Skocz do zawartości

[E60/1] Regeneracja mechatronika skrzyni biegów 6HP26


Mateos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem ze swoją skrzynią olej + miska z filtrem wymienione jakieś 7-8 tyś km temu auto jeździło ok skrzynia ładnie i płynnie zmieniała biegi w każdej kombinacji ostatnio z dnia na dzień pod czas jazdy dało się odczuć szarpnięcia podczas jazdy zjechałem na parking wrzucam R słychać jakby się coś przesuwało w skrzyni jakby skrzynia wbijała wsteczny bieg jak już wbije auto gaśnie pojechałem do mechanika po podłączniu kompa udało się zczytać błąd 4F53 zawór L3 niskie zasilanie nie da się go skasować czy może to być wina mechatronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 524
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No właśnie dokładnie u mnie zdarza się to sporadycznie i to przy energicznej jeździe. Będę się umawiał niedługo z fachowcem od ASB. Też słyszałem że po każdorazowej wymianie oleju oraz filtra trzeba przeprowadzić adaptację - ja tego nie robiłem... Dam znać co i jak. Pozdrawiam

I jak, jakieś postępy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Nie wiem czy mnie nie czeka też naprawa mechatroniki w e63.

Na jakie koszt należy się nastawić aby przypadkowo nie dać się oskubać ?

 

edit.

Wyszło 2k brutto z nową miską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam pytanie u mnie szarpie (CHOĆ NIE ZAWSZE) przy zmianie z 2 na 3 bieg a wcześniej przed zmiana z 2 na 3 przeciąga bieg do 2.5 tyś obrotów przełączy i szarpnie. Jeśli zrobię na manual i puszcze nogę z gazu to nie ma szarpnięcia a jak trzymam nogę na gazie to tez szarpnie. Jestem ciekawy czy wymiana oleju pomoże..... Błędów na skrzyni brak. Czy to mogą być zużyte tłoczki??? Auto to e61 z 2007roku 3.0dA na liczniku 340tyś

 

Witam

 

Ja mam dokładnie takie same objawy jak Ty..:/

Czy udało CI się uporać z tym problemem...a jak tak to w jaki sposób..reg. mechatronika..czy może jednak coś innego..adaptacja skrzyni..?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie u mnie szarpie (CHOĆ NIE ZAWSZE) przy zmianie z 2 na 3 bieg a wcześniej przed zmiana z 2 na 3 przeciąga bieg do 2.5 tyś obrotów przełączy i szarpnie. Jeśli zrobię na manual i puszcze nogę z gazu to nie ma szarpnięcia a jak trzymam nogę na gazie to tez szarpnie. Jestem ciekawy czy wymiana oleju pomoże..... Błędów na skrzyni brak. Czy to mogą być zużyte tłoczki??? Auto to e61 z 2007roku 3.0dA na liczniku 340tyś

 

Witam

 

Ja mam dokładnie takie same objawy jak Ty..:/

Czy udało CI się uporać z tym problemem...a jak tak to w jaki sposób..reg. mechatronika..czy może jednak coś innego..adaptacja skrzyni..?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

 

odpisałem Ci na pw. Auto sprzedałem nic nie zrobiłem z tym. Jednak auto miało już spory przebieg a od nowości nic nie było robione nawet olej. wiec przy tym przebiegu ma prawo skrzynia szwankować. Nadawała się pewnie do kompleksowej regeneracji robiła sie też tak zwana "tarka" przy zwalnianiu a wiec hidrokinetyka też już miała dość. Koszt naprawy skrzyni to okolice 4tyś zł żeby było dobrze wiec sprzedałem wóz bo nie chciałem się w to bawić

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie taki problem zrobiony serwis skrzyni 6hp19 a mianowicie konwerter, mechatronika ( tłoczki, płyta separacyjna), adapter, olej z filtrem plus tuleja mahatronika. Skrzynia kopie przy zatrzymaniu ale tylko jak jest rozgrzana na zimnej jest wszystko ok adaptacja robiona juz 2 razy. Co może być przyczyną? olej wymieniony na ZF lifeguard 6 gęstość oleju może być przyczyną? Elektrozawory? Soft?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Panowie mam pytanko odnośnie oleju w ASB , czy zmieszanie oleju może wpłynąć negatywnie na pracę skrzyni.

mam na myśli dwa rodzaje oleju

 

Panowie nikt nic nie wie na ten temat ?

