Skocz do zawartości

[E46] m54 WYMIANA TERMOSTATU - NIEDOGRZANY SILNIK/ PREMIER


premier

Rekomendowane odpowiedzi

HELLO

 

bmw e46 330ci m54b30

 

objawy:

Niedogrzany silnik, nawet przy dlugiej jezdzie wskazowka nagrzania plynu zatrzymywala sie na niebieskim polu. Gdy samochod stal w miejscu wskaznik nagrzania szedl na pionowo, gdy ruszalem spadalo do pola niebeiskiego.

 

efekt:

brak cieplego powietrza w kabinie /docenilem grzane skory :twisted: /

 

powod:

uszkodzony termostat, po wyjeciu gdy dmuchalem w nowy i stary, stary przepuszczal /byl otwarty/, nowy byl domkniety/lekko powietrze przechodzilo/

http://images48.fotosik.pl/243/03b5cc545b932c84m.jpg

 

koszt:

allegro 135zl, zaprzyjazniony sklep 110zl

 

termostat/firma:

termostat firmy WAHLER, bmw rownież sie u nich zaopatruje, jak ktos dobrze trafi to moze miec model z zeszlifowanym logo bmw :)

nr ori 11 53 1 437 040, dawniej 11 53 1 436 823 http://bmwfans.info/parts/catalog/11531437040/ macie do jakich modeli pasuje

http://images39.fotosik.pl/239/d6a5f158062aa7b0m.jpg

 

 

 

opis:

zaczynamy od zdemontowania tunelu prowadzacego powietrze. Wyciagamy 3 kolki i wysuwamy tunel z obudowy filtra powietrza, dzieki temu mamy dostep do wentylatora

http://images49.fotosik.pl/243/805831b8ee4ce721m.jpg

 

odkrecamy wentylator, torx 25 oraz jeden kolek. Kolek wykonany z marnego plastiku, odrazu mi pekl a BARDZO UWAZALEM!! Wentylaor nie robi problemow, kazy intuicyjnie go wyciagnie. Dzieki temu mamy super dostep do termostatu.

http://images48.fotosik.pl/243/d0d7f7531c153c60m.jpg

 

Termostat przykrecony jest 4 srubami, odkrecamy tez nakretke od ramienia usztywniajacego, przekrecajac termostat lekko w prawo mozemy go wyciagnac. UWAGA POLECI SPORO PLYNU CHLODZACEGO

http://images45.fotosik.pl/243/11c1ef3b02a0f69bm.jpg

Wypinamy metalowe zatrzaski z termostatu, najlepiej calkowicie je zdjac, beda potrzebne do nowego a nie beda przeszkadzac przy wyjmowaniu wezy. Gdy usuniemy zabezpieczenia sciagamy gumy/weze najlepiej delikatnie ruczajac lewo/prawo powinno odskoczyc

http://images41.fotosik.pl/238/af1bb7b5d8f2aafdm.jpg

 

nastepnie wszystko skladamy analogicznie do tego jak rozkladalismy, odpowietrzamy uklad i cieszymy sie cieplym powietrzem w kabinie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

chciał bym polecić w tym temacie jeszcze nastepująca strone (termostat) http://www.bmw330ci.net/maintenance/thermostat.php

 

oraz wiele ciekawych projektów i napraw chociaż by cały układ chłodzenia: http://www.bmw330ci.net/maintenance.php

BMW E60 530xd :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
bardzo ładnie to opracowałeś PRemier:) nawet godzina nie zeszła mi z termostatem. I bardzo podoba mi się demontaż wentylatora w e46 :). Jeszcze pytanie odpowietrzałeś silnik w jaki sposób??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z odpowietrzaniem to jakos intuicyjnie, nawiew na max goroaco, silnik lapie temperature chyba mialem odkrecony korek do odpowietrzania i czekalem az wyplynie plyn...i go dokrecilem...

szczerze nie pamietam dokladnie jak to robilem bo jak pisalem robilem to intuicujnie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
u mnie wskazówka stoi w pionie, a temperatura cieczy wynosi 75 stopni... to jest zagadka główny wymieniłem w pierwszy dzień udało mi się dogrzać do 90 stopni, a na drugi dzień znowu jak wcześniej... co prawda podmieniłem sam termostat bez nowej obudowy, bo w nowym były inaczej rozmieszczone otwory śrub. Teraz nie wiem czy jest sens kupować jeszcze raz czy może nastawić się na termostat EGR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napiszę coś od siebie, bo miałem podobny problem. Na początek dane silnika i opis problemu:

 

Silnik: m54b25 (2,5l 192KM)

Problem: Niedogrzewający się silnik

 

Auto nie było w stanie osiągnąć optymalnej temperatury pracy. Podczas jazdy poza terenem zabudowanym z prędkościami 100-120 km/h temp silnika wynosiła około 40°C. Podczas jazdy po mieście około 60°C. Na postoju około 80°C.

Zgodnie z zaleceniami kolegów z forum wymieniłem termostat. Po jego wymianie silnik nagrzewa się bez problemu. Jedyny minus jaki zauważyłem, to termostat otwiera się przy temp 93°C, a według instrukcji powinien przy 97°C.

Jest jeszcze kwestia wentylatora. U mnie jest on napędzany elektrycznie, więc nie było problemu z wymianą. Niektórzy mają jednak wentylator zasilany z bloku silnika (wiskoza). Wtedy może być nieco większy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.