Skocz do zawartości

[E46] Wymiana akumulatorka w kluczyku po lifcie


Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebne będą oczywiście nowe baterie, ostry nożyk, lutownica, kawałek przewodu, szybkoschnący, mocny klej oraz dwa browary (więcej naprawdę nie zdąży się wypic).

 

Bateria którą można zamówic np w tym sklepie - ja w nim brałem. Zamówiłem we wtorek, w środę doszły, 56 zł z przesyłką za dwie sztuki (mam dwa kluczyki).

 

http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=3884

 

Zaczynamy od rozcięcia kluczyka. Najlepiej zacząc od miejsca wskazanego na zdjęciu (z dala od wszelkich układów). Następnie powolutku, wbijając ostrze na 2-3 mm (NIE WIĘCEJ) rozcinamy kluczyk na całym obwodzie. Uważajcie na palce ;)

 

http://img715.imageshack.us/img715/7668/zdjcie0462t.jpg

http://img715.imageshack.us/img715/4660/zdjcie0463.jpg

 

Po rozcięciu ukaże się nam taki oto widok

 

http://img7.imageshack.us/img7/443/zdjcie0457x.jpg

 

http://img825.imageshack.us/img825/7168/zdjcie0458z.jpg

 

http://img715.imageshack.us/img715/6088/zdjcie0459z.jpg

 

Jak widac na zdjęciu nowa bateria jest troszkę inna niż stara ale jest na to sposób który zaraz opiszę.

 

http://img832.imageshack.us/img832/5585/zdjcie0461l.jpg

 

Usuwamy starą baterię

 

http://img38.imageshack.us/img38/3756/zdjcie0464p.jpg

 

No i tu mały zonk bo, nazwijmy to "bolce" baterii są trochę mniejszej szerokości. A trzeba je wlutowac w miejsca oznaczone na zdjęciu.

 

http://img818.imageshack.us/img818/7446/zdjcie0455.jpg

 

Wkładamy pierwszy z nich w poniższy sposób, lutujemy.

 

http://img20.imageshack.us/img20/6815/zdjcie0465g.jpg

 

Następnie obcinamy troszkę drugi ale na tyle by można było do niego przylutowac kawałek przewodu.

 

http://img846.imageshack.us/img846/1345/zdjcie0466n.jpg

 

Następnie końcówkę przewodu umieszczamy w drugiej szczelinie i lutujemy.

 

http://img10.imageshack.us/img10/88/zdjcie0467v.jpg

 

Teraz klej na obie strony obudowy klucza i kleimy. Ja użyłem Pattexa.

 

http://img585.imageshack.us/img585/5325/zdjcie0470m.jpg

 

Gdy klej przeschnie, zabieramy wszystkie kluczyki i idziemy do auta. Trzeba kluczyki zakodowac. W tym celu wkładamy pierwszy do stacyjki, przekręcamy na pierwszą pozycję ale nie dłużej niż na powiedzmy 3 sekundy, wyciągamy go zanim zgaśnie kontrolka airbag. Przytrzymujemy jednym palcem przycisk otwierania i nie puszczając go drugim palcem naciskamy szybko 3 razy przycisk zamykania. Drzwi powinny się zamknąc i otworzyc. Kluczyk jest zakodowany, Następnie kodujemy pozostałe. Już bez wkładania ich w stacyjkę przytrzymujemy jednym palcem przycisk otwierania i nie puszczając go drugim palcem naciskamy szybko 3 razy przycisk zamykania. Robimy to z wszystkimi kluczykami. Tadaaaaaaa. Gotowe :) To moja pierwsza instrukcja i mam nadzieję, że się komuś przyda. Cała operacja tak naprawdę została przeprowadzona przez mojego serdecznego kolegę 5oula a ja robiłem dokumentację :)

 

P.S. Browar pijemy w dowolnym momencie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam!

A ja mam problem związany z pilotem od mojej e46.Otóż wymieniłem baterię w swoim kluczyku i po zestrojeniu pilota według porady nie mogę zamknąć auta pilotem,natomiast mogę tylko otworzyć przy czym nie migają kierunki.Również mogę otworzyć bagażnik.

