Skocz do zawartości

Wymiana wahaczy E46


ADMedia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To mój pierwszy manual więc przepraszam z góry jeżeli coś napiszę nie tak ale nie jestem mechanikiem :) Wahacze wybrałem firmy Meyle HD z początku miałbyć lemforder ale ostateczny wybór Meyle i tuleje TRW.Jakby ktoś był zainteresowany to wahacze lemforder mogę sprzedać po 415 zł i tuleje za 145 trw komplet.Handluję częściami więc mam dobre ceny towar biorę z Inter Cars więc w stu procentach będzie to produkt oryginalny

Więc tak narzędzia które użyłem :

Płaski klucz 22 do odkręcenia środkowej częsci wahacza klucz 19 do odkręcenia sworznia przy kole klucz 16 do odkręcenia tulei wahacza,wybijak do sworzni młotek

http://obrazki.elektroda.pl/2664988600_1366625873_thumb.jpg

Najpierw luzujemy śruby koła podnosimy na lewarku zdejmujemy koło.Ja zaczęłam odkręcenia wahacza od tulei wahacza 2 śruby klucz 16 (śruby zaznaczone strzałką )

Następnie odkręciłem śrubę od środkowej tulei wahacza zaznaczonej na zdjęciu klucz 22 - z prawej strony jest w miarę podejście wiec zwykłym płaskim nie powinno być dużo zabawy ale z lewej strony jest słabe podejście dlatego dobrym rozwiązaniem byłby klucz 22 z grzechotką płaski ja takiego nie posiadałem więc poradziłem sobie zwykłym.

http://obrazki.elektroda.pl/7321658700_1366627268_thumb.jpg

Później odkręcamy śrubę sworznia zaznaczoną na zdjęciu

http://obrazki.elektroda.pl/8323838600_1366627404_thumb.jpg

Następnie wsadzamy między sworzeń a belkę trzymająca wahacz wybijak i pobijamy w niego młotkiem aż tuleja wyskoczy z miejsca mocowania wahacza tak samo postępujemy z kolejną tulejką.