Skocz do zawartości

328i Touring by K3m0T


K3m0T1989

Rekomendowane odpowiedzi

no i powoli już przygotowania do jakiegoś urlopu nad morzem :) wiec bagaznik na 2 rowery, do tego listwa świetlna i kopia tablicy rejestracyjnej :)

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/DSC_0038_zpswg2ur3lw.jpg

 

 

przy okazji dzisiaj wyczyściłem przepustnicę.

 

Jutro może jak mi się uda znaleźć chwile czasu to zrobie sprzątanie i mycie komory silnika delikatne :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymień nerki :) Już nawet nie chodzi o sam kolor, ale te mają jakiś dziwny profil (jakieś wklęsłe są, wiesz o co chodzi :) )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z cyklu sobota w garażu :)

 

pacjent 1 to czujnik ABSu, diagnoza inpą wskazała prawy przód :) 10 minut później czujnik już miałem kupiony ori ATE ale używkę sprawną.

 

pacjent 2 to podszybie, moje już było strasznie pokruszone i łamało się w palcach.

 

Winowajca już obficie obsikany penetratorem.

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0038_zpsh1ek3twi.jpg

 

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0037_zpso8anuech.jpg

 

przy pomocy przecinaka i wiertarki tyle z niego zostało :) niestety bez wyciągania wszystkiego nie mogłem mojego wyjąc, tak zapieczony, pewnie jeszcze oryginał. Jak ktoś chce i wyjmie całą piastę, zdejmie tarcze i nie wiem czy łożysko nie przeszkadza to można go od spodu spokojnie wybić np. długą nasadką rozmiar 16 :) tak wyciagałem dobry czujnik z piasty ale miałem wszystko na stole :P

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0039_zpsatlrluj7.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0040_zps1up0c9ag.jpg

 

2.5h mi to zajęło, odkręciłem zacisk, piastę od kolumny ale zostawiłem na drązku i wahaczu i walczyłem na aucie :) tarczy nie ściagałem bo i tak chyba łozysko zasłania możliwość wybicia czujnika, a żadnego ściagacza nie mam :)

 

pacjent kolejny to podszybie, to jest chyba od polifta (różni się tym że od strony pasażera zamiast wciskanych spinek ma 2 zakręcane nakrętki), bez problemu polift pasuje do przedlifta tylko trzeba zrobić 2 otwory, natomiast odwrotnie nie podejdzie ponieważ bedziemy mieć dziury po kołkach.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0041_zpsto6tkjvz.jpg

 

pod tym podszybiem sporo syfu, warto tam zajrzeć co by nie gniło, wycieraczki normalnie palcami można zdjąc po odkręceniu nakretek. Zero problemów przy wymianie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i sobota pracująca :)

 

po pierwsze zrobiłem wreszcie porzadek z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

wymieniłem go na nowy ale dalej miałem błąd, wiec zostało sprawdzić wtyczkę i tu bingo, troche odrdzewiacza, troche odtłuszczacza i śmiga :) wiec podejrzewam że mój ori też jest sprawny :roll:

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0063_zpsrqvyh042.jpg

 

tutaj pacjent wymieniony, płynu ucieka może szklanka jak się to zrobi szybko :)

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0059_zpsybsahctj.jpg

 

przy okazji obejrzałem wydech, jak na 20 lat to jest w rewelacyjnym stanie, nawet za bardzo rudego nalotu nie ma :) mam delikatne zapocenie na dole silnika i na skrzyni ale dopóki nie cieknie to jeszcze nie ruszam :)

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0060_zpsgn3qy3y4.jpg

 

przy okazji poprawiłem mocowanie osłony silnika która dokładałem wcześniej.

 

do tego wyprułem troche fajnych rzeczy z 316 przeznaczonej na wrak race :P

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0064_zpsl8luhrqn.jpg

 

nerki, kierunki ori, lampy ori bosch soczewke, jakieś wtyczki, spinki, śruby, podszybie, głośnik i takie tam pierdoły :P może sie przydadzą kiedyś.

 

 

wpadły też czerwone wskazówki zegarów oraz zrobiłem fantastyczny test wydechu czyli sprawdziłem przy jakich obrotach otwiera drugą rurkę zaworek :) przekraczając 4tys obrotów wydech otwiera się.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No ja go nie wymieniałem, wydech jest ori wiec albo przede mną ktoś się szarpnął na kompletny wydech albo po prostu jest w takim dobrym stanie. Ale na allegro też są do sprzedania wydechy w ładnym stanie wiec się dobrze trzyma chyba z fabryki tak.

 

A to że w nowych autach jest sporo gorzej to wiadomo, dziewczyna ma auto 2011 i jej wydech wygląda sporo gorzej. 2 lata i do wymiany tak przypuszczam.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak sie człowiek nudzi to coś zawsze wymodzi :)

 

na próbe wpadły halogeny z folią żółtą, jak się nie spodoba mi to zawsze w pare chwil mogę się tego pozbyć.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0145_zps15rwj2rr.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0146_zps6djfcsqp.jpg

 

 

dzisiaj również mała awaria, wentylator klimy przestał śmigać, myślałem że może przekaźnik jak wcześniej ale tylko bezpiecznik wiec śmiga.

