Skocz do zawartości

[E46] 320d FL usunięcie klapek zawirowań kolektora


Brytol

Rekomendowane odpowiedzi

]Witam. Ubieglą niedzielę, ostatnią tak ciepłą w tym roku postanowiłem wykorzystać na wyeliminowanie nieszczęsnych klapek zawirowań kolektora. Przy okazji skontrolowałem też stan separatora oleju, który zamontowałem miesiąc wcześniej, usuwając filterek odmy. Podczas prac zrobiłem kilka fotek, którym chcę się teraz z Wami podzielić, opisując większość czynności. Jeżeli coś pominąłem lub niewłaściwie opisałem/nazwałem proszę o poprawianie mnie – nie jestem mechanikiem 

Zanim jednak przejdę do fotostory, chciałem podzielić się wrażeniami z jazdy po usunięciu klapek. Naprawdę nie spodziewałem się AŻ TAKIEJ POPRAWY. Auto jest nie do poznania. Dużą różnicę dała wymiana filtra odmy na separator oleju ale wywalenie klapek po prostu odmieniło auto. Oba zabiegi dały różnicę w tej samej dziedzinie. Auto rusza przy niskich obrotach duuużo płynniej. Kiedyś z reguły trzeba było dodać lekko gazu, teraz ruszam na samym sprzęgle. Zmieniając pieg z 1 na 2 przy bardzo niskich obrotach trzeba ratować auto przed zgaśnięciem dozując sprzęgło i ewentualnie gaz. Przed usunięciem klapek towarzyszyło temu nieznośne wibrowanie silnikiem i trzęsienie całą karoserią. Teraz tego nie ma. Przed wywaleniem klapek i zmianą filtra odmy przy zmianie biegu na wyższy auto przez ułamek sekundy zastanawiało się „przyspieszyć czy nie”. Trawało to bardzo krótko ale dało się to odczuć. Teraz tego nie ma. Także przy ruszaniu pod górę trzepało całą karoserią. Teraz jest to dużo prostsze (tutaj na pewno pomogło też usunięcie zaworu CDV – także polecam ten zabieg).

Z obserwacji ekonomizera wydaje mi sie że nieco spadło zużycie paliwa, ale to trzeba jeszcze sprawdzić.

No to zaczynamy. Do wykonania operacji będą potrzebne:

 Paczka 10 sztuk rękawiczek lateksowych – Rossman około 3pln – przyda się wszystkie 10 par w opakowaniu :D