Skocz do zawartości

[E39] Multifunkcja i tempomat - dołożenie - od 09/98


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 335
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Mam problem z odpaleniem tempomatu.

E39 525d 2001 FL

Przełożyłem kierownicę z multi wg. instrukcji.

Funkcje z lewej strony tj. od radia działają.

Kontrolka od tempomatu nie włącza się.

Inpa w life data pokazuje, że wszystkie przyciski z kierownicy działają. Błędów silnika ani ABS nie ma. Również switch pedału sprzęgła i hamulca działa. Bezpiecznik od tempomatu ok. Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić i w czym leży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku chciałbym napisać, iż temat jest świetny. Poradnik mnie zadziwił i...zmotywował! Kupiłem już poduszkę z multi. :)

Dzięki!

Ale zdjęcia nie wyświetlają się w komplecie. Czy ktoś może posiada te zdjęcia lub poradnik w pdf, o którym pisali koledzy na wcześniejszych stronach?

Mam 520d z 2001 po lifcie - ktoś może się orientuje, co musiałbym dołożyć, aby śmigało?

Jeśli ktoś ma pdfa to byłbym ogromnie wdzięczny za wysłanie na skopycky@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam mam problem z podłączeniem multifunkcji mam Bmw e39 2.0 1997 r

I mam całkowicie inne kostki niż te co są podane, jak to podłączyć żeby działały tylko guziki do radia. Bo z tego co się doczytałem no to z tempomatem trochę roboty, wiec narazie starczy samo radio :)

http://images66.fotosik.pl/1074/ed1e49ad71fc84b9med.jpg

http://images66.fotosik.pl/1074/a9c5453f6d58d7ebmed.jpg

http://images68.fotosik.pl/1074/2747670a8b772becmed.jpg

http://images67.fotosik.pl/1075/4df2fd5c8918fab6med.jpg

http://images67.fotosik.pl/1075/f6db676a06b1b556med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie czy mając muli (kostki jak w instrukcji) do tempomatu wystarczy podpiąć kabel jak w instrukcji pod sterownik?

Radio mam nie oryginalne potrzebuje tylko tempomat.

Pacjent e39 1999r M57

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z podłączeniem multifunkcji mam Bmw e39 2.0 1997 r

I mam całkowicie inne kostki niż te co są podane, jak to podłączyć żeby działały tylko guziki do radia. Bo z tego co się doczytałem no to z tempomatem trochę roboty, wiec narazie starczy samo radio :)

http://images66.fotosik.pl/1074/ed1e49ad71fc84b9med.jpg

http://images66.fotosik.pl/1074/a9c5453f6d58d7ebmed.jpg

http://images68.fotosik.pl/1074/2747670a8b772becmed.jpg

http://images67.fotosik.pl/1075/4df2fd5c8918fab6med.jpg

http://images67.fotosik.pl/1075/f6db676a06b1b556med.jpg

 

Pokaż jaką masz kierownicę z przyciskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w twoim aucie wystarczy podpięcie kabelka od tempomatu do sterownika silnika oraz kabelka zasilającego mutlifunkcję

 

Dokładnie dzięki kabel do sterownika i zasilanie po stacyjce :], teraz się zastanawiam czy da się podłączyć po radio pioneera sterowanie z kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mógłby ktoś podesłać poradnik na email ?

radeko.pl@interia.pl

 

Mam jeszcze pytanko, jak mam kierownicę ze zwykła poduchą to mogę wymienić tylko tą poduchę na taka http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_5.JPG czy taka trójramienna kierownica z mała poduchą też normalnie podejdzie ? Dodam że mam kierownicę 4 ramienną, bmw z 2002 r. Z góry dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mógłby ktoś podesłać poradnik na email ?

radeko.pl@interia.pl

 

Mam jeszcze pytanko, jak mam kierownicę ze zwykła poduchą to mogę wymienić tylko tą poduchę na taka http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_5.JPG czy taka trójramienna kierownica z mała poduchą też normalnie podejdzie ? Dodam że mam kierownicę 4 ramienną, bmw z 2002 r. Z góry dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam

Nie, musi być 'I/O' przy tempomacie, a nie samo 'O'. Wczesne roczniki miały osobny przycisk na desce do włączania tempomatu i ta poducha z takiego jest, a Ty masz polifta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jestem świeżo po montażu w Touringu E39 M54B22 2003.03 i śmiga aż miło... :cool2:

Poradnik REWELACJA, montaż ok 2 godz.

