Skocz do zawartości

BMW X3 z silnikiem 20i benzyna


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Rozważam zakup X3 z silnikiem 20i. Czy ktoś z Was go posiada (lub jeździł) i może podzielić się doświadczeniami, realnym spalaniem w mieście?

 

Dodam, że rocznie jeżdżę niewiele, bo ok 12 tys km, 90% w mieście.

 

W mojej firmie otrzymuję dofinansowanie do połowy kosztów paliwa, więc jak liczyłem, to oszczędności z zakupu diesla zwróciłyby się najwcześniej w ciągu 4-5 lat. A wtedy będę (mam nadzieję) zmieniał auto.

 

Z drugiej strony z dieslem być może jeździłbym więcej... Ale obawiam się, że użytkując auto głównie w mieście dość szybko narażę się na koszty związane z wymianą filtra cząstek stałych etc

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Poznaniu żaden dealer nie posiada tego silnika. Nawet w innym modelu. Więc trochę muszę zaufać opiniom... Teraz jeżdżę benzyna z turbo (tsi vw) i jestem bardzo zadowolony z silnika.

 

Miesiac temu przez chwile zastanawialem sie nad mercedesem b klasy z silnikiem benzynowych z turbo b200, który wg katalogu powinien się zbierać do setki cos ok 8,5 sekundy. Wyciskajac co się da w trybie sport przy okropnym wyciu tamtego silniczka nie udało mi się zejść poniżej 10 sek... To pierwsze moje doświadczenie z tak odbiegajacymi wynikami od danych w katalogu w kwestii przyspieszenia.

 

Czy 20i osiąga setkę jak w katalogu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeździłem 20i ale w X1. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem po zajęciu miejsca to odpalenie silnika... tylko on już był odpalony :shock: . Rożnica w odczuwalnych wibracjach 20d vs 20i jest duża. Jak jeździłem x3 20d to mnie bardzo wkurzało wibrowanie przy start-stopie. W czasie jazdy bardziej było słychać w x3 diesla niż w x1 benzynę. Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy to według mnie była bardzo porównywalna. Dotychczas jeździłem tylko benzynami i zamówiłem benzynę-według mojego ucha przyjemniejsze dźwięki no i nie denerwuje wibrowanie jak zadziała start-stop.

Dodam, że w x1 jeździłem w 1 osobę więcej niż w x3 toteż masa pojazdów była zasadniczo nieistona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

...warto zauważyć, że X1 warzy 400+ kg mniej niż X3. I inaczej się prowadzi... nawet jeśli była to wersja X-drive, a S-Drive, choćby dlatego, że jest dużo niższa i ma inaczej rozmieszczony punkt ciężkości.

 

Na pewno 20i jest dużo kulturalniejszy w zachowaniu niż 20d, ale musicie porównać go w tym samym modelu inaczej to gdybanie. Jak widać 20i nie jest zbyt popularny do X3, więc coś musi w tym być.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Rozważam zakup X3 z silnikiem 20i. Czy ktoś z Was go posiada (lub jeździł) i może podzielić się doświadczeniami, realnym spalaniem w mieście?

 

Dodam, że rocznie jeżdżę niewiele, bo ok 12 tys km, 90% w mieście.

 

W mojej firmie otrzymuję dofinansowanie do połowy kosztów paliwa, więc jak liczyłem, to oszczędności z zakupu diesla zwróciłyby się najwcześniej w ciągu 4-5 lat. A wtedy będę (mam nadzieję) zmieniał auto.

 

Z drugiej strony z dieslem być może jeździłbym więcej... Ale obawiam się, że użytkując auto głównie w mieście dość szybko narażę się na koszty związane z wymianą filtra cząstek stałych etc

 

pozdrowienia

 

Jeżeli na prawdę planujesz robić nie więcej niż 12K rocznie i to 90% w mieście to wg. mnie dla świętego spokoju powinieneś wziąć benzynę. Odpadnie Ci martwienie się o potencjalne awarie związane z dieslem przy jeżdzeniu na krótkich dystansach. A kwestia mocy silnika - zawsze więcej to paradoksalnie bezpieczniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie jeździłem 20i w x3. Pytałem użytkownika x3 z 20i o dynamikę. Nie narzekał. Próbowaliśmy nawet testu z moją 2.4l Vitarą i odpadłem w przedbiegach(ruszaliśmy z pod świateł-oczywiście nie przekraczaliśmy dozwolonych prędkości w mieście :wink: ). Owszem Grand Vitara to nie sprinter, ale jak na moje potrzeby(jeżdżę podobnie jak autor wątku głównie po mieście, w wakacje wyprawy po Polsce) to zupełnie wystarczy. W moim przekonaniu zamieniam na dynamiczniejsze auto, i mi to wystarcza. O wrażeniach opowiem na początku kwietnia(mam nadzieję).

