Skocz do zawartości

[E46] N42 Wymiana separatora oleju (DIY N42 CCV replacement)


Rekomendowane odpowiedzi

Kurde nie wiem, mechanik na moje obiekcje stwierdził, że to normalne objawy o których pisałem. Powiedział, że nie ma podciśnienia w silnikach "N" i w moim N46 to normalne, że go dusi i że gaśnie ? Prawda to ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie wiem, mechanik na moje obiekcje stwierdził, że to normalne objawy o których pisałem. Powiedział, że nie ma podciśnienia w silnikach "N" i w moim N46 to normalne, że go dusi i że gaśnie ? Prawda to ?

Sam widzisz że u mnie nie gaśnie. Dobrze jak by jeszcze ktoś się wypowiedział.

Z tym podciśnieniem już raz się przecierałem w jednym temacie o LPG w tym silniku, w pewnym sensie udowodnili mi że nie ma tam podciśnienia ale ostatnio jak zerknąłem do DIS na wartość podciśnienia z czujnika w kolektorze to było to ok 50kPa (kilo paskali) (zmieniało się nieznacznie o kilka kPa w stosunku o zwiększania obrotów) więc spore jak na podciśnienie więc sam muszę podumać i doczytać na ten temat.

Poza tym zdejmj filtr powietrza, odpal auo i zobacz czy zasysa ostro, lekko czy w ogóle po przygazowaniu.

Dla pewności zerknij do paru tematów o LPG na ten temat bo może mnie czujnik robi w konia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, od 2 lat dosiadam BMW E46 316ti N42 Compact. Tej zimy zamarzła mi odma, po wstawieniu do garażu, po podgrzaniu odma odmarzła. Myślałem że wszystko jest OK, ale zaczęło wypychać przez korek olej. Sprawdziłem korek, był jakiś syf na uszczelce. Ale tak czytam, że i tak mimo to może wypychac olej.

Czy można wyczyścić ODMĘ? Węże na bank można czścić, ale co z tym oddzielaczem oleju? Na co uważac przy tej operacji? Czy znajduje się tam jakiś filtr, ponoć w dieslu jest?

Jakie koszty są zakupu nowej odmy, jakiej marki? Ile może wynieść koszt wymiany (nie ASO)?

Czy zrobić ta operację przed czy po wymianie oleju, pewnie przed?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

jestem miesiąc po wymianie odmy u siebie w silniku N46 i mechanik powiedział, że nie czyści się odmy bo jest bardzo delikatna membrana i trzeba wymieniać. Oryginał kosztował coś ok 200-250 zł i z jego opinii (ludzie na forach też tak pisali) to zamienniki potrafią się zepsuć po miesiącu więc brać ori i przed wymianą oleju to zrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hjeka, podłączę się do tematu.

Posiadam w E46 silnik n42 1.8 116km velvetronik, kupiłem dzisiaj używaną odmę i przy czyszczeniu okazało się że membrana ma dziurkę. Teraz mam pytanie czy zakładać czy oddać?

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/903/AL1zH0.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/909/j1tc1w.jpg

https://imageshack.com/i/p3AL1zH0j

https://imageshack.com/i/p9j1tc1wj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Bardzo pomocny opis na początku tego tematu. Podziękowania dla autora.

Właśnie wymieniłem separator i mam kilka uwag, którymi się chcę podzielić.

1. Mój separator i węże były zapchane na max, wymieniłem separator bo wcześniej kupiłem. Nie było to konieczne, po rozebraniu starego ( łatwo to zrobić )okazało się, że membrana gumowa jest cała. Wystarczyło wyczyścić, wypłukać, poskładać i dalej używać.

2. Jak sprawdzić czy membrana w separatorze jest dziurawa, bez wyjmowania separatora?

W separatorze po jednej stronie membrany osadza się olej i spływa separatorem itd.....do miski ( w tej przestrzeni pojawia się "majonez" ), po drugiej stronie powinno być sucho, ale jeżeli pęknie membrana olej dostaje się do tej suchej przestrzeni, ona z kolei ma otwór w obudowie, powiedzmy odpowietrzenie. Przez ten otwór olej ( majonez ) wydostanie się na zewnątrz separatora i powinno to być widoczne.. W skrócie jeżeli jest pęknięta membrana to separator powinien być w dolnej części na zewnątrz zaolejony lub pokryty białą mazią.

3. Problem poziomu oleju w silniku i dlaczego czasem przybywa oleju, a szczególnie po wymianie separatora? W moim siniku przybyło prawie litr oleju po wymianie separatora ( przed było dużo poniżej minimum i co ciekawe nie zapalała się lampka niskiego poziomu oleju).

Otóż tego oleju nie przybywa, tylko pojawia się błąd podczas pomiaru poziomu za pomocą bagnetu. Jeżeli zatka się separator albo któraś z rurek, to podczas wkładania bagnetu który ma w górnej części ma uszczelki, zachowuje się on jak tłoczek strzykawki, po prostu wyciska olej z rurki do miski i poziom w rurce się obniża stąd przekłamanie podczas mierzenia. Jeżeli separator jest drożny, to przy wkładaniu bagnetu rurka bagnetu odpowietrza się przez separator i nie ma tego efektu.

Najprostszy sposób prawidłowego zmierzenia poziomu oleju w silniku jeśli nie jesteśmy pewni , ze separator jest drożny to zdjęcie dwóch oringów z górnej części bagnetu na czas pomiaru. Jeżeli będzie różnica w pomiarach z oringami i bez to już wiemy, że coś nie tak z separatorem lub rurkami ( ewantualnie może być zablokowany zaworek jednokierunkowy w rurce od separatora do rurki bagnetu ( ta rurka przepuszcza olej tylko w jednym kierunku od separatora do miski).

4. Czy trzeba wyjmować separator do czyszzczenia?

Wyjęcie separatora to niezła jazda i zajmuje sporo czasu. Następnym razem nie będę go wyjmował tylko przepłukam. Do końców wszystkich trzech rurek jest stosunkowo dobry dostęp. Wystarczy dobry płyn który rozpuści emulsję ( czy jak kto woli majonez) jakaś pompka elektryczna, podpięta do górnej rurki, wężyk na wylocie drugiej rurki, trzecia rurka zatkana, potem to samo przy zatkanej drugiej rurce z odpływem na trzeciej. Przy takiej płukance na pewno wykryjemy nieszczelność membrany jeżeli taka jest, płyn zacznie się wylewać z separatora tak jak wcześniej opisałem.

 

Jeszcze raz dzięki za opis wymiany odmy. Bardzo się przydał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie da sie wymienic bez zdejmowanie kolektora, bo sam tak zrobilem za pomoca opisu kolegi piotrek1474 z forum e46forum.pl

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=14863

 

Chociaz czas wymiany wyszedl mi okolo 6-7 godzin pod blokiem (mysle, ze drugi raz zrobilbym to szybciej).

 

Chyba warto dac tu ten link, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.