Skocz do zawartości

[E36][E38][E39] Wymiana separatora oleju w M52


Rekomendowane odpowiedzi

Podaję link do stronki z ciekawym opisem wymiany separatora oleju w benzynowych silnikach. Warto się zapoznać z tym opisem jeżeli wasze autka nagle zaczęły spalać olej.

 

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=263731

 

Mam nadzieję że się przyda.

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Ja u siebie wymieniałem tą odmę. Po zmianie apetyt na oliwkę spadł o ponad połowę.

Myślę , że można się pokusić o wyczyszczenie tego ustrojstwa bo budowę ma śmiesznie prostą. Tylko trzeba się upewnić czy membrana jest cała i nie połamać plastików przy demontażu i montażu.

I nie zapomnieć o wyczyszczeniu rurek < zwłaszcza odpływu bo może być zupełnie zapchany.>

 

U mnie przed wymianą jeśli otwierałem korek od oleju na chodzie silnika to silnik bardzo mocno zaczynał kulawić lub gasł zupełnie. Do tego korek był mocno przyssany.

Po zmianie otwieranie korka nie powoduje zmian w pracy silnika. A korek jest ledwie lekko przyssany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wykonałem tą operację u siebie. Spostrzeżenia dotyczące spadku apetytu na olej postaram się uzupełnić za jakiś czas.

 

Więc tak. Jak zamontowałem nowy separator i nowy wężyk doprowadzający od głowicy do separatora.

 

Oczywiście można spróbować wyczyścić to ustrojstwo - jednak...

Ja na początku faktycznie rozebrałem to - okazało się że membrana pęknięta ( a może pękła podczas rozbiórki???) a i podczas rozbieranie pękają kruche plastiki. Niestety ale po jakimś czasie kiedy ten element się rozgrzewa i schładza plastik robi się kruchy i trudno będzie rozmontować to bez uszczerbku.

Wężyk wtedy wyczyściłem i wymyłem ale i tak przy okazji wczorajszej wymiany stary wężyk pękł podczas czyszczenia. Na ściankach w tym wężu osacza się strasznie dużo nagaru i osadów - w wyniku czego też robi się kruchy i twardy. Tak więc polecam jednak zainwestować i kupić nowy.

Wymontowałem również rurkę od bagnetu do której jest doprowadzenie ściekającego oleju od separatora. Jest montowana na wcisk i po odkręceniu jednej śrubki trzymającej ją z boku do kolektora pociąga się do góry i wychodzi. warto ją wyczyścić z osadów żeby olej mógł swobodnie spływać do misy.

Na razie zauważyłem że silnik jakby ciszej chodził i równiej. ( a może to moja wyobraźni działa???)

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ale jajca nie? wymienia sie odme i silnik pracuje inaczej. tez to mialem, wlacznie z dymieniem na zimnym, nierownym chodzeniem, zarciem oleju itp. Wymienia sie odme i jest cacy. Wniosek: beemka musi byc w stanie "nowym" inaczej lepiej kupic opla, bo stary opel jest blizszy oryginalu niz stara beemka. no, moze z lekka przesadzam bo i tak wole stara beemke niz nowego opla, hehe. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też, to przerabiałem u siebie. Obroty kulały, auto nie jechało, wolno się wkręcał, na zimnym czasem gasł, no i ten olej. Ogólnie silnik "tamtędy" łapał mi lewe powietrze. Zdecydowałem się na wymianę separatora oleju + odmy, nie to auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy przy wymianie segregatora obejdzie się bez rozmontowywania przepustnicy? (wiem, że koleś z M3Forum tego nie zrobił, ale pytam dla pewności) Jeżeli nie, to czy są tam jakieś uszczelki, które trzeba wymienić po rozmontowaniu?

 

Czy części z okolic segregatora nadają się do wymiany przy przebiegu 170 tys. ? (koleś z M3Forum napisał, że wymienił rurę, wężyk i mufę gumową, ale pytam o Wasze doświadczenia)

 

Chodzi mi o to żeby przed wymianą wszystko sobie skompletować..., a też nie wydawać kasy bez potrzeby.

 

Tak przy okazji tu jest schemat:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF51&mospid=47428&btnr=11_1487&hg=11&fg=15

 

 

-------------------------------------

 

Wszystko już zrobione. Ja akurat nie potrzebowałem dodatkowych części, wszystko w dobrym stanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Panowie pomóżcie!! Przybieram się do wymiany separatora oleju oraz tych gumowych rurek. A post kolegi dyzio255 tylko mnie utwierdziło w słuszności tego! Nie mam nikogo znajomego kto miał by taki motorek jak mój czyli m52b20 więc nie mam porównania. W moim podobnie jak u dyzio255 po odkręceniu korka silnik kuleje, korek jest zasysany, a czasem nawet gaśnie. Po dodaniu raptownie gazu na obrotach jałowych silnik dosłownie na chwilkę tak jakby przytyka się, a potem dopiero się wkręca. Spotkałem się, z opiniami, że m52 powinien nierówno pracować przy odkręconym korku. Czy ktoś ma taki motorek i jak to u niego wygląda??? Waham się bo separator + rurki + gumowa mówka to koszty ok 450 PLN w ASO. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jak to w końcu jest?!? Czy jeżeli w moim m52b20 po odkręceniu korka od oleju silnik zaczyna kuleć albo też zgaśnie, a no i korek jest przysysany to źle czy dobrze?! Kto ma taki motorek i jak to u niego wygląda. Dzwoniłem dziś do ASO i taki separator kosztuje 280 PLN + dwie rurki ok. 150 PLN. Dla mnie jest to już poważna kwota dlatego się waham. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

A w 323i ktoś wymieniał toto? Czy potrzebne są jakieś inne części, które muszę wymienić? Będę wymieniał pod pracą, więc muszę się przygotować solidnie... :D

W ASO Fota 219pln, u Ziółkowskiego 205pln+przesyłka...

mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.