Skocz do zawartości

[E39] Multifunkcja i tempomat - dołożenie - od 09/98


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zamontowałem w polifcie 2002r. Wszystko zgodnie z instrukcją, tyle że kostki radia i DME rożnią się od przedliftowych, ale po kolorach kabli można dojść. Wszystko działa 4 godziny zabawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 335
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam chcialbym sie cos doinformowac gdyz zdiecia z tego fajnego opisu mi nie wchodza. Jak wyglada sytuacja gdy auto jest z 6.99r i posiada fabryczna kierownice serducho ale bez multifunkcji i bardzo chcialbym ja dolozyc czy to jest jak w tym wypadku ze inna poduszka czy jak to wyglada czy cala kierownica i tez sie da to bez problemu podlaczyc tak samo jak w tym wypadku tez poduszka 2 nabojowa musi byc czy nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam e39 3.1999 i według ETK mam poduszkę powietrzną smart to jest 2 nabojowa?

 

Bardzo bym prosił o wysłanie zdjęć z 1 posta tematu, może ktoś kto je już otrzymał od autora by mi podesłał.

dj.zurek@gmail.com

 

Może ktoś mi również pomoże, jak zdjąć poduszkę? Jeszcze nie próbowałem ale nie chciałbym jej uszkodzić. Wtedy miałbym pewność co do tego co potrzebuje do założenia multifunkcji.

 

W razie jakby ktoś potrzebował to sam mogę pomoc z ETK - mam dostęp z aktualnymi cenami, mogę również coś załatwić po rabacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam,

Czy byłby ktoś w stanie dodać te zdjęcia, które niestety już się nie wczytują z tego tutorialu, będę montował kierownicę w 2002 lift, zwykłą na multifunkcję (kierownica czteroramienna po lifcie). Ostatnie zdjęcie w poście wyświetla mi się na radiu widocznym z tyłu z czerwonym bezpiecznikiem, reszta się nie wczytuję :( pewnie wygasły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam mały problem bo pospieszylem się z zakupem poduszki z multi funkcja która jest dwunabojowa niestety ja mam normalną 1 nabój, czy po zakupie taśmy od dwunabojowej będę mógł bez problemu kontynuować dokładnie tempomatu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Zacząłem zabawę w dołożenie tempomatu do e39 przedlift z przed 09.98r. i mam pytanie odnośnie sterowania tempomatem... włącznik wiem że był umieszczony na listwie przy kierownicy, ale czym się zmniejsza bądź zwiększa prędkość? Jakąś manetka? Jeśli tak to prosiłbym o zdjęcie bo nie wiem co mam kupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Doposażenie w tempomat e39 automat m52 1996-07-01 Zegary KOM

 

Potrzebujemy:

 

Listwa pod włącznik tempomatu

Włącznik tempomatu 61318360462

Kierownica z obsługą tempomatu

Moduł tempomatu 65718375497

Siłownik tempomatu 65718369027

Linka tempomatu 65718380081

Uchwyt tempomatu

Nakrętka x3 63171367868

Blachowkręt x3 07119916945

Czujnik sprzęgła (tylko manualna skrzynia) 61318360421

Sądzę że ten czujnik nie służy tylko do tempomatu, więc powinien być zamontowany… najlepiej sprawdzić przed kupnem czy występuje.

Potrzebna też jest sporo ilość przewodów, albo nowe… ale najlepiej i najwygodniej kupić używaną kompletną wiązke.

Styk wtyk. płaski łącznika grzebien. 61131387140

Jack MQS 12527502039

Styk kontaktowy MQS 61131383672

Co do pinów/styków nie mam pewności czy podałem dobre numery, ja osobiście miałem jakieś wtyczki ze starych wiązek i z nich brałem wszystko.

 

Montaż:

Siłownik tempomatu

 

http://static.pokazywarka.pl/e/9/2/9e994ac09019ec71b9db419d5098f591_big.jpg?1504425136

 

Siłownik, regulator prędkości M45, X70

Pin 4 - Pin 14 moduł tempomatu

Pin 1 - Pin 1 moduł tempomatu

Pin 3 - Pin 23 moduł tempomatu

Pin 6 - Pin 3 moduł tempomatu

Pin 5 - Pin 11 moduł tempomatu

Pin 2 - Masa, złącze X1108 pod dywanem, strona kierowcy

Pin 7 - Pin 12 moduł tempomatu

 

Zasilanie

 

http://static.pokazywarka.pl/m/x/r/168df3e8eab3502ad673a3c3a666f03e_big.jpg?1504425136

 

Moduł tempomatu, A8, X22

Pin 13 - X1108 Masa - złącze pod dywanem strona kierowcy, patrz rysunek.

Pin 2 - Opcja z automatyczną skrzynią, X1108 Masa - złącze pod dywanem strona kierowcy

Opcja z manualną skrzynią, - Pin 2 Czujnik sprzęgła X121, S32 - Pin 1 - Masa – złączę X217.