Co ciekawe: zdarzyło mi się, że przede mnie na siłę chciał się wcisnąć x3 z 20d. Nie żebym był nieuprzejmy(głównie dla porównań :8) ) ale próbowałem go nie wpuścić przed siebie. Nie udało się :evil: ale nie była to jakaś powalająca różnica w dynamice jaką mogłem obserwować oglądając rurę wydechową benzyny i diesla.

Domyślam się, że różnice w możliwościach silnika są niwelowane przez rożnice zestrojenia skrzyni biegów.

Jeżeli chodzi o popularność 20i. Handlowiec pokazywał mi(chyba chciał się pochwalić ilością sprzedanych aut pod koniec 2012) statystykę sprzedanych X3 i tak na oko(nie liczyłem dokładnie) to 20i oraz 20d było prównywalnie w tabeli, którą widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...warto zauważyć, że X1 warzy 400+ kg mniej niż X3. I inaczej się prowadzi... nawet jeśli była to wersja X-drive, a S-Drive, choćby dlatego, że jest dużo niższa i ma inaczej rozmieszczony punkt ciężkości.

 

Na pewno 20i jest dużo kulturalniejszy w zachowaniu niż 20d, ale musicie porównać go w tym samym modelu inaczej to gdybanie. Jak widać 20i nie jest zbyt popularny do X3, więc coś musi w tym być.

 

Chyba trochę przesadziłeś z tą różnicą wagi pomiędzy X1 i X3, bo w masie własnej jest mniej niż 100 kg. A drugi istotny parametr - rozstaw osi - to przy F25 tylko 5 cm, tak więc różnica w prowadzeniu na pewno jest spora, ale nie aż taka ogromna, żeby nie można było porównywać. A poza tym - przy tych silnikach to bardziej kwestia kultury pracy benzyny vs. niższe spalanie diesla (ale okupione potrzebą dużo większej dbałości o silnik). Oczywiście subiektywnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Waga (masa własna)

 

X1 - 1.650 kg (x20d) / 1.560 (s20d)

X3 - 1.850 kg (x20d)

 

2. Prowadzenie

 

Inne gabaryty (waga, większa w X3 płaszczyzna czołowa), inne zawieszenie, inaczej zlokalizowany środek ciężkości = inne prowadzenie, nie znaczy gorsze.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu analiza suchych faktów :D rozwija się w najlepsze.

Moja cena ocena silnika benzynowego(głównie kultury pracy) była subiektywna. Po prostu nerwicy bym się nabawił gdyby start-stop tak mi co światła podrygiwał przy włączaniu silnika(domyślam się, że i tak nauczę się wyłączać go zawsze). Dlatego głównym powodem decyzji o zakupie benzyny była cichsza praca silnika. Czy on będzie 0.5 sekundy szybszy czy wolniejszy od diesla szczerze mówiąc nie ma to dla mnie znaczenia. Jeżeli chciałbym naprawdę szybkie auto to wybrałbym 35i-ale nie stać mnie na taki wydatek. Więc to się lubi, co się ma(tzn ma się mieć już niedługo). A spalanie. Obecny samochód pali mi średnio 11-12 l benzyny/100km, toteż chyba się nie zdziwię bardzo po przesiadce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję BMW X3 z silnikiem 20i z automatem od 26.03.2012 r. Przejechałem do dnia dzisiejszego 13640 km z średnim zużyciem 9,6l/, głównie po

Warszawie. Miałem ten sam dylemat co "TY" diesel czy benzyna, bo przebiegi roczne to około 15000km rocznie. Wynik 9,6l przy normalnej jeździe uważam za rozsądny przy tej masie samochodu. Oczywiście jeżdżąc pierwszy z pod świateł i pierwszy na następnych światłach, można podnieść zużycie o 2l bez problemu. Bardzo dobrym posunięciem był zakup automatu. Można nim jeździć normalnie, szybko lub bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woj52 - a powiedz jeszcze:

 

a) W samym mieście spalanie jakie? Bo napisałeś o średniej od początku.

b) Czy auto zbiera się w 8,5 sek do 100 km jak podaje katalog?

c) Jak porównujesz dynamikę do 20d? Jest trochę mniejszy moment obrotowy...

d) Jak z wyprzedzaniem przy prędkościach powyżej 100 km/h?

e) Jakieś problemy, awarie?

f) Jak szybko się nagrzewa w zimie?

g) Czy zdecydowałbyś się na 20d, gdybyś miał ponownie dokonywać wyboru?

