Skocz do zawartości

E90 Światła do jazdy dziennej krok po kroku


dlmail

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam

Chciałem zakodować światła do jazdy dziennej. Stworzylem pusty plik FSW_PSW.man w folderze work. Dalej postepuje wg instrukcji z tym ze wybieram nie NFRM poniewaz nie moge tego wybrac tylko FRM. Zmieniam w pliku FSW_PSW.trc dane

DRL_V_GEDDIMT

aktiv

 

DRL_VERT_DIMMUNG

wert_02

 

Zapisuje jako rozszerzenie .man kopiuje i zamieniam z pustym plikiem ktory utworzylem wczesniej w folderze Work jade dalej wg instrukcji i nie dzialaja mi swiatla dzienne moze ktos podpowiedzieć co robie nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, próbowałem aktywować światła do jazdy dziennej wg instrukcji.

Po wszystkim rozłączam kabel, wyjmuje kluczyk i po ponownym włożeniu światła się nie zapalają. Gdy zczytuje jeszcze raz plik FSW_PSW.TRC moje wczesniejsze zmiany nie sa wprowadzone, Co może byc powodem?

 

Nieprawidłowo ustawiony ncs expert domyślnie nie zapisuje zmian, ustaw tak jak w instrukcji.

 

Mam cos podobnie jak tu kolega pisal ale wczesniej wykodowałem mate zajetosci fotela i wszystko bylo ok. Czy moge sprobowac to innym profilem jak expertmodus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

Podłaczasz kabel do gniazda OBD2 w samochodzie

Podłączasz kabel do komputera

Wkładasz kluczyk do stacyjki

Naciskasz przycisk START STOP ale bez wciśniętego sprzęgła ( jak wciśniesz sprzęgło samochód zapali a to niepotrzebne)

Włączasz NCS

Wybierasz File- load profil- expertmode

Wybierasz File- edit profil- hasło repxet

W okienku które się otworzyło klikasz individualsierung

Zaznaczasz wszystkie opcje "ptaszkiem" klikasz OK

Klikasz FSW/PSW

Zaznaczasz ptaszkiem FSW/PSW - Manipulate with FSW/PSW.MAN i klikasz OK

Klikasz znowu OK

Klikasz

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybierasz model BMW (dla E90 wybierasz E89) oraz moduł do połączenia (nie pamiętam który bo jest to obojętne czy CAS czy FRM, ale u mnie działał tylko jeden))

F6 back

F4 "Process ECU"

wybierasz moduł (dla DRL jest to moduł FRM) i klikasz OK

F2 job

wybierasz CODIERDATEN_LESEN i wciskasz OK (zmieniasz na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC bedzie duzo mniejszy

kopiujesz plik FSW_PSW.TRC z katalogu ncsexpert/work (np. na PULPIT) zmieniasz w nim to co chcesz, zapisujesz, zmieniasz nazwę na FSW_PSW.MAN i i kopiujesz do katalogu ncsexpert/work zastępując pusty plik który tam jest

F2 job

wybierasz SG_CODIEREN i wciskasz OK (zmieniasz na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job i jak bedzie pisac ended klikasz

F6 zuruck

Wyłączasz NSC.

Gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

Podłaczasz kabel do gniazda OBD2 w samochodzie

Podłączasz kabel do komputera

Wkładasz kluczyk do stacyjki

Naciskasz przycisk START STOP ale bez wciśniętego sprzęgła ( jak wciśniesz sprzęgło samochód zapali a to niepotrzebne)

Włączasz NCS

Wybierasz File- load profil- expertmode

Wybierasz File- edit profil- hasło repxet

W okienku które się otworzyło klikasz individualsierung

Zaznaczasz wszystkie opcje "ptaszkiem" klikasz OK

Klikasz FSW/PSW

Zaznaczasz ptaszkiem FSW/PSW - Manipulate with FSW/PSW.MAN i klikasz OK

Klikasz znowu OK

Klikasz

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybierasz model BMW (dla E90 wybierasz E89) oraz moduł do połączenia (nie pamiętam który bo jest to obojętne czy CAS czy FRM, ale u mnie działał tylko jeden))

