Skocz do zawartości

F80 M3- testy na Nurburgring - M3 z V6?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
dla mnie tez bmw skonczylo sie na e46 i e39 ale do tego grona dolozyl bym jeszcze e92 m

Że się tak wtrącę, tak piszą tylko Ci, którzy sobie na nowe nie mogą pozwolić.

Ja mam w garażu BMW z roczników: 91, 92, 2010 i 2013. Wszystkie mają swój urok, ale nowym jeździ się fajniej. Oczywiście te nowe BMW nie wydają się tak trwałe jak te stare, ale spójrz na to inaczej: E39 to studnia bez dna, miałem ją, miał mój kolega, psuje się cały czas. Moje E71 nie psuje się wcale :) Mam też E32 z 91 i pomimo, że auto naprawiam już 3 lata (sic!!!), wydałem na to >40tys nadal mam na liście rzeczy niedziałających 23 pozycje! Gdzie ta cudowna bezawaryjność starszych aut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też E32 z 91 i pomimo, że auto naprawiam już 3 lata (sic!!!), wydałem na to >40tys nadal mam na liście rzeczy niedziałających 23 pozycje! Gdzie ta cudowna bezawaryjność starszych aut?

Gdzie Twoja głowa? Bo chyba nie na karku.

http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero - aktualnie słucham:

http://lastlabs.pl/musicbar.php?username=lolcatiero&color=red&unicode=no


Pozdrawiam, Michał.

Znany również jako delano @E46Forum.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też E32 z 91 i pomimo, że auto naprawiam już 3 lata (sic!!!), wydałem na to >40tys nadal mam na liście rzeczy niedziałających 23 pozycje! Gdzie ta cudowna bezawaryjność starszych aut?

Gdzie Twoja głowa? Bo chyba nie na karku.

Ej no, bez takich - celem forum nie jest obrażanie innych. Jak nie znasz się na cenach, to Ci nic nie poradzę. Ja wiem, że w przypadku 99% właścicieli E32 (i E38) inwestuje mniej więcej tylko w gaz i naprawy absolutnie konieczne. Ale jak chcesz auto doprowadzić do stanu fabrycznego, to kosztuje to trochę więcej. Jedni mają BMW, bo lubią szpanować, inni bo je uwielbiają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Znam to z autopsji, moje e46 już nie dlugo przekroczy krytyczny poziom inwestycji :D

Ja już dawno przekroczyłem próg opłacalności gdybym sprzedał i to co włożyłem, dołożył to było by e90 .

a tak mam e 46 z purchelkami ale na nowym zawiasie hamulcach i sprzęgle . jestem pasjonatem i lubię sobie podłubać .

BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Jednak silnik wolnossący ma jedną kapitalną zaletę: Można mu łatwo dodać sprężarkę, albo kompresor. Na świecie jeżdżą tysiące M Trójek E9* z kompresorem, mające 600 i więcej KM i silnik ten doskonale to znosi. Przeróbka jest relatywnie prosta i niedroga, biorąc pod uwagę to ile samo auto kosztuje. Natomiast przerobienie M3/M4 F8* tak, by otrzymać 40-50% wzrostu mocy prawdopodobnie nie będzie już takie proste, choć nie wątpię, że znajdą się firmy oferujące takie zestawy dla F8*
www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dlatego nie kupiłem M4 i zostałem przy M135i :P

 

:shock: Ale przecież ten film krytykuje nie M4 jako takie, ale silnik, który masz w swoim aucie. Chodzi o to, że trzylitrowa szóstka z turbem nigdy nie będzie tak brzmiała, jak wolnossąca V8, kręcąca się do 8400 obrotów.

 

Mój samochód co prawda nie jest wolnossący, ale kompresor nie ma wpływu na brzmienie wydechu, bo w niczym nie ogranicza przepływu spalin "od d*** strony".

 

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy M135i R6 jest spoko, raczej nic większego w aucie tej klasy nie znajdziesz - w sumie to nawet nie prawdziwa M-ka :) M4 powinno być bezkompromisowe, a pakowanie doładowanego R6 zamiast V8 to jest kompromis. Z tego co patrzyłem po parametrach, obawiam się że gdyby do nowego M4 wrzucić stare V8, to było by szybsze. M4 z E92 M3 wygrywa głównie masę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się do końca zgodzić. Rządowa szóstka w BMW jest kultowym silnikiem. Każda rzędowa szóstka jest w naturalny sposób wyważona i między innymi dlatego w dużych tirach właśnie takie silniki są najczęściej stosowane. W USA w ogóle zaprzestano już produkcji silników V8 do 18-kołowców. M3 e46 mial rzędową szóstkę i nikomu to nie przeszkadzało. Jest to rozwinięcie/ewaluacja silników rodziny M50/S50, które były stosowane także w "cywilnych" samochodach BMW, takich, jak E34 520i, 525i, czy E36 320i, 325i. Zatem w F8* BMW po prostu powróciło do starego konceptu, który z powodzeniem był stosowany w modelach e36 i e46.