 

PS. Dziś byłem na jeździe próbnej X3 20d. Zbiera się dobrze, zawieszenie jest w porządku (myślałem, że będzie twardsze), spalanie w teście od zimnego silnika wyszło 11 litrów. Skrzynia automatyczna super.

 

Jechałem także BMW X1 z silnikiem 20i 180 KM. Wrażenie: czuć mniejszy moment obrotowy, ale zbiera się od najniższych obrotów (w dieslu reakcja na gaz troszkę przy wyższych obrotach). Silnik wcale nie był taki cichy w porównaniu do 20d, ale to X1, a nie X3 oraz silnik był zimny. Średnie spalanie po przejechaniu ok 5 km wyszło 16 litrów/100. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego przebiegu to 4000 km droga do Chorwacji 4 osoby dorosłe plus full wypełniony bagażnik w upałach 36-40 stopni z prędkościami autostradowymi to ,

9l samochód miał przebieg 3500 km. Pomiarów nie robiłem, mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje gwałtowne przyspieszenie. W porównaniu z

dieslem różnice w/g mnie widać tylko w momencie ruszania później już nie (2 osoby). Problemu nie ma . W salonie powinni przedstawić czasy

(elastyczność) przy różnych prędkościach. Kiedy ja zamawiałem samochód 10.2011r ten silnik był tylko w opisach na stronach BMW - Niemcy i tam

były podane czasy "elastyczność" przy poszczególnych prędkościach i dokonałem porównania obu silników. Awarii do tej pory nie miałem. Co do

nagrzewania to silnik benzynowy nagrzewa się dużo szybciej. Kiedy jest zimno w momencie ruszenia z środkowych kratek leci od razu ciepłe powietrze, nie

wiem jak to jest rozwiązane. Na pewno wybrał bym benzynę. Bezpieczniejszy w takim użytkowaniu jak u mnie czy u ciebie. Też często zmieniam samochody

i różnica 7 tys zł nie do odzyskania przez 5 lat użytkowania. Jeżeli chodzi o komfort to zgadzam się z tobą całkowicie. Jeździłem Tiguanem i Q5 są dużo

sztywniejsze, skrzynia DSG dużo słabsza itd. 5 lat serwisu w cenie samochodu też pomogło w podjęciu decyzji. Decyzję musisz podjąć sam. Dziwię się w że

salonach nie mogą ci zaoferować jazdy próbnej, może warto spróbować w innym mieście. Przeczytałem w piśmie motoryzacyjnym , że BMW wprowadziło

wkłady filtrów cząstek stałych do silników diesle w cenie 1800zł ale nie napisali do których modeli. Z twojego opisu wynika, że nie trafiłeś na dobrego

sprzedawcę. Przy zamawianiu samochodu proponuję przeprowadzić samemu konfigurację w domu i pójść z gotowcem. Mój w 10.2011 skonfigurowany

został 207 ty zł. Życzę trafnego wyboru, jeżeli będziesz miał pytania chętnie udzielę informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych opinia osoby, która jeździła X3 F25 z silnikiem 20d i zmieniła na 20i:

http://www.motor-talk.de/forum/fahrbericht-bmw-x3-20i-vergleich-zu-20d-t4124457.html

 

A tu szczegółowy test ADAC (ciekawe informacje):

 

BMW X3 z silnikiem 20i:

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4731_BMW_X3_xDrive20i_Automatic/BMW_X3_xDrive20i_Automatic.pdf

 

BMW X3 z silnikiem 20d:

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4505_BMW_X3_xDrive20d_DPF/BMW_X3_xDrive20d_DPF.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajne linki, dzięki Felixo.

 

Co do wyboru 20i czy 20d - to chyba masz już niejaki pogląd na sprawę. Moim zdaniem, to subiektywny wybór, oba są dobrymi silnikami, pozostaje kwestia trwałości...i codziennego zastosowania. U Ciebie będzie miasto, więc chyba sprawa jasna. Udanego zakupu!

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.