Skocz do zawartości

E53 X5 lusterka z Anglika do EU - wymiana


Wojtysław

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jako że jakiś czas temu miałem niemiłą przygodę z lusterkami, a na forach o e53 cisza, postanowiłem sam temat zgłębić.

 

Lusterka z anglika oczywiście nie pasują z racji innej pozycji kierowcy ale gdzie leży różnica?

Znalazłem informację że samo szkło i silniczek są pod innym kątem, potem że różnica leży w obudowie, a dalej że w korpusie. Do tego każdy straszył że wiązka za krótka, że nie będzie nic działać jak się nie kupi wersji z tą samą ilością pinów itp.

 

Mam wersję najbogatszą - 16 pinową. Czyli podgrzewanie, el ustawianie, el składanie, podświetlanie progów, pamięć i fotochrom. Lusterka mi jakiś idiota wyrwał w szczecinie jak byłem u rodziny. Wiązka pocięta, silniczki wyrwane. Lusterka miałem idealne, działały poprawnie, fotochromy idealne. No trudno. Długo szukałem jakiś ładnych na allegro, ale trafić coś w dobrym stanie to masakra.

91ac2131d52b3cbagen.jpg

0f61e43c02b237f8gen.jpg

 

Używane ok 800-1200zł sztuka a stan daleki od dobrego. nowe 3500zł szt.

Trochę przesada jak na stare używane lusterko, i to jeszcze często nie w kolorze.

 

Kupiłem więc anglika, wersje na 10 pinów. Bez el składania i fotochromu. Postanowiłem się pobawić i rozwiać wątpliwości.

 

Ściągamy boczek drzwiowy. Śruby są na dole w kieszenich, pod listwą dekoracyjną, pod znaczkiem AIRBAG i pod modułem z przyciskami szyb.

4ee55b8e23b306b4gen.jpg

 

Lusterko trzyma się na trzech śrubach torx, dwie są ukryte pod głośniczkiem ( wystarczy go odgiąć, nie trzeba demontować ) jedna pod czarną zaślepką.

Wiązka kabli idzie po drzwiach, wpięta jest w moduł od szyb. Została ona wypięta podczas wyciągania boczku.

Odkręcamy śruby, wyciągamy przez otwór wiązkę i wszystko ładnie czyścimy :)

d58449ab28f2a71agen.jpg

 

U mnie trójkąty od Europejczyka zostały na miejscu, bo złodziej wyrwał korpus lusterka i odciął wiązkę.

72eb23ac4ef089degen.jpg

 

W nowych lusterkach wyciągamy dolny plastikowy kapsel i ukazują nam się trzy śrubki, odkręcamy je i lusterko nam odchodzi od trójkąta. Przeciągamy wiązkę i mamy wszystko rozłożone.

Tu widać gdzie tak naprawdę jest ukryty inny kąt lusterek w angolu. W trójkącie. Czarny mat to anglik, połysk to EU

a10f463d22223753gen.jpg

 

Przekładamy wszystko z anglika na europejski trójkąt. Wszystkie odległości, śruby, otwory itp pasują. U mnie były silniczki od składania, nowe lusterka są manualne. Zamiast silniczka jest taki cylinderek plastikowy ze sprężyną. Pasuje w miejsce silniczka bez przeróbek.

 

Przeciągamy wiązkę, prowadzimy po drzwiach tak jak szła stara i montujemy lusterko.

Zakładamy boczek, podłączamy wszystkie kostki od modułu szyb i tyle.

 

Lusterka są zamontowane prosto, trzymają się dobrze, działa podgrzewanie, podświetlenie progów, sterowanie i się składają manualnie. Nie wyskakują żadne błędy.

 

Może komuś się to przyda.

 

Zrobienie dwóch stron zajęło mi ok 2.5h, z czego wszystko rozkładałem, czyściłem i sprawdzałem wielokrotnie dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pewnie ten debil załatwił Ci lusterka dla fotochromów :mad2:

A ze nie był zorientowany jak to wyciągnąć i wyrwał Ci całe lusterka.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.