 

Złącze te znajduje się pod deską, tak na wysokości zegarów. Jak się położymy na dywaniku kierowcy to widoczne jest po prawej stronie. Jest to czarna obudowa w której znajduje się kilka takich złącz kabli (łączenia przewodów). W tym samym miejscu znajdują się złącza X455, X908, X217, X265, X1169, X1264.

 

Pin 26 - X1264 zasilanie, pod deską na wysokości zegarów

 

Włącznik tempomatu

 

http://static.pokazywarka.pl/1/b/z/d92ffb71ed01b7d46e8d075406ac66e5_big.jpg?1504425136

 

Włącznik/przełącznik tempomatu S28, X72

Pin 5 - Pin 22 Moduł tempomatu A8, X22

Pin 6 - X217, masa pod deską na wysokości zegarów

Pin 4 - X908, Złącze przewodów od podświetlenia, pod deską na wysokości zegarów

 

Moduł tempomatu

 

http://static.pokazywarka.pl/s/7/q/d00786a1e7edf51bd87ec6e03f1eb47b_big.jpg?1504425136

 

Moduł tempomatu A8, X22

Pin 21 - X181 złącze przy masie, podłoga kierowcy

Pin 10 - X188 złącze przy masie, podłoga kierowcy

Pin 5 - Pin 7 EWS Żółta wtyczka za schowkiem po stronie pasażera.

Pin 8 - X243 złącze przy masie, podłoga kierowcy

Pin 25 - Pin 15 Licznik złącze X11175

Pin 24 - Pin 3 X10170 złącze pod kierownicą  Pin 5 złącze (szara wtyczka) od taśmy kierownicy

Pin 7 - Pin 9 X6031 Złącze 18-pinowe zaczepione po lewej stronie mocowania/obudowy sterownika silnika i skrzyni ASB

Pin 17 - X183 Podłoga kierowcy

 

Zdjęcia pokazujące gdzie znajdziemy dany komponent, złącze itp.

 

http://static.pokazywarka.pl/0/d/x/d8c12162c4457b5a666a635068c19650_orig.jpg?1504425136

driver's side footwell left

 

A8 Cruise control module (Tempomat)

X22 Component connector (26-pin, Blue), Cruise control module (Tempomat)

 

http://static.pokazywarka.pl/b/o/h/0b3c35f4f7ec19e83b5b9eef718dffe9_orig.jpg?1504425136

front LH side of engine compartment

 

M45 Cruise control actuator

X70 Component connector (7 -pin, Black), Cruise control actuator

 

http://static.pokazywarka.pl/3/6/8/4b4e98dd912d3ab78eb78a0361ab71a0_orig.jpg?1504425136

driver's side footwell under carpet

 

X188 Splice Speed signal

X243 Splice Engine speed signal (TD)

 

http://static.pokazywarka.pl/y/k/j/d65c7f9673fe55d2cd84ed5fec21e54f_orig.jpg?1504425136

driver's side footwell under carpet

 

X1108 Cable shoe Ground

 

http://static.pokazywarka.pl/1/j/m/fdc716a5ca2484b656a0fd5ac7b18b4a_orig.jpg?1504426362

driver's side footwell under carpet

 

X181 Splice Brake light

X183 Splice Data link TXD

 

http://static.pokazywarka.pl/3/m/y/93a68ebab333bb59cca8a0b9fcf11fab_orig.jpg?1504426362

below LH side of dash on steering column

 

X455 Splice Central unlock (ZV)

X908 Splice Light signal

 

http://static.pokazywarka.pl/q/0/e/622432e4bbe81e97c0cfce470130a49e_orig.jpg?1504426362

below LH side of dash on steering column

 

X217 Splice Ground

X265 Splice Oil pressure

 

http://static.pokazywarka.pl/s/r/a/d0639a7bd9f48799fef5351f5f467714_orig.jpg?1504426362

below LH side of dash on steering column

 

X1169 Splice Back up signal (AGS)

X1264 Splice Terminal R

 

http://static.pokazywarka.pl/u/g/s/aee8d0b89d334971fc2e7ac402865e9c_orig.jpg?1504426362

behind glove box

 

A836 Electronic drive-away protection control unit (EWS)

X1659 Component connector (15-pin, Yellow), Electronic drive-away protection control unit (EWS)

 

http://static.pokazywarka.pl/3/l/s/b715f4b59d289d59400a286b6c939746_orig.jpg?1504426362

behind instrument cluster

 

X11175 Component connector (26 -pin, Black), Instrument cluster

X11176 Component connector (26 -pin, Natural), Instrument cluster

 

http://static.pokazywarka.pl/i/a/r/7e0a87e1c567c9d4740c147130b08346_orig.jpg?1504426362

on instrument cluster

 

A2 Instrument cluster

 

http://static.pokazywarka.pl/b/w/y/0bd46a5bc9a2f07f74ff9c3c4812ec0b_orig.jpg?1504426362

on steering column

 

X01026 Component connector (6-pin, Gray), Coil spring

 

http://static.pokazywarka.pl/t/j/h/65eb7de7a7b126ad8f80f067aa2177ce_orig.jpg?1504426362

on steering column

 

