Skocz do zawartości

X5 E53 po lift 3.0D by Zukowpio


zukowpio

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

kolegów do mojej stajni dołączyło parę tygodni temu drugie bmw ;-)

Kupiłem od przyjaciela ;-)

ma kilka starych BMW w garażu, fajny pasjonat a że wymieniał na nowszy i pamiętał o mnie to się zgadaliśmy.

 

Poniżej rozkodowany VIN:

http://imageshack.us/a/img10/2722/am48.jpg

 

plus na początek mało zdjęć:

 

http://imageshack.us/a/img208/4636/8c5q.jpg

 

 

http://imageshack.us/a/img14/8851/8fbn.jpg

 

pozdrawiam,

 

piotr

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam kolegów,

powoli zaczynam dopieszczać auto.

Jeden z ringów nie działał ale wiedziałem o tym przed zakupem i dostałem sprzęt na wymianę.

Więc prawy ring został od razu naprawiony.

 

http://imageshack.us/a/img689/5590/cfsj.jpg

 

tutaj wynik pracy:

 

http://imageshack.us/a/img189/8767/yryz.jpg

 

fajnie ;-)

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w drugiej kolejności kupiłem w ASO BMW kosmetyki BMW Care.

Jeden do czyszczenia skóry drugi do nawilżania.

Naprawdę fajnie to wygląda i się odświeża.

Poniżej parę zdjęć z pracy:

http://imageshack.us/a/img812/6012/w6hx.jpg

 

http://imageshack.us/a/img30/2977/yql0.jpg

 

http://imageshack.us/a/img571/6476/vywz.jpg

 

http://imageshack.us/a/img22/2663/kqir.jpg

 

http://imageshack.us/a/img826/8188/pfm4.jpg

 

http://imageshack.us/a/img819/828/dns9.jpg

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne prace nad autem, nie byłem pewien czy w tym roczniku są jeszcze klapki w kolektorze dolotowym ;-(

Więc jak najszybciej zrobiłem sprawdzenie, okazało się że jak wynikało z historii w ASO BMW kolektor jest już bez klapek.

 

http://imageshack.us/a/img62/7337/p5wb.jpg

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszedł czas na Audio ;-)

W pierwszej kolejności doszedł oryginalny Subwoofer, głośniki są dwu cewkowe ale w najbliższej przyszłości założymy głośnik 25 cm Focal lub JL (zamontuje w pudle bawiąc się żywicą).

W najbliższych dniach okleję jeszcze subwoofer matami STP.

Do tego wzmacniacz, schowany w miejsce modułu bluetooth (pasuje idealnie) a moduł przeniesiony nad zmieniarkę.

Wzmacniacz HIFONICS Triton II kompaktowy 14,5 x 27,2cm

Kompaktowy monoblock klasy A/B

2 x 100 W/RMS @ 4 Ohms

2 x 175 W/RMS @ 2 Ohms

Kontrolka basu na przewodzie

Wymiary: 14,5 x 5 x 27,2 cm

Na koniec wycięty otwór w zdejmowanym boczku i dorobiona maskownica. Niestety oryginalnie cały boczek jest plastikowy i wygłuszony więc słabo z przechodzeniem dźwięku - stąd przeróbka

 

zdjęcie suba:

http://imageshack.us/a/img839/9076/fsfg.jpg

 

wzmacniacz:

http://imageshack.us/a/img196/2286/5abg.jpg

 

maskownica:

http://imageshack.us/a/img14/7721/b857.jpg

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w ten weekend dałem radę trochę popracować nad autkiem.

W pierwszej kolejności udało się okleić subwoofer matami STP, ten oryginalny sub brzmi trochę tak jakby uderzać kijem w karton ;-)

Więc plany na przyszłość to skrzynia z mdf i głośnik focal 25-30 cm.

 

Zdjęcia z prac:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/208/zqt7.jpg

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

Wszystkich,

z prac w tą sobotę wymieniliśmy olej, filtr oleju i flitr powietrza silnika. Kilka fotek:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/827/hiig.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/24/pvua.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/r5w2.jpg

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę, że masz jeszcze e46, tak jak ja, a ja również często myślę nad taką sztuką, też polift 218km w sportpakiecie, jako drugi samochód, powiedz jak oceniasz, jazdę i resztę plusów i minusów w stosunku do e46. Bo moce porównywalne koniec końców.

Ja bym chciał jako drugi samochód, głównie trasy. Ponoć słabe przy przyśpieszaniu z tą masą i hamulce się niewyrabiają.