Od siebie dodam (z doświadczenia) przewodziki łatwiej przemkną nam przez łącznik w ścianie grodziowej, gdy posmarujemy je delikatnie np wazeliną ;-)

Szczególną uwagę należy zwrócić przy zagniataniu oraz montażu przewodów w kostkach (by nie było jakiegoś zwarcia)

 

DOBRA ROBOTA thenygoos :cool2:

www.bmw-wgr.pl stowarzyszenie miłośników BMW- Grójec i okolice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, można prosić instrukcję ze zdjęciami na email rzwawo@m67.org.

Właśnie kupiłem kierę.

Ach i jakie piny (fizyczna część) pasują do kostki za kierownicą ? prośba np. linku na allegro :D

 

Dodatkowo aby w przyszłości inni mogli skorzystać jak dostanę, mogę umieścić link na moim serwerze :D, jeśli autor nie ma nic przeciwko.

 

pozdrawiam

Gregor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, można prosić instrukcję ze zdjęciami na email rzwawo@m67.org.

Właśnie kupiłem kierę.

Ach i jakie piny (fizyczna część) pasują do kostki za kierownicą ? prośba np. linku na allegro :D

 

Dodatkowo aby w przyszłości inni mogli skorzystać jak dostanę, mogę umieścić link na moim serwerze :D, jeśli autor nie ma nic przeciwko.

 

pozdrawiam

Gregor

 

 

Ja kierowałem sie krok po kroku wg instrukcji z 1 strony tematu i tak naprawde wystarczy :) jest szczegolowo napisane gdzie co i jak m.in: przy radiu kazdy pin jest podpisany, dalej przy sterowniku kompa również każdy pin jest wybity :)

Dla autora gratulacje ;) hej pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów z forum, bardzo dziękuję za tak szybkie przesłanie instrukcji, teraz troszkę info o wykonanej pracy.

Otóż tempomat działa i sterowanie bez problemu w aucie z 11.98 roku, jedynie różnica była w kole kierownicy i taśmie oraz kostce łączącej tzn. kiera jednonabojowa z przyciskiem I/0 czyli kiera z wbudowanym modułem, taśmę trzeba było zmienić również ale pasuje od każdej wersji przed liftowej z tempomatem ważne żeby była 6 pinowa ze sterowaniem MFL. Czyli auto przed liftem ale ze sterowaniem z silnika. Tak wię ważne żeby auto było po 09.98 i trzeba sprawdzić jaka jest poduszka w kierownicy jedno czy dwunabojowa. Zatem małym kosztem mamy dodatkową bardzo fajną funkcję, pozdrawiam.

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!!

 

Posiadam e39 520i z 96r i chciałem dołożyc multifunkcje... z tego co wyczytałem to z radiem nie ma problemu. gorzej z tempomatem...

kupiłem poduche z przyciskiem I/O , moduł, silniczek , czujniki pedałow... tylko nie wiem jak to wszystko razem podłaczyc...

prosiłbym o jakies schematy , instrukcje... lazar1717_2008@wp.pl

 

Dziekuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tempomatu przed 09/98 nie zakładałem jeszcze ale z tego linku poniżej wynika że potrzebujesz jeszcze paru części, modułu itd.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/66_0044-tempomat/i47537/kL/sM/r1996/m08

zapewne wszystko to musi być pospinane wiązkami przewodów.

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huzio20

 

tak wiem i wszystko co potrzebne mam.

 

tylko nie za bardzo moge rozkminic jak np. siłownik podpiąc w moduł (który pin z siłow. w który w module. itd.)

 

kolega miał tak w e39 z 97r ale ją jakiś czas temu sprzedał bo tak to bym podpatrzył jak ma i było by po problenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno potrzebna:

 

- poducha z przyciskami,

- taśma kierownicy,

- moduł tempomatu,

- silnik tempomatu z linką,

- przepustnica z możliwością montażu 2 linek,

- czujnik sprzęgła (bo hamulca jest, trzeba sie tylko wpiąć)

 

Wszystko już mam zamontowane tylko nie mam zielonego pojecia jak wszystko razem

przewodami złączyć.

 

- które przewody z silnika tempomatu do modułu i w które piny,

- które przewody z modułu do czujników pedałów

- które przewody z modułu do kierownicy

- które przewody z modułu do licznika lub kompa aby kontrolka temp. swieciła

 

Poduszkę posiadam z przyciskiem I/O wiec nie potrzebuje osobnego przycisku do włączania

i osobnego modułu przycisków.

 

Bardzo zalezy mi na tych wiadomościach i czekam na kogoś kto to ogarnoł...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.