Reasumując:auto otwiera się bez problemu pilotem lecz nie działa przy tym oświetlenie kierunków a zamknięcie auta nie działa.Zauważyłem jeszcze jedną żecz,przy zamknięciu auta kluczykiem (bo inaczej nie mogę) nie miga dioda pod wewnętrznym lusterkiem.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Witam.

Mnie wymiana akumulatorka poszla bardzo sprawnie, nie bylo nawet potrzeby kodowania kluczyka bo wszystko dzialalo jak nalezy.

Dolaczam sie do pytania powyzej: w moim przepadku zarowno przed jak i po wymiane akumulatorka w kluczyku nie dzialaja kierunkowskazy przy zamykaniu i otwieraniu auta. Mozna to w jakis sposob zaprogramowac czy to moze problem z alarmem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

mam pytanie odnośnie wymiany baterii (może ktoś kto się zna podpowie).

Jakiś rok temu padła mi bateria w jednym kluczyku i wówczas kupiłem sobie akumulatorek guzikowy taki jak w linku poniżej (ML2032):

http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4274

Nic nie lutowałem, tylko odciąłem starą baterię od tych blaszek. Włożyłem nową (bez żadnych lutowań, po prostu po zlepieniu blaszki stykały do baterii i wszystko hulało). Oczywiście bateria była trochę za gruba więc musiałem papierem ściernym zetrzeć trochę plastyku w środku kluczyka, żeby ładnie mi się spasował.

Ostatnio poszła mi bateria w drugim kluczyku, postanowiłem kupić baterie 3V, jednak trochę cieńszą, żeby nie musieć dłubać papierem ściernym, tj. (ML2016):

http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=2108

Po złożeniu wszystkiego nie chciało mi zakodować kluczyka, włożyłem więc zwykłą baterię - nie akumulator (2032) i od ręki mi zaprogramowało. Po ponownym włożeniu cieńszej baterii (ML2016), działa mi tylko jeden przycisk (ten od otwierania bagażnika), dwa pozostałe nie robią. Cieńsza bateria ma taką samą moc (3V) co ta grubsza, ale ma mniejszą pojemność (25mAh gdzie duża miała 65mAh). Nie powinno to mieć znaczenia, zwłaszcza, że kolega Forest.maxbimmer dal link to baterii o pojemności 20mAh czyli jeszcze mniejszej. Może jakieś sugestie co z tą małą baterią nie tak. W weekend jadę w trasę, mogę ewentualnie ją podładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam Wszystkich serdecznie, próbowałem zrobić wymianę baterii zgodnie z relacją i niestety chyba coś spieprzyłem :( fakt, że miałem problemy z lutowaniem, ale koniec końców się chyba udało, ale już dalej było pod górkę...nie udało mi się zakodować kluczyka i generalnie [BAD]...kombinowałem dalej, aż w końcu coś (chwilowo) zepsułem z immobilaizerem i w ogóle nie mogłem uruchomić auta :) znowu trochę grzebania, auto odpala, ale kluczyk jak nie działał tak nie działa :) czy jest ktoś z Trójmiasta, kto robił to u siebie i mógłby mi pomóc? samemu mi już ręce opadają...z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Witam wszystkich. Wymieniłem dzisiaj akumulatorek w pilocie. Wszystko poszło dosyć sprawnie, po wymianie musiałem kluczyk zakodować co też się udało. Pilot otwiera, zamyka, wspaniale! Powstał jednak nowy problem. Samochód nie odpala, podejrzewam problem z immo. Przyglądałem się wkładowi pilota i wszystko wygląda na nienaruszone, raczej nic nie uszkodziłem. Jest to mój jedyny kluczyk z pilotem, mam jeszcze szary (sam pilot)- on też nie odpala :( Czy macie jakieś pomysły jak temu zaradzić? Czyżby czekała mnie jednak wymiana pilota?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Reanimacja kluczyka przebiegła pomyślnie, obeszło się bez wymiany akumulatora.