 

Pzdr

To może opisze całą historię dlaczego pytam o ten szczegół.

Bunię nabyłem z przebiegiem około 70 000 km skrzynia działała wspaniale ,zrobiłem statyczną wymianę przy 120 000 km olej orginał , skrzynia nadal zachowuje się wspaniale . Po przeczytaniu kilku a może kilkunastu informacji postanowiłem zrobić wymianę dynamiczną oleju w warsztacie mechanicznym .Umówiłem się na wymianę z tygodniowym wyprzedzeniem , w dniu wymiany na 10 minut przed umówioną godz telefon , że niestety musimy przełożyć wymianę ponieważ nie dojechały zamówione końcówki do mojej skrzyni ( nadmienię że musiałem dojechać 100 km do warsztatu ) , pomyślałem no trudno zdarza się :oops:

Wyznaczono następny termin za tydzień , zjawiam się w warsztacie o wyznaczonej godzinie nastepuje wywiad , czy był wymieniany olej kiedykolwiek , następnie przejażdżka samochodem ,oczywiście ja jako pasażer , skrzynia działa jak należy nic złego nie stwierdzono , więc zostawiam samochód na kilka godzin pod władanie mechaników .

Wracam po kilku godzinach , a tu taka wiadomość , wie pan co tym razem także nie udało nam się zrobić wymiany dynamicznej tylko tak spuściliśmy olej tak ja przy wymianie statycznej , ponieważ końcówki które dotarły nie pasowały ,bo ponoć tak się zdarza , jeśli nie poda się nr asb. :oops: :oops: :oops:

Zalano 7 litrów oleju , wymieniono miskę z filtrem , tylko że olej castrola podobno dedykowany do tej skrzyni 6hp26 .

Powrót do domu skrzynia działa normalnie tak jak działała przed , po okolo 1500 km włączył się tryb awaryjny ,a że to żona teraz jeździ nie bardzo wiem co sie działo przed właczeniem sie trybu awaryjnego .

Rano wsiadam do samochodu odpalam i ruszam a tu zaczyna kopać , przeciągać obroty no po prostu masakra , teraz zacząl falować obrotami delkatnie ale faluje , czasami ginie wsteczny muszę przełączyć na D i ponownie na R to rusza .

Co może być powodem tak nagłej zmiany ? Czyżby ta mieszanka dwóch różnych olejów , a może stan oleju , na razie nic z tym nie robiłem bo się zastanawiam czy regeneracja mechatronika pomoże .

Panowie doradźcie coś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki olej mi zapodał niby można ,przynajmniej tak opisano

https://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/automatic-transmission-fluids/transmax.html

Jak myślisz próbować ratować poprzez regenerację mechatronika jeśli tak to bym zamówił u ciebie Gorki79 wszystkie zabawki do regeneracji włącznie z olejem

nr vin LX68470 jak trza to wlazę po bunię i sprubuję zczytać nr skrzyni

Pzdr

Roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie widzę żeby spełniał normy, a i sam kolor jest inny (czerwony) była kasowana adaptacja ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam , Panowie skrzynia asb działa ,przynajmniej na tą chwilę bez zarzutów ,powód nie działania - wyciek oleju ,miska metalowa pewnikiem zły demontaż lub ponowny montaż .

Po uzupełnieniu oleju jest okej , czekam na rozwiązanie sprawy jak będzie przebiegać naprawa gwarancyjna . Co o tym myślicie czy ta miska będzie jeszcze się nadawać czy już na złom ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i jednocześnie proszę o radę.