 

Jasne, że fajnie mieć coś wyjątkowego. M3 e9* jest właśnie dlatego takie wyjątkowe, że to jedyna "trójka" z silnikiem V8. Ale nie znaczy to wcale, że F8* nie jest wyjątkowym samochodem pod wieloma innymi względami. Na przykład pod tym, że jest dość "upierdliwe" w codziennej eksploatacji.

 

Tutaj jest bardzo ciekawe porównanie M3 ze stuningowanym dieslem:

Konkluzja jest taka, że diesel jest zdecydowanie lepszy, bo nie dość, że ma podobne osiągi, to w codziennej eksploatacji jest samochodem zdecydowanie przyjemniejszym w użytkowaniu.

 

Ja mam w garażu e90 M3 z kompresorem, co znacznie poprawia jego właściwości trakcyjne, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, gdzie oryginalny M3 e90 był dość słaby - i mam zwykłe, spokojne F30 328i. I jestem przekonany, że 90%, a może nawet 98% ludzi wolałoby mieć 328i. Nie mówię tu o zabawie na jeden dzień, czy nawet miesiąc, ale o codziennym użytkowaniu auta przez lata. 328i będące w stanie osiągnąć setkę poniżej sześciu sekund, mające doskonały automat, palące w mieście około 9l/100km i to w trybie "Sport" w zupełności satysfakcjonuje zdecydowaną większość populacji kierowców na świecie. M3 jest mniej wygodne, głośniejsze, pali dużo więcej, nie jest tak "pluszowe" jak cywilne wersje aut. Do tego, zwłaszcza w e9*, ten silnik trzeba kręcić, żeby poczuć moc. Jest to cudowne uczucie, gdy się jeździ w zakresie 6-8 tys obrotów, ale przecież nie da się tak jeździć po ulicach po mieście. Chyba, że cały czas będziemy jeździć na jedynce, bo na dwójce w tym zakresie obrotów przekraczamy już 100km/h.

 

Piękno uturbionych silników nowej generacji polega na tym, że dają niesamowity moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów silnika, a to daje sporą przyjemność z jazdy w normalnych warunkach. Dlatego ludzie lubią diesle - bo sprawiają wrażenie aut żwawszych, niż benzyna, mimo, że tak naprawdę te benzynowe zwykle są w stanie lepiej przyspieszać. Wystarczy porównać np. BMW 335i z 335d. Myślę jednak, że i to wkrótce może się zmienić i w "cywilnych", seryjnych wersjach tych aut będzie taka sytuacja, jak z tymi samochodami na filmie, do którego podałem link wyżej.

 

Mnie się podoba charakterystyka eM Trójki. Jara mnie jak napalonego nastolatka fakt, że jadąc na dwójce 100km/h mogę stanąć na gazie i zerwać na suchym asfalcie, na prostej drodze, przyczepność tylnych kół. Lubię uczucie, gdy organizm pompuje adrenalinę w moje żyły, gdy auto się rozpędza w siedem sekund od 110 do 210 km/h. Tego mi nie da 328i. Ale ja nie jestem normalny. :twisted: Dla normalnych ludzi 335i, 335d, a nawet 328i będzie na pewno lepszym wyborem, niż M3, niezależnie od tego, czy to będzie e9* z V8, czy f8* z uturbioną szóstką.

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam uważam, że dzisiejsze M4 będzie jak Porsche 996 - niby krok do przodu, a ceny rynkowe pokazują, że poprzedni model 993 jest warty 2 razy więcej, pomimo że jest starszy ;]

Jeździłem E92 M3 i jeździłem M3/M4 aktualnym i E92 robiło dużo większe wrażenie. M4 po prostu jest szybkie, ale wyprute z charakteru. Oczywiście E92 jest trochę jak Muscle Car - ciężki i mocny, ale jednak całkiem fajny.

 

Wydaje mi się, że takim topowym modelem zgodnym z duchem M3 jest E46, szczególnie CSL. Przypomnę, że nowiutkie M4 jest wolniejsze od 12 lat starszego E46 ! Gdzie tu postęp? Poprawili cyferki, bo to ładnie wygląda w broszurach reklamowych..

 

Tak czy siak, czas pokaże.. Kto wie, czy następne M4 nie będzie powrotem do korzeni E30 i będzie z silnikiem R4? W końcu AMG taki montuje w A-klasie..

 

Ja osobiście mam nadzieje mieć w garażu dwie M3: E46 CSL oraz E92 w jakiejś specjalnej odmianie. Mam nadzieje, będzie to szybciej niż za 10lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W teorii tak istotny parametr jak stosunek mocy do masy sie poprawia ale głownie za sprawą wzrostu mocy co powoduje ze nowe modele nie staja sie wiele szybsze.

Prawdopodobnie Twoje F21 przebiło by 7:50 ;)

 

http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Hahaha faktycznie pewne fakty mogą tutaj sie łączyć ale niestety to nie ja :cry:

Miałem obstawić Ciebie :mrgreen:

Obłędnie wygląda, cichociemne to ono nie jest :twisted:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.