 

myśle również nad delikatnym przyciemnieniem tylnych lamp i może przednich kierunków, folia leży i czeka wiec na próbę pewnie to zrobie i zobacze efekt.

 

A no i po 10 miesiacach odkryłem że nie zamyka mi się wlew paliwa, szybka inspekcja stwierdziła że ułamane jest cięgno które powinno blokować klapkę oraz silownik nie reaguje na zamykanie auta. Wiec zaraz się zabieram za szukanie i kupno tego siłownika.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli kierunki białe to żółte halogney są git, ale w pomarańczami w dup... ni w oko :P :P Ale to moje zdanie :) Każdy ma swój gust :)

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok z rana było blacharstwo-lakiernictwo garażowe :)

 

wypatrzyłem delikatne problemy korozyjne i postanowiłem się tym zająć. Wytargałem błotnik i walka.

 

Błotnik ściagany po raz pierwszy wiec jak na prawie 21 lat jest całkiem spoko. Tam gdzie się brud zbiera na samym dole niestety poddaje się najszybciej ale oczyściłem, popryskałem epoksydem i potem barankiem i powinno na troche wystarczyć zanim będzie trzeba zmienić błotnik. Do tego dziurka od kołka który mocuje plastikowe nadkole też niestety się poddała więc uzupełniłem to włóknem szklanym i jeszcze załamanie przy amorze też jakieś tam były purchle to poprawiłem.

 

dziurka od kołka

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0149_zpst2niammg.jpg

 

pod błotnikiem wiadomo

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0147_zpsrbswmvip.jpg

 

i rant przy amorze

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0146_zpsp9nvjspw.jpg

 

łatanie

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0151_zpsitgcwvdu.jpg

 

błotnik

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0152_zpswz5wmouk.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0153_zpsfvjdyuye.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0155_zpsjnlvkldw.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0156_zpspjaxs3sr.jpg

 

potem baranek

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0157_zpsfiyaqrei.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0158_zpsfx5zxgvu.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0159_zpssgyrcerx.jpg

 

 

wypad zrobiły żółte halogeny bo jednak słabo to wygląda.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0161_zpsuwvemnni.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0163_zps0ij9j68k.jpg

 

druga strona wygląda znacznie lepiej wiec nie ruszam :)

 

oczywiście zanim to pryskałem to pozbyłem się rdzy żeby ktoś nie myślał że na rdzę malowałem :mrgreen:

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto wiekowe to i znaczek zrobił się VINTAGE :)

 

zszedł z niego klar, biały kolor delikatnie zrobił się żółty. Znaczek jest teraz fajnie matowy i dobrze wygląda. MIałem zmieniać ale nie ma sensu bo mi się podoba :P

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/DSC_0143_zpst0djljtn.jpg

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Cichy, siłownik już na miejscu natomiast mam nie ori centralny zamek i musze zrobić małą rzeźbę aby przy zamykaniu z pilota zamykał wlew paliwa, bo teraz zamyka wlew tylko przy zamknięciu kluczykiem. Otwiera natomiast zawsze.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/DSC_0147_zps5eqwjg6k.jpg

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też miałem tylko tyle :) ale wystarczy.

 

No tak sie dzieje jak jest nie ori centralny. Poczytałem już, musze wstawić diodę prostowniczą i jakieś tam kable połączyć ze sobą 2. Ogólnie chodzi o to że zamykanie auta centralnym a kluczykiem to 2 różne rzeczy. Kluczykiem się też rygluje i musze poprawić tak żeby zawsze ryglowało, nawet z pilota.

 

Chodzi mi po głowie rozpórka teraz :P i może zdjęcie plastikowych osłon silnika i ładne wymalowanie pokrywy zaworów.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sobotnie wczesno ranne garażowanie :)

 

dekiel w kolor, czerwony mat, z daleka lepiej wygląda, z bliska słabiej z racji mojego lenistwa i słabego przygotowania pod lakierowanie :) powinienem stary lakier usunąć jakaś chemia a tak to tylko wygładziłem papierem ściernym i polakierowałem :) bedzie okazja żeby poprawić za jakiś czas.

 

Chciałem wymienić uszczelkę pod pokrywką i te 2 mniejsze na świece i niestety, kupiłem na allegro elringa komplet do m52 z pojedynczym vanosem i zonk. Ori uszczekla jest płaska a ta od elringa jest pionowa, z 1cm wysoka i nie da się założyć dekla. Złożyłem na starej bo nie ciekła ale jest już sztywna jak plastik.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0166_zpsmpvcslwe.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0167_zps5ct13pk5.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0168_zpstahsejcj.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0171_zpsalt6hofo.jpg

 

jak widać poprawiłem czyli bardziej schowałem węże od gazu :) ale żeby je puścić za kolektorem od strony szyby to jeszcze nie naszła mnie wena ale to pewnie kwestia czasu :)

 

tak było dla porównania

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/DSC_0025_zps1mgikvcu.jpg

 

osłony nie zakładam bo fajnie te cewki wyglądają. A jeszcze może coś czerwonego pod maskę wsadze wkrótce :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.