Skocz do zawartości

Jak jezdzić w śniegu?


CLumsy

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że jedynka to nie czteronapędowe x5 ale akurat wylądowałem w taki miejscu, gdzie spadło 40 cm śniegu a odśnieżaniem nikt sobie nie zawraca gitary. Wszędzie leżą sterty mniej lub bardziej rozjeżdżonego śniegu, a dziś by przejechać 10km dwa razy się odkopywałem łopatą i raz mnie wypychano. Przy lekkim tyle nawet dobre (niestety ROF) zimówki nie pomagają.Więc jeśli trzeba, jak jeździć w takich warunkach?

 

DTC kompletnie wyłączyć?

Jak się wygramolić ze sterty śniegu, gdy wprzód-w tył nie pomaga a pod oponami tworzy się lód?

Podkładać gumowe dywaniki?

łańcuchy założyć?

 

Hilfe!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są tak kiepskie warunki, jak opisujesz, to tylko łańcuchy i saperka :)

 

Na wykopy DSC nie da rady, DTC już lepiej a bez chyba najlepiej :)

To manual czy automat? Może ruszanie z 2go biegu pomoże.

 

Ja kiedyś utknąłem w Czechach na tak banalnej dziurze, ze nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać :)

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual.

 

Na razie najlepsze efekty przy w miarę przejezdnej drodze daje częściowe znieczulenie kontroli trakcji - wtedy jest największa frajda kontrolowanego wymiatania tyłem na boki.

Przy wyjeżdżaniu z parkingu/zaspy trzeba wyłączyć całkowicie elektronikę i rozbujanie auta jak na razie się sprawdza.

Na śliskim ruszanie z dwójki jest jak najbardziej ok.

 

A tak w ogolę się zastanawiam, dlaczego jak już bmw montuje dtc to dlaczego to nie ma w nim opcji by działało jak x-drive (oczywiscie tylko na jedna oś) gdzie elektronika przyhamowuje kolo tracące przyczepność by dzięki mechanizmowi różnicowemu mogło zacząć pracować drugie kolo, które ma większa w danym miejscu przyczepność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
No tak własnie jest, przy włączonej kontroli trakcji. Jeśli jedno koło się kręci, a drugie nie... to moim zdaniem lepiej włączyć kontrolę trakcji. Jest to jedyna opcja (wtedy do tyłu i do przodu) i może jakoś wyjedzie - aha, łatwiej będzie wyjechać do przodu (do tyłu tylko po to, żeby złapać jakiś delikatny rozpęd do przodu - będzie większa przyczepność).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w e87 123d wyłączenie trakcji sprawia, ze auto zostaje w miejscu. Do wczoraj jeździłem eksperymentalnie na oponach letnich! W końcu sobie odpuscilem bo żal było klocków hamulcowych i przyznaje raz sie Zakopalem jak wjezdzalem bez rozpędu pod dość strome wzniesienie i musiałem wyciągnąć saperkę... BTW Polecam te saperki z bundeswery idealnie pasuje pod podłogę bagażnika jest tam takie zaglebienie jakby dla niej zrobione :)

 

Na zimowkach nie ma absolutnie żadnego problemu dopóki nie wjedzie sie w porządną zaspę! Jeżdżę na ts 830P (drugi sezon). Auto startuje niemal jak z procy. Na światłach radzi sobie bez problemu z autami fwd.

Fakt, mam e-szpere i to chyba sporo daje.

 

Zasadniczo jestem bardzo zadowolony z rwd w jedynce zimą. Błyskawicznie dostaje sie informacje o tym jak jest ślisko. Trójka żony już troszkę gorzej sobie radzi, ale to jest niewielka różnica. Tam mam od października ts850. Tez mogę polecić.

 

Fakt, ze za wiele górek u mnie nie ma i nie próbowałem podjazdu pod stromą i jednocześnie bardzo osniezoną.

 

Elektronikę widzę sens wyłączać w przypadku gdy jest na tyle ślisko ze TCS dusi auto na tyle, ze tracimy prędkość.

 

W ostateczności można odciążyć tylna oś. Myślałem żeby to zrobić, ale przy dobrych zimowkach jest to zbędne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to kwestia opon. Mam ultra grip goodyeara, ale przy rozkładzie masy 50/50 maja za mały docisk a kartofli w bagażniku nie chce wozić.

Co to jest ta e-szpera? Czy ty ja masz w E87 123d osobno dokładana czy standard w tej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie e-szpera to był to standard, symuluje to mechanizm roznicowy o ograniczonym poślizgu przy pomocy hamulców.

 

Kiedyś miałem UG 7 jeszcze w fwd i uważam ze to były słabe opony mimo dobrych recenzji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie e-szpera to był to standard, symuluje to mechanizm roznicowy o ograniczonym poślizgu przy pomocy hamulców.

 

 

Jak u ciebie to był standard to u mnie tez powinien być. Jak to sprawdzić? Przy rozkodowaniu VIN?

Trudno powiedzieć. Wydaje mi sie ze tak. Zasadniczo w BMW wszystko sie zmienia. Po 2010 r montowali inne silniki 2.0 204 KM. Oficjalnie to jest ten sam silnik w praktyce jest na tyle zmieniony ze chipuje sie o 20+ KM mocniej. Być może w 2009 r e-szpery nie było.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W ostateczności można odciążyć tylna oś. Myślałem żeby to zrobić, ale przy dobrych zimowkach jest to zbędne.

Odciążyć? Chyba obciążyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.