F6 back

F4 "Process ECU"

wybierasz moduł (dla DRL jest to moduł FRM) i klikasz OK

F2 job

wybierasz CODIERDATEN_LESEN i wciskasz OK (zmieniasz na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC bedzie duzo mniejszy

kopiujesz plik FSW_PSW.TRC z katalogu ncsexpert/work (np. na PULPIT) zmieniasz w nim to co chcesz, zapisujesz, zmieniasz nazwę na FSW_PSW.MAN i i kopiujesz do katalogu ncsexpert/work zastępując pusty plik który tam jest

F2 job

wybierasz SG_CODIEREN i wciskasz OK (zmieniasz na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job i jak bedzie pisac ended klikasz

F6 zuruck

Wyłączasz NSC.

Gotowe

 

Dzieki za odzew

Robie tak jak jest napisane ale jak chce wejsc w

Wybierasz File- load profil- expertmode

Wybierasz File- edit profil- hasło repxet

W okienku które się otworzyło klikasz individualsierung

Zaznaczasz wszystkie opcje "ptaszkiem" klikasz OK

Klikasz FSW/PSW

Zaznaczasz ptaszkiem FSW/PSW - Manipulate with FSW/PSW.MAN i klikasz OK

Klikasz znowu OK

 

Z tym ze po wpisaniu tego hasla nic mi sie w ncsie nie wyswietla?:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz nowszą wersję NCSa w której hasło repxet porostu nie działa. Spróbuj ściągnąć to http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=28896498871274638450 są tam dwa pliki które trzeba sobie podmienić i instrukcja. Zrób kopie swoich plików na wszelki wypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Mam taki problem, kiedy zgodnie z krokiem 13. klikam "Execute Job" to wyskakuje mi następujący błąd:

 

2020 Error LFCDHDIA.CPP (A_PL2FRX.IPS/IPO) CDHapiResultText 1

no answer from ECU IFH-0009: ECU not connected or doesn't answer FRM_87

 

2020 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6

no answer from ECU CODIERDATEN_LESEN

 

Ma ktoś pomysł jaki jest tego powód ? Wszystko wcześniej przebiega bez problemów. Czy problem może dotyczyć np jakiegoś brakującego pinu we wtyczce ODB2 ?

 

EDIT: Wrzuciłem inne pliki SP-Daten, żeby były konkretnie takie jak w instrukcji czyli v49 i teraz podczas próby połączenia z modułem CAS wyskakuje błąd "COAPI-2021 VIN is faulty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Na początku, dzięki za instrukcję, światła działają jak powinny... ale. No właśnie, mam czujnik zmierzchu i odnoszę wrażenie, że trochę za szybko zapalają się światła mijania. Obserwując ulicę i inne samochody wyposażone w ledy do jazdy dziennej, zauważyłem, że gdy u mnie mam zapalone światła mijania, to wielu śmiga jeszcze na ledach do jazdy dziennej.

Pytanie; czy można gdzieś wyregulować czułość czujnika zmierzchu?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam.

Na początku, dzięki za instrukcję, światła działają jak powinny... ale. No właśnie, mam czujnik zmierzchu i odnoszę wrażenie, że trochę za szybko zapalają się światła mijania. Obserwując ulicę i inne samochody wyposażone w ledy do jazdy dziennej, zauważyłem, że gdy u mnie mam zapalone światła mijania, to wielu śmiga jeszcze na ledach do jazdy dziennej.

Pytanie; czy można gdzieś wyregulować czułość czujnika zmierzchu?

Pozdrawiam.

 

Jeżeli masz I-Drive możesz sobie ustawić w ustawieniach coś takiego jak Sensitive : Polega to na zasadzie czułości twojego czunika, są trzy poziomy od czułych-normalnych-i coś w stylu opóźnionych. Osobiscie jeźdze na normal i nie widzę tu problemu druga sprawa jest taka że odnoszę wrażenie że również to może wpływać na przełączanie świateł godzina która aktualnie panuje, co mam na myśli zauważyłem że w dni takie jak mamy teraz, słońce zachodzi późno a około godziny 20 przy niebieskim jeszcze niebie światła się przełączają. Ale to może być tylko moja teoria spiskowa.