Podoba mi się że jest duża, wysoka i bezpieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Kolego,

Generalnie moim zdaniem e46 był bardzo udany. Może tez wrażenie dopełnia to ze moja jest dobrze wyposażona i super stanie.

Ale wracając do tematu e46 lepiej wybiera drogę może dlatego ze x5 jest bardziej podatne na wiatr i czasem to mnie może zmylić.

W zimę e46 nie ma szans w komforcie jazdy po śniegu, x drive robi swoje.

W x5 siedzisz wyżej wiec widok lepszy i jazda wygodniejsza.

Odnośnie silnika to moj x5 ma mały chip wiec nie mogę być obiektywny.

Przyspiesza lepiej i to dużo w porównaniu do 2.0 d, spalanie dużo większe, miasto w zimę 14 l, trasa 9l.

E46 dużo mniej.

Na trasy wole x5, powiem tak ostatnio przyjechałem e46 1800 km za jednym razem, winnice Włochy do Warszawy.

Bardzo się zmeczylem, w x5 mniej się zmeczylem.

Hamulce to nie kumam bo x5 jak trzeba staje w miejscu a jeździłem kilkoma

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszedł czas na wymianę filtry kabiny, Valeo węglowy, aż miło....

filtr:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/811/iqk1.jpg

 

stary - nowy:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/35/ij6z.jpg

 

wymiana:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/35/8h5s.jpg

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli też rozwiązuje problem nie działającym PDC ;-)

Na pierwszy strzał poszedł do wymiany czujnik z przodu, który dostałem od poprzedniego właściciela.

Zdejmowanie zderzaka itd. Przez zdejmowanie zderzaka pękł jeden oring od rurki spryskiwaczy.

Płyn schodził a ASO BMW mówią że takiego ringu nie ma ;-) mimo że dałem im VIN i pokazałem na rysunku...

W każdym razie to już OK.

Ale INPA i DIS nadal pokazywały błąd, okazało się że tylny głośniczek od PDC do wymiany.

Teraz jest już git.

Głośniczek w ASO 165 zł na Allegro używka 15 zł.

Fotki po wymianie:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/844/nbff.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/849/4mln.jpg

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też mam program w swojej, dobrze wyposażonej i w idealnym stanie sportsize w środku, również delikatnie bym chipował x5, chodziło mi tak jak właśnie pisałeś, porówninie na trasie 1800km. Że spalanie - wiem :) Trudno.

Ja się martwię, że zacznę przyzwyczajony ścinać na łukach i za ostro wchodzić z dużą prędkością i się skończy jakimś dachem, mimo że planuje w sportpakiecie jeśli już x5.

Na hamulce wielu użytkowników narzeka, jedynie polecają swap od 4,6 albo 4,8 is.

A jak z szumem wiatru i odgłosami z zewnątrz - tak się pytam bo masz porównanie świeże do e46.

Mi się x5 polift podoba od 3 lat, ale obawiam się że zbyt ociężały będzie i zamulony. Sory za zaśmiecanie galerii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam jeżdżę wolno ale poprzednik miał raczej na trasie ciężką nogę i nie narzekał na x5, może dlatego że mam na lato felgi 19 z oponami Toyo nówka sztuka 275 szerokość więc może to pomaga.

I może napęd na 4 łapy ale nie wydaje mi się żeby mógł wydachować.

Na trasie 18000 km to w e46 jest bardziej ciasno, w X5 mam wygodniejsze fotele, siedzisz wyżej mam tez automat.

Więc ten zbiór funkcjonalności powoduje większą wygodę na takiej trasie.

Silnik ma 6 garów a nie 4 więc to też różnica w momencie obrotowym.

Porównując też wyposażenie, przeważnie X5 jest lepiej wyposażone, mi doszedł xenon, skóry, dach panorama itd,

więc razem po zsumowaniu wyposażenia w tej kategorii wygrywa X5.

Odnośnie hamulców nie wiem co odpowiedzieć, może jeszcze za krótko i za wolno jeżdżę.

Wygłuszenie to e46 i x5 to oba sa w dobrych materiałach, robiłem w kilku e46 i x5 audio, oba maja super materiały i bardzo dużą grubość materiałów do wygłuszenia. A np e70 jest już słabsze pod tym względem.

Wygodna tez jest tylna klapa w X5 - szczególnie na wyjazdach.

Najlepiej jak spotkamy się na jakim zlocie i przejedziesz się moim.