 

Mój problem ze skrzynią objawia się falowaniem obrotów przy około 70 km/h i na D mam wrażenie, że lockup się rzadko zapina. Natomiast na DS wygląda na to, że wszystko jest ok po puszczeniu gazu obroty się trzymają (czyli chyba lockup zapięty) falowania niezauważyłem. Dodam, że już robiłem remont skrzyni który kosztował mnie 7k gdzie był wymieniony koszyk wraz z tarczkami pompa i został założony nowy (fabrycznie regenerowany) konwerter F85. Czy to możliwe, że po przejechaniu około 40kkm znowu padł konwerter ? Jeżeli tak to może to jest tylko skutek a nie przyczyna ? Może przyczyną jest coś nie tak z mechatroniką czy zna ktoś metodę na sprawdzenie tego elementu ? Proszę o pomoc ponieważ nie wiem czy jak wymienię po raz kolejny konwerter to rozwiąże problem czy tylko wyeliminuje skutek. Czy np po podłączeniu kompa jest ktoś wstanie zweryfikować ten element ? Z drugiej strony jak znowu padł konwerter to bez sensu żebym dotykał się do mechatroniki. Skrzynia przy zmianie biegów nie szarpie w moim subiektywnym odczuciu. Z góry dziękuję za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się swoim spostrzeżeniem i liczę na waszą opinię. Mianowicie wczoraj wymieniłem przepływomierz ponieważ czujnik temperatury w dolocie pokazywał mi -40 i świecił się check engine - increased emissions czy coś takiego. Po założeniu nowej przepływki i skasowaniu błędu falowanie ustało wszystko zachowuje się dzisiaj normalnie skrzynia pracuje wg mnie tak jak należy. Pytanie jest czy to możliwe żeby taka pierdoła miała aż taki wpływ na pracę skrzyni i powodowała objawy takie jak uszkodzony konwerter ? Czy to może tylko zbieg okoliczności i przedwczesne szczęście z mojej strony ? Liczę na waszą wypowiedź. Z góry dzięki i na razie dalej poobserwuję a już miałem się umawiać na wymianę konwertera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pany.

Ten typ tak ma, czy coś jest nie tak.

Skrzynia 6HP19, diesel M47

 

I odpowiednio:

Przy max wduszonym gazie od '0' - jest wszystko ok.

Przyspiesza jak trza.

 

Przy delikatnej jeździe - też mniej więcej jest wsio ok, ale na 2 praktycznie nie ma lockup a na 3 załącza się późno. Im słabiej gaz duszę, tym szybciej się lockup załaczy

Przy średniej jeździe - w sensie normalna jazda, lockup jakby powyżej 50km/h dopiero załacza.

 

Nie falują obroty, można jechać 200 i jest ok.

W trybie sport jest jakby ciutke lepiej, manualnie jest ok.

Oprócz tego skrzynia jakby przepuszcza obroty po puszczeniu gazu (poniżej 5-6 biegu i predkosci ~100km/h wzwyż) i spadają na 1300 i maleja wraz z wytracaniem predkosci, później zrzuca bieg na nizszy i znow 1300 i maleje.

W trybie sport, manual - obroty się trzymają jak w manualu.

 

 

Nie ma najmniejszych szarpnięć itp. wszystko pięknie chodzi oprócz powyższego.

 

Robic adaptacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Podepnę sie pod temat. Przeczytalem wszystkie 17 stron tematu, duzo sie dowiedzialem i chciałbym przystąpic do wymiany oleju i filtra w swojej skrzyni + wymiany okulara miedzy mechatronikiem a skrzynia. Problem mojej skrzyni polega na tym ze przeciaga 4 i 5 bieg. 1, 2, 3 oraz 4 zapina szybko przy ok 2 tys obrotów przy delikatnie wcisnietym pedale gazu. 5 i 6 zostaje zapieta po dluzszej chwili przy obrotach ok 2.5 tys lub wtedy gdy delikatnie popuszcze gaz. czuje tez wtedy lekkie kopniecie w plecy. Przy przyspieszaniu z pedalem wcisnietym do oporu nie czuc w ogole zmieny biegow i wszystko odbywa sie bardzo płynnie. Problem występuje jedynie przy delikatnej jezdzie. Objawów falowania obrotow rownierz nie mam. Zdarza sie czasami ze obroty na wyzszych biegach pojdą lekko w góre przed przelaczeniem biegu tak jak by lekko uslizgiwalo- takie sa moje wrazenia.... (Stan oleju sprawdzalem-jest ok. Skrzynia sucha. Olej był juz raczej wymieniany gdyż na misce brak znaczka ZF. Aktualny przebieg 285 Tys BMW e60 525d 2006r) Czy jest sens zabierania sie za wymiane oleju + filtra i okulara? Czy raczej to srednio pomoze? Z góry dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.