Skocz do zawartości

[E39] Naprawa osłony zwrotnicy 31211092853


DZWILU88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od paru dni coś mi skrzypiało w lewym przednim kole (dźwięk przypominający ciągnięcie blachy po jezdni) więc postanowiłem się tym zająć pomimo niesprzyjającej pogody.

 

Potrzebne narzędzia to:

- klucz do kół

- klucz nasadkowy 18 najlepiej z grzechotką

- cienki śrubokręt obojętnie jaki

- imbus

- klucz nasadkowy 10

- klucz torx

- nitownica

- wiertarka najlepiej akumulatorowa

 

Po pierwsze na razie nie korzystamy z pomocy browara :((

 

Zdejmujemy koło, po zdjęciu wygląda tak :)

 

http://i56.tinypic.com/14wgjrl.jpg

 

Można od razu odkręcić imbus widoczny na zdjęciu powyżej.

 

Po odkręceniu można tarczę próbować zdjąć rozginając jednocześnie klocki hamulcowe, żeby potem nie było problemu z założeniem jarzma na miejsce lub wsadzić coś między klocki, a tarczę i odepchnąć trochę klocek od tarczy w taki sposób.

 

http://i53.tinypic.com/14buxhg.jpg

 

Wkładamy śrubokręt między tarczę, a zawleczkę i wyginamy w stronę zaznaczoną strzałką tak aby zawleczka wyskoczyła z otworów. Dopiero teraz zdejmujemy tarczę.

 

http://i56.tinypic.com/2v3ndxe.jpg

 

Z tyłu tarczy odkręcamy dwie śruby 18

 

http://i51.tinypic.com/32zndvp.jpg

 

Jarzmo warto sobie przywiesić do sprężyny od amortyzatora, żeby nie pourywać przewodów ( ja zrobiłem to na profesjonalnym sznurku). Po zdjęciu jarzma i tarczy wygląda to tak jak poniżej. Na fotografii zaznaczone są 3 śruby "10" i jedna imbusowa w prawym dolnym rogu, trzymające uszkodzoną osłonę.

 

http://i55.tinypic.com/71r5gg.jpg

 

Jak się okazało puściły nity i trzeba je ponowne zanitować. Moja osłona dodatkowo jest pęknięta więc nie ma problemu ją zdemontować. Gdy osłona jest w całości trzeba dodatkowo odkręcić parę śrub z ryłu. Jednak tego nie ma na fotografiach bo jest -15 stopni i mi się nie chciało z tym bawić bo i tak osłona zeszła jak po maśle.

 

Na zdjęciu widać miejsca po nitach. Zielone zaznaczenie to taki cypelek który musi wejść w taki otwór pod spodem całej zwrotnicy, bardzo istotne przy składaniu wszystkiego do kupy.

 

http://i53.tinypic.com/rvy6qh.jpg

 

Naprawiona osłona wygląda tak:

 

http://i51.tinypic.com/1j1daw.jpg

 

Teraz trzeba naprawić pęknięcie. Ja zastosowałem nakrętkę ze słoika złożoną na pół żeby była mocniejsza i odpowiednio docięta. Na takim mrozie to najlepsze co mi przyszło do głowy.

 

Po naprawie wygląda tak

 

http://i52.tinypic.com/sfl169.jpg

 

Teraz można poskładać całość w odwrotnej kolejności niż rozbieraliśmy.

 

Jeżeli pokręcimy kołem i nic nie trze to zakładamy koło i jedziemy na spacerek.

 

UWAGA JEŚLI ROZWIELIŚMY KLOCKI HAMULCOWE TO PIERWSZE HAMOWANIE BĘDZIE PRAKTYCZNIE ZEROWE, TRZEBA PO NACISKAĆ PARĘ RAZY PEDAŁ HAMULCA NA ODPALONYM SILNIKU AŻ POCZUJEMY OPÓR POD NOGĄ.

 

Robimy parę dynamicznych skrętów w lewo i prawo. Dociągamy śruby z tym samym momentem z którym przykręcaliśmy przed przejażdżka, bo na pewno dadzą się dokręcić i teraz dopiero można przybrowarzyć hehehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.