Skocz do zawartości

Projekt 400 X3 E83.


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Moze komus pomoze, fotki potem.

Z fabryki moj maly parch wyjechal w konfiguracji 3.0d 218KM.

Modyfikacje przebiegaly na przestrzeni okolo 4.lat (nie spieszylo mi sie)..

 

Skrzynia 6HP26x:

- wymiana tarczek oryginalnych na tarczki Exedy stage 2 http://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/exedy-stage-2-clutches-installed-zf-6hp26-135425/ fotki od jaguara a le to samo bylo u mnie ;)

- wymiana panewek oraz uszczelnien

- w trakcie jest w tej chwili modyfikowana mechatronika (rozwiercana, zmiana zaworow, tloczkow etc.)

 

Wydech:

- kompletnie odbudowany na kwasowke 3", DPF OUT, w miejsce downpipe http://allegro.pl/ShowItem2.php/itemNotFound/?item=5794399891 + tlumiki.

Z pozoru wyglada jak oryginal :) Brzmi nieco glosniej i nizej.

 

Turbiny:

- zakupione od E60 po lifcie, kompletnie odnowione i strona zimna "hybrydzona" o okolo +30% wydajnosci (chociaz mysle nad wzmocnieniem obu turbin po obu stronach po bandzie)

- drobna modyfikacja wyjscia rury z oryginalnej na modyfikowana aby pozbyc sie bledow oryginalnego osprzetu

- dodatkowo wymiana podstawy sprezarki klimy i dokupienie gumowej rurki do odplywu (w silniku 3.5d wychodzi staly kruciec, w 3.0d byla wymienna tulejka z uszczelkami)

11692523_899436023451026_7815375811349953552_n.jpg?oh=0aebf6bd21c2a0222bfd1fd73d938a06&oe=57CBE5C2

 

Intercooler:

- wstawiony olbrzymi od samego dolu az po maske

11863423_919498888111406_6020513483503843726_n.jpg?oh=897d915460de49c1b467bb741c29ea07&oe=57D67747

Rury, zlaczki zakupilem na http://fmic.pl.

 

Hamulce:

- wstawione od E83 3.5d, dzieki temu musialem wymienic felgi z 17" na 18", tarcze hamulcowe i klocki przod.

Poszedl zestaw Stoptecha na obie osie.

- oczywiscie przewody elastyczne zamienione na metalowe w oplocie + wymieniony plyn hamulcowy

 

Musze wspomniec o sterowniku silnika. ECU poszedl nowy od E60 3.5d, zmieniony soft, VIN oraz wgrany do licznika soft z E83d 3.5d aby wszystko ze soba gadalo.

 

Wtryski.

Oryginalne wtryski daly rade do 320KM. Zostaly wyjete, zregenerowane i jakimis sztuczkami wydajnosc z poziomu 32 poszla na 36 (3.5d ma w maxie 34).

Na chwile obecna auto wypluwa okolo 300KM bo jest do napisania program na nowych wtryskach (na co nie mam czasu).

 

Spalanie dla ciekawskich: w miescie w trybie skrzyni SD max 13l/100. W trasie potrafie zejsc ponizej 8l/100. W zasadzie spali wszystko co sie w leje do baku (poza gazem i PB ;).

 

Update 2016-12-01:

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15219410_904938909606661_3295948949605817556_n.jpg

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15267838_904938949606657_7553730103011270561_n.jpg

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15241815_904938962939989_1357606537597248800_n.jpg

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15178322_904938912939994_2936789252761875235_n.jpg

Edytowane przez papik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wykres i fotki niebawem, wyplulo 410KM i 900m :) Bedziemy dłubac dalej.

Wymienilem turbiny i z 330KM wydmuchalo przed programem 350KM :)

Edytowane przez papik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ładny czas 0-200. Jako bazę nie lepiej było wziąć SD?

 

Auto kupilem w 2009 z przebiegiem 28.000km z ASO, z importu z centrali BMW. Od poczatku brakowalo mi mocy i przy 30.000km dmuchnalem 286KM. Apetyt rosnie w miare jezdzenia, zatem gdzies od okolo 2012 zaczalem modyfikacje.

Nie oplacalo mi sie sprzedawac sprawnego, dobrego auta tylko po to aby kupic drugie o nieznanej historii.

Gdybym kupowal auto z mysla o grubym tuningu poszedlbym wtedy w SD. Teraz wiem,ze jesli padnie mi silnik i bedzie kasa to wrzucam graty od M50d i dmucham 600KM :)

 

Chociaz przy obecnym ustroju politycznym i tym co odp.. obecna wladza z akcyza i oplatami i innymi betonowymi murami dotyczacymi uzywanych aut, dlugo nie zmienie auta na inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś SD i jak poczytałem o Twoich modyfikacjach to aż mi się szkoda zrobiło, że je sprzedałem :) miałem 330 koni, 680 Nm i już wtedy wrażenia były super do 150km/h. Później kubatura kiosku dawała znać o sobie :D
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No powiem Ci że ładnie to musi zapitalać ;)

 

Ile waży Twoja X3 ? Skrzynia klękła że wzmacniałeś czy przy okazji było robione ?

Sam się zastanawiam ile wytrzyma 6hp26 (xdrive) wraz z konwerterem 535d LCI (V102).

 

 

Dobra robota z montażem Biturbo :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem Ci że ładnie to musi zapitalać ;)

 

Ile waży Twoja X3 ? Skrzynia klękła że wzmacniałeś czy przy okazji było robione ?

Sam się zastanawiam ile wytrzyma 6hp26 (xdrive) wraz z konwerterem 535d LCI (V102).

 

X3 srednio wazy okolo 1800kg ale caly czas mnie kusi aby wjechac na wage na zlomie z pelnym bakiem (mam taka niedaleko).

Skrzynie wzmocnilem, bo wiem,ze powyzej 700Nm sie slizga. A jak sie zacznie slizgac to pali olej a jak pali olej to zaczynaja sie dziac dziwne przykre rzeczy w skrzyni. Zatem wolalem ogarnac skrzynie aby nie miec stresu w przyszlosci - i nie mam.

Konwerter do wymiany, tarczki, uszczelnienia, panewki i pare innych rzeczy + czekam jeszcze na rozwiercenie sterownika skrzyni (aby wieksze cisnienia przenosil i gwarantowal,ze tarczki nie beda sie slizgac) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Looknij na PW i opisz jak możesz. A tutaj mozeszdodac więcej zdjeć i opisać z większymi szczegółami np: jaki ty turbosprężarki, układ kolektora pod 2 turbosprężarki wziąłeś od wersji sd? Czy w skrzyni zmieniałeś rownież konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne )?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papik powiedź czy po zamontowaniu układu bi-turbo z kilkoma zaworkami podciśnienia trzeba coś działać z z kompem auta czy chodzi od razu wszystko. Pod co podłączyłeś te kilka zaworków podciśnienia - po zbiorczy wężyk idący od pompy vacum do serwohamulca?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.