Trochę to inne auta, ale wygoda większa na co dzień w X5.

 

pozdrawiam,

 

piotr

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

przyszedł czas na zajęcie się audio.

W pierwszej kolejności zostały wygłuszone lewe drzwi od strony blachy matami STP:

http://i.imgur.com/MacXRxi.jpg

 

później od strony boczka:

http://i.imgur.com/JhvO6s1.jpg

 

dodatkowo zostały wymienione głośniki na te od wersji top HiFi, różnią się troche większym magnesem - lepiej grają basem, poniżej fotki pokazujące różnice:

http://i.imgur.com/IHgMbaF.jpg

 

w drugim kroku doszły prawie drzwi:

http://i.imgur.com/1iMB2dd.jpg

 

plus od strony boczka:

http://i.imgur.com/DwTsgo3.jpg

 

Dodatkowo dołożyłem zwrotnice, ponieważ w mojej wersji ze wzmacniacza

nie wychodził pocięty sygnał na każdy z głośników, więc dołożenie zwrotnic trochę to pomogło.

Teraz są głośniki niskotonowe we drzwiach, wysokotonowe w słupkach,

oraz średnie tony w podszybiu.

 

Plus zostały dołożone głośniki wysokotonowe tweetery od wersji Top HiFi

- widać na zdjęciach niebieskie kable idące w słupek.

Edytowane przez zukowpio
www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz fotki do tylnych drzwi, lewa strona, wygłuszenie od strony blachy drzwi:

http://i.imgur.com/2gedyeN.jpg

 

od strony boczka:

http://i.imgur.com/9oJuzDt.jpg

 

do tego wymiana głośnika od Top HiFi:

http://i.imgur.com/lA7nPHL.jpg

 

http://i.imgur.com/ynNuIO2.jpg

 

Później prawa strona wygłuszenie od blachy:

http://i.imgur.com/43nEZNE.jpg

i od strony boczka:

http://i.imgur.com/6O7W5Gn.jpg

 

Ogólnie efekt bardzo zadowalający, trochę bardziej wyciszone auto.

Na pewno jakość dźwięku jest lepsza o dużo, dla mnie póki co ekstra.

 

Do tego każdy boczek dostał nowe spinki z ASO BMW i lepiej wszystko się trzyma:

http://i.imgur.com/DlGd0zl.jpg

 

pozdrawiam,

 

piotr

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

kolegów, jednym z ostatnich małych problemików pozostał czasem restartujący się monitor.

Zacząłem od tego że wgrałem oryginalny soft do czytnika ale problem pozostał.

 

Później postanowiłem wymienić czytnik Navi ponieważ miałem zamiennik.

To również nie rozwiązało problemu (zdjęcie poniżej):

http://i.imgur.com/KRnq0c3.jpg

 

więc wymieniłem jeszcze wyświetlacz na inny (miałem jeszcze dwa inne do sprawdzenia) - to też nie pomogło.

 

http://i.imgur.com/CwKpnhQ.jpg

 

Ale chyba szukanie zbliża się do końca pozostaje tuner radiowy Becker,

ostatnio z resztą taką samą opcję mieliśmy u znajomego,

po poprawieniu końcówek mocy w tunerze wszystko działa OK.

 

Więc nie pozostaje nic innego jak to zrobić, koszt 'przeróbki' max 200 zł.

 

pozdrawiam,

 

piotr

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brakowało mi wejścia na inne źródło dźwięku np. Aux, USB.

Zamówiłem kabel AUX za monitorem była wtyczka pod to ale po montażu okazuje się że nadal nie działa, czyżby trzeba ustawić w DIS?

Dwie fotki z montażu:

http://i.imgur.com/EIWO7g0.jpg

 

http://i.imgur.com/uYZEQuO.jpg

Edytowane przez zukowpio
www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mlody_d jak najbardziej się zgadzam,

nie robiłem tego w pierwszym podejściu ponieważ na razie to 'prowizorka',

w tym sensie że za chwilę zakładam głośniki DLS.

Mam takie pianki ale STP BTP, są bardzo elastyczne, wracają do swojej pierwotnej

grubości po ściskaniu, nie chłoną wilgoci - choć są dosyć drogie.

 

Więc zrobię to przy okazji zakładania DLS.

 

W najbliższym czasie zamontujemy w zagłówki monitory Alpina,

nie wiem tylko czy mam pełne rurki w zagłówkach czy nie (w sensie

czy będę mógł puścić przewody czy będę musiał dać inne rurki.

Może ktoś wie?

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.