Skocz do zawartości

[E60/1] Regeneracja mechatronika skrzyni biegów 6HP26


Mateos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam podobny problem i po przeczytaniu calego tematu mysle ze to wina elektrozaworow choc nie znam sie na tym. U mnie podczas zatrzymywania czyli redukcji biegow do 1 czasami co okolo 5000-6000km cos wali. Ostatnio pojawil sie problem ktory wszystkim "swieci" w komputerach jako problem z cewka przelacznika biegow. Tj. Przy zmianie z P na D wyskakuje czerwona kontrolka skrzyni i po tym nawet nie wyswietla na zegarach czy to P D R N. Jak zgasze i odczekam pare minut wszystko wraca do normy ale nie na dlugo. Kupilem uzywke, zmienilem i podczas jazdy probnej pojawilo sie to samo czyli tryb awaryjny. Podlaczony nastepny przelacznik wymontowany ze sprawnego samochidu auta wytrzymal 500-600km i znowu to samo. Po przelozeniu spowrotem dziala jak nalezy ale nie u mnie w aucie. Zastanawiam sie nad reg. Mechatronika ew. Konw. Sam nie wiem co robic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 524
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie wymienilem tloczki olej i nadal jest problem. Po rozgrzaniu skrzyni zmiania biegow z D na P, P na D wyskakuje bad (u mechera na kompie chodzi o cewke ktora znajduje sie w przelaczniku biegow) i wchodzi tryb awaryjny. Jak postoi 3-4 h to znowu wszystko dziala do momentu rozgrzania. Wie ktos cos na temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam .

NIe wiem czy mam racje czy tez nie ale jak dobrze widze to w tym mechatroniku brakuje kuleczek sama gora prawa strona to pewnie 100 procent i lewa strona patrzac od dolu kolo drugiego tloczka ale z ta kuleczka nie jestem pewny.

patrzac na schemat ZF tam wlasnie istnieje.

 

Witam

 

 

Od siebie też trochę dodam dla potomnych :) bo temat ciekawy i był pomocny.

 

 

Pacjent to:

 

http://i59.tinypic.com/t8aya9.jpg

 

Chcąc wymienić tłoczki trzeba:

- spuścić olej ze skrzyni/miski olejowej

- zdemontować miskę olejową

- zdemontować mechatronik

- wymontować plastikową podstawę gniazd solenoid (brakuje mi profi. określenia)

- wymontować zawory i ocenić chociażby stan sitek dla świętego spokoju :) .

 

Uzyskujemy taki widok (część śrub już jest zdemontowanych a reszta ma sygnalizować że jest to strona widoczna po demontażu miski olejowej skrzyni biegów).

 

http://i60.tinypic.com/2u9nw2x.jpg

 

Chcąc rozebrać mechatronik bez pogubienia kuleczek najrozsądniej jest "odkleić" stronę/połówkę od miski olejowej, są w niej wyfrezowania umożliwiające dociśnięcie płyty separacyjnej(uszczelki) i demontaż połówki od strony miski olejowej.

Uzyskujemy widok jak niżej :) .

 

http://i62.tinypic.com/2db81l3.jpg

 

6 tłoczków na swoich miejscach.

 

http://i60.tinypic.com/121u2r6.jpg

 

Tłoczki zdemontowane + chyba wyraźnie :mrgreen: oznaczone miejsca występowania kulek.

 

http://i57.tinypic.com/2woccnl.jpg

 

Widok z innej perspektywy.

 

http://i58.tinypic.com/2iabf4o.jpg

 

Myślałem, że będą mimo wszystko większych rozmiarów.

 

http://i57.tinypic.com/290y6i1.jpg

 

Rodzinka w komplecie :D , ale nie z tak zwanego fabrycznego montażu.

 

http://i60.tinypic.com/bemh3.jpg

 

Nowe tłoczki charakteryzują się następującą wysokością całkowitą.

 

http://i62.tinypic.com/o02kus.jpg

 

Najsłabszy zawodnik.

 

http://i57.tinypic.com/2daemxg.jpg

 

 

Mam nadzieję, że zdjęcia okażą się pomocne w przypadku ewentualnego zamieszania z kuleczkami :roll: .

Maniacy BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Restet skrzyni 6HP26 za pomocą DIS lub INPA

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=164207

 

albo tutaj : Procedura adaptacji

http://www.prnd.pl/6hp26-skrzynia-automatyczna-zf,4,41.html

 

Na wyłączonym silniku i skrzyni w pozycji P włącz skaner.

Z menu urządzenia wybierz "Special Application"

Wybierz opcję kasowania ustawień adaptacji modułu skrzyni,

Po wykonaniu czyszczenia uruchom program re-configure existing TCM

Po wgraniu - wyłącz tester i go rozłącz

Przejdziesz do praktycznej części adaptacji Pamiętaj olej w skrzyni powinien mieć między 60-100 stopni C

Z zatrzymania na równej drodze delikatnie przyśpieszaj aż wszystkie biegi zaskoczą (staraj się nie gazować podczas zmiany biegów)

aż do max 80 km/h następnie bez używania hamulca pozwól skrzyni zejść do 4.

Zahamuj bardzo delikatnie i trzymaj pedał hamulca jeszcze przez 15 sec.

Powtórz min. 5 razy.

Przewidywany czas ~80 min.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jakie są objawy puszczającej uszczelki mechatronika?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie panowie.

Mam problem z e60 3.0d 185 tyś przebiegu, do skrzyni niestety od nowości nie zaglądano. Przy kick downie trochę przeciąga biegi, ale przy delikatnej jeździe zmiana jest nieodczuwalna. Za to przy delikatnej jeździe szarpnie sobie w okolicach 2 tyś obrotów. Wydaje mi się, że problem występuje tylko na jedynce i na dwójce. Te szarpnięcie wygląda tak, że przykładowo: stoję na światłach, ruszam delikatnie, obroty dochodzą do 2 tyś obrotów i samoczynnie spadają do 1700 i znów rosną (auto ciągle przyśpiesza) i wtedy właśnie jest szarpnięcie. przy całkowitym bucie spod świateł problem szarpnięcia nie występuje. Dla lepszego zobrazowania nagrałem filmik. na filmiku jadę na trybie ręcznym, ale tylko dlatego żeby skrzynia nie przełączyła biegu i lepiej to było widać, toczę się 10 km/h i naprawdę leciutko dotykam gazu. (Na filmiku świeci się check engine z tego względu, że na forum wyczytałem że źle działająca przepływka powoduje błędne działanie skrzyni. Odłączyłem przepływkę z ciekawości i wyskoczyło "incresed emission" poza tym żadnych zmian nie zrobiło to w pracy skrzyni)

 

 

Obejrzyjcie filmik, może będziecie mogli mi pomóc. Z góry dziękuję za wszystkie porady :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z8EtCPACAYc&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam problem z 6hp19 auto ślizgało się okropnie obroty falowały przy stałej prędkości, efekt tarki itd zdecydowałem się zregenerować konwerter, zalany nowy olej i nowa miska z filtrem. Ale mam pewien objaw, który już zakładałem, że minie wraz z regeneracja sprzegła mianowicie po wlaczeniu 3 biegu skrzynia zmienia bieg obroty spadaja, lekko rosną znów spadaja i spowrotem wracaja do normalnych. Dzieje się to tylko na 3 biegu na każdym innym taki objaw nie istnieje skrzynia nie wyrzuca błędów i zmienia biegi niezauważalnie czy to moga byc solenoidy niesprawne czy trzeba szykować się na Zip Kit Sonnaxa?

 

Z góry dzieki Marek

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już decydujecie się demontować skrzynię w celu wymiany sprzęgła to naprawdę warto zajrzeć do skrzyni.. coraz częściej pojawiają się auta w których już przy przebiegu 185kkm są np zużyte panewki... warto przejrzeć całość...wyczyścić...zregenerować sterownik. Taki komplecik zapewni na baaardzo długo spokój ;) :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Witam wszystkich, Panowie taki przypadek.. Zregenerowany konwerter nowy olej i filtr jazda testowa wszystko fajnie, na drugi dzień odpalenie przejechanie 10km wszystko ok. po 2 godzinach postoju odpalam ruszam, tryb awaryjny skrzyni, brak wstecznego biegu, lewarek na pozycje R a na zegarach wyświetla N. po zgaszeniu i odpaleniu skrzynia powraca do normalnego trybu wrzucam R daje gazu delikatnie obroty rosną samochód stoi ani nie drgnie po czym po przerzuceniu na D i ruszeniu przechodzi w tryb awaryjny. Gasze samochód, odpalam daje wsteczny® i szybko gaz tak na 3tys obrotów auto jedzie do tylu kawałek po czym znowu obroty rosną a auto stoi w miejscu i znowu tryb awaryjny. stan oleju dobry w skrzyni na wolnych obrotach słychać ewidentnie rzężenie.... po dodaniu gazu na 1tyś obrotów jest już ok nic tam nie żegota. skrzynia zf 6hp19. sprawdzać mechatronika czy od razu wyciągać skrzynie i patrzeć kosze, tarczki? stary olej był czarny ale w misce zero opiłków i zapach oleju normalny. miska nie oryginalna znakiem tego olej kiedyś był wymieniany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to sam, wyciągnąłem mechatronika i tłoczki maja po 11mm najlepszy ma 12,5 reszta zjechana do końca kanały nie mają nagaru. Płytka separacyjna ma zjechany sylikon przy samej krawędzi przy elektrozaworach od strony tej pokrywki co są tłoczki i kuleczki ... chyba niema co się oglądać tylko wyciągać skrzynie i przepatrzeć kosze. Zmierzyłem rezystancje Elektrozaworów i wszystkie mają 5.5Ohm oprócz jednego czarnego mv-1 który ma 10 Ohm . w internecie znalazłem tylko że poprawna wartość dla elektrozaworów EDS 1,2,3,4,5,6 to 5.5Ohm ale nic na temat MV-1 nie mogę znaleźć... może jest tutaj ktoś kto wie jaka powinna być rezystancja dla tego elektrozaworu? albo ma możliwość zmierzenia tego ?? :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam panów u mnie jest trochę inny problem,(x5 e53) niedawno skrzynia była naprawiana straciłem piąty bieg. Auto odebrałem, ale podczas powrotu do domu pojawił się błąd trans fail prog i pozostał tylko piąty bieg, zmiana ręczna nic nie daje tylko na wyświetlaczy widać zmianę. Po zgaszeniu auta błąd znika i znów na jakieś 50 km spokój. Auto jedzie zmienia biegi płynnie nie szarpie, niestety tak jest jak napisałem co około 50-60 km i zazwyczaj dzieje się to podczas przyśpieszania w zakresie 80km/h w górę. ostatnio po zgaszeniu auta pojawił się też brak wstecznego wrzuciłem D lekko ruszył zatrzymałem się i dałem R i po lekkim puknięciu auto ruszyło do tyłu i niby już ok. Ale co z tym błędem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

w internecie znalazłem tylko że poprawna wartość dla elektrozaworów EDS 1,2,3,4,5,6 to 5.5Ohm ale nic na temat MV-1 nie mogę znaleźć... może jest tutaj ktoś kto wie jaka powinna być rezystancja dla tego elektrozaworu?

 

zf Workbook Transmission Technology

strona Nr 28

 

http://fs5.directupload.net/images/170510/xawbdqgc.png

 

a tutaj masz wartosci .....

 

strona Nr 29

http://fs5.directupload.net/images/170510/y23rvid4.png

 

tutaj masz calego Pdf-a : zf Workbook Transmission Technology

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwje2f-xv-TTAhXJa1AKHaxKBBgQFggtMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.natef.org%2FNATEF%2Fmedia%2FNATEFMedia%2F2015%2520ASEIEA%2520Conference%2FZF_Workbook-transmission-6-8HP.pdf&usg=AFQjCNGVAtdZBjSut-yTjjajeYzUn-RrTQ

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów mieszkam w Holandii i jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e60 525i 218 koni . Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto przy dojeżdżaniu do świateł dostaje kopa w plecy przeczytałem ten cały temat w którym opisujecie wymianę tych tłoczków i myślę że u mnie będzie to ten sam problem , Nie występuje żadne falowanie obrotów przy jeździe czy coś podobnego jedynie co gdy auto się rozgrzeję gdy stoję na światłach jak by się delikatnie dusi obroty spadają do 0,5 k to nie dzieje się zawsze też występuje szarpnięcie z 4 na 5 jak przycisnę gdy jadę spokojnie jest w miarę ok nie szarpnie ale zmiany biegów są odczuwalne nie wiem czy był wymieniany olej czy też nie chciałem zrobić to tu na miejscu ale gdy pojechałem do warsztatu gdzie zajmują się skrzyniami od razu mi powiedzieli że trzeba nowy mechatronik jeżeli to bd on przyczyną za nowy krzyknęli mi 900 E plus olej i robocizna jakieś 1400 E ale jak wszyscy dobrze wiemy nie ma nowych są tylko regenerowane tak że od razu pomyślałem że mnie ładują w butelkę kolega wymieniał w innym warsztacie za dynamiczne czyszczenie i Olej krzyknęli mu 350 e moim zdaniem to trochę drogo za 2 tyg zjeżdżam do Pl na dwa tyg i myślałem by to sb ogarnąć lewych rączek nie mam jedynie co nie mam możliwości zbadania jaki typ skrzyni mam by zamówić części jeśli ktoś zna jakiś sposób i może mi polecić jakiś dobry sklep gdzie dostane takowe części bd wdzięczny .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Fajnie,że to nagrałeś. Jestem zainteresowany tematem. U mnie zdarza się to przy bardzo mocnym przyspieszaniu,praktycznie pedał w podłogę. Zdarza się to b.rzadko, raz na ok.50 razy. Tak samo zaczęło się po wymianie oleju i mechatronika. Jakoś nie policzyłem przy której zmianie biegu. Innych uwag co do pracy skrzyni nie mam i nie miałem przed wymianą. Z resztą mechanik przed tą wymianą sam prowadził i sprawdzał pracę skrzyni. Gdzieś czytałem, żeby przeprowadzić jeszcze raz adaptację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od razu była robiona adaptacja...też miałem zamiar się umawiać...tylko ten brak czasu. Daj znać proszę co powiedział fachowiec. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.