Skocz do zawartości

[E46] [E39] M47 M47N M57 regeneracja zaworu EGR / AGR Turbo


Tomek1983asd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam oto instrukcja regeneracji elektrycznych zaworów sterujących podciśnieniem

 

Zaczynamy od wyczyszczenia pierwszego wstępnego filtra. Na zaworku znajduje się on pod osłoną zaznaczoną czerwonymi strzałkami. Często zdarza się że przy braku cierpliwości w momencie zdejmowania osłonka poprostu pęka.

http://img94.imageshack.us/img94/4549/87228603.jpg

Po zdjęciu osłonki mamy dostęp do pierwszego filtra, na zdjęciu poniżej zaznaczony czerwoną strzałką. Należy go przemyć np. spirytusem, zmywaczem do zacisków hamulcowych lub środkiem do mycia przepływomierzy.

http://img6.imageshack.us/img6/6117/99635686.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/5880/42773132.jpg

Aby dostać się do wewnętrznego filtra należy rozmontować zawór. W tym celu przecinamy spinający go metalowy pierścień w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Po rozcięciu należy delikatnie rozchylić pierścień i go zdjąć tak aby go zbytnio nie zniekształcić, gdyż będzie on ponownie zakładany.

http://img833.imageshack.us/img833/7001/67612916.jpg

Kiedy zdemontujemy pierścień mamy możliwość rozłożenia zaworu na części. Po zdemontowaniu kapturka z dwoma wyjściami na przewody podciśnieniowe, mamy dostęp do trzpienia w którym znajduje się zaworek. Zaworek w trzpieniu musi lekko i płynnie pracować, sprawdzamy to wciskając zaworek cienkim przedmiotem. Czyścimy także kapturek zworka z wyjściami podciśnienia.

http://img825.imageshack.us/img825/6691/54620306.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/6875/76561913.jpg

Należy sprawdzić czy pomarańczowa membrana nie jest uszkodzona no i oczywiście wyczyścić ją

Po zdemontowaniu membrany, która jak widać na powyższym zdjęciu jest zamontowana na trzpieniu, mamy dostęp do drugiego, wewnętrznego filtra. Ma on kształt obręczy. Należy go wyczyścić tak jak filtr wstępny.

http://img835.imageshack.us/img835/1050/92510900.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/5635/16577346.jpg

http://img801.imageshack.us/img801/5075/57205033.jpg

Trzeba zwrócić także uwagę na to jak przesuwa się trzpień metalowy w korpusie zaworu, czy nie ma zbyt dużych oporów lub zacięć. Należy wyczyścić również powierzchnie zarówno trzpienia jak i korpusu.

 

Po wyczyszczeniu można zacząć wszystko składać.

Zaczynamy od prawidłowego umieszczenia membrany na trzpieniu jeśli była wcześniej zdejmowana. Następnie należy najpierw zamontować trzpień z membraną na kapturku z wyjściem na wężyki podciśnieniowe, jak na zdjęciu poniżej.

http://img163.imageshack.us/img163/4999/49561824.jpg

http://img854.imageshack.us/img854/9398/77699301.jpg

Następnie umieszczamy taki zestaw w korpusie, zwracając uwagę na prawidłowe ułożenie membrany w korpusie zaworu.

http://img33.imageshack.us/img33/8903/80812165.jpg

Na końcu na całość zakładamy zdjęty wcześniej pierścień metalowy i zaciskamy go przy pomocy opaski. Można dodatkowo opaskę zabezpieczyć taśmą aby mieć pewność że się nie zsunie.

http://img24.imageshack.us/img24/4471/87219596.jpg

Po takim zabiegu mamy prawidłowo zregenerowany zawór. Przeprowadzenie tej procedury nie gwarantuje jednak 100% poprawności działania zaworu. Dalsze nieprawidłowości mogą być związane z uszkodzeniem mechanicznym bądź elektrycznym zaworu lub sterowania silnika.

 

Pozdrawiam

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Powiedz mi proszę bo jestem bardzo zainteresowany tym zaworkiem.

W stanie bez napięciowym powinien przepuszczać powietrze????

Jaka jest dokładnie zasada działania ???

czy przy podaniu napięcia na niego on się otwiera czy zamyka????

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

koncowki w miescu gdzie nasuwa sie przewody powinny byc skierowane w 2 kierunku. przynajmniej u mnie tak jest.

moze ktos napisac gdzie ida przewody od zaworu bo zmieniałem na nowe i niewiem czy dobrze podłanczam. 1 z gory zaworka idzie do kolektora a ten 2 nizej umieszczony idzie do tej listwy gdzie podłancza sie kilka przewodów (pierwszy jest zaslepiony na listwie tzw.) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.