Skocz do zawartości

E36 Coupe Hellrot


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Tym razem przedstawiam BMW E36 Coupe Hellrot. Stan fabryczny. Na chwilę obecną trwają wszelkie formalności. Wkrótce postaram się napisać coś więcej o aucie :wink:

 

Model: 316I (EUR)

E-F-R series: E36 2

Series: 3

Type: COUPE

Steering: LL

Doors: 2

Engine: M43

Displacement: 1.60

Power: 75 (102 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 314 - HELLROT

Upholstery code: D6AT - STOFF KLEE/ANTHR

Prod.date: 1996-10-16

 

S243 Airbag for front passenger

S255 Sports leather steering wheel

S320 Deleted, model lettering

S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S428 Warning triangle and first aid kit

S498 Headrests mechanically adjustable, rear

S510 Headlight vertical aim control

S520 Fog lights

S668 Radio BMW Reverse RDS

L801 National version Germany/Austria

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S915 Omission of outer-skin preservation

 

 

_DSC1617.JPG

Edytowane przez JohnnyBravo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Spokojnie ;) zdjęcia będą jednak na chwilę obecną muszę ogarnąć wszelkie formalności. Powyższe zdjęcie jest jeszcze przed-zakupowe :wink: jak zerkniecie na wątek mojego poprzedniego BMW to zobaczycie że zdjęć nie żałuję :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powszechnie wiadomo że nagłośnienie aut BMW do najlepszych nie należy :cool2: W moim nowym nabytku funkcjonuje jeszcze fabryczny zestaw 6ciu głośników Nokia, które już po opuszczeniu fabryki nie grały zbyt dobrze, a co dopiero po blisko 20 latach :P Radio BMW reverse ktoś kiedyś podmienił na Sony CD/MP3 - jak dla mnie ani nie gra ani nie wygląda, więc wkrótce wyląduje na półce w garażu :cool2:

 

Mój plan na poprawę brzmienia jest dość prosty. Jako jednostkę sterującą widziałbym jakieś radyjko Alpine z serii CDA z bursztynowym podświetleniem, a najchętniej ze zmienianym :) Kiedyś miałem w mercedesie 124 coupe model cde 9880R (podświetlenie zielone/bursztynowe) i bardzo sobie je chwaliłem. Alpine odpowiada mi zarówno brzmieniowo jak i stylistycznie, więc inne marki raczej odpadają (ewentualnie myślałem o Clarionie). Fajnym rozwiązaniem jest tylne wejście USB, jednak nie wiem czy jest prosty sposób przedostania się kablem do schowka przed pasażerem?

 

Głośniki... ciężki temat w BMW. Ma być prosto i bez ingerencji w wygląd. Tak więc na przód jakieś standardowe głośniczki 13cm. Wooferki czy dwudrożne? Ori tweeterki nadal grają, gdzieś wyczytałem że są nawet znośnej jakości. Jest sens pakować głośniczki dwudrożne w nogi? z drugiej strony czy fabryczne niemal 20sto letnie tweeterki nie wyzioną ducha przy lepszym radiu? Są podłączone szeregowo czy jest jakaś zwrotnica? Tył... to już będzie profanacja dla fanów caraudio :? czyli jajka 6x9 na specjalnych plastikowych dystansach dedykowanych do e36.

Z moich dawnych amatorskich doświadczeń wynika że pod samo radio najlepiej wybrać proste, nie za mocne głośniki renomowanego producenta.

 

Jestem ciekaw jak u siebie poprawiliście brzmienie w e36. W e46 wymieniłem głośniki na markowe i trochę to pomogło, niestety największym ograniczeniem była jednostka sterująca produkcji bodaj.... simensa :mad2: :roll:

 

Piszcie, podpowiadajcie :wink: i nie krzyczcie na mnie za te jajka na tyle :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw odseparowany na przód, jeśli pod samo radio to poczytaj jakie głośniki sie nadadzą, hertze wymagają sporo prądu wiec pod samym radiem nie nadają się. Ja pod samym radiem w e46 miałem helixy dark blue, dla mnnie zestaw wystarczajacy. Zestaw odseparowany na przód założ, tylne głośniki zostaw seryjne. W nogi wrzucisz 13cm, dasz zwrotnice i załozysz dedykowane z tego zestawu tweetery. Nie żadne dwudrożne, nie żadne jajka. Olej temat tyłu, ori głośniki pod samym radiem zaczną grać lepiej bo wiecej mocy bedzie, jak masz środki to spróbuj troche wygłuszyć tam w nogach matami.