X10170 Component connector (6 -pin, Natural), Horn switch

X10195 Component connector (3 -pin, Orange), Steering wheel coil spring

 

http://static.pokazywarka.pl/6/8/r/ba088788dc6c2c466cf4cfb3a78c618e_orig.jpg?1504426362

rear RH side of engine compartment in E-Box

 

X6031 In-line connector (18 -pin, Natural), Engine connector III

 

W przypadku manualnej szkrzyni biegów

 

http://static.pokazywarka.pl/m/d/3/16796f023eaac62076057d7f22078a70_orig.jpg?1504426362

below LH side of dash

 

S32 Clutch pedal position switch

X121 Component connector (2 -pin, White), Clutch pedal position switch

 

Opis oznaczeń schematów

 

http://static.pokazywarka.pl/u/o/7/aef007a0a4f24e0b4652d363c4768cf6_big.jpg?1504426362

 

Rysunki, zdjęcia i schematy zapożyczone ze strony:

http://www.bmw-planet.net/diagrams/

 

Jak coś mam cały ten opis w pliku wordowskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jakby mógł mi również ktoś podesłać fotki bd bardzo wdzięczny, szymek0888@wp.pl bo mam problem, kupiłem sobie poduszkę multi i wszystko podłączyłem jak na manualu z tym, że mam radio kaseciak 40 pin ale podłączyłem jak kolory mówiły, ale niestety nie działa nic, tylko są podświetlone przyciski multi, pozatym dziwnie auto się zachowuje, jak włączam auto to zapłon mam już w 1 pozycji, a nie jak to powinno być w 2 pozatym nie mrygają kierunki podczas zamykania i otwierania auta, a podczas jazdy i włączeniu kierunku nie słychać przerywacza.

Gdy odłączenie kabel zasilania i i-bus wszystko wraca do normy. O co chodzi, może źle podłączyłem pod maską.

Dodam jeszcze że w manualu jest napisane aby podłączyć się do pinu 27 w drugiej kostce, a pierwszą 24 pionową odciąć aby było lepsze dojście, z tym że u mnie ta kostka ma 9 albo 12 pinów.

VIN mówi że brak, na kompie nie byłem, sprawdzałem tylko przez interfejs elm bluetooth ale żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć

Ja ostatnio dokładałem u siebie w przedlifcie multi.

Sprawdź czy masz dobrze popodpinane kable, opis wtyczki tutaj viewtopic.php?f=15&t=234288

Zasilanie 12v po zapłonie wziąłem z wtyczki przy radiu, i-bus tak samo z kabla przy radiu i wszystko działa.

Sprawdź jeszcze raz czy wszystko dobrze popodpinales. Jeżeli wszystko jest OK to sprawdź miernikiem czy jest "przejście" po taśmie kierownicy bo może być uszkodzona. Jeżeli nie to, to jedyne co przychodzi mi jeszcze do głowy to uszkodzona elektronika guzików multi w kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w aucie i z tym i bus zrobiłem tak, pomierzylem i dochodzi do niego niecałe 9V, wyjolem wtyczkę od i bus z kostki radia i dałem wtyczkę bezpośrednio z kiery i cud chula, ale wiem, że nie powinno tak być że i bus całkiem odlaczony. Pozatym mam takie cudo http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6706428100 i gdy nie ma tego i bus nie chce się ten emulator włączyć. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ten yatour jest zamiast oryginalnej zmieniarki cd w bagażniku, wywala się oryginalną i wpina się tą Flash zmieniarkę i mam nadzieję że tak to masz u siebie. Mam wrażenie że bez ori instalacji i odpowiedniego radia obslugującego zmieniarkę ten Flash nie za działa, no chyba że coś mocniej pokombinować.

Miałeś to już wcześniej u siebie uruchomione (przed dokładką multi) czy teraz chcesz uruchomić obie rzeczy jednocześnie?

Co do ibusa to ja kabel z kierownicy wpiełem we wtyczkę radia i ruszyło wszystko bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja to podłączam pod kostkę radia, są specjalne kable, i wszystko hulało, do momentu multifunkcji. mówisz podpoiłeś się we wtyczkę i-bus tzn dolutowałeś się do kabla, czy odpiąłeś i bus i w zamian za to dałeś kabel od kiery? bo ja tak zrobiłem i multi hula ale zegarek w radiu nie działa, no i zmieniarka, bo jej brakuje tego i-bus.

na razie mam sam tempomat, bo stanąłem w miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pomoże mi ktoś z podłączeniem zasilania i sterowanie radiem BMW e39 97'? Tempomat mi nie potrzebny bo nie mam. Wszystko mam przygotowane ale nie wiem pod które piny się podpiąć. Mam inną wtyczkę i mam wolne piny 5,6,7 a nie 8,9,10. Do których podpiąć zasilanie a do których sterowanie?

 

Kostka od auta do taśmy kierownicy wygląda tak:

 

http://s2.ifotos.pl/img/201711181_qxrxsea.jpg

 

http://s5.ifotos.pl/img/201711181_qxrxseq.jpg

 

http://s2.ifotos.pl/img/201711181_qxrxswp.jpg

 

http://s10.ifotos.pl/img/201711181_qxrxswh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.