 

 

Natomiast ja mam pytanie. Czy jest możliwość zakodowania świateł DRL w taki sposób by paliły się one razem z ringami z przodu? Fajnie by to wyglądało, coś na zasadzie takiej jak postojowe za dnia przy włączonym czujniki czyli długie 20% i pozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na początku, dzięki za instrukcję, światła działają jak powinny... ale. No właśnie, mam czujnik zmierzchu i odnoszę wrażenie, że trochę za szybko zapalają się światła mijania. Obserwując ulicę i inne samochody wyposażone w ledy do jazdy dziennej, zauważyłem, że gdy u mnie mam zapalone światła mijania, to wielu śmiga jeszcze na ledach do jazdy dziennej.

Pytanie; czy można gdzieś wyregulować czułość czujnika zmierzchu?

Pozdrawiam.

 

Jeżeli masz I-Drive możesz sobie ustawić w ustawieniach coś takiego jak Sensitive : Polega to na zasadzie czułości twojego czunika, są trzy poziomy od czułych-normalnych-i coś w stylu opóźnionych. Osobiscie jeźdze na normal i nie widzę tu problemu druga sprawa jest taka że odnoszę wrażenie że również to może wpływać na przełączanie świateł godzina która aktualnie panuje, co mam na myśli zauważyłem że w dni takie jak mamy teraz, słońce zachodzi późno a około godziny 20 przy niebieskim jeszcze niebie światła się przełączają. Ale to może być tylko moja teoria spiskowa.

 

 

Natomiast ja mam pytanie. Czy jest możliwość zakodowania świateł DRL w taki sposób by paliły się one razem z ringami z przodu? Fajnie by to wyglądało, coś na zasadzie takiej jak postojowe za dnia przy włączonym czujniki czyli długie 20% i pozycja.

 

Witam.

 

Przejrzałem instrukcję i zamiast opcji, o której piszesz, mam związaną z automatycznymi długimi światłami "High beam assist".

Pytanie: czy można zakodować czułość czujnika zmierzchu?

 

Pozdrawiam

Sławek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Może się komuś przyda...

 

Udało mi się ustawić w mojej E91 z 2007 roku ringi jako DRL. Parametrem odpowiedzialnym za to jest VERHALTEN_DRL_TFL (w module NFRM).

 

Aby ustawić ringi jako DRL musicie mieć: moduł NFRM lub FRM w wersji FRM2 lub FRM3, ustawić wszystko jak w pierwszym poście i zmienić wartość wspomnianego wyżej parametru:

 

drl_h - Długie na XX% jako światła do jazdy dziennej

drl_s - Ringi jako światła do jazdy dziennej

 

W chwili obecnej nadal mam jeden problem - ringi świecą z taką mocą jak postojówki... Czyli w efekcie wygląda to tak, jakbyśmy jechali na postojówkach, tylko przy ustawieniu przełącznika na AUTO, gdy zrobi się ciemno, światła przełączają się na ksenony. Będę szukał rozwiązania jak wzmocnić ringi do DRL - jak znajdę, zdam relację.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

 

Sprawdzał ktoś to?

 

Witam.

 

Sprawdzone, działają, ale szybko zmieniłem na % długich. Mam założone markery led i światło jest za słabe na DRL (dużo kierowców mi migało).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam, dowiedziałem się, że aby zakodować światła dzienne w serii 1 e87 to należy skorzystać z instrukcji dla e90. Posiadam e87 z 2009 r. i robiąc według powyższej instrukcji po pkt 7 czyli 7. CAS - OK wyskakuje mi błąd: following feature is invalid for FA: #0309 i nie pokazuje się funkcja Program ECU. No i jest po zabawie... Czy ktoś wie o co chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.