Kluczyki mam dwa, żaden nie regował.

Po rozebraniu kluczyka wg instrukcji, użyłem zasilacza stabilizowanego. Potraktowałem akumulator napięciem 3.7V przez około 5 sekund po czym kluczyk udało się zaprogramować.

Akumulator w kluczyku jeśli nie jest używany przez dłuższy czas, ulega znacznemu rozładowaniu (u mnie napięcie wynosiło 2.6V, podczas gdy nominalne to 3V).

W większości przypadków, nie ma potrzeby wymiany akumulatora, a wystarczy jedynie jego pobudzenie, jak w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Oczywiście mam problem z kluczykami jak wiekszość z was, ale zanim coś zrobie chciałem zapytać Was o jedną rzecz.

Mam 4 kluczyki 2x identyczne z pilotem, 1x plastikowy i 1x metalowy bez pilota (który na marginesie do niczego mi nie pasuje nie wiem czemu).

1 z pilotów najpierw działał na coraz krótszą odległość,potem przestał otwierać/zamykać więc zacząłem uzytkować drugi. po jakimś czasie drugi również przestał działać po czym spróbowałem je kodować i po takim zabiegu ku mojemu zaskoczeniu zaczeły działać oba klucze lecz nie na długo...

Ponadto międzczasie zdarzało się ze miałe problemy z odpaleniem samochodu. po prostu po przekręceniu klucza wwszystko się zaswiecało ale nie startował. identycznie przy obu egzemparzach czasem na przemian albo w tym samym czasie. wieć zaczalem oba klucze nsić przy sobie- jeden do odpalania drugi otwierania/zamykania! Potem znów oboma kluczami nie dało się odpalić samochodu więc spróbowałem plastikowym i cyk -Pali! APOKALIPSA! :evil: na dzień dzisiejszy sie ustatkowały i pale samochód bez problemów oboma ale ten centralny z pilota nie działa już całkiem....

 

oczywiście forum jedno, drugie , trzecie kazdy gada co innego, to bateria to moduł komfortu, to znowu jakaś antena itd. I ja sie teraz pytam o to na co nie znalazłem odpowiedzi: CZY TO JEST NAPEWNO WINA AKU CZY ŁADOWANIA???? ZANIM WYMIENIE BATERIE CHCE SIE UPEWNIĆ CZY STACYJKA NA 100% PCHA PRĄD DO KLUCZYKA. JAK TO SPRAWDZIC??>>>????? POMOCY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Bodzio ja miałem identyczne objawy jak ty. Tez zacząłem używać zapasowego kluczyka bo normalnym juz nie mogłem otwierać centralnego. Ostatnio kluczyk zapasowy zaczynał działać coraz gorzej więc postanowiłem wymienić baterię według instrukcji. Kupiłem dwie z przesyłką za 40 zł i wczoraj wymieniłem jedną. Co do kodowania to zadziałało tak jak było opisane. Podczas kodowania kluczyków do stacyjki wkladamy tylko jeden kluczyk potem kodujemy przyciskami. Drugi kodujemy już bez wkładania do stacyjki. Ja wkładałem i efekt był taki że raz działał jeden raz drugi. Tyle info od mnie. Dzis zabieram się za drugi kluczyk. Skalpel znowu pójdzie w ruch :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam, od zakupu auta (E46 316i 2003) otwieram auto tylko kluczykiem, oba nie działają zdalnie. Zamykanie wewnątrz działa.

Próbowałem:

 

- jako pierwsze podejście: kodowć kluczyki różnymi metodami opisanymi na forum, przed jazdą, po jeździe, jeden kluczy i drugi,

- później w jednym wymieniłem akumulatorek, Panasonic z allegro, nie działa, próbowałem kodować różnymi sposobami, nic, zero reakcji,

- wymieniłem przekaznik fal w lewym tylnym słupku, nic, nadal próbowałem kodować itp. nic.

 

co ja mogę jeszcze zrobić żeby w końcu móc zamykać auto zdalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.