 

Potem na radiu delikatnie przesuniesz dzwiek na przód, tył zostanie przyciszony i tak bedzie dobrze, ważne żeby radio miało filtry dolno i górno przepustowe wtedy sobie odpowiednio wysterujesz zwrotnice też. Też mam plan wsadzić lepsze głośniki właśnie wspomniane helixy, nowy zestaw na przód to jakieś 230zł, radio mam pioneer które ma podświetlenie RGB czyli kolor moge dopasować każdy, do tego wygoda bo ma BT wiec przy okazji mam zestaw głośnomówiący :) pomyśl też o tym przy okazji bo wygoda jeśli planujesz kupić radio :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie :wink:

 

Radia z BT raczej nie będę szukał, nie należę do telefonicznych gagatków :wink: Tak jak wspomniałem najprawdopodobniej zdecyduję się na radio alpine.

 

W kwestii głośników powiem szczerze że chciałem pójść na łatwiznę i po prostu z przodu wymienić wooferki na inne lub dwudrożne. Z tego co dowiedziałem się po zdjęciach z sieci w tych miejscach przy nogach właściwie nie ma czego wygłuszać, a głośniki nie mają za bardzo czym oddychać. Rozumiem że decydując się na odseparowany zestaw na przodzie zwrotnicę montuję gdzieś pod boczkiem drzwi, a co z tweeterami? w miejsce fabrycznych czy gdzieś na zewnątrz? Fabryczne podobno nie są takie złe, a podejrzewam że połączone są szeregowo bez zwrotnic. Gdyby przód zagrał ok to jak najbardziej tył bym sobie darował. Dziś u sąsiada z ciekawości sprawdziłem jak grają 13cm magnaty dwudrożne bodaj za 119zł z MM. Auto subaru wrx 2003r, radio fabryczne bodaj Clariona. Jak na moje ucho grało to całkiem ok, z tym że głośniki były montowane w fabrycznych miejscach na dołach drzwi a nie gdzieś tam w nogach jak w e36 :mad2: :norty:

 

Obecnie cały zestaw blisko 20sto letnich nokii gra bardzo pudełkowato :wink:

 

Naście lat temu w golfie 3 miałem kaseciaka 4x40 Clariona :mrgreen: na przodzie 16,5cm woofery w drzwiach + szeregowe tweeterki (zestaw z media markt no name za ok 100zł) na tyle jajka magnata (podstawowy model) i grało to naprawdę fajnie :cool2: no chyba że to tylko wtedy tak mi się zdawało :wink:

Potem było 124 coupe. Radio Alpine 9880 + głośniki przód fabryka 12cm + tył 16,5cm trójdrożne mac audio. Grało słabiej jak w golfie.

Następnym autem było e46 gdzie jakość brzmienia była jeszcze słabsza od powyższych. Radio business cd produkcji simensa to kompletna klapa (z wcześniejszych lat były alpine i grały podobno o niebo lepiej). Głośniki wymieniłem na przód dwudrożne, tył trójdrożne i było trochę lepiej, aczkolwiek bez szału.

Kolejne auto MB S klasa 2005r i system audio z kilkunastu głośników, suba itp. Grało fajnie, jednak w w211 podstawowy system audio gra przyjemniej.

 

Piszę to wszystko by mniej więcej pokazać jakie są moje oczekiwania. Nigdy nie miałem w aucie jakichś specjalnych instalacji, wygłuszeń itp. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dlatego podstawowe dobre audio to zestaw odseparowany. Koszt nie jest duzy tego. Zwrotnice mozesz schowac pod schowkiem jedna, pod oslona kierownicy od strony kierowcy druga. Mozesz kable wymienic albo zostawic ori. Z fabrycznego kabla głośnikowego wpinasz się w zwrotnice, z niej dajesz kabel na woofer w nogach i kolejny kabel np. Ori kablem co idzie do tweetera w drzwi. Zostanie ci podmienic tylko tweeter w drzwiach i tyle roboty. .tylko głośniki szukaj ktore pod samym radiem zagraja
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uda mi się dziś podjechać do warsztatu car-audio i podpytać co zaproponują :wink: Na chwilę obecną pogrzebałem trochę w ustawieniach brzmienia, fader delikatnie na przód i jest ciut lepiej. Nowe głośniki i lepsze radio powinny polepszyć sytuację :cool2:

 

Kolejną kwestią są koła na lato. Na chwilę obecną obstawiam ori styling 30 z oponami 225/50/16 lub 205/55/16. Te szersze (opony) miałem w e46 i jeździło się raczej średnio. W zestawieniu z mocą 102KM wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem będą 205 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ostatnio byłem dość zaganiany więc ani nic nie pisałem ani nic nie zdziałałem przy aucie większego :wink:

 

Do kabiny powędrowały nowe welurowe dywaniki petexa. Dziś dotarło radio Alpine 9851R z bursztynowym podświetleniem. Udało mi się kupić cały zestaw pudełkowy zbliżony stanem do nowego, więc jestem bardzo zadowolony. Z tego co rozmawiałem czego by nie wymodzić to bez większej ingerencji przód tak czy siak dobrze nie zagra :roll: W związku z czym poszedłem na łatwiznę i na tył kupiłem 6x9 magnata (chyba ze względu na sentyment) a na przód coś jeszcze muszę wykombinować - jakieś wooferki w nogi lub zestaw odseparowany.

 

Kół na lato jeszcze nie kupiłem. W okolicy nie ma nic ciekawego. W szerokość 225 ze względu na słaby silnik oraz słabsze prowadzenie nie chcę się pchać. Prywatni sprzedawcy nie są również skłonni do wysyłki - wcale się im nie dziwię. Na moje letnie koła stalowe też nie ma chętnego mimo niskiej ceny, więc mam sytuację patową.

Póki co upałów nie ma, a autem za wiele nie jeżdżę (ostatnio tydzień temu...) więc na siłę nic nie kombinuję :cool2:

 

A tak poza tym wsadając do auta czuję się jakbym znów był w liceum :cool2: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dziś dotarło radio Alpine 9851R z bursztynowym podświetleniem.

Miałem to radio kupę lat dlatego wiem, że...można ustawić bursztynowe ale tylko przycisków. Wyświetlacza koloru nie zmienisz będzie cały czas niebieski, a pasek dotykowy na dole będzie biały.

Zbiorcze%2B%2528Radio%2B%2526%2Bg%25C5%2582o%25C5%259Bniki%2529.jpg

Ogólnie to samo radio potrafi zrobić robotę pod warunkiem,że je się dobrze ustawi. A tam regulujesz wszystko zmianą częstotliwości. Nie ma tradycyjnych ustawień jak to bywa w zwykłych radiach czyli bas i sopran :wink:

PS. Kiedyś zapłaciłem za nowe 1800zł :D

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ;) natomiast opisałeś model 9853, ja natomiast mam model 9851 :wink: w którym są do wyboru dwa kolory podświetlenia: bursztynowy i zielony. Wyświetlacz jest niebieskawo-biały co jak najbardziej mi odpowiada.

 

W poniedziałek jestem umówiony na montaż. Zdaję sobie sprawę że cudów nie będzie jednak zagra na pewno lepiej niż radio sony cdx r3300 i niemal 20sto letnie głośniki nokia :cool2:

 

P.S. Pamiętasz może jak zdjąć przednie maskownice głośników? Widzę że miałeś dwudrożne głośniki hertza. Grały razem z fabrycznymi gwizdkami w drzwiach? (ok już dopatrzyłem że były inne przy lusterkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Fakt. Pomyliłem modele. Najpierw miałem 51 potem 53 i pomyliłem które to które. 51 jest takie bardziej zwyczajne, z 53 już można dużo podziałać. Tym radiem można rozwalić słabe głośniki. Nowe Alpiny już tak nie grają.

W porównaniu do Sony to...nie porównujmy nawet tego :wink: To nie założysz sobie sam? Przecież to proste, trochę ciasno jest z miejscem na kable, ale jak się dobrze ułoży to się wszystko zmieści.

Jeżeli chodzi Ci o te maskownice na dole to jest to banalnie proste-trzymają się tylko na zamku i na takich wypustach. Bierzesz śrubokręt, przekręcasz zamek i zdejmujesz osłonę. Do głośników w drzwiach trzeba zdejmować boczek. Ja miałem odłączone te w boczkach i podłączone te w maskownicach lusterek. Ten Hertz był całkiem ok. Nie ma sensu tam walić jakiś mega głośników bo to bez sensu. Głośniki siedzą w małych dziurkach i do tego duszą się bo taka pianko-guma tam jest.

Dla mnie grało to całkiem przyzwoicie nawet na oryginalnym radiu.

 

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź ;) szukałem właśnie zwykłego radia które w miarę dobrze zagra z głośnikami w fabrycznych miejscach. 9853 również rozważałem natomiast według mnie jest ciut przekombinowane jak na archaiczne e36 :wink:

 

Szczerze to wolę zapłacić tę stówę i mieć zrobione niż samemu babrać się w garażu cały dzień a i tak bym coś spaskudził :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Radio oraz głośniki (póki co tył) zamontowane. Różnica gigantyczna, nawet fabryczny przód gra o niebo lepiej niż z radiem sony. Na chwilę obecną nie chce mi się już nic grzebać przy audio, jak będę miał wenę to zamówię jakiś odseparowany zestaw na przód by mieć komplet :cool2:

 

W ostatnim czasie wymieniłem zimowe stalówki na letnie Styling 30 z oponami michelin 205/55/16 :wink: wygląda bardzo przyjemnie a jeździ się tak samo jak na zimówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Fabryczny hellrot. Sam byłem mocno zaskoczony faktem że przez te 20 lat nie zróżowiał :cool2:

 

Mam ten sam kolor. Mój ma 18 lat i rzeczywiście ta czerwień nie różowieje jak fiatowska na słońcu. Aby zachować kolor i blask lakieru robię polerkę i woskowanie ręcznie bez maszyny i w zupełności wystarcza. Trochę roboty przy tym jest ale się opłaca. Ja stosuje pastę polerska Sonax i wosk Turtlewax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier jeszcze z dawnych czasów, o ile jest oryginalny nic złego nie powinno mu się stać ;) Na chwilę obecną rozglądam się za amortyzatorami, przednie nie działają już tak jak powinny, więc wypadałoby wymienić komplet :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zdecyduję się na standardowego bilsteina . W chwili obecnej w aucie najprawdopodobniej zamontowane są jeszcze fabryczne amortyzatory. Chciałbym zachować oryginalną wysokość. Wydaje mi się że fabryczne sprężyny w coupe są zdecydowanie sztywniejsze niż w innych wersjach nadwoziowych.

 

Przez blisko 7 miesięcy odkąd jestem właścicielem e36 zainwestowałem w auto porównywalną kwotę jak w poprzednie e46 przez 4 lata. Niestety pełnoletnie auta wymagają sporo uwagi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiałem JohnnyBravo gdzie się podziałeś, czytałem o przesiadce do S-ki, a tutaj takie zaskoczenie :mrgreen: Piękna sztuka, w pięknym kolorze i co najważniejsze coupe! czyli jedyne właściwe nadwozie dla BMW :D Ale że tak na chwilę wrócę jeszcze do Mercedesa - zawiodłeś się nim czy spełnił obietnice jakie niesie ze sobą miano flagowej limuzyny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

 

Z S klasą rozstałem się po roku i przyznam szczerze że bardzo za nią tęsknię :roll: było to najwygodniejsze jakim miałem kiedykolwiek przyjemność podróżować, a jego stan niewiele odbiegał od salonowego (chyba są jeszcze gdzieś jego zdjęcia na forum). Niestety musiałem zmienić auto na takie do codziennych dojazdów w korkach. Po 2 miesiącach poszukiwań prawie nowego mondeo (okazało się że 99% aut to pofirmówki w marnym stanie) przypadkowo trafiłem na ogłoszenie poprzedniej właścicielki. Pojechałem i kupiłem je od ręki. Urzekło mnie swoim oryginalnym stanem, na chwilę obecną jedynie radio nie bardzo pasuje jednak gra całkiem przyzwoicie. Przez blisko 20 lat jeździły nim kobiety przez co jego stan w momencie zakupu był normalny... co przy starym bmw jest ogromnym komplementem. Zasadniczo w momencie zakupu auto było sprawne w 100% jednak dla własnej satysfakcji wymieniłem już całkiem sporo elementów i jeszcze kilka czeka na swoją kolej :wink: Jak zachce mi się odrobinę luksusu to mam jeszcze W211 w dziewiczym stanie, ale to już nie to samo co S :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.