Skocz do zawartości

[E90] Naprawa suwaków nawiewów


dlmail

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co się orientuje to problem odpadających suwaków jest dość powszechny i po mimo, że jest to drobnostka to jednak potrafi zdenerwować.

Z racji tego, że niestety nie można zakupić samych suwaków (trzeba by zakupić całą kratkę) postanowiłem znaleźć sposób na naprawę. Sposób który wymyśliłem jest dość prosty i szybki ok 20 min. i nie trzeba niczego rozbierać.

 

Do naprawy potrzebne będą:

- 2 małe klucze imbusowe

- klej dwuskładnikowy (klej typu SuperGlue się nie nadaje za szybko schnie i łatwo coś upaćkać)

- zapałki

- ręczniki papierowe (na wszelki wypadek jakbyśmy coś jednak ubrudzili)

- zepsuty suwak

http://img145.imageshack.us/img145/7407/1006257f.jpg

 

Poniższe zdjęcie jest nieostre, ale mam nadzieję, że widać iż zaczepy na rogach suwaka są połamane, a więc suwak nie będzie się trzymał.

http://img195.imageshack.us/img195/9517/1006263w.jpg

 

 

Zanim zaczniemy coś robić proponuję ustawić nawiew na 0 (jak nam coś wpadnie to będzie można to wyjąć).

Za pomocą klucza imbusowego ustawiamy popychacz na swoim miejscu (druga poprzeczka od dołu) i przytrzymujemy go za pomocą obu kluczy.

 

http://img849.imageshack.us/img849/7658/1006265n.jpg

 

Zanim zaczniemy coś kleić proponuję dwa, trzy razy umieścić suwak na miejscu, aby naprać wprawy i by nie było problemów jak już klej będzie na miejscu.

W tym celu ciągnąc za klucze jednocześnie drugą ręką wciskamy suwak na miejsce.

 

Jak już nabierzemy wprawy przystępujemy do klejenia.

Rozrabiamy klej i za pomocą zapałki nakładamy go delikatnie w miejsca zaznaczone na czerwono na powyższym zdjęciu, następnie analogicznie nakładamy klej od dołu na ten sam element. Ważne aby klej znalazł się tylko we wskazanych miejscach inaczej suwak może przykleić się do poprzeczki i stracimy możliwość ustawiania prawo-lewo.

Nie radzę też nakładać kleju na suwak bo na bank przykleimy go do poprzeczki. Jak już nałożymy klej wciskamy suwak na miejsce i czekamy, aż wyschnie. Efekt powinien być jak na poniższym zdjęciu.

 

 

http://img818.imageshack.us/img818/8028/1006266i.jpg

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Jest szansa, że to co jest oznaczone na czerwono gdzieś mi wcięło?? Grzebie i nic nie ma, nic nie da się podnieść? Czy jak odkręcę całą kratkę to mi gdzieś to wypadnie?

 

Prawdopodobnie spadło tunelem na dół. Najłatwiej będzie jak wymontujesz schowek pasażera i zdejmiesz dmuchane wtedy ci to wypadnie. Wbrew pozorom jest to bardzo proste i zrobisz to w 30 min. Jakbyś szukał szczegółów to poszukaj na forum wątku o dziwnym zapachu z klimy. Przy okazji możesz oczyścić parownice od klimy.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Panowie sprawa dotknęła też i mnie :)

jak wygląda sprawa:

https://drive.google.com/file/d/0B2qZjhLt_9S4ZjA4S29BUFNrREk/view?usp=sharing

mianowicie znalazłem blaszkę ktorą widać z prawej strony przy suwaku.

czy ktoś może mi powiedzieć jak ona ma być zamontowana?

druga sprawa to to że jak wsadzam suwak z tylnym elementem "widełki" nie mogę przesuwać nim w prawo i lewo /góra i dół jakby czegoś własnie brakowało - ciężko chodzi

piszę ponieważ temat kolegi już nie działa - nie wyświetla zdjęć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ja u siebie naprawiłem.

Do sklejenia użyłem kleju 2 składnikowego oraz 2 małe klucze imbusowe do ustawienia suwaka tego za kratkami.

Chwilę zajmuje zanim nabierzesz wprawy w tym jak to ustawić i przytrzymać tak żeby podczas nakładania nakładki na suwak nic nie spadło.

U siebie kleiłem 3 suwaki bo wszystkie odpadły. Tandeta jakich mało te dźwigienki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O jakiej blaszce mówisz ?

Tam są 2 plastikowe elementy : suwak (który odpowiada za regulacje lewo prawo , góra dół) oraz dołączona do niego nasadka (element który pęka w miejscu gdzie łączy się z suwakiem).

 

Sposób naprawy jest dość prosty:

1) zamknij nawiewy (używając pokrętła 0-1) żeby nic nie wpadło do środka,

2) za pomocą 2 małych kluczy imbusowych ustaw suwak nawiewu na belce. Ja podstawiałem go od dołu 1 imbusem a 2 łapałem żeby go ustabilizować (przyciągając do siebie). Kiedy już jest nałożony dość mocno trzymałem go oba imbusami żeby mi nie spadł w momencie nakładania nasadki. Zagięta część imbusa służyła mi za "dźwignię" którą dociskałem suwak do kratek od wewnętrznej strony.

3) Klej nakładamy zapałką (wystarczy bardzo niewielka ilość) tylko w miejsce gdzie suwak łączy się z naszą nasadką (ktokolwiek weźmie te 2 elementy do ręki od razu będzie wiedział gdzie),

4) Powoli nasuwamy nakładkę cały czas trzymając kluczami suwak (wymaga pewnej wprawy więc warto kilka razy spróbować bez kleju). U siebie najpierw nasuwałem poprzez która była uszkodzona , ta nie pęknięta ładnie sama zaskakiwała.

5) Po założeniu trzymamy wszystko chwilkę żeby klej złapał. Profilaktycznie zrobiłem ruch lewo prawo żeby upewnić się że nic nie skleiłem i tym samym nie zablokowałem ruchu lewo - prawo.

Klej którego używałem po 24 uzyskuje maksymalną twardość spoiny.

 

Oczywiście można to zrobić w domu. W tym celu należy zdemontować kratki. Listwę ozdobną demontuje się dość prosto. Jest zaczepiona na metalowych pinach - wystarczy podwadzić krawędź np łyżką do tapicerki lub innym plastikowym elementem i pociągnąć do siebie. Reszta już jest banalnie prosta.

 

Kratki w ASO kosztują ok 150 zł te małe i 300 zł środkowa więc warto chwilę pokombinować z klejeniem którego koszt nie przekracza 20zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam,dlaczego nie widze fotek z 1 strony??

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie chciało mi się bawić w klejenie, więc kupiłem na Alledrogo cały pas przyciskiem start/stop i z kratkami za 49 złotych i zdemontowałem z niego suwaki. Korzystając z patentu z imbusami w 5 minut założyłem wszystkie 4 suwaki w moim wozie bez żadnych obaw, że skleję coś, czego nie powinienem. Zobaczymy ile wytrzymają :)


EDIT: Tanio sprzedam pas z kratkami nawiewu bez suwaków xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.