzi dość ciezko.

 

U mnie czyszczenie dało pozytywne efekty - żywszy silnik co do spalania jeszcze nie wiem pewnie jest troche lepiej.

 

Można przy okazji czyszczenia wymienić uszczelki w kolektorze u mnie były zjechane strasznie a powinny sporo wystawać - koszt pare zł ( już nie pamiętam ile dokładnie na Narbutta kupowałem z pół roku przed czyszczeniem) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zgrubienia w zaw. ERG to w żadnym razie nie należy go usuwać

znajduje się ono dokładnie na wysokości wlotu spalin - dzięki niemu spaliny zasysane są do kolektora powietrze płynie bez zawirowań ( tzw. zwężka Venturiego).

O jakim zgrubieniu mówisz? Możesz pokazać na jakimś zdjęciu?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówie o karbie ze zdjęcia w pierwszym poście ( zaznaczony czerwoną strzałką ) jest dość mały ale usprawnia przepływ powietrza w zaworze.

 

acha jeżeli ktoś ma kompresor z pistoletem z dość długą dyszą to można świetnie wyczyścić kolektor, myjemy benzyną pod ciśnieniem - cały syf wylatuje - można też samym powietrzem dobrze i szybko kolektor wysuszyć zajmuje 10 - 15 min. ( najpierw oczywiście czyścimy ręcznie i pistoletem do czysta ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie jest żadna zwężka Venturiego!

 

Karb ten powstaje podczas produkcji tego detalu a ściśle mówiąc odlewu ciśnieniowego. Karb ten to nic innego jak podział formy/rdzeni.

 

 

Właściwie jakby to przewężenie było większe można tak pomyśleć.

Nawet może byłby z tego jakieś wymierne efekty (przechłodzenie powietrza) ale przy większych ciśnieniach/przepływach.

 

Brawo za pomysł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam wszystkich - chcialbym wrocic do tematu

 

natchniony fajna prezentacja przez kolege "tudm" tez postanowilem wyczyscic zawor egr

 

po wyciagnieciu i wyczyszczeniu [przebieg 180k] zastanawia mnie jedna rzecz: - trzepien za chiny ludowe sie nie chce ruszyc

 

czy to normalne czy moze jest on zablokowany ? jesli jest zablokowany to jak to wplywa na autko ?

 

zaznacze autko ze przy ok 3500 ts ma lekkie przydlawienie przez moment a potem znowu ciagnie dobrze

 

dzieki za info

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam wszystkich - chcialbym wrocic do tematu

 

natchniony fajna prezentacja przez kolege "tudm" tez postanowilem wyczyscic zawor egr

 

po wyciagnieciu i wyczyszczeniu [przebieg 180k] zastanawia mnie jedna rzecz: - trzepien za chiny ludowe sie nie chce ruszyc

 

czy to normalne czy moze jest on zablokowany ? jesli jest zablokowany to jak to wplywa na autko ?

 

zaznacze autko ze przy ok 3500 ts ma lekkie przydlawienie przez moment a potem znowu ciagnie dobrze

 

dzieki za info

 

pozdr

 

Da sie ruszyć tylko trzeba użyć SIŁY.

 

A jak się naprawdę nie da to EGR zaślepiony - jedni mówią, że to lepiej a drudzy, że gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie stary tez sie spotykalem z takimi zdaniami, ze zaslepienie rozwiazuje na dobre problem EGRu no i z taki i ze nie jest to zbyt zdrowe dla silnika.... czy mogłbys podac jakies argumenty jesli znasz lub orientujesz sie co w tym moze byc zlego?co sie moze silnikowi stac?

ja osobiscie wychodze z takiego zalozenia ze jesli cos jest to ma byc.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie zaślepi to ERG po prostu nie działa i tyle można go równie dobrze wtedy nie mieć ( nie wiem jaki problem ERG miało by to rozwiązywać że nie działa czy co ? )

 

Na końcu tego tłoczka który porusza się otwierając lub zamykając dopływ spalin jest membrana która " wydyma sie w jedna lub drugą stronę - w ten sposób rusza się tłok . Do membrany z jednej strony jest doprowadzony wężyk ( to ten mały przy ERG ) z próżnią który w zależności co każe komp zasysa lub odpuszcza membranę . po drugiej stronie membrany jest po prostu powietrze które gdy membrana sie przesuwa musi "uciec" - właśnie tym nie podłączonym do niczego króćcem. Jak komp decyduje że dość spalin to odcina próżnię i membrana wypucza się w drugą stronę ( za sprawą sprężyny oczywiście ) , a powietrze tym razem "wpływa" tymże wolnym króćcem. Dużo tłumaczenia łatwiej na rysunku zobaczyć ale chyba już nie będę rysował, mam nadzieje że opis zrozumiały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli EGR mozna śmiało zaslepic i nie bedzie to mialo zadnego negatywnego wpływu na prace silnika i jego zywotnosc. na logike to powinien motor nawet lepiej biegac tzn chodzi mi o to ze mieszanka bedzie lepsza jak bedzie to paliwo i tlen a w przypadku dzialajacego EGRu bedzie to paliwo, spaliny i tlen. czyli te spaliny słuza tylko do tego aby obnizac nieco temp[erature silnika tak? czyli po odłaczeniu EGRu moge spac spokojnie :)???

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tak na marginesie bo zapomnialem sie zpytac :) czy ktos juz zaslepial egr przy bmce np takiej jak moja e46 320d 2000r ? interesuje mnie dokladniej to czy nie palily sie po tej czynnosci zadne kontrolki? bo z tego co czytalem jest takie prawdopodobienstwo ze komputer zacznie sie pluć w momencie zaslepienia egru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zaslepiłem własnie EGR, przedtem autko w przedziale od 2.5 tys do 3 przestawalo na chwile ciagnac (wyraznie tracilo moc lub mialo jej poprostu mniej, bylo takie zduszone) teraz tego problemu juz nie ma! bunia ciagnie jak szalona przez pelen zakres, jest naprawde widoczmna poprawa i problem EGRu z głowy. mam jeszcze takie wrazenie ze auyto mniej pali - po zaslepieniu zaworu przejechalem jeszcze okolo 180 km i naprawde zwykle po takim dystansie wskazówka szybciej uciekala :)

komputer sie nic nie rzuca ze egr jest zaslepiony, zadne kontrolki nie pojawily sie (bo bylo yakie prawdopodobienstwo z tego co sie dowiedzialem ale to zalezy od sterownika ECU z tego co wiem)

takze bez obaw mozecie wyłączac wasze EGRy i miec tego wrzoda juz wyleczonego:))))

 

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zaslepiłem własnie EGR, przedtem autko w przedziale od 2.5 tys do 3 przestawalo na chwile ciagnac (wyraznie tracilo moc lub mialo jej poprostu mniej, bylo takie zduszone) teraz tego problemu juz nie ma! bunia ciagnie jak szalona przez pelen zakres, jest naprawde widoczmna poprawa i problem EGRu z głowy. mam jeszcze takie wrazenie ze auyto mniej pali - po zaslepieniu zaworu przejechalem jeszcze okolo 180 km i naprawde zwykle po takim dystansie wskazówka szybciej uciekala :)

komputer sie nic nie rzuca ze egr jest zaslepiony, zadne kontrolki nie pojawily sie (bo bylo yakie prawdopodobienstwo z tego co sie dowiedzialem ale to zalezy od sterownika ECU z tego co wiem)

takze bez obaw mozecie wyłączac wasze EGRy i miec tego wrzoda juz wyleczonego